Téma: Klepání motoru v nízkých otáčkách
18.11.2018 v 20:37
Zdravím,
před pár měsící jsem pořídil GAS GAS EC300 rv 2014 na počítadle je něco kolem 60mth.
Problém:
Motorka v nízkých otáčkách při podtáčení, ale i pří klidné jízdě (nejde s tím přejet ulice na minimum plynu za účelem snížení hluku) začne mlátit "do řetězu" a začne i trochu cukat.
Rád bych zvuky nějak natočil, ale bohužel za jízdy se mi to nedaří.
Motorka jinak jede bez problému, výkon má, nekouří po zahřátí, spojka vystavuje tak jak má, voda se neztrací, olej také ne. Na volnoběh se také žádné anomálie neprojevují.
Šel jsem na to postupně:
1) seštelování řetězu (zvuk se ozývá od řetězu)
2) nová řetězovka - žádná změna, pořád stejné zvuky
3 výměna oleje převodovky v intervalech cca po 1 mth (fotka výpušťáku dole - posuďte sami zda to stojí za obavy nebo ne - já usoudil že ano a proto bod č. 4
4) servis - kontrola převodovky
- tam se nic neobjevilo, jen je zvláštní že byla měněná ojnice (není originál - divné když má mít motorka najeto
60mth) a píst je na výměnu
5) zkouška jízdy bez el. startéru (napadlo mě jestli pastorek nezajíždí a nechytá se o zuby) - žádná změna
Mechanik se mě snažil ubezpečit že některé motorky prostě mlátí do řetězu.
Věřte mi, na motorce se svezlo několik lidí, co aktivně jezdí a s lecčím se už potkali - shodli jsme se ale že to není normální.
Co s tím?
Děkuji všem za rady a názory

před pár měsící jsem pořídil GAS GAS EC300 rv 2014 na počítadle je něco kolem 60mth.
Problém:
Motorka v nízkých otáčkách při podtáčení, ale i pří klidné jízdě (nejde s tím přejet ulice na minimum plynu za účelem snížení hluku) začne mlátit "do řetězu" a začne i trochu cukat.
Rád bych zvuky nějak natočil, ale bohužel za jízdy se mi to nedaří.
Motorka jinak jede bez problému, výkon má, nekouří po zahřátí, spojka vystavuje tak jak má, voda se neztrací, olej také ne. Na volnoběh se také žádné anomálie neprojevují.
Šel jsem na to postupně:
1) seštelování řetězu (zvuk se ozývá od řetězu)
2) nová řetězovka - žádná změna, pořád stejné zvuky
3 výměna oleje převodovky v intervalech cca po 1 mth (fotka výpušťáku dole - posuďte sami zda to stojí za obavy nebo ne - já usoudil že ano a proto bod č. 4
4) servis - kontrola převodovky
- tam se nic neobjevilo, jen je zvláštní že byla měněná ojnice (není originál - divné když má mít motorka najeto
60mth) a píst je na výměnu
5) zkouška jízdy bez el. startéru (napadlo mě jestli pastorek nezajíždí a nechytá se o zuby) - žádná změna
Mechanik se mě snažil ubezpečit že některé motorky prostě mlátí do řetězu.
Věřte mi, na motorce se svezlo několik lidí, co aktivně jezdí a s lecčím se už potkali - shodli jsme se ale že to není normální.
Co s tím?
Děkuji všem za rady a názory

Výměna oleje v převodovce po 1 mth je nesmysl..
Ale k věci a k tomu mlácení - když je v háji převodovka, tak to spíš hučí, než mlátí, tj ložiska v háji, max. kdyby nějaký zuby byli v prdeli, tak to bude cukat, celkově bude hlasitější atd.
Sundej dekl zapalování a s rotorem hýbej trhavě doleva a doprava /na neutral/, pokud ucítíš ,,ťukání´´ tj. vůli mezi jednotlivými otočeními, znamená to vůli buďto nahoře na pístním čepu nebo dole na uložení ojnice.
Jinak podtočenej 2T má taky sám o sobě divnej zvuk a začne mlátit do řetězu, ale to snad poznáte, když píšeš, že ste se už s lecčím potkali :)
Naposledy editováno 19.11.2018 08:24:24


Ale k věci a k tomu mlácení - když je v háji převodovka, tak to spíš hučí, než mlátí, tj ložiska v háji, max. kdyby nějaký zuby byli v prdeli, tak to bude cukat, celkově bude hlasitější atd.
Sundej dekl zapalování a s rotorem hýbej trhavě doleva a doprava /na neutral/, pokud ucítíš ,,ťukání´´ tj. vůli mezi jednotlivými otočeními, znamená to vůli buďto nahoře na pístním čepu nebo dole na uložení ojnice.
Jinak podtočenej 2T má taky sám o sobě divnej zvuk a začne mlátit do řetězu, ale to snad poznáte, když píšeš, že ste se už s lecčím potkali :)
Naposledy editováno 19.11.2018 08:24:24
no ze ostrej 300ccm dvoutakt je v nizkejch otackach takovej no... neni uplne kultivovanej. mel jsem sice berga, ale v podstate to "ustalenou" rychlosti jet neumi... proste bud akcelerujes, nebo brzdis... je to soutezni nacini. jestli se chces napohodu vozit mel sis koupit 4t
takze freedom se pta, jestli ti co to zkouseli maji zkusenosti s velkyma dvoutaktama... ja treba do ty doby nez jsem si ho pred par lety koupil nejezdil na zadnem a chovani toho stroje pro me bylo docela prekvapeni...
Naposledy editováno 27.11.2018 15:19:57
takze freedom se pta, jestli ti co to zkouseli maji zkusenosti s velkyma dvoutaktama... ja treba do ty doby nez jsem si ho pred par lety koupil nejezdil na zadnem a chovani toho stroje pro me bylo docela prekvapeni...
Naposledy editováno 27.11.2018 15:19:57
Chápu,díky. Motorku jsem si nekoupil abych s tím jezdil rybařit
.
Dávala jsem to jen jako příklad, abych Vám vůbec popsal co to dělá a nedělá.
Svezl jsem na GAS GAS EC300 r.v (tuším) 2009, nedávno jsme měli půjčené KTMky 2018 EXC250,300 i 4takt EXC-F 250,350 a 450.
Ani jedna z motorek neměla podobný zvuky a cuky.
Myslím si že na té motorce asi něco v nepořádku bude.
Hned co jsem dostal echo že převodovka je v pořádku, tak jsem začal pochybovat jestli to vůbec nějaká závada je nebo ne.
Proto jsem oslovil pár lidí ať se na tom svezou a řeknou jestli je to v pořádku. Všichni se shodli a potvrdili mi mojí obavu.

Dávala jsem to jen jako příklad, abych Vám vůbec popsal co to dělá a nedělá.
Svezl jsem na GAS GAS EC300 r.v (tuším) 2009, nedávno jsme měli půjčené KTMky 2018 EXC250,300 i 4takt EXC-F 250,350 a 450.
Ani jedna z motorek neměla podobný zvuky a cuky.
Myslím si že na té motorce asi něco v nepořádku bude.
Hned co jsem dostal echo že převodovka je v pořádku, tak jsem začal pochybovat jestli to vůbec nějaká závada je nebo ne.
Proto jsem oslovil pár lidí ať se na tom svezou a řeknou jestli je to v pořádku. Všichni se shodli a potvrdili mi mojí obavu.
Zdravím do nové sezóny.
Motorku jsem nakonec opravil.
Přešel jsem komplet celou elektriku, vyměnil svíčku, promáznul kontakty a vyměnil konektory.
Jen píší kdyby se někdo setkal s podobným problémem.
Ještě dotaz, mám načatý píst a chtěl bych ho udělat.
Jakou byste mi doporučili značku? Válec nejprve merite, nebo objednáte rovnou B (když je tam A) ?
Díky
Motorku jsem nakonec opravil.
Přešel jsem komplet celou elektriku, vyměnil svíčku, promáznul kontakty a vyměnil konektory.
Jen píší kdyby se někdo setkal s podobným problémem.
Ještě dotaz, mám načatý píst a chtěl bych ho udělat.
Jakou byste mi doporučili značku? Válec nejprve merite, nebo objednáte rovnou B (když je tam A) ?
Díky
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jaký olej do benzínu 2t Gas Gas EC 300 | kruks | 19 | 25.2.2025 v 10:54 hunterzm |
Gas gas ec 300 rv 2003 nestartuje Gas Gas EC 300 | Mates215 | 6 | 14.9.2024 v 18:21 krokoš |
Chcípá na volnoběh při nízkých otáč... Gas Gas EC 300 | enduro_polak | 9 | 29.6.2024 v 19:46 pitbikeros |
Cestovani na lehkem enduru KTM EXC 300, Husqvarna WR 300, Beta EVO 300 2T, Gas ... | jirka-čz | 28 | 26.1.2024 v 09:46 Metric |
Vyplatí se v dnešní době kupovat ga... Husqvarna WR 250, Gas Gas EC 300, Husqvarna TE 250, ... | Olihňos | 7 | 27.7.2023 v 08:12 wagusss |