1 reakcí na tento příspěvek Lítají otáčky XJR 1300
Skôr by som to tipol na okruh sytiča, môže cez neho prisávať vzduch, alebo cez príruby a tesnenia. Je treba poriadne skontrolovať podtlakové membrány karburátorov aj malá prasklina vie spôsobiť zvláštne zmeny otáčok.
... by ma zaujímalo či sa stalo s tým pôvodným motorom. XJR je predsa nesmrteľná motorka.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lítají otáčky XJR 1300
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lítají otáčky XJR 1300
Vítězslav_Máří píše: Destroyer> Původní motor měl stejný problém jako je teď . V motoservise udělali karburátory ( údajně ultrazvuk , výměna vadných gumiček , nová těsnění , synchronizace, svíčky , příruby karburátorů) . Problém zůstal . Proběhlo měření tlaku ve válcích , zjištěn nízký tlak ve válcích (?) . Sundání hlavy , kontrola ventilů ( prý v pořádku ) , údajně vyběhané válce , špatné pístní kroužky . Stalo se původně to , že majitel koupil přede rokem a půl tento stroj a před loň skou sezonou nechal kohoutek na polohu PRI . Do motoru natekl benzín , vypustilo se z něj 9 litrů směs oleje s benzínem . Následně se motor propláchl olejem , vypustil se po ohřátí , dal se nový olej , svíčky , filtry . Majitel šel motor zkusit a šel za ním kouř jak z dvoutaktu . Na 90 km to stálo nádrž benzinu a 2 litry oleje . Následovala cesta do servisu a zbytek jsem psal výše . Je pravda , že volnoběh u tohoto stroje má podobné problémy od koupě . Servis probíhal v Liberci u Riegela .
Osobně bych hádal že ten původní motor odešel na zapečené kroužky, způsobené spalováním takového množství oleje. Proto nízké tlaky. To neznamená že jsou válce vyběhané. Nebo se provedlo nějaké měření těch válců?
Mno a já bych taky hledal na membránách. Sedí mi to na to. Neznamená přece, že pokud někdo něco opravil, tak je to musí být dobře. Jak už se tu psalo. Stačí minimální trhlina, které se na první dobrou nemusíš všimnout. Na těch 15 minut by něco takového sedělo. Prostě když se to ohřeje tak přestane něco těsnit. Ty příruby můžeš překontrolovat jarovou vodou z rozprašovače.
1 reakcí na tento příspěvek Lítají otáčky XJR 1300
1 reakcí na tento příspěvek Lítají otáčky XJR 1300
1 reakcí na tento příspěvek Lítají otáčky XJR 1300
a pak jakou barvu ma kouř ? Bílej nic neznamená , šedomodrej je olej , špatnej benzín , nebo s příměsma kouří černě
a zjistit kdy to kouří , při ubraní plynu (ko gufera ventilu) , nebo když tomu naloží (ko pístní kruhy) a že to kouří až při dukladnym zahřatí (15 minut volnoběh?) naznačuje že to zatim ještě není problém ,a že se to projeví až při přehřátí , olejové kanalky ve valcích pro mazaní vačky , třeba? motor se zahřeje víc než při jízdě , je tam mala prasklina? a při tom bublaní na místě musí svody svítit a palice nejspíš taky a ten olej to prostě na místě neuchladí
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lítají otáčky XJR 1300
zdenysrx6 píše: ja bych řek že chyba bude v tom volnoběhu na 15 minut , vždyt je to chlazený jenom vzduch / olej , skusil bych to za jízdy
a pak jakou barvu ma kouř ? Bílej nic neznamená , šedomodrej je olej , špatnej benzín , nebo s příměsma kouří černě
a zjistit kdy to kouří , při ubraní plynu (ko gufera ventilu) , nebo když tomu naloží (ko pístní kruhy) a že to kouří až při dukladnym zahřatí (15 minut volnoběh?) naznačuje že to zatim ještě není problém ,a že se to projeví až při přehřátí , olejové kanalky ve valcích pro mazaní vačky , třeba? motor se zahřeje víc než při jízdě , je tam mala prasklina? a při tom bublaní na místě musí svody svítit a palice nejspíš taky a ten olej to prostě na místě neuchladí
Řekl bych že pro tenhle ingot by 15 minut na volnoběh neměl být žádný problém. Navíc jestli se nepletu tak i XJR bude mít ventilátor na chladič oleje pro tento případ. Ale rozhodně by se neměl zapnout hned po 15 minutách bublání na volnoběh někde v garáži.
V_i_c_i píše: Řekl bych že pro tenhle ingot by 15 minut na volnoběh neměl být žádný problém. Navíc jestli se nepletu tak i XJR bude mít ventilátor na chladič oleje pro tento případ. Ale rozhodně by se neměl zapnout hned po 15 minutách bublání na volnoběh někde v garáži.
Ventilátor to nemá .HornisGSX píše: Jak pise kolega vici....tyhle motory neumrou jen tak podle me mel vybehane krouzky....jinak uz si resil stk kvuli typu motoru? A zkus skontolovat nastaveni tpc senzoru muze to delat bordel i kdyz to na prvni pohled nevypada
Stk není problém . Majitel stroje je šéfem na STK .2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lítají otáčky XJR 1300
Slávek-TDM píše: Příčinu bych viděl právě v karburátorech - a naznačuje to i ten původní problém s benzínem v oleji. IMHO nedosedají správně jehlový ventily, plováková komora se pak přeplaví benzínem a proto to hrozně kouří a kolísá volnoběh - je to bohatý jako svině.
Karburátory mají ultrazvukové vyčištění a všechny gumové části včetně zavíracích ventilů jsou nové . Plováky v pohodě a membrány bez dirky , jsou jak nové . Já sázím na to odvětrání nádrže a pravděpodobné přehřátí z důvodu stání těch 15 - 20 minut na volnoběh bez chlazení . Majitel si to příští týden zkusí projet . Teď zatím kouknu na to odvětrání nádrže .Naposledy editováno 18.02.2021 11:26:56
Kdyby tam nedotejkal benzin, tak me moc nenapada, proc by to kourilo? Kdyby se preplavovaly karbce a bylo to ulite, tak zas nevim proc by vylitly otacky, spis by mely klesnout az to chcipne.
Takhle to spis vypada na nakej problem se syticem - bohate + vzduch navic.
15minut na volnobeh jsem jeste u zadneho sveho motoru nezkousel...
1 reakcí na tento příspěvek Lítají otáčky XJR 1300
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lítají otáčky XJR 1300
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lítají otáčky XJR 1300
Kohlstein píše: Slávek-TDM> No a to přeplavování se dá zjistit tak, že se zavře kohoutek u nádrže, jakmile to začne blbnout ...
Tak to by mne zajímalo jak ho zavřeš na XJR ? . Má to tři polohy . Reserva , normální provoz ( u obou je podtlaková membrána , která tlačí palivo do karbece ) a pak poloha PRI pro zaplavení karburátoru . Tak a včil mudruj .Naposledy editováno 18.02.2021 22:58:50
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Yamaha XJR 1300 a palivo E10 Yamaha XJR 1300 | Apo-Rider | 30 | 7.9.2024 v 06:30 Apo-Rider |
Držák bočních brašen Yamaha XJR 1300 | koci84 | 8 | 4.7.2024 v 07:39 Ooooooo1980 |
Tlumič řízení XJR 1300 SP Yamaha XJR 1300 | xjrko1300 | 21 | 16.4.2024 v 12:07 Gahan37 |
Enduro pneumatiky Yamaha XJR 1300 | margolina | 20 | 7.4.2024 v 16:13 milonovo |
Led blinkry - kde najdu relé Yamaha XJR 1300 | Novakus | 4 | 1.3.2024 v 13:14 Novakus |