Téma: Klouže spojka - Suzuki GSX 600 F 1991
30.5.2021 v 14:57
Zdravím ve spolek,
koupil jsem si starou Suzuki GSX 600 F. Po koupi a zprovoznění (dlouho stála) mi začala klouzat spojka. Nejprve došlo na výměnu lanka spojky, které už bylo KO, pak jsem koukal, že i lamely jsou už celkem špatný. Po výměně obého (ano, lamely jsem nechal máchat 24 hodin v oleji před montáží, aby se nacucly) a seřízení spojky pomocí šteluňku dole u řetězového kolečka tak, aby mělo vše vůli, spojka na studené motorce klouže. A to i na 1/4 plynu! Takže ne že tomu dávám na prdel za studena, jak by zde někteří mohli psát. Po cca 12 km jízdy se motor ohřeje včetně oleje, spojka pak již funguje normálně, vůbec neklouže. A to i při plné zátěži.
Koukal jsem do specifikací, protože jsem pojal podezření, že by to mohlo být olejem. Samozřejmě jsem měnil i olej, protože motorka dlouho stála. Podle požadavků výrobce tam má být 10W40 a API SE/F jako minimum. Aktuálně tam je 10W50 a specifikace API SN.
Co mám dělat s klouzající novou spojkou? Kupovat a měnit oleje do doby, než najdu ten správný, nebo máte někdo zkušenosti s podobným typem problému? Např. strčit podložky pod šrouby na spojce, aby se zvýšil přítlak?
koupil jsem si starou Suzuki GSX 600 F. Po koupi a zprovoznění (dlouho stála) mi začala klouzat spojka. Nejprve došlo na výměnu lanka spojky, které už bylo KO, pak jsem koukal, že i lamely jsou už celkem špatný. Po výměně obého (ano, lamely jsem nechal máchat 24 hodin v oleji před montáží, aby se nacucly) a seřízení spojky pomocí šteluňku dole u řetězového kolečka tak, aby mělo vše vůli, spojka na studené motorce klouže. A to i na 1/4 plynu! Takže ne že tomu dávám na prdel za studena, jak by zde někteří mohli psát. Po cca 12 km jízdy se motor ohřeje včetně oleje, spojka pak již funguje normálně, vůbec neklouže. A to i při plné zátěži.
Koukal jsem do specifikací, protože jsem pojal podezření, že by to mohlo být olejem. Samozřejmě jsem měnil i olej, protože motorka dlouho stála. Podle požadavků výrobce tam má být 10W40 a API SE/F jako minimum. Aktuálně tam je 10W50 a specifikace API SN.
Co mám dělat s klouzající novou spojkou? Kupovat a měnit oleje do doby, než najdu ten správný, nebo máte někdo zkušenosti s podobným typem problému? Např. strčit podložky pod šrouby na spojce, aby se zvýšil přítlak?


1 reakcí na tento příspěvek Klouže spojka - Suzuki GSX 600 F 1991
Nový pružiny by mohli pomoci ale jestli jsi tam nalil něco do auta bez JASO MA tak se není čemu divit.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Klouže spojka - Suzuki GSX 600 F 1991
combust> neeee, to ne, normálně ten olej má specifikaci JASO MA2. Právě že netuším, čím by to mohlo být. Olej je snad správný. Zkusím ještě jiný, s nižší horní viskozitou (10W40). Protože jakmile je motor teplý, spojka funguje parádně. Vůle na páčce je, vůle dole na šteluňku spojky taky

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Klouže spojka - Suzuki GSX 600 F 1991
125Marek> 10w50 nevadí otázka je aká značka oleja. Niekedy to môže robiť plná syntetika na starších motorkách. Zmenil by som značku oleja a skúsil polosyntetiku 10w-40
Destroyer> Mám tam tenhle olej od Elfu:
https://oleje-pema.c...54HXE-EaAtXmEALw_wcB
Je fakt, že je to plná syntetika. Ale prošel jsem návod k motorce a víc k oleji nepíšou....
Asi zkusím nějaký obyčejnější olej a uvidíme...
Mám ho ještě na další motorce, Kawasaki Tengai 1989, a tam to frčí bez problémů
Naposledy editováno 30.05.2021 17:10:26
https://oleje-pema.c...54HXE-EaAtXmEALw_wcB
Je fakt, že je to plná syntetika. Ale prošel jsem návod k motorce a víc k oleji nepíšou....
Asi zkusím nějaký obyčejnější olej a uvidíme...
Mám ho ještě na další motorce, Kawasaki Tengai 1989, a tam to frčí bez problémů

Naposledy editováno 30.05.2021 17:10:26
1 reakcí na tento příspěvek Klouže spojka - Suzuki GSX 600 F 1991
125Marek> Tyhle řeči o syntetikách a minerálu to je jen přežívající "urban legend". Rozdělovat oleje podle technologie výroby mělo smysl před 40 lety, dneska už můžeš mít minerál s TBN vyšším než nějakej "PAO" nebo "ester". Tuhle jsem koukal na výsledky nějakejch srovnávacích testů a autoři tam zrovna poukazovali na to že některý minerály v testu byly v průměru stejně výkonný jak "syntetický" atd. Přičítali to pokroku ve zpracování základovýho oleje a dobrý aditivaci.
Důležitý je že to plní JASO a pak je jasný že to garantuje chování na tý spojce. Takže zkus ty pružiny. Taky je otázka jaký jsou ty nový lamely, už jsem taky viděl takový co klouzaly olej neolej (takovej blbej syntetickej korek či co).
Důležitý je že to plní JASO a pak je jasný že to garantuje chování na tý spojce. Takže zkus ty pružiny. Taky je otázka jaký jsou ty nový lamely, už jsem taky viděl takový co klouzaly olej neolej (takovej blbej syntetickej korek či co).
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Klouže spojka - Suzuki GSX 600 F 1991
combust> Já jsem se třeba setkal s tím, že nové lamely nebo plechy (už nevím přesně, ale jedno z toho) měly nové menší tloušťku, než ty staré, opotřebované. Samozřejmě jsem to úspěšně vrátil prodejci, ale už nevím v čem byla chyba, jestli to bylo na jiný model nebo chyba ve výrobě...
MEK0TA> Lamely jsem sice neměřil, ale už od oka měly mnohem větší "zuby" než ty původní. Asi jak všichni říkáte, zkusím vyměnit ještě ty pružiny, popř. pod hlavy šroubů dát podložky a zkusím asi olej s jinou specifikací. Ještě z VŠ vím, že horní hodnota specifikace oleje by neměla mít vliv na spojku. Jedná se údaj o horní teplotě varu daného oleje (nějaká hodnota určující jeho hodnotu, ne přesná teplota). A specifikace plní navíc. Ale sám vím z ostrých 2T motorek, že olej v převodovce docela rozhodoval o tom, jak snadno a příjemně se řadilo.
Nejhorší je, že sundat spojku na ostrém enduru je záležitost v řádů minut. U těchto kapotovaných japonců to je pomalu hodina práce jen sundat plasty
Nejhorší je, že sundat spojku na ostrém enduru je záležitost v řádů minut. U těchto kapotovaných japonců to je pomalu hodina práce jen sundat plasty


1 reakcí na tento příspěvek Klouže spojka - Suzuki GSX 600 F 1991
a co plechy ? ty si měřil , nejsou modrý? a pokud jinej olej tak i značku , nejenom viskozitu
zdenysrx6> Plechy jsem neměřil, ale modrý nebyly. Navíc spojka při zmáčknutí spojky (jak za tepla, tak za studena) netahá. Resp. při její zmáčknutí není cítit, že zabírá. Nějakou tloušťku měly, vlnité nejsou, jinak by zabíraly....
Olej kdyžtak jak říkáš - jiná značka, viskozita, specifikace.
Olej kdyžtak jak říkáš - jiná značka, viskozita, specifikace.
Já bych s tím olejem tak netrojčil. Horní hodnota neudává "bod varu" ale viskozitu při 100°C a 10W-50 se tak od 10W-40 liší právě viskozitou při vysoký teplotě. Za studena se jejich vlastnosti budou čím níž s teplotou tím víc shodovat (10W je definovaná viskozitou při -25). Takže jestli to za tepla maká dobře tak s tou 10W-40 se to bude za studena chovat podobně.
1 reakcí na tento příspěvek Klouže spojka - Suzuki GSX 600 F 1991
Pod pruziny urcite zadny podlozky necpi. Asi jsi to spatne slozil, nedal jsi treba prvni plechovou lamelu? Nebo neni u tyhle motorky mozny spatne nastavit tahlo?
1 reakcí na tento příspěvek Klouže spojka - Suzuki GSX 600 F 1991
Mě tohle dělal bandit 1200 po přechodu z 10W-40 na 10W-50.
Po zahřátí to přestalo klouzat.
Šla zpět 10W-40 a zase ok.Tu 10W-50 jsem dával kvůli nižší spotřebě oleje.
Po zahřátí to přestalo klouzat.
Šla zpět 10W-40 a zase ok.Tu 10W-50 jsem dával kvůli nižší spotřebě oleje.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Suzuki gsx600f vedení hadic Suzuki GSX 600 F | Troppau_Dom | 6 | 26.9.2024 v 17:34 Kohlstein |
Technicka Suzuki GSX 600 F Suzuki Suzuki | KadlecJo | 14 | 26.4.2024 v 07:54 zmulin |
Měřák bohatosti směsy [1, 2] Suzuki GSX 600 F | Loupáček | 56 | 2.12.2023 v 16:56 Krovak |
Správná poloho palivového ventilu S... Suzuki GSX 600 F | robb99 | 9 | 15.7.2023 v 20:32 dewwil |
Motorka nestartuje Suzuki GSX 600 F Suzuki GSX 600 F | Vojtas0034 | 8 | 10.9.2022 v 08:50 Vojtas0034 |