Akorát bych jel na nějaké jejich 125. Enfieldy jsou hrozně poruchové, kór ty z půjčovny budou mrtvé. 125 jedou zhruba stejně a na těch jejich cestách stejně žádnou závratnou rychlost nevyvineš. Zpravidla se Himaláje na Enfieldu jezdí organizovaně s průvodcem a vlastním mechanikem, který sebou táhne druhou kompletní motorku a cestou neustále opravuje. Takové 125 Bajaj Hero (licence Honda) je nesmrtelné, opraví jej za pár rupek na každém rohu a když bude nejhůře, v pohodě Ti jej vezmou do vlaku, nebo jej hodíš na korbu kteréhokoliv auta. Vsadil bych se, že vzhledem k tomu, že koza v autobuse není vyjímkou, vzali by i tu malou motku. .
Jen jsem si nemohl zvyknout na to jejich řazení. Nikdy jsem nevěděl, co tam je za kvalt. Řadí pata špička jako na Praseti a rychlosti jsou kolotoč, takže nikdy nedořadíš na konec, přičemž neutrál není mezipoloha jako u nás, ale regulérní "kvalt" mezi 1 a 4. Kolikrát jsem chtěl vystartovat z křižovatky a zdechlo mi to na 4, nebo jsem pustil spojku a nic.
Bylo to na 17 dní, najeto 2380 km a vyšlo to celkem na nějakých +/- 35 tis. Kč (letenka, půjčovné, ubytování, strava, benzín a další poplatky).
Nebylo to organizované, organizovali jsme si to sami.
Jeli jsme 2x Royal Enfield Bullet 500 a 2x Royal Enfield Electra 350. Absolutně bez jakékoliv podpory a motorky (až na drobnost) fungovali perfektně.
V současné době je drobný problém s bezpečnostní situací v oblasti Jammu a Kašmír (hlavně při hranici s Pákistánem a v okolí města Šrínagar).
Vřele doporučuji.
Cestopis
Fotky
Naposledy editováno 06.12.2016 12:07:31