Zrenovoval som si Stadion S 11 do perfektného stavu a zostali mi nejaké diely (vyberal som najepsie)... druha trieda kvality :) Z týchto sa mi zhodou okolností podarilo poskladať celý druhý motor okrem karburátora. Tak som si povedal že trošku zaexperimentujem a skúsim dačo vyšpekulovať.
Spravil som si teda koleno na 19mm karburátor z pitbike (125cc 4T) ... a narazil som na problém- motor má voľnobežné otáčky, keď je karburátor otvorený zhruba na 1/2 čo je mimo rozsahu skrutky nastavenia voľnobehu navyše veľmi ťažko štartuje za studena, za tepla ako nič. Do otáčok ide dobre.
Koleno je priemeru 20mm cca 10cm dlhé.
Čo s tým ?
Na originálny karburátor (vajíčko) ide motor pekne.
Mám pocit že robím nejakú evidentnú hlúposť, len som na ňu zatiaľ neprišiel :) Mám šancu takúto podarenú kombináciu vyladiť k spokojnosti, alebo sa na to vykašľať a radšej zháňať originálny karb.
Za každý tip ďakujem
len pre ilustráciu :
Naposledy editováno 05.01.2015 21:56:53
Minimálně bych řek že to máš moc bohatý na volnoběh, proto to nedrží otáčky jak by člověk čekal. (chudý by to "štěkalo")
..Maďarsky neumim, snad je to srozumitelný.
Tenhle karbec není moc vhodnej na tento neupravenej motor, volil bych karbec tak s max 15mm difuzorem, nebo ještě dobře jede na karburátor z fichtla - 17mm difuzor, 19 je už moc.
Neviem čím som si zaslúžil takýto tón, myslím že som sa slušne spýtal :) Neviem aké trysky sú v karburátore, sú tam totiž pôvodné..
Ak budeš taký dobrý, prezraď mi prosím aký je rozidel medzi 2t a 4t karburátorom.
díky
patt_01
Áno, chápeš to dobre- musím mať plyn pridaný na 1/2
takže vravíš že keď zoženiem karburátor z fichtla, malo by to fungovať ?
Naposledy editováno 05.01.2015 22:22:07
Archaismy typu čtyřtaktní motor se snažím obcházet, ale 2T karbec má "komínek" a 4T emulsní trubici. Tím neřikám že nemůže fungovat jedno na druhym, o obou fungujících případech jsem slyšel. Jestli se pletu, tak mě opravte. Akcelerační pumpičku počítám že už na svém karburátoru nemáš (věčina číny to zvládá bez ní)
Naposledy editováno 05.01.2015 22:34:24
1 reakcí na tento příspěvek Karburtor z pitbike na motor jawa stadion
Ac pumpu samozrejme nemá.
Skúsim teda pohľadať tú sadu trysiek, ak sa to vôbec dá zohnať. Ak nie tak pôjdem cestou menšieho zla ala fichtl karb.
Ešte ma napadlo, či by sa tam nedalo napasovať niečo takéto:
http://www.ebay.com/...601da44a&vxp=mtr
asi to nebude ono ale aspoň je to určené na 50cc 2t motor
ja viem ja viem nemam potuchy a špekulujem, ale tak čo už :D
Sám jezdim na pionýru DO 21, a super.
čus, a co se na to laborování vys_rat, dát tam ten původní karbec a vyladit Stadiona aby chytal na brnk a jezdil tak jako novej z fabriky? Bude ti dělat radost a kdybys ho náhodou prodával utrhnou ti ruce. Když to bude bastl, taková hitparáda to při prodeji nebude...
1 reakcí na tento příspěvek Karburtor z pitbike na motor jawa stadion
Áno máš pravdu, jeden štadion mám v stave že štartuje na brnk a jazdí ako z fabriky (ten na foto) .. a potom mám druhý motor na bastlenie :)
1 reakcí na tento příspěvek Karburtor z pitbike na motor jawa stadion
Výrobní nepřesnosti jsou velice dobře poznat podíváte li-se na difuzor daného vajíčka - některé mají průřez difuzoru pěkně kulatý a některé pěknou elipsu, záleží na jakej kus natrefíte. Většinou se mi chovaly líp karburátory s pěkně kulatým průřezem difuzoru...
Také vajíčka musí být dobře teplotně izolovaná od válce - původní hliníková vložka je naprd, je třeba ji vyměnit za pertinaxovou o tlouště alespon 5mm kterou si trochu šikovný člověk vyrobí doma. Tím nebude karburátor tolik žhavit při letní delší vyjížďce a nebude v nich hned vařit benzín. Ikdyž při hódně dlouhé a parné letní vyjíždce vaří vajíčka i s pertinaxem, protože nasává horkej vzduch od motoru a tím se zahřívá.
Někdo se občas diví když vidí jak v karburátoru vaří benzín, je to docela zajímavý na to pohledět, akorát to pak občas za jízdy kucká :)
Tento nešvar je odstraněn u novějších polospádových karburátorů pro typy S22. Tyto karburátory nejsou tak náladové jako vajíčka, motor se s nimy dá trochu více vytočit, ale zdá se mi, že zase ztrácí na spodku... Pokud není tento karbec moc vyběhaný a dobře těsní jehla ve víčku plovákové komory, tak je to celkem prima karbec, ale také se najdou kusy, které nejsou moc povedené....
Bejt tebou, tak bych při tvém snu zvýšit výkon u mopeda začal u karburátoru s pionýra, sice tam můžeš nastavit tak maximálně polohu jehly, hlavní trysku a volnoběh, ale jede to s tím mnohem lépe. Ještě můžeš vyzkoušet moderní karburátory typu dellorto, amal atd, tam se většinou také nevyhneš ladění, ale je to zase o pár tříd lepší karburátor a je jen na tobě, co tam dáš :)
Jinak pokud ještě chceš ladit motor, tak se neobejdeš bez zásahu do válce - zvětšit výfukovej kanál do stran, sací kanál také zvětšit, ale pouze dolu a lehce do stran, snížit hlavu - max o milimetr (pokud zvětšíš výfukáč i nahoru, tak o stejnou vejšku musíš i snížit hlavu, aby si nezmenšil kompresi.
A pak zjistíš, že po zvýšení výkonu se ti utrhla spojka, která je dost poddimenzovaná i na seriovej motor a pak že odešla klikovka atd. a budeš muset valit peníze za nový závodní díly který jsou dosti drahý a nakonec zůstaneš u sériového motoru s vajíčkem a budeš si prdět 45km/h a kochat se krajinou :)
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Honda Vallaro - legislativa Babetta 210, Jawa Stadion S11 | kokoška. | 10 | 8.10.2023 v 08:43 kokoška. |
barva na s11 Jawa Stadion S11 | tadeo96 | 12 | 27.1.2023 v 00:06 Břichoun |
Ráfky Stadion S11 Jawa Stadion S11 | Břichoun | 6 | 25.11.2022 v 07:06 FJRPEPA |
Nestartuje, slabá jiskra Jawa Stadion S11 | Filip116 | 5 | 6.8.2022 v 13:41 Filip116 |
Renovace JAWA,ČZ ČZ 175/501, Jawa Stadion S11 | kalousek | 10 | 27.7.2022 v 09:57 Dolin |