Nebo si musím moto koupit např. v Německu již upravenou a dá se takový moto vůbec dostat na značky?
2 reakcí na tento příspěvek přestavba a následné stk
Nějaký způsob musí existovat..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) přestavba a následné stk
tod15 píše: Není možný,aby stavby u nás vyrobený nemohly jezdit?!
Nějaký způsob musí existovat..
nejspis stale existuje individualni schvaleni, zkusebna atd.. spousta papirovani a penez. zeptej se na urade, meli by ti poradit kdyz oni jsou ti co to budou "prihlasovat"
já na tom úřadě byl jsem svědkem toho,když si tam šel chlápek nechat přepsat ráfky z alu paprsků na drátěná, měl papír z stk o ověření a technik na úřadě mu to stejně nedal,chlápek to řeší už víc jak 9 měsíců, a že těch papírů v té složce měl!
1 reakcí na tento příspěvek přestavba a následné stk
V Nemecku to neni jine, jen postup schvaleni zapisu do TP je znacne jednodussi nez u nas. proto se to prihlasuje tam a pak tady I s vyjimkama v TP
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) přestavba a následné stk
pokud ovšem ten díl má homologaci, a tu vyjímku uděluje kdo?
např. když si dám dozadu 240 pneu se širší kyvkou...
tod15 píše: KubaLC8>
pokud ovšem ten díl má homologaci, a tu vyjímku uděluje kdo?
např. když si dám dozadu 240 pneu se širší kyvkou...
V tom pripade budes potrebovat prohlaseni od vyrobce na zaklade toho pak na stk pak na urad ale tohle vse je z rise snu bohuzel zijem v tak demokratickem state kdy si vyvoleni muzou delat co chteji a blebls muze jen drzet hubu Kyvat.co jsme si zvolili to mame!
pár staveb/přestaveb jsem již dělal a to i úředně a je to prakticky podle toho, co tu kolegové píšou.
Z hlediska zákona a právních předpisů je zjednodušený návod zde
Moje zkušenosti jsou takové, že hodně záleží na tom, na jakého blbce narazíš. Moje výhoda v tomto byla, že mam na podobné věci odborné vzdělání, tj. podklady k povolení stavby/přestavby si s klidem můžu podepsat sám, ale opruzu a velkým penězům za jednotlivé schválení se nevyhneš, zvláště pokud chceš legalizovat stavbu a nikoli přestavbu. U stavby motorového vozidla se spalovacím motorem je opruz totiž dvojnásobný, protože prvně vlastní konstrukce podvozku atp. a následně emise, které se schvalují zvláště podle zvláštního právního předpisu (co si pamatuji, tak záleží na množství kusů - individuální stavba / malá série / velká série).
U některých typů vozidel je možnost, nechat to postavit u subjektu, který má paušální povolení provádět úpravy/stavby/přestavby vozidel a ti pak přímo vydávají schválení ke způsobilosti (to se týká typicky přestaveb na LPG, montáž tažného, montáž VRZ... v těchto případech to něky subjekty dokonce přímo píšou do TP a nechává se to na úřadě jen validovat... případně stavba nástavby na míru u speciálních vozidel typu požární atp. se také schvalujou na základě vyjádření autorizovaného výrobce a na úřad se jde jen s papíry), ale nevím moc o někom, kdo by to u nás měl.
Za mě shrnutí: "Jde to, ale smysl to nemá".
E: Pravopis
Naposledy editováno 04.01.2017 12:57:55
2 reakcí na tento příspěvek přestavba a následné stk
Vše s homologací, mimo kapot. Před dvěma roky jsem na stk prošel v pohodě, na jaře mně stk čeká opět.
Asi budou s takovou úpravou problémy, zkoumá někdo jak motorka vypadá origo a podle čeho to kontrolují?
Pokud se nepletu tak pravidla pro to co může jezdit po silnici se nezměnila, jen se zpřísnily kontroly je to tak?
"stavba" bez vlastni tovarny a dlouholetejch zkusenoti je dle mne nesmysl, nejen co se tyka prihlasovani a zkusebny, ale predevsim co se tyka vyslednych jizdnich vlastnosti !
V tomto směru existuje ještě jedna možnost, jak toto legalizovat, ale prakticky jde stejně o to, že se k tomu musí vyjádřit výrobce nebo jiný odborný subjekt.
V případě některých dopravních strojů (zvláště těch s dlouhou životností) může nastat situace, že již není k dispozici původní originální náhradní díl, ale je možné jej nahradit jiným. Toto lze provést, aniž by to byla z hlediska zákona přestavba vozidla nebo zápis alternativního provedení, jen s tím rozdílem, že to opět musí povolit výrobce původního vozidla a napsat k tomu dobrozdání, že je tato záměna možná jako náhrada za neexistující náhradní díl.
Typickými případy u tohoto byly (jsou) nápříklad výměny motorů u starých liazek 100 atmosférických za 110 turbo (v TP změna výkonu...) nebo u Jawy motor 634 vyměněn v rámci opravy za 638 s příslušenstvím.
V tomto případě tedy asi by bylo právně v pořádku, kdyby výrobce dal dobrozdání, že zmíněné kapoty jsou náhradou originálního dílu, který již není k dispozici... jenže kde toto sehnat??? A jsme opět u toho, co si nechá líbit technik na STK a co případně pojišťovák, kdyby se čirou náhodou něco stalo (nikomu se nechce platit).