Téma: přestavba a následné stk
 
4.1.2017 v 10:04
Zdarec,chtěl bych se zeptat,jestli je možné si dnes něco složit ,postavit, upravit, přestavět a bez obav si udělat stk?
Nebo si musím moto koupit např. v Německu již upravenou a dá se takový moto vůbec dostat na značky?

přestavba a následné stk

4.1.2017 v 10:12 | Nahoru | #1
Ne!

přestavba a následné stk

4.1.2017 v 10:17 | Nahoru | #2
Jde to dostat na značky přes cizinu. Nestojí to za to

2 reakcí na tento příspěvek přestavba a následné stk

4.1.2017 v 10:31 | Nahoru | #3
Není možný,aby stavby u nás vyrobený nemohly jezdit?!
Nějaký způsob musí existovat..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) přestavba a následné stk

4.1.2017 v 10:32 | Nahoru | #4

tod15 píše: Není možný,aby stavby u nás vyrobený nemohly jezdit?!
Nějaký způsob musí existovat..


nejspis stale existuje individualni schvaleni, zkusebna atd.. spousta papirovani a penez. zeptej se na urade, meli by ti poradit kdyz oni jsou ti co to budou "prihlasovat"

(reakce na) přestavba a následné stk

4.1.2017 v 10:38 | Nahoru | #5
assassin>
já na tom úřadě byl jsem svědkem toho,když si tam šel chlápek nechat přepsat ráfky z alu paprsků na drátěná, měl papír z stk o ověření a technik na úřadě mu to stejně nedal,chlápek to řeší už víc jak 9 měsíců, a že těch papírů v té složce měl!

(reakce na) přestavba a následné stk

4.1.2017 v 10:39 | Nahoru | #6
tod15> jo hochu, svět se v pr.del obrací

1 reakcí na tento příspěvek přestavba a následné stk

4.1.2017 v 10:42 | Nahoru | #7
Samozrejme ze stavby lze u nas provozovat na znackach, ale musis mit od kazde casti co jsi prestavel dokumentaci s homologaci a tu si nechat napsat do TP nebo nechat udelit vyjimku.
V Nemecku to neni jine, jen postup schvaleni zapisu do TP je znacne jednodussi nez u nas. proto se to prihlasuje tam a pak tady I s vyjimkama v TP

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) přestavba a následné stk

4.1.2017 v 10:45 | Nahoru | #8
KubaLC8>
pokud ovšem ten díl má homologaci, a tu vyjímku uděluje kdo?
např. když si dám dozadu 240 pneu se širší kyvkou...

(reakce na) přestavba a následné stk

4.1.2017 v 11:07 | Nahoru | #9

tod15 píše: KubaLC8>
pokud ovšem ten díl má homologaci, a tu vyjímku uděluje kdo?
např. když si dám dozadu 240 pneu se širší kyvkou...



V tom pripade budes potrebovat prohlaseni od vyrobce na zaklade toho pak na stk pak na urad ale tohle vse je z rise snu bohuzel zijem v tak demokratickem state kdy si vyvoleni muzou delat co chteji a blebls muze jen drzet hubu Kyvat.co jsme si zvolili to mame!

přestavba a následné stk

4.1.2017 v 11:20 | Nahoru | #10
Na gumu /kolo shcvaleni, ale jak poznaji vymenenou kyvku to nevim

přestavba a následné stk

4.1.2017 v 11:29 | Nahoru | #11
Musíš se odstěhovat do USA. Tam je motosvět ještě v pořádku.

přestavba a následné stk

4.1.2017 v 12:55 | Nahoru | #12
Jo hochu, měl ses narodit v lepší době nebo v lepším státě!

pár staveb/přestaveb jsem již dělal a to i úředně a je to prakticky podle toho, co tu kolegové píšou.

Z hlediska zákona a právních předpisů je zjednodušený návod zde

Moje zkušenosti jsou takové, že hodně záleží na tom, na jakého blbce narazíš. Moje výhoda v tomto byla, že mam na podobné věci odborné vzdělání, tj. podklady k povolení stavby/přestavby si s klidem můžu podepsat sám, ale opruzu a velkým penězům za jednotlivé schválení se nevyhneš, zvláště pokud chceš legalizovat stavbu a nikoli přestavbu. U stavby motorového vozidla se spalovacím motorem je opruz totiž dvojnásobný, protože prvně vlastní konstrukce podvozku atp. a následně emise, které se schvalují zvláště podle zvláštního právního předpisu (co si pamatuji, tak záleží na množství kusů - individuální stavba / malá série / velká série).

U některých typů vozidel je možnost, nechat to postavit u subjektu, který má paušální povolení provádět úpravy/stavby/přestavby vozidel a ti pak přímo vydávají schválení ke způsobilosti (to se týká typicky přestaveb na LPG, montáž tažného, montáž VRZ... v těchto případech to něky subjekty dokonce přímo píšou do TP a nechává se to na úřadě jen validovat... případně stavba nástavby na míru u speciálních vozidel typu požární atp. se také schvalujou na základě vyjádření autorizovaného výrobce a na úřad se jde jen s papíry), ale nevím moc o někom, kdo by to u nás měl.

Za mě shrnutí: "Jde to, ale smysl to nemá".

E: Pravopis

Naposledy editováno 04.01.2017 12:57:55

2 reakcí na tento příspěvek přestavba a následné stk

4.1.2017 v 19:25 | Nahoru | #13
Zdar, mám taky dotaz k tématu. Mám taky lehce upravenou motorku, jiné kapoty z laminátu, jiná světla, blinkry, zrcátka.
Vše s homologací, mimo kapot. Před dvěma roky jsem na stk prošel v pohodě, na jaře mně stk čeká opět.
Asi budou s takovou úpravou problémy, zkoumá někdo jak motorka vypadá origo a podle čeho to kontrolují?
Pokud se nepletu tak pravidla pro to co může jezdit po silnici se nezměnila, jen se zpřísnily kontroly je to tak?

přestavba a následné stk

4.1.2017 v 20:08 | Nahoru | #14
A opravdu jsi si myslel, že jezdit na stavbě je tak jednoduché?

Respekt k těm kteří to dokáží. Neprenositelná zkušenost, kdo dokáže neprozradí, bo ví ze dvířka se přivírají s každým každým průchozím.

(reakce na) přestavba a následné stk

4.1.2017 v 20:59 | Nahoru | #15
Kamil1300>
pokud vím,tak technik na stk zadá do pc rok a typ mota a vidí,jak ta motorka vypadala v originále, a pak už jen záleží na jedinci, pořád je to 50 na 50

přestavba a následné stk

4.1.2017 v 21:18 | Nahoru | #16
Nevím jak jinde, ale já na technické letos na podzim prošel úplně v pohodě. Moto jsem překopal (viz. deník) a nechal jsem tam i ten vejfuk co je na foto. Na fotkách chybí akorát zrcátka, jinak jsem prošel jak je. Není to teda stavba, spíše přestavba, rozměry pneu jsou zachované.

přestavba a následné stk

4.1.2017 v 21:48 | Nahoru | #17
otazka je taky co si predstavujes pod pojmem prestavba,.. To jako nejak (rozumne) vizualne doladit, nebo hodlas rezat do ramu, davat nekam motor z neceho jinyho, atd.. ??

"stavba" bez vlastni tovarny a dlouholetejch zkusenoti je dle mne nesmysl, nejen co se tyka prihlasovani a zkusebny, ale predevsim co se tyka vyslednych jizdnich vlastnosti !

(reakce na) přestavba a následné stk

5.1.2017 v 10:10 | Nahoru | #18
Kamil1300>

V tomto směru existuje ještě jedna možnost, jak toto legalizovat, ale prakticky jde stejně o to, že se k tomu musí vyjádřit výrobce nebo jiný odborný subjekt.

V případě některých dopravních strojů (zvláště těch s dlouhou životností) může nastat situace, že již není k dispozici původní originální náhradní díl, ale je možné jej nahradit jiným. Toto lze provést, aniž by to byla z hlediska zákona přestavba vozidla nebo zápis alternativního provedení, jen s tím rozdílem, že to opět musí povolit výrobce původního vozidla a napsat k tomu dobrozdání, že je tato záměna možná jako náhrada za neexistující náhradní díl.

Typickými případy u tohoto byly (jsou) nápříklad výměny motorů u starých liazek 100 atmosférických za 110 turbo (v TP změna výkonu...) nebo u Jawy motor 634 vyměněn v rámci opravy za 638 s příslušenstvím.

V tomto případě tedy asi by bylo právně v pořádku, kdyby výrobce dal dobrozdání, že zmíněné kapoty jsou náhradou originálního dílu, který již není k dispozici... jenže kde toto sehnat??? A jsme opět u toho, co si nechá líbit technik na STK a co případně pojišťovák, kdyby se čirou náhodou něco stalo (nikomu se nechce platit).

přestavba a následné stk

5.1.2017 v 20:30 | Nahoru | #19
Tak na jaře zajedu na stk a uvidím jak dopadnu.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist