Už delší dobu nad tím bloumám a zajímaly by mě vaše názory na to, jaký je rozdíl mezi 477 a 487. Klidně pište i subjektivní pocity, která vás oslovila, která je podle vás lepší a proč.
487 - Víc točivej motor, celkově docela živá motorka, podvozek o trošku lepší, nevypadá, jako bys jí vytáhl z prdele slonovi, podvozek taky lepší, ale horší maximálka a ten motor moc odspodu nejede (na nízkootáčkovej dvoutakt, ve srovnání s normálním dvoutaktem je to čtyřtakt )
Osobně mě zarazil krok dát do 487 mazání ložisek směsí. Z mého pohledu není mazání převoďákem tak háklivé, vezmu-li v potaz, že tam jde pořád "stejná" dávka, zatímco, když bude směs mazaná nedostatečně můžou vzniknout problémy.
Na obou jsem jezdil, lépe řečeno se projel ale vzhledem k tomu, že na 487 (180) ještě v autoškole nedokážu to moc zhodnotit.
1 reakcí na tento příspěvek ČZ 477 vs. 487
Pokud se do převodovky nelije rozpuštěné psí sádlo a výměna probíhá dle intervalu v příručce (co 5000 km? Nevím přesně), tak je to bezproblémové. Ale v praxi odchází dříve dolní ložisko ojnice než ložiska na klice, takže ten systém stejně pozbývá smysl a je tedy jedno jestli 477 nebo 487 - při půlení už nikoho dvě stovky za nová ložiska nevytrhnou. 487 má opět klasické mazání ložisek a vrátili se k němu proto, že je výrobně jednoduší (nejsou tam ty mazací kanálky). Motor 487 už také nemá vyvrtanou díru pro přípojení trysky od posilube (lze dodělat).
Mám obě tyto motorky a s klidným srdcem mohu říct, že jsou skoro stejné. Rámy se liší v detailech, 487 má ve předu dvouklíčovou brzdu, která brzdí o poznání lépe (jde samozřejmě i na 477 a někdy od poloviny 70. let ji tam i montovaly), má blinkry (ty se také mohly z výroby na 477 objevit). Když to řeknu jednoduše, tak 487 je ještě hranatější 477. Jízdní vlastnosti totálně stejné (až na tu přední brzdu), ale jak tu kolega přede mnou poznamenal, 477 jede lépe (skoro to nepoznáš). Je to tím, že 487 má "vylepšené" sání, snad kvůli hlukovým normám a je i jinak otryskovaný karburátor. A navíc 477 má díky těm guferům uvnitř klikové skříně větší spodní kompresi!!!
Naposledy editováno 21.10.2014 21:55:28
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ČZ 477 vs. 487
Na 477 jsem se trochu projel - asi 400 km - a jezdilo se mi na ní dobře, pravda brzdy teda nic moc, ale jinak jsem byl spokojený.
Mě osobně je sympatičtější 477, je to ještě taková ta klasická motorka, a pokud si ji třeba i zrenovuješ a hodíš do nějaké honosnější barvy místo těch pouťových štětkolaků (černo červená, šedo modrá, atd.), tak vypadá moc hezky. Já na ní mám řídítka z traila (vyšší, širší a s hrazdou) a posed je vcelku příjemný. Navíc patrně ta hrazda značně eliminuje vibrace do řídítek. 487 má ta původní zakroucená a na ní je posed horší - zkroucená záda.
No a pokud nejsi puntičkář, tak nehledě na rok výroby se dá vyměnit přední štít za dvouklíč ze 487. Zadní brzda je ovládaná přepákováním a kovovým táhlem, takže brzdí dobře - když i kývačky se dají "zasmykovat" a to mají natahující se lanko. Stačí pak dát nějaké kvalitnější pneu a ne obyčejné mitasky (neurazí, ale nenadchnou) či tam nechat původní barumky a budeš brzdit i na stropu.
A jen pro zasmání: u ostatních jaw a čz nejčastěji odejde směsí mazané gufero pod zapalováním, a to spíše stářím, ale jak často ho tedy měníte (tedy jak často by bylo třeba půlit motor)? Každý rok? Každé 2 roky? Každých 5 let? No tak vidíte...
Jinak mi je taky 477 sympatičtější. O paznání méně mi jsou sympatické ceny za kolik se teď pohybují a lituju, že jsem nějákou nesehnal před pár lety, kdy je lidi dávali i za flašku. Zadní brzda ovládaná táhlem je "nesmrtelná" a přední dvouklíčovka, jak již bylo řečeno jde předělat. Nejsem puritán, takže proč ne. S mojí výškou i váhou mi 477 naprosto vyhovovala. Líbí se mi, že je to právě ještě taková ta klasická motorka, jednoduchá, bez zbytečných serepetiček.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Technický průkaz ČZ 175/477 | K-O-Z-E-L | 3 | 18.9.2024 v 21:03 KAWAHAB |
nová kniha - Motocykly v Českoslove... [1, 2] ČZ 175/477, Jawa 250 Pérák, Honda CB 1000F, Manet Ta... | Dolin | 32 | 18.9.2024 v 20:38 TomasRA |
Výrobní číslo čezeta ČZ 175/477 | plachejD | 8 | 13.8.2024 v 16:45 FJRPEPA |
Originální tlumiče ČZ 477 ČZ 175/477 | kpant | 2 | 1.8.2024 v 15:26 kpant |
čz 175/477 nestartuje ČZ 175/477 | Da-Davor | 30 | 21.6.2024 v 17:20 Diljit |