vážně uvažuji o koupi KLE500 r.v. prý 1994. Co si tak pročítám zdejší vlákna, tak chci řešit raději prevenci než katastrofické poruchy, tak se chci zeptat co raději vyměnit za díly z novějších modelů/aftermarket abych byl v suchu a bezpečí:
1) napínák rozvodového řemenu?
Ve vlákně https://www.motorkari.cz/tema/?t=200567 se řeší že selhal napínák rozvodového řetězu, ten přeskočil a motor se zničil.
Hrozí u r.v.1994 takové selhání napínáku i při normální jízdě, např. při sníženém přetížení při přeskakování příčného prahu, nebo jenom při položení motorky na bok?
Dá se při koupi nějak "z venku" poznat, zda není problém s napínákem či rozvodovým řetězem, aniž by se sundávalo víko motoru?
A asi každopádně po koupi takovéhoto staršího kousku je nejlepší co nejdřívější preventivní výměna za ten vylepšený napínák vz.1999, že? Pokud je tedy ten nový '99 zpětně kompatibilní se starým '94?
2) alternátor?
V několika vláknech se řeší že se urvou magnety rotoru alternátoru a pak to nadělá strašnou paseku. To by asi preventivně řešit chtělo a co nejdříve. Ale co s tím?
- Alternátor z GPZ prý nepasuje protože je moc dlouhý.
- Rotor s celistvým magnetem prý stojí okolo 5000 kč.
- Zalít to epoxidem nebo vylít mezery tekutým kovem rozhodí vyvážení.
- Rotor s magnety schovanými pod plechem prý dělali na novější KLE (>99), ale podle partsdepot ve skutečnosti ne a nechce se mi koupit zajíc v pytli a zjistit, že jsem vlastně koupil tutéž časovanou bombu jaká tam je.
3) regulátor?
Lidem odchází směrovky, regulátory. Má smysl u takhle staré mašiny preventivně měnit regulátor za nějaký Vape, Ignitech nebo Elesys, nebo dokud se neobjeví problémy neřešit?
X) Ještě něco úplně jiného?
Jestli jsem na něco nepřišel, co byste ještě na takové babičce preventivně měnili aby se nekonala katastrofa?
Naposledy editováno 24.07.2018 12:17:18
2 reakcí na tento příspěvek Preventivní opravy KLE - napínák rozvodů, altík, regulátor
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Preventivní opravy KLE - napínák rozvodů, altík, regulátor
Call píše: A co by se jako mělo stát, když povolí magnety? Nestane se vůbec nic, jen to přestane nabíjet. Magnet je od slova magnetický, takže se samozřejmě drží bubnu jako klíště. Jen se scuknou k sobě. Buben se odmastí, magnety přilepí zpět.
rekni to tem majitelum co jim rozmrdanej magnet ucpal mazani nebo znicil altik
ad1: u takhle stary vrany by bylodobry zkontrolovat cely rozvody abys nebyl prekvapenej.
ad2: ti asi neporadim
ad3: preventivne bych resil akorat stav kontaktu (oxidace atd) na delsi cestu s sebou vzit treba nahradu do kufu (nekdo to tak dela) , ale preventivne bych regler nemenil.
(reakce na) Preventivní opravy KLE - napínák rozvodů, altík, regulátor
A jak předejít úplnému odlepení magnetu ? No může to zkontrolovat, může s magnety zahýbat a zjistit, zda není nějaký načatý, ale to je tak všechno. Určitě to nezabezpečí jakýmsi obletím magnetu. Řešení by byla umělohmotná klec, která by zabezpečila magnet na svém místě i kdyby byl odlepený. Ale Japonci se rozhodli pro lepidlo asi z nějakého důvodu.
1)Doporučuji to co dělám já.Sundat víko ventilů,a motor nastavit "na značky" tak jako když seřizují rozvody.Povolit šrouby držící napínák.Pokud je napínák vytlačován směrem ven,je to cajk.Pokud už nepínák nepovyleze,je na konci a je potřeba vyměnit řetěz nebo napínák.
2)Osobně bych se nebál stator vytáhnout a něčím olepit nebo zalít.Dá se pořešit i dodatečné vyvážení...
3)Viz Gugo...
(reakce na) Preventivní opravy KLE - napínák rozvodů, altík, regulátor
HA, HA, HA- magnet opravdu drží na kovovém předmětu, ale když ti rotor točí 8000tis.otáček a magnet se vybracema ulomí uprostřed, tak dalšíma vybracema se posune a tím se dostane na stator a začne šrotovat. Takže opravdu jako klíště drží jen přilepený a nejlépe zaplechovaný. A i kdyby se odlepil, proč by to mělo přestat dobíjet? Že by tím, že se odlepí ztratil své vlastnosti? Neboj, já jsem se stímto problémem nasral dost, tak vím, že koupě rotoru na 5000kč se zalechovanýma magnetama vyjde mnohem levněji a je to i navždy.
Jinak na partsdepot je staré schéma pro všechny ročníky kle, takže pokud chceš předejít zbytečnému problému daleko od domova, vytáhni 5000 a kup zaplechovaný. Koukni na dadanek1999, jak dělal go motoru kle 500 a napiš mu o info. Ví toho víc, než my všichni, ju.
Jak jsem psal. Magnet se uvolní, ať už na lepené ploše nebo se úplně podélně rozlomí a ty si jedeš v pohodě, ale s volným magnetem. Potom ale začnou divný zvuky a to už se magnet dostal na stator. Takže hned zastavit a potom budeš valit oči, že ti magnet vzal do nebe i stator. A nějaké kontroli ti jsou k ničemu.
A rotory zaplechovaný byly tuším od 94. Ale není nic jednodušího, než při koupy vytočit horní zátku a točením kola pootáčet motorem, pokud to pujde a zkontrolovat magnety.
Naposledy editováno 24.07.2018 17:52:10
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
kawasaki KLE 500 - výmena rotoru [1, 2] Kawasaki KLE 500 | dobryvojaksvejk | 32 | 21.5.2024 v 16:52 krokoš |
Voda v oleji Kawasaki KLE 500 Kawasaki KLE 500 | FormanCZE | 2 | 15.4.2024 v 14:00 Medved |
Cestování v okolí Transalpina Kawasaki KLE 500, Kawasaki KLE 400 | martucha | 11 | 3.1.2024 v 23:48 Duchodcee |
Jakou motorku koupit kamarádovi v n... [1, 2, 3] Kawasaki KLE 500, Aprilia Pegaso 650, BMW F 650 | berry78 | 71 | 5.12.2023 v 19:25 autocross |
Kawasaki kle 500 2004 Cukání motork... Kawasaki KLE 500 | Balda125 | 7 | 18.10.2023 v 08:48 Krautkopf |