Téma: Pružina zadneho tlmiča KTM EXC a XC
25.1.2018 v 19:01
Nazdar
prosim vás potrebujem kúpiť pružinu zadneho tlmiča na KTM XC 300 . Ponúkli mi pruzinu s EXC 300 ale dočítal som sa ze je o 1 cm kratsia bude to pasovať ? Co to spraví bude nizsie motorka ? alebo racej kúpit coje origo do XC ? ďakujem
Na XC je 260mm a na EXC JE 250mm
Naposledy editováno 25.01.2018 19:32:29
prosim vás potrebujem kúpiť pružinu zadneho tlmiča na KTM XC 300 . Ponúkli mi pruzinu s EXC 300 ale dočítal som sa ze je o 1 cm kratsia bude to pasovať ? Co to spraví bude nizsie motorka ? alebo racej kúpit coje origo do XC ? ďakujem
Na XC je 260mm a na EXC JE 250mm
Naposledy editováno 25.01.2018 19:32:29
1 reakcí na tento příspěvek Pružina zadneho tlmiča KTM EXC a XC
xc má přepákování
exc má pds kloub
čili každá motorka/verze jiné uchycení tlumiče, takže to pasovat nebude. Pružina by ti měla pasovat z sx modelů.
exc má pds kloub
čili každá motorka/verze jiné uchycení tlumiče, takže to pasovat nebude. Pružina by ti měla pasovat z sx modelů.
1 reakcí na tento příspěvek Pružina zadneho tlmiča KTM EXC a XC
SX a exc mají stejnou musíš si koupit pružinu na svou váhu
1 reakcí na tento příspěvek Pružina zadneho tlmiča KTM EXC a XC
Nevíte jakou dát pružinu, když budu chtít s EXC500 jezdit s nákladem, jako s cestovním strojem a taky se občas projet bez nákladu
když dám moc tvrdou, tak mě to udrncá a nedosáhnu, když měkkou, tak se to s nákladem propadne a je to ještě horší, protože sedím v záklonu
příklad: s nákladem 135 kilo a bez nákladu 100, je to nějak řešitelný, nebo moc ne na takhle lehký motorce ?
nikde jsem nenašel, jakou změnu dosáhnu nastavením předpětí, třeba z pružiny "110 kilo" udělám těch 130?
když dám moc tvrdou, tak mě to udrncá a nedosáhnu, když měkkou, tak se to s nákladem propadne a je to ještě horší, protože sedím v záklonu

příklad: s nákladem 135 kilo a bez nákladu 100, je to nějak řešitelný, nebo moc ne na takhle lehký motorce ?
nikde jsem nenašel, jakou změnu dosáhnu nastavením předpětí, třeba z pružiny "110 kilo" udělám těch 130?
ZdendaZB> Ty vole, co zase vymýšlíš?
Všichni víme, že:
a) EXC-F 500 si nikdy nepořídíš
b) chtít univerzální pérování pro sólo jezdce a jezdce + 35 kg nad zadním kolem je řešitelná úloha tak maximálně v holywoodském kasovním trháku
c) změnou předpětí se zvyšuje a snižuje motorka, pružině se nestane nic.

Všichni víme, že:
a) EXC-F 500 si nikdy nepořídíš
b) chtít univerzální pérování pro sólo jezdce a jezdce + 35 kg nad zadním kolem je řešitelná úloha tak maximálně v holywoodském kasovním trháku
c) změnou předpětí se zvyšuje a snižuje motorka, pružině se nestane nic.
2 reakcí na tento příspěvek Pružina zadneho tlmiča KTM EXC a XC
c) no když si to mylíš, tak si to mysli, ale ve skutečnosti se tím dělá úplně něco jinýho
je tady někdo, kdo tomu fakt rozumí ?
Naposledy editováno 05.11.2024 21:16:46
je tady někdo, kdo tomu fakt rozumí ?
Naposledy editováno 05.11.2024 21:16:46
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pružina zadneho tlmiča KTM EXC a XC
ZdendaZB> Dám ti početní úlohu pro čtvrťáky.
Pružina má tuhost 100 N/mm a volnou délku 200 mm
Jakou silou je potřeba volnou pružinu stlačit, aby se zkrátila o 30 mm? (Napovím, 100 x 30 = 3000 N)
Stejná pružina je předepjatá šroubem, který ji stlačuje na 180 mm. Jak síla je potřeba, aby se pružina zkrátila o dalších 10 mm?
Pružina má tuhost 100 N/mm a volnou délku 200 mm
Jakou silou je potřeba volnou pružinu stlačit, aby se zkrátila o 30 mm? (Napovím, 100 x 30 = 3000 N)
Stejná pružina je předepjatá šroubem, který ji stlačuje na 180 mm. Jak síla je potřeba, aby se pružina zkrátila o dalších 10 mm?
ZdendaZB> dluzim ti odpoved, ale nejak nestiham v praci.
Kazdopadne bych to spis definoval tak, ze predpetim se posouvas po charakteristice pruziny.
Aby to fungovalo spravne pro oba stavy co potrebujes tzn jen s pilotem a se zatezi tak bys musel mit dve tuhosti pruziny, v praxi se to resi tak, ze vyberes nejakej kompromis a zbytek poresis predpetim - ono solo dost mozna pojedes ostreji nez s nakladem, tak by nemuselo tolik vadit kdybys uprednostnil jizdu solo.
Nevim jak je na 701 to predpeti pristupne, ale na ostrych je to nepouzitelne, tzn bys tam musel mit hydraulicke stelovani, pokud to tam jde vubec dostat…
Co se hodnot tuhosti pruzin tyka, tak ja je vybiram podle doporuceni od ktechu - jenze podle toho co pises jezdis jinak nez vsichni ostatni a tudiz mimo doporucovane tabulky - takze to bude chtit pokus omyl… jen kazda pruzina nejakou petku stoji…
Naposledy editováno 05.11.2024 22:53:40
Kazdopadne bych to spis definoval tak, ze predpetim se posouvas po charakteristice pruziny.
Aby to fungovalo spravne pro oba stavy co potrebujes tzn jen s pilotem a se zatezi tak bys musel mit dve tuhosti pruziny, v praxi se to resi tak, ze vyberes nejakej kompromis a zbytek poresis predpetim - ono solo dost mozna pojedes ostreji nez s nakladem, tak by nemuselo tolik vadit kdybys uprednostnil jizdu solo.
Nevim jak je na 701 to predpeti pristupne, ale na ostrych je to nepouzitelne, tzn bys tam musel mit hydraulicke stelovani, pokud to tam jde vubec dostat…
Co se hodnot tuhosti pruzin tyka, tak ja je vybiram podle doporuceni od ktechu - jenze podle toho co pises jezdis jinak nez vsichni ostatni a tudiz mimo doporucovane tabulky - takze to bude chtit pokus omyl… jen kazda pruzina nejakou petku stoji…
Naposledy editováno 05.11.2024 22:53:40
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pružina zadneho tlmiča KTM EXC a XC
Kohlstein píše: ZdendaZB> Dám ti početní úlohu pro čtvrťáky.
Pružina má tuhost 100 N/mm a volnou délku 200 mm
Jakou silou je potřeba volnou pružinu stlačit, aby se zkrátila o 30 mm? (Napovím, 100 x 30 = 3000 N)
Stejná pružina je předepjatá šroubem, který ji stlačuje na 180 mm. Jak síla je potřeba, aby se pružina zkrátila o dalších 10 mm?
takže má po celý dráze lineární charakteristiku, protože na mým fechtlovi se moc lineárně nechová
ok, i když si excéčko nikdy nekoupím, tak stejně, když vážím 110 kilo oblečenej i s nářadím a úpravama stroje a chci mít sag zadního kola 10cm z 31cm, jakou mám zvolit tuhost ?
na standardní pružině mám sag při 100 kilech 11cm a to je pružina vytočená skoro na maximum
Naposledy editováno 06.11.2024 07:25:44
na standardní pružině mám sag při 100 kilech 11cm a to je pružina vytočená skoro na maximum
Naposledy editováno 06.11.2024 07:25:44
kdyz nemas pristup k jine databazi tak treba tady: https://racetech.com/product-search/
naklikas na cem a co jezdis a k hmotnosti pilota prihodis neco navic, pro 120kg pilota (tzn to co bych odhadl ja) mi to vyhodilo tuhle pruzinu : SK SPR 60x230 P75 8.7/10.4
u EXC je progresivni pruzina, tzn ma tuhost uvedenou treba dvouma cislama - tuhos na zacatku a na konci, pripadne trema, tam je tusim pocatecni, koncova a prumer...
naklikas na cem a co jezdis a k hmotnosti pilota prihodis neco navic, pro 120kg pilota (tzn to co bych odhadl ja) mi to vyhodilo tuhle pruzinu : SK SPR 60x230 P75 8.7/10.4
u EXC je progresivni pruzina, tzn ma tuhost uvedenou treba dvouma cislama - tuhos na zacatku a na konci, pripadne trema, tam je tusim pocatecni, koncova a prumer...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Ktm exc 300 přepis , evidenčka a stk KTM EXC 300, KTM EXC 300 E | Drak-09 | 24 | 23.2.2025 v 10:13 SLEEPER |
Baterie 2010 ktm 300 exc KTM EXC 300 E | Matmote123 | 5 | 2.11.2024 v 17:51 DucS |
Jaké moto zvolit Enduro + silnice [1, 2] KTM EXC 450, KTM EXC 400, Yamaha WR 450F, KTM EXC 30... | KO_IN | 34 | 26.1.2024 v 08:08 Sally06 |
Klíček zapalování KTM EXC 300 2019 ... KTM EXC 300, KTM EXC 300 E, KTM EXC 300 Six Days | MalejMazel | 14 | 23.1.2024 v 13:16 ktm525smerák |
Co mazat na enduru a čím KTM EXC 250, KTM EXC 300, KTM EXC 200, KTM EXC 300 E... | KO_IN | 4 | 26.11.2023 v 18:13 Zdenalbenal |