jak může k takový zlomenině dojít, vysvětlil mi to kámoš, když při výrobě po svaření schladěj železo vodou, často v místě sváru praskne. Takže jsem koupil plocháč, vyvrtal, zavařil, nechal shladnout a nastříkal. Dávám to sem jen pro to, aby ti kteří se s tím nesetkali věděli, že se spěchat někdy nevyplatí.
1 reakcí na tento příspěvek Spěchej pomalu!
1 reakcí na tento příspěvek Spěchej pomalu!
1 reakcí na tento příspěvek Spěchej pomalu!
To co píšeš je sice pravda, ale platí to pro některé třídy ocelí (ne všechny, prakticky záleží na množství uhlíku).
Na hlíně pokud chceš, aby Ti ten svár co nejvíc držel tak ho nesmíš vybrušovat a pokud možno vařit stejným materialem...
1 reakcí na tento příspěvek Spěchej pomalu!
nicméně barva lomu se může změnit oxidací
ale když už píšeš, dural není slitina hlíníku?
A je slitina sloučenina?
Naposledy editováno 13.10.2017 19:59:15
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spěchej pomalu!
alfik68 píše: Nebo špatná technologie sváření.Ne všechny materiály jsou k sobě svařitelný.Taky nechápu proč by zrovna padací rám někdo chladil po výrobě vodou.Jak poznamenal piwel,pokud to chci mít tvrdý,tak jo,ale tam kde jsou vibrace mi to nedává smysl.Co reklamace?
Vodou se chladí, bo je to rychlý a dá se s vařenou částí hned dál pracovat - brousit, vrtat, lakovat. Ono i to broušení a vrtání dokáže železo pěkně rozpálit. Takže pokud to někdo dělá na kšeft, není důležitý, jak to bude držet, ale jak rychle to vyrobí. Takže uřízne potřebný kus plocháče a schladí aby to při manipulaci nepálilo, pak vyvrtá díry a schladí a už lehce zakalenou ocel pořádně a prudce zahřeje svářením např. obalovanou elektrodou a schladí no a pak do toho majzne, aby oklepal strusku a výsledek je na fotkách.
Co se týká reklamace, padák mám z druhý ruky, není u koho reklamovat, nemluvě o tom, že oprava mě stála míň, než výdaje na možnou reklamaci, kdyby to bylo teda nový ;)
Prasklo mi šest držáků (třmenů) přídavných dálkových světlometů Hella FF50, které jsou celkem malé a lehké v pořadí: original držáky z obyčejného ocelového plechu, tvarově stejné držáky z tlustšího ocelového plechu, další z nerezového plechu, čtvrtý pár držáků z nerezu zatím drží, ale mají jiný tvar, vynechal jsem tvarové odlehčení, takže v místě lomů je víc materiálu. Holt jednoválcová Tenerka mírně vibruje.
P.S. ty třmeny mi nepraskaly jako na běžícím páse, ale v průběhu několika let a několika desítek tisíc najetých kilometrů.
No a kdyz mi motorka upadla na polnacce asi v 70kmh ze stojanku, tak se vsechno zohybalo, ale nikde nic neprasklo. A to podotykam nejsem buhvi jaky technolog.
Tohle co se stalo Uniperunovi uz musela byt poradna minela. Hodilo by se i foto toho, jaka vlastne soucast padaku to byla ;)
podle mě pěkná hloupost něco zavařžit a dát do vody, je to vlastně výroba nestejnorodých mechanických a technologických vlastností kovových materiálů
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spěchej pomalu!
V9king píše: To co je na foto je nějaká sloučenina hliníku ne?
To co píšeš je sice pravda, ale platí to pro některé třídy ocelí (ne všechny, prakticky záleží na množství uhlíku).
Na hlíně pokud chceš, aby Ti ten svár co nejvíc držel tak ho nesmíš vybrušovat a pokud možno vařit stejným materialem...
to je tak, když k tématu nemáš co říct, ale máš nutkání něco napsat ...uffff... fakt by sis měl dát několik facek
PADÁK - HLINÍK ...plesk
to co je na obrázku označit za hliník .... plesk
...a jednu preventivně
Jo a hliníkové padáky nabízí Honda jako originální příslušenství pro novou Afriku. Abych byl přesný, tak u těch padáků:
- hliník není chemicky čistý Al,
- padáky nejsou padáky, ale okrasné rámy na přídavná světla,
- pevností a tuhostí to sotva vydrží špatný pohled, natož nějaké odložení
1 reakcí na tento příspěvek Spěchej pomalu!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spěchej pomalu!
boneshaker píše: Koukam chlapi, ze jste nebyli asi ve strojirenske vyrobe. To jsou kecy, jako ze v parcich jsou pomlety krysy, rikal kamos.
Taky koukám jako blázen, slitina a sloučenina jedno jest, prudké ochlazení rovná se kalení.....ještě že ne kálení. Tak jenom pro zajímavost: některé materiály je vhodné po (někdy před) svářením vyžíhat, popouštět..... Žíhání to asi budou takový ty proužky na mourovatý kočce a popouštění samovolný unik moči
Naposledy editováno 16.10.2017 20:17:06
t_freedom píše: to je tak, když k tématu nemáš co říct, ale máš nutkání něco napsat ...uffff... fakt by sis měl dát několik facek
PADÁK - HLINÍK ...plesk
to co je na obrázku označit za hliník .... plesk
...a jednu preventivně
sice nechápu tvou potřebu na mě reagovat, ale to je tvůj problém:)
Ano ptal jsem jsem se zakladatele na materiál.
Ano viděl jsem pádáky kde i upevnění bylo z duralu, ono je to i docela vhodný, protože padák musí mít pouze omezenou pevnost,
aby při případném pádu nedošlo k poškození rámu nebo bloku motoru.
Super pevný padák který při pádu ohne rám nebo ulomí držák motoru je horší než lepší.
Z fotky poznáš materiál asi líp než já a nebo mam lepší monitor a vidím víc než ty)
K tomu že nemám co napsat tak jsem napsal že má sice pravdu v tom, že zchlazením se může snížit pevnost sváru,
ale neplatí to pro všechny oceli a například spoustu nerezí můžeš chladit jak je libo a na pevnost sváru to nemá vliv.
K tomu fackování tak to alespoň pobavilo, když už nemáš co k tématu, ale trošku to o tobě vypovídá asi víc než by jsi chtěl:)
Naposledy editováno 17.10.2017 01:14:02
Milos1 píše: ...a popouštění samovolný unik moči
Naposledy editováno 17.10.2017 02:24:30
Myslíte, že např. karosář na autě by s tím něco svedl pokud by nechladil a nenechal si stahovat materiál jak potřebuje?
Nebo se v kuchyni koukni na dřez, ten je v 99% vařen odporově pod vodou, protože jinak by byla horní deska zkroucená...
Takovýchto případů jsou tisíce.
Naposledy editováno 17.10.2017 07:33:10
Chladit nemusíš pouze potápěním do vody:)
Naposledy editováno 17.10.2017 08:16:32
1 reakcí na tento příspěvek Spěchej pomalu!
a je jedno zda je to ohřáté odporově nebo jinak.
Prostě základ je, že ani u oceli to nemá vliv pokud se jedná o ocel s nízkým obsahem uhlíku.
Jasně že ty tisíciny na metru jsou schválně přehnaný, v rozsahu stovek se počítá u ozařovače a ten se běžně nesvařuje a u reflektoru jsou to desetiny.
Tak přemýšlejte a važte si toho, že naše bike drží pohromadě :)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spěchej pomalu!
V9king píše: Jasně že ty tisíciny na metru jsou schválně přehnaný, v rozsahu stovek se počítá u ozařovače a ten se běžně nesvařuje a u reflektoru jsou to desetiny.
kdyz pominu placani picovin o nevlivu pridkeho ochlazeni a to ze pripadne svarovani primo v chladicim mediu je neco jineho...
1/co je to prosim te ten "ozařovač" ?
2/prepocti si vliv geometrie reflektoru na sirku pasma, na setiny se fakt nic nedela, max u YAGI +- desetina, to je ovsem antenni rada a nepresnosti umisteni prvku se s jejich poctem kumuluji - u bezne parabolicke anteny ktera ma jeden zaric + jeden reflektor o velikosti dejme tomu 5Ghz wifi sejta neanmeris rozdil ve smerovosti mozna ani u milimetrove odchylky..