Téma: Chod přední brzdy na V-stromu
28.7.2020 v 15:34
Ahoj,
rád bych se zeptal, jestli se někdo nesetkal / popř. jestli je to závada, nebo vlastnost:
Na V-Stromu 650, 2007 mám hrozně dlouhý chod přední brzdy. Resp. i na nejdelší nastavení páčky ji musím dotáhnout na plný brzdný efekt vlastně až k řidítku (prsty pryč). Měnil jsem kapalinu, odvzdušnil, ale změna žádná. Je to standardní vlastnost motorky, popř. netuší prosím někdo, co by mohlo brzdu trochu "vytvrdit"?
Díky moc!
rád bych se zeptal, jestli se někdo nesetkal / popř. jestli je to závada, nebo vlastnost:
Na V-Stromu 650, 2007 mám hrozně dlouhý chod přední brzdy. Resp. i na nejdelší nastavení páčky ji musím dotáhnout na plný brzdný efekt vlastně až k řidítku (prsty pryč). Měnil jsem kapalinu, odvzdušnil, ale změna žádná. Je to standardní vlastnost motorky, popř. netuší prosím někdo, co by mohlo brzdu trochu "vytvrdit"?
Díky moc!
1 reakcí na tento příspěvek Chod přední brzdy na V-stromu
Máš zavzdušněný levý třmen, normálně to odvzdušnit nejde, zůstává ti bublina v tom ohybu přes blatník.
čau,tak se taky podělím o zkušenost.Včera jsme řešili něco podobného..
V strom 650 2004.Brzda brzdila ,ale taky ne úplně jak by měla ,tak jsme šli odvzdušnit ,ale ono to nešlo ,tak jsme řešili ,kde co a jak...No nakonec jsem koukl pod páčku a zůstal vyset pistek pumpy ,který zabíral až u ručky ...Tak jsme to rozdělali a vytáhli pumpu ven a na vzduchu krásně fungovala...Tak jsme ji dali zpět a začali odvzdusnovat, už to vypadalo dobře ,ale po nějaké době ,kdy se zvedl tlak kapaliny ,tak se přestal pistek vracet.
Možná budeš mít stejný problém ..:)
V strom 650 2004.Brzda brzdila ,ale taky ne úplně jak by měla ,tak jsme šli odvzdušnit ,ale ono to nešlo ,tak jsme řešili ,kde co a jak...No nakonec jsem koukl pod páčku a zůstal vyset pistek pumpy ,který zabíral až u ručky ...Tak jsme to rozdělali a vytáhli pumpu ven a na vzduchu krásně fungovala...Tak jsme ji dali zpět a začali odvzdusnovat, už to vypadalo dobře ,ale po nějaké době ,kdy se zvedl tlak kapaliny ,tak se přestal pistek vracet.
Možná budeš mít stejný problém ..:)
1 reakcí na tento příspěvek Chod přední brzdy na V-stromu
Bohuzial je to vlastnost starsich DL650 - riesi to vela ludi.
BTW - mne vzdy stacilo len roztiahnut predne platnicky ( v obidvoch strmenoch - opatrne napr. srobovakom) - naspledne po napumpovani zase packa pekne stvrdla.
Casom ale postupne zase zmakla - ale zase stacilo len zopakovat postup ...
BTW - mne vzdy stacilo len roztiahnut predne platnicky ( v obidvoch strmenoch - opatrne napr. srobovakom) - naspledne po napumpovani zase packa pekne stvrdla.
Casom ale postupne zase zmakla - ale zase stacilo len zopakovat postup ...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chod přední brzdy na V-stromu
jojkoz píše: Bohuzial je to vlastnost starsich DL650 - riesi to vela ludi.
BTW - mne vzdy stacilo len roztiahnut predne platnicky ( v obidvoch strmenoch - opatrne napr. srobovakom) - naspledne po napumpovani zase packa pekne stvrdla.
Casom ale postupne zase zmakla - ale zase stacilo len zopakovat postup ...
Přesně takhle se mi to chovalo taky , mám 2008. Nevím čím to bylo. Nakonec jsem vyměnil brzdiče (čtyřpístkové z CBR929) i brzdovou pumpu (radiální z CBR 1000) a mám konečně klid.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chod přední brzdy na V-stromu
Rumy píše: Přesně takhle se mi to chovalo taky , mám 2008. Nevím čím to bylo. Nakonec jsem vyměnil brzdiče (čtyřpístkové z CBR929) i brzdovou pumpu (radiální z CBR 1000) a mám konečně klid.
Uka to!
To mě zajímá. Já byl na DL650 s přední brzdou poměrně silně nespokojen. Sice jsem neměl výše zmíněné trable, to ne, ale ty brzdy stojí za prd. Dával jsem pancéřky, měkký desky a o něco se to zlepšilo, ale ke spokojenosti to mělo daleko. Copa pístky, ale ta pumpa je prostě shit - axiální, což o to, ale její odezva a dávkování brzdného účinku je příšerné. Řešil jsem to pak na SV650, kde to bylo vesměs stejně na nic (jen to byla lehčí motorka), kdy jsem dle preferencí použil radiální pumpu Brembo 3/16 a najednou to byla docela paráda, zlepšení nejmíň o 100% ...
Piwell>
třmeny CBR 929 (Nissin) :

radiální pumpa CBR 1000RR (Nissin):
Ty třmeny mají pístky pr. 30 a 34mm; pumpa má pístek pr. 17,5mm; poměr ploch pístků třmeny/pumpa je 26,9. Třmeny i pumpu jsem před montáží rozebral, vyčistil a dal nové gumičky.
Pro montáž jsem použil adaptéry Cosmo : adaptéry
Je potřeba dořešit pár zádrhelů:
1, destičky pro nissin třmeny mají nepatrně větší styčnou plochu než origo třmeny. Čili nové destičky nedosednou správně na kotouč, který je už více opotřebený (částečně dosednou na neojetou část kotouče). Já měl tloušťku kotouče už pod limitem (najeto 80tis) - asi se na nich podepsaly desky SBS, které jsem tam měl předtím a které jsou trochu pověstné, že žerou kotouče. Takže jsem vyměnil rovnou i kotouče a zabil tak obě mouchy jednou ranou. Jinak by asi bylo potřeba destičky trochu ubrousit.
2, adaptér pro brzdiče se montuje na vnější stranu držáků a ta není přesně opracovaná tak jako vnitřní strana držáku, na kterou se montují brzdiče standardně. Čili se může stát a stává, že je tam menší nepřesnost a kotouč pak není stranově přesně uprostřed brzdiče. To se pak řeší podložkami. Já měl celkem štěstí, že adaptéry sedly pěkně, a jen na jedné straně jsem si pomohl tenkou podložkou.
Dal jsem tam pancéřové hadice, každou zvlášť od pumpy až ke třmenu, a destičky brembo.
V prvním kroku jsem zkoušel jen vyměnit třmeny, ale na to je origo pumpa s pístkem 14mm moc slabá a chod páčky se ještě prodloužil.
S brzdama jsem teď spokojený, chod je krásně dávkovatelný, přední kolo lze zablokovat bez problémů dvěma prsty a mám dostatečnou rezervu v chodu páčky abych si nepřicvakával prsty.
Naposledy editováno 04.08.2020 21:26:41
třmeny CBR 929 (Nissin) :


radiální pumpa CBR 1000RR (Nissin):

Ty třmeny mají pístky pr. 30 a 34mm; pumpa má pístek pr. 17,5mm; poměr ploch pístků třmeny/pumpa je 26,9. Třmeny i pumpu jsem před montáží rozebral, vyčistil a dal nové gumičky.
Pro montáž jsem použil adaptéry Cosmo : adaptéry
Je potřeba dořešit pár zádrhelů:
1, destičky pro nissin třmeny mají nepatrně větší styčnou plochu než origo třmeny. Čili nové destičky nedosednou správně na kotouč, který je už více opotřebený (částečně dosednou na neojetou část kotouče). Já měl tloušťku kotouče už pod limitem (najeto 80tis) - asi se na nich podepsaly desky SBS, které jsem tam měl předtím a které jsou trochu pověstné, že žerou kotouče. Takže jsem vyměnil rovnou i kotouče a zabil tak obě mouchy jednou ranou. Jinak by asi bylo potřeba destičky trochu ubrousit.
2, adaptér pro brzdiče se montuje na vnější stranu držáků a ta není přesně opracovaná tak jako vnitřní strana držáku, na kterou se montují brzdiče standardně. Čili se může stát a stává, že je tam menší nepřesnost a kotouč pak není stranově přesně uprostřed brzdiče. To se pak řeší podložkami. Já měl celkem štěstí, že adaptéry sedly pěkně, a jen na jedné straně jsem si pomohl tenkou podložkou.
Dal jsem tam pancéřové hadice, každou zvlášť od pumpy až ke třmenu, a destičky brembo.
V prvním kroku jsem zkoušel jen vyměnit třmeny, ale na to je origo pumpa s pístkem 14mm moc slabá a chod páčky se ještě prodloužil.
S brzdama jsem teď spokojený, chod je krásně dávkovatelný, přední kolo lze zablokovat bez problémů dvěma prsty a mám dostatečnou rezervu v chodu páčky abych si nepřicvakával prsty.
Naposledy editováno 04.08.2020 21:26:41
Ahoj,
po nějaké době se mi to podařilo alespoň částečně zlepšit... CNC páčka (umožňuje delší chod) + pořádně odvzdušnit (úplně vytlačit pístky, vyndat levý třmen a narovnat to koleno na hadičce). O něco lepší, sice ne ideální, ale dost na to abych si nelámal prsty...
Tak kdyby to někomu pomohlo...
po nějaké době se mi to podařilo alespoň částečně zlepšit... CNC páčka (umožňuje delší chod) + pořádně odvzdušnit (úplně vytlačit pístky, vyndat levý třmen a narovnat to koleno na hadičce). O něco lepší, sice ne ideální, ale dost na to abych si nelámal prsty...
Tak kdyby to někomu pomohlo...

Pánové, mohl bych se zeptat ještě na jednu věc?? V nádržce na brzdovku v přední brzdě je takový malý plíšek s dvěma terčíky. Jeden terčík s dirkou a druhý bez ní. Předpokládám že ten bez dirky má být nad tou maličkou dirkou bez "hradeb", ale nevím zda připláclý, nebo když budou zoubky druhého děravého terčíku proti srsti v "hradbách" tak bude asi milimetr nad tou maličkou dirkou. Pokud někdo ví prosím radu.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Slovensko - Route 66 Suzuki DL 650 V-Strom | Petr-xmax | 6 | Včera v 23:58 marna |
Olej do V-stroma 650 Suzuki DL 650 V-Strom | gapen | 17 | 27.4.2025 v 16:59 FOLEY |
Pneu na Stromka Suzuki DL 650 V-Strom | NoAngel | 16 | 10.3.2025 v 14:31 mallie |
Cestovní oblečení [1 ... 6, 7] Suzuki DL 650 V-Strom | JardaChara | 196 | 4.3.2025 v 12:18 MMARTINK |
Kde si mohu pujčit a vyzkoušet různ... Honda CBF 500, Suzuki DL 650 V-Strom, Kawasaki KLX23... | Machy2001 | 13 | 27.1.2025 v 07:53 Morozko |