stejný problém, který budu popisovat se mi již jednou stal. Utrhla se přívěra, spadla částečně do válce a zamlátila kroužek do pístu. Pomocí teplotních roztažností se kroužek vyndal, drážka na pístu lehce obrousila (píst nebyl poškozen) a kroužek vrátil, jazýček přívěry nový. Po opravě najeto maximálně 1500km. Prvních dejme tomu 300km jsem ho zajížděl. Jízda jak terén, tak po silnici - řekněme 50/50.
Byl jsem jezdit a najednou pokles výkonu a chcíp. Při snaze nastartovat se nic nedělo. Domů na vozejku. Místo svíčky měřič komprese s výsledkem 3,3 (papírově má být 8,8 a po první opravě byla 9,3). S domněním že kroužek nevydržel a že jsem zadřel jsem sundal válec. Byl jsem v údivu - opět to samé. Utržený (z pohledu řidiče) pravý jazýček přívěry (ano, ten co byl fungl nový), spadl co mohl a namlátil kroužek do pístu. Tentokrát mnohem více, je poničený i píst. Jazýček se utrhl v tom samém míste a je stejně omlácený jako v případě prvních problémů. (Levý jazýček by měl být stále originál.
Při hlubším zkoumání jsem zjistil, že buď je válec špatně navržený, nebo mám zmetek. Jazýčky přívěry mají dosedací plochy. Ovšem v případě utrhnutí jazýček spadne až na sedlo a zasahuje do spalovacího prostoru a tím do něj mlátí píst - sedlo je moc nízko. Na foto si také všimněte drážek v jazýčkově šachtě a na jazýčku.
Jak je vůbec možné, že se jazýček utrhne? Síla kulaté části jazýčku je celých 12,5mm! Navíc se jazýček neulomí v nejslabším bodě (u zevěšení jsem mejmíň materiálu), ale naopak v docela silném bodě. Už se někdy někomu stalo něco podobného? Jak tento problém řešit - mám zkusit jazýček vyreklamovat?
Budu muset koupit novou pístní sadu a jazýček. Nikasilu nic není.
Předem díky za rozumné odpovědi či nápady.
Jarda
Naposledy editováno 12.12.2014 21:42:24
1 reakcí na tento příspěvek Zničená Přívěra + píst
ja1 píše: nejsi jediný.. spousta lidí udělá přebroušení nicasilu,dá větší píst a přívěry neřeší. pístní kroužek ji bud obrousí,nebo taky ne. reklamovat můžeš jen u odborného servisu který by ti ji montoval. holt nový píst a přívěru a pak pečlivě složit a předem vše zkontrolovat
naprostý souhlas
Takže dnes proběhly opravy. Do jazýku se vyvrtala díra, závit, horní část jazýčku (originál z hliníku, který prd vydrží) byla nahrazená šroubem, nahoře provrtán pro zavěšení, oba jazýčky obroušeny a ozkoušeno jeslti to nedře. Kroužek se podařilo z pístu vyndat, lehce srovnat (samotný kroužek se nikde neprodává), píst se v místě poškození opracoval brusnou pastou. Zítra proběhne složení motorky, změření komprese a testovaní. Nebude to ideál, ale věřím, že by to mohlo vydržet. Do budoucna se určitě výměně pístu nevyhnu, ale mohla by takhle ještě něco nalítat. Držte palcee.
Jo a závit je M10.
Naposledy editováno 13.12.2014 17:16:49
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Kde sehnat tlačítko tachometru a ma... Husqvarna WRE 125 | huhlla | 1 | 7.1.2024 v 06:58 krokoš |
Otevřená Husqvarna wre 125 Husqvarna WRE 125 | Rider372 | 1 | 26.12.2023 v 22:07 Kohlstein |
Nestartuje Husqvarna SM 125, Husqvarna WRE 125 | Majk51 | 4 | 26.10.2022 v 11:48 mito7 |
Nechce startovat - nejspíš málo sa... Husqvarna WR 125, Husqvarna SM 125, Husqvarna WRE 12... | Majk51 | 6 | 24.10.2022 v 07:12 mito7 |
kolik koleje do převodovky husqvarn... Husqvarna WRE 125 | vladik125wre | 3 | 12.8.2022 v 19:19 Ariete |