


Trosku uz se mi zda prerusene to vroubkovani na pistu svislymi carami - jak velke je to opotrebeni?
Naposledy editováno 29.11.2015 15:29:19
1 reakcí na tento příspěvek Dvoutakt - čas na preventivní generálku?
Jen tak pro pobavení nedávno se mi tady vysmivali když jsem napsal že píst ostrého2t endura může vydržet i 150mth a že nemenim po 40mth tak jak doporučuje vyrobce pokud člověk nejezdí závody ale jen tak pro zábavu pole louky les tak to jde
Naposledy editováno 29.11.2015 16:24:56
ZAZAJ píše: Jako pokud má najevo možná 300mth a slysis že zvoní ojnice tak bych to udělal ono to že píst vypadá dobře skrs vejfukovou díru neznamená že je OK
Jen tak pro pobavení nedávno se mi tady vysmivali když jsem napsal že píst ostrého2t endura může vydržet i 150mth a že nemenim po 40mth tak jak doporučuje vyrobce pokud člověk nejezdí závody ale jen tak pro zábavu pole louky les tak to jde
I servisy to tusim meni az po 100 mth. A vetsina mrdalu jako ja to tam nechava jeste mnohem dele. S tou ojnici jsem si take drive lamal hlavu, ale potom co mi rekl servisak, ze je to v pohode a najel jsem na tom takovych motohodin tak uz to nepovazuji za vazne, chci se ridit spise tim pistem, ktery se mi zda mozna uz malicko nacaty.
1 reakcí na tento příspěvek Dvoutakt - čas na preventivní generálku?
Ono na těch tvých fotkách toho zas tolik vidět není ale jestli tam jsou skrabance tak už bude nacatej asi bych to přece jen pro jistotu udělal ale gase neznám třeba je to u něj taky normální

Naposledy editováno 29.11.2015 21:12:21
ZAZAJ píše: Mi jsme dělali ho na exc 250 ve 130mth píst byl bez jakéhokoliv poškození vše čistě a namazane bez vůlí přesto jsme vyměnili pro klid duše
Ono na těch tvých fotkách toho zas tolik vidět není ale jestli tam jsou skrabance tak už bude nacatej asi bych to přece jen pro jistotu udělal ale gase neznám třeba je to u něj taky normální
Skrabance tam nejsou, nazivo vypadal jak novej ale ted na tech fotkach vidim v jednom miste preruseni tech vroubku. Normalne bych v takovemhle pripade vymenil pist, ale je asi blbost menit samotny pist, kdyz cinka ojnice. Takze si rikam bud to udelat cele ted nebo jeste chvili jezdit a pak to udelat cele.
Btw kdyby nekdo znal dobry servis se zkusenostmi s generalkami dvoutaktu ve Strednich Cechach nebo Usteckem kraji tak prosim doporucte.
1 reakcí na tento příspěvek Dvoutakt - čas na preventivní generálku?
podle mě píst vypadá na ty hodiny co uvádíš hodně dobře, kdejakej po 1OOmth by mu mohl závidět :) Za mě : Nic nezkazíš tim, že sundáš válec a necháš přeměřit ovalitu, je dost možný že válec bude potřebovat jen přehonovat s novym pístem. A když už to budeš mít dole, tak zjistíš jak je na tom ojnice když za ni zataháš. Můžeš to zkusit i přes zápalko, když bude motor ještě v kupě, odhalí ti to vůli na okách ojnice.
Jinak co se týká nájezdu mth na ostrých 2T, jak psal kolega výše, k smíchu sou potom ty co nevěřej nájezdu 300mth na kliku, při hoby ježdění, čistotě nasávaného vzduchu, správého mazání i základů ježdění s 2T motorem ty mth není problém najet. Já mám exc s 230mth, motor nikdy nepůlenej, jen nikasil a píst v 112 mth. Mám tam 2. píst
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dvoutakt - čas na preventivní generálku?
SojkinXR6R píše: Zdar,
podle mě píst vypadá na ty hodiny co uvádíš hodně dobře, kdejakej po 1OOmth by mu mohl závidět :) Za mě : Nic nezkazíš tim, že sundáš válec a necháš přeměřit ovalitu, je dost možný že válec bude potřebovat jen přehonovat s novym pístem. A když už to budeš mít dole, tak zjistíš jak je na tom ojnice když za ni zataháš. Můžeš to zkusit i přes zápalko, když bude motor ještě v kupě, odhalí ti to vůli na okách ojnice.
Jinak co se týká nájezdu mth na ostrých 2T, jak psal kolega výše, k smíchu sou potom ty co nevěřej nájezdu 300mth na kliku, při hoby ježdění, čistotě nasávaného vzduchu, správého mazání i základů ježdění s 2T motorem ty mth není problém najet. Já mám exc s 230mth, motor nikdy nepůlenej, jen nikasil a píst v 112 mth. Mám tam 2. píst
Problem je, ze si na sundani valce netroufnu. A ve chvili, kdy to kvuli tomu dam do servisu, tak uz je to asi rovnou lepsi nechat cele udelat, nez dat nekolik tisic za informaci, ze je to v pohode

1 reakcí na tento příspěvek Dvoutakt - čas na preventivní generálku?
výfukovým kanálem toho moc nepoznáš, pokud by to na tom pístu bylo poznat, bylo by to už hodně špatný.
Ano píst na enduru najede až 150 mth, ale je to počátek konce nikasilu.
Píst se mění po sjetí cca 0,01mm z toho důvodu že pokud je mezi válcem a pístem větší vůle než 0.08-0.09 mm dochází poškozování válce výtluky.
Krom toho že se píst může uštípnout ....
pokud Ti cinká spodní čep na ojnici tak je to opravdu dobrý vyměnit, už jenom z toho důvodu že jak se spodní čep opotřebovává tak z něho jdou kovové špony a zase Ti to nadělá paseku na nikasilu, pístu ložiskách...
Mimo toho že časem ta ojnice ulítne.
Ojnice neni drahá cca 3000 kč + cca 500 za vyvážení, ale je to i koupit rovnou ložiska a sadu těsnění.
Jinak je to chvilka práce.
Správně by jsi měl ted sundat válec změřit mikrometrem píst (včetně ovality) a změřit šupitem válec(taktéž včetně ovality) a pokud bude ovalita válce větší než 0.01 mm tak ho přehonovat.
Koupit nový píst na rozměr válce tak aby vůle byla max 0.08mmm
Ale já osobně bych udělal 100% i ten spodek protože origo nikasil máš jen jeden a válec stojí cca 20tis.
Jinak na válci pokud se člověk o tu motorku dobře stará není problém najet cca 500mth, ale já osobně zastávám měnit píst na trati pro motokros 40mth enduro, pole louky 70mth, po třech pístech ložiska a ojnici...
Naposledy editováno 30.11.2015 08:13:48
Bohužel, musel sem ten Nikasil nechat udělat, ale poslal sem to do Itálie, něco stál, ale kvalitní. Jinak to nešlo, holt ten předemnou stačil zkurvit jen tohle

Hele, nic na tom neni, je to doslova pár šroubů a válec máš dole. Sundej nádrž a uvidíš jak to na tebe všechno vykoukne, jednoduše :) párkrát to obejdeš a pak na to skočíš, hodinka práce max :) A můžeš jim to tam odvíst jen to co je potřeba, min. litra ušetříš..
Ale je to na tobě..
Muj optimisticky odhad je:
pistni sada 4000,-
ojnicni sada 3000,- (mene znama znacka 2000,-)
loziska kliky 1000,-
tesneni 2000,-
prace 5000,- ???
Problem je, ze nemam servis, kteremu bych to bez obav sveril...
1 reakcí na tento příspěvek Dvoutakt - čas na preventivní generálku?

Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jaký olej do benzínu 2t Gas Gas EC 300 | kruks | 19 | 25.2.2025 v 10:54 hunterzm |
Gas gas ec 300 rv 2003 nestartuje Gas Gas EC 300 | Mates215 | 6 | 14.9.2024 v 18:21 krokoš |
Chcípá na volnoběh při nízkých otáč... Gas Gas EC 300 | enduro_polak | 9 | 29.6.2024 v 19:46 pitbikeros |
Vyplatí se v dnešní době kupovat ga... Husqvarna WR 250, Gas Gas EC 300, Husqvarna TE 250, ... | Olihňos | 7 | 27.7.2023 v 08:12 wagusss |
Vyplatí se Gas gas Gas Gas EC 300 | Ferdator | 16 | 24.7.2023 v 15:27 Sally06 |