paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Lítají otáčky XJR 1300
Zdravím . Přede 2 týdny jsme s kolegou měnily motor v XJR 1200 za motor XJR 1300 . Motory shodné oba na karburátor . Původní motor podle servisu vyběhaný , bez tlaků , GO možná za cenu zhruba 48 tis . Za daleko menší částku se povedlo sehnat motor XJR 1300 . Do rámu sedl přesně bez chyby , elektrika seděla . Karburátory jsou z typu 1200 , motoservis udělal ultrazvuk , vyměnily se v nich vadné gumičky . Motorka chytne krásně , jde za plynem funguje jak má . Po zhruba 15 minutách na volnoběh začne motor kouřit z výfuků jako by bral motor olej ( olej neubývá ) . Otáčky volnoběhu lítají nahoru mezi zhruba 2 - 4 tis otáček . Motor vypnu , vystydne a napodruhé už vůbec nekouří , funguje v pohodě , ale po 15 minutách otáčky nejdříve spadnou k 1000 ot. a motor se skoro zastaví , pak otáčky opět vyletí mezi 3 - 4 tis otáček . Příruby na karbcích jsou v pohodě , synchronizace srovnaná . Po dvou dnech mne napadlo , jestli by to nemohl dělat senzor na klapku na pravé straně karburací . Má s tím někdo tady podobnou zkušenost a vyřešil ji ? Díky za pomoc kde hledat chybu .

Lítají otáčky XJR 1300

18.2.2021 v 06:47 | Nahoru | #1
Tím senzorem to spíš nebude. Nemá na motor s karburátorama takovej vliv.
Co odvětrání nádrže? Je průchozí? Neskřípnuli jste někde hadičku?
Nebo zkusit obohatit volnoběžnou směs?
Chová se to, jako kdyby to bylo chudý. Řekl bych.

1 reakcí na tento příspěvek Lítají otáčky XJR 1300

18.2.2021 v 07:45 | Nahoru | #2
pochybujem že by to bolo TPS senzorom a ak sedel konektor tak určite nie.
Skôr by som to tipol na okruh sytiča, môže cez neho prisávať vzduch, alebo cez príruby a tesnenia. Je treba poriadne skontrolovať podtlakové membrány karburátorov aj malá prasklina vie spôsobiť zvláštne zmeny otáčok.
... by ma zaujímalo či sa stalo s tým pôvodným motorom. XJR je predsa nesmrteľná motorka.

Lítají otáčky XJR 1300

18.2.2021 v 08:11 | Nahoru | #3
Víto, a co snímače pulzů u primáru, jsou napojený na CDI krabičky ( elektronický jednotky pro zapalování) a když máš třeba zaprasenej konektor od snímačů k CDI tak to takhle vyšiluje, může být přímo vadná i ta jednotka nebo snímač pulzů.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lítají otáčky XJR 1300

18.2.2021 v 08:22 | Nahoru | #4
Destroyer> Původní motor měl stejný problém jako je teď . V motoservise udělali karburátory ( údajně ultrazvuk , výměna vadných gumiček , nová těsnění , synchronizace, svíčky , příruby karburátorů) . Problém zůstal . Proběhlo měření tlaku ve válcích , zjištěn nízký tlak ve válcích (?) . Sundání hlavy , kontrola ventilů ( prý v pořádku ) , údajně vyběhané válce , špatné pístní kroužky . Stalo se původně to , že majitel koupil přede rokem a půl tento stroj a před loň skou sezonou nechal kohoutek na polohu PRI . Do motoru natekl benzín , vypustilo se z něj 9 litrů směs oleje s benzínem . Následně se motor propláchl olejem , vypustil se po ohřátí , dal se nový olej , svíčky , filtry . Majitel šel motor zkusit a šel za ním kouř jak z dvoutaktu . Na 90 km to stálo nádrž benzinu a 2 litry oleje . Následovala cesta do servisu a zbytek jsem psal výše . Je pravda , že volnoběh u tohoto stroje má podobné problémy od koupě . Servis probíhal v Liberci u Riegela .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lítají otáčky XJR 1300

18.2.2021 v 08:27 | Nahoru | #5

Vítězslav_Máří píše: Destroyer> Původní motor měl stejný problém jako je teď . V motoservise udělali karburátory ( údajně ultrazvuk , výměna vadných gumiček , nová těsnění , synchronizace, svíčky , příruby karburátorů) . Problém zůstal . Proběhlo měření tlaku ve válcích , zjištěn nízký tlak ve válcích (?) . Sundání hlavy , kontrola ventilů ( prý v pořádku ) , údajně vyběhané válce , špatné pístní kroužky . Stalo se původně to , že majitel koupil přede rokem a půl tento stroj a před loň skou sezonou nechal kohoutek na polohu PRI . Do motoru natekl benzín , vypustilo se z něj 9 litrů směs oleje s benzínem . Následně se motor propláchl olejem , vypustil se po ohřátí , dal se nový olej , svíčky , filtry . Majitel šel motor zkusit a šel za ním kouř jak z dvoutaktu . Na 90 km to stálo nádrž benzinu a 2 litry oleje . Následovala cesta do servisu a zbytek jsem psal výše . Je pravda , že volnoběh u tohoto stroje má podobné problémy od koupě . Servis probíhal v Liberci u Riegela .



Osobně bych hádal že ten původní motor odešel na zapečené kroužky, způsobené spalováním takového množství oleje. Proto nízké tlaky. To neznamená že jsou válce vyběhané. Nebo se provedlo nějaké měření těch válců?
Mno a já bych taky hledal na membránách. Sedí mi to na to. Neznamená přece, že pokud někdo něco opravil, tak je to musí být dobře. Jak už se tu psalo. Stačí minimální trhlina, které se na první dobrou nemusíš všimnout. Na těch 15 minut by něco takového sedělo. Prostě když se to ohřeje tak přestane něco těsnit. Ty příruby můžeš překontrolovat jarovou vodou z rozprašovače.

(reakce na) Lítají otáčky XJR 1300

18.2.2021 v 08:37 | Nahoru | #6
V_i_c_i> presne tak, kdeže vybehané valce!! zapečené krúžky, po vyčistení by to malo tlaky "jak sviňa" ako hovorí kamarát.

1 reakcí na tento příspěvek Lítají otáčky XJR 1300

18.2.2021 v 09:20 | Nahoru | #7
Jak pise kolega vici....tyhle motory neumrou jen tak podle me mel vybehane krouzky....jinak uz si resil stk kvuli typu motoru? A zkus skontolovat nastaveni tpc senzoru muze to delat bordel i kdyz to na prvni pohled nevypada

1 reakcí na tento příspěvek Lítají otáčky XJR 1300

18.2.2021 v 11:05 | Nahoru | #8
Příčinu bych viděl právě v karburátorech - a naznačuje to i ten původní problém s benzínem v oleji. IMHO nedosedají správně jehlový ventily, plováková komora se pak přeplaví benzínem a proto to hrozně kouří a kolísá volnoběh - je to bohatý jako svině.

1 reakcí na tento příspěvek Lítají otáčky XJR 1300

18.2.2021 v 11:09 | Nahoru | #9
ja bych řek že chyba bude v tom volnoběhu na 15 minut , vždyt je to chlazený jenom vzduch / olej , skusil bych to za jízdy
a pak jakou barvu ma kouř ? Bílej nic neznamená , šedomodrej je olej , špatnej benzín , nebo s příměsma kouří černě
a zjistit kdy to kouří , při ubraní plynu (ko gufera ventilu) , nebo když tomu naloží (ko pístní kruhy) a že to kouří až při dukladnym zahřatí (15 minut volnoběh?) naznačuje že to zatim ještě není problém ,a že se to projeví až při přehřátí , olejové kanalky ve valcích pro mazaní vačky , třeba? motor se zahřeje víc než při jízdě , je tam mala prasklina? a při tom bublaní na místě musí svody svítit a palice nejspíš taky a ten olej to prostě na místě neuchladí

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lítají otáčky XJR 1300

18.2.2021 v 11:15 | Nahoru | #10

zdenysrx6 píše: ja bych řek že chyba bude v tom volnoběhu na 15 minut , vždyt je to chlazený jenom vzduch / olej , skusil bych to za jízdy
a pak jakou barvu ma kouř ? Bílej nic neznamená , šedomodrej je olej , špatnej benzín , nebo s příměsma kouří černě
a zjistit kdy to kouří , při ubraní plynu (ko gufera ventilu) , nebo když tomu naloží (ko pístní kruhy) a že to kouří až při dukladnym zahřatí (15 minut volnoběh?) naznačuje že to zatim ještě není problém ,a že se to projeví až při přehřátí , olejové kanalky ve valcích pro mazaní vačky , třeba? motor se zahřeje víc než při jízdě , je tam mala prasklina? a při tom bublaní na místě musí svody svítit a palice nejspíš taky a ten olej to prostě na místě neuchladí



Řekl bych že pro tenhle ingot by 15 minut na volnoběh neměl být žádný problém. Navíc jestli se nepletu tak i XJR bude mít ventilátor na chladič oleje pro tento případ. Ale rozhodně by se neměl zapnout hned po 15 minutách bublání na volnoběh někde v garáži.

(reakce na) Lítají otáčky XJR 1300

18.2.2021 v 11:20 | Nahoru | #11

V_i_c_i píše: Řekl bych že pro tenhle ingot by 15 minut na volnoběh neměl být žádný problém. Navíc jestli se nepletu tak i XJR bude mít ventilátor na chladič oleje pro tento případ. Ale rozhodně by se neměl zapnout hned po 15 minutách bublání na volnoběh někde v garáži.

Ventilátor to nemá .

(reakce na) Lítají otáčky XJR 1300

18.2.2021 v 11:21 | Nahoru | #12

HornisGSX píše: Jak pise kolega vici....tyhle motory neumrou jen tak podle me mel vybehane krouzky....jinak uz si resil stk kvuli typu motoru? A zkus skontolovat nastaveni tpc senzoru muze to delat bordel i kdyz to na prvni pohled nevypada

Stk není problém . Majitel stroje je šéfem na STK .

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lítají otáčky XJR 1300

18.2.2021 v 11:25 | Nahoru | #13

Slávek-TDM píše: Příčinu bych viděl právě v karburátorech - a naznačuje to i ten původní problém s benzínem v oleji. IMHO nedosedají správně jehlový ventily, plováková komora se pak přeplaví benzínem a proto to hrozně kouří a kolísá volnoběh - je to bohatý jako svině.

Karburátory mají ultrazvukové vyčištění a všechny gumové části včetně zavíracích ventilů jsou nové . Plováky v pohodě a membrány bez dirky , jsou jak nové . Já sázím na to odvětrání nádrže a pravděpodobné přehřátí z důvodu stání těch 15 - 20 minut na volnoběh bez chlazení . Majitel si to příští týden zkusí projet . Teď zatím kouknu na to odvětrání nádrže .

Naposledy editováno 18.02.2021 11:26:56

(reakce na) Lítají otáčky XJR 1300

18.2.2021 v 11:46 | Nahoru | #14
Vítězslav_Máří> hele, to odvětrávání nádrže se podle mého dost démonizue. Sice netvrdím, že se nemůže stát, ale osobně jsem ještě neviděl, že by prostá ucpaná hadička ventilace zapříčinila popisované symptomy - kouř z výfuku po 15ti minutách, kolísající volnoběh atd... To už bych spíš sázel na odvětrávání skříně motoru - PCV ventil nebo odvod do airboxu. Ale to jste předpokládám při výměně motoru kontrolovali nebo je nové.

(reakce na) Lítají otáčky XJR 1300

18.2.2021 v 12:55 | Nahoru | #15
Vítězslav_Máří> 1200 a 1300 ma stejne karbce?

Kdyby tam nedotejkal benzin, tak me moc nenapada, proc by to kourilo? Kdyby se preplavovaly karbce a bylo to ulite, tak zas nevim proc by vylitly otacky, spis by mely klesnout az to chcipne.

Takhle to spis vypada na nakej problem se syticem - bohate + vzduch navic.

15minut na volnobeh jsem jeste u zadneho sveho motoru nezkousel...

1 reakcí na tento příspěvek Lítají otáčky XJR 1300

Skvělá odpověď, děkuji! 18.2.2021 v 13:15 | Nahoru | #16
To preplavovani muze klidne delat jen jeden karbec. Ty ostatni 3 to v pohode pretlaci a to by vysvetlovalo to huleni a kolisani volnobehu. Sice to uplne nesouvisi s teplotou, ale fakt bych se zameril tim smerem.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lítají otáčky XJR 1300

18.2.2021 v 18:56 | Nahoru | #17
Slávek-TDM> No a to přeplavování se dá zjistit tak, že se zavře kohoutek u nádrže, jakmile to začne blbnout ...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lítají otáčky XJR 1300

18.2.2021 v 22:58 | Nahoru | #18

Kohlstein píše: Slávek-TDM> No a to přeplavování se dá zjistit tak, že se zavře kohoutek u nádrže, jakmile to začne blbnout ...

Tak to by mne zajímalo jak ho zavřeš na XJR ? . Má to tři polohy . Reserva , normální provoz ( u obou je podtlaková membrána , která tlačí palivo do karbece ) a pak poloha PRI pro zaplavení karburátoru . Tak a včil mudruj .

Naposledy editováno 18.02.2021 22:58:50

(reakce na) Lítají otáčky XJR 1300

18.2.2021 v 23:19 | Nahoru | #19
Vítězslav_Máří> Však ty si poradíš!
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Yamaha XJR 1300 a palivo E10 Yamaha XJR 1300 Apo-Rider 30 7.9.2024 v 06:30 Apo-Rider
Držák bočních brašen Yamaha XJR 1300 koci84 8 4.7.2024 v 07:39 Ooooooo1980
Tlumič řízení XJR 1300 SP Yamaha XJR 1300 xjrko1300 21 16.4.2024 v 12:07 Gahan37
Enduro pneumatiky Yamaha XJR 1300 margolina 20 7.4.2024 v 16:13 milonovo
Led blinkry - kde najdu relé Yamaha XJR 1300 Novakus 4 1.3.2024 v 13:14 Novakus

TOPlist