měl bych takový dotaz ohledně převodovky.
Dělal jsem GO motoru včetně části převodovky.
V převodovce se měnily ložiska, kulisa řazení, vodící tyčka, vydličky.
Motor jsem tak na neostro složil bez jednoho ložiska na klice, abych vyzkoušel řazení.
S novou kulisou nešlo řadit, se starou jdou jen 3 kvalty.
Po několikaterém rozpůlení, kontrole složení a nasazení nové kulisy bylo možné řadit 3 kvalty, ale 4 ani za boha!
Co fčil? Už si nevim rady.
Podle manuálů. co jsem našel, jsem zjistil kulové, nekvalitní obrázky atd.
Poradíte mi prosím?
Ještě podotýkám, že mezi kartrama nebylo papírové těsnění, jen tmel.
2 reakcí na tento příspěvek Jaw 350/638 předovka
2 reakcí na tento příspěvek Jaw 350/638 předovka
Převodovku jsem skládal na neutrál mezi 1 a 2.
Má to snad byt jinak?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaw 350/638 předovka
F3RA píše: Už jsem zkůšál aj kártry k sobě uplně nepřirazit(špatné vymezení), nová kulisa cvaká pěkně, vodicí tyčka je rovná, samo že sem točil s hřídelama při řazéní, to bych tam nezařadil ani guvno, natož 3 kvalty. Původní vidli k tomu ani nemám, tak jestli ty sů špatné...ale dávál jsem už aj druhé, zas nové a ne ne. Tak fakt nevim.
Převodovku jsem skládal na neutrál mezi 1 a 2.
Má to snad byt jinak?
On by měl být neutrál i mezi 3 a 4.
Vidlu mě dali jednu kovanů, druhů plechovů.
Eště to zkusim rozházat, opět, a složit.
Nakupoval sem u Jelínka. Na řadící kulise je vyraženo, že prej u nás splachtěné.
Ale dostalo mě, jak mi říkál, že písty sů origo czech made a doma se podívám zespoda a made in india. Toš dobré no.
1 reakcí na tento příspěvek Jaw 350/638 předovka
Když zapadá vidlička tím čepem do drážky v kulise, tak tam musí být poměrně velká vůle a to radiální i axiální. Tj. zkusil bych tou vidličkou projet solo v té kulise, kde musí jít za každého případu volně. Pokud se někde zadrhne, tak je tam ta drážka asi úzká a zvláště v mísech, kde se ta drážka hodně směrově láme (je tam roh).
Druhá věc je axiální vůle, protože jde o to, že mezi tím plechem kulisy a tyčkou vidliček musí být nějaká mezera a pokud je z nějakého důvodu malá, pak se stane, že se ta vidlička při řazení axiálně opře o plech kulisy a dál se s tim nedá hnout (čep vidličky je normálně v drážce, ale to osazení za ním se opře o plech a fertig). Zrovna na tu čtyřku bych to tipoval, protože tam je ta vidlička na největší vzdálenosti od středu otáčení kulisy, takže tam hrozí největší geometrický úlet.
Na to první jsem se nachytal u nějaké Jawky a na to druhé už nevím u čeho, ale byl tam řadící bubínek, kterej byl od výroby šišatej a z tohoto důvodu to řadilo někdy jako u náklaďáku - s předvolbou. Zrovna u Jawy, kde je kulisa z plechových výlisků a jako čep otáčení nýt, vůbec bych se nedivil, kdyby to bylo nějak geometricky pokřivené a toto se dělo. Nové kulisy to snad již nemají, ale staré měly povrch toho drážkovaného plechu "potištěný" ve čtvercové síti takovými čtvercovými důlky, což je od rovnacího přípravku na plechy. Tam bych tu rovnost čekal, ale dneska bych raději měřil nebo zkoušel...
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 350/638 VAPE zapojení Jawa 350/638 | pagi | 16 | 6.6.2024 v 18:02 Jirka_Kirchner |
Jawa 350/638 Zapalování a seřízení... Jawa 350/638 | Jirka-Tajsn | 3 | 23.2.2024 v 09:17 Eddie83 |
ukrajinské vape zapojení do svazku [1, 2] Jawa 350/638 | radys02 | 37 | 24.9.2023 v 18:22 krizak66 |
Svíčky-JAWA 350/638 Jawa 350/638 | Boss.trx850 | 9 | 5.8.2023 v 17:01 pech. |
Servis Jawy okolí Žďáru nad Sázavou... Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 350/638, Jawa 350/639 | ddhu | 18 | 21.5.2023 v 11:27 papiboy |