EDIT 175 cm, 78 kg
Jezdím 6 let na enduru 125 ccm
Naposledy editováno 20.02.2013 22:01:16
2 reakcí na tento příspěvek Rada s výběrem moto
Kilometry, počet majitelů, rok výroby ani původ ti o stavu neřekne vůbec nic!
Pokud jdeš kupovat první moto, vzít s sebou někoho dalšího
Doporučím ti at si koupíš tu, která se ti líbí, která ti bude nejvíc vyhovovat a kterou seženeš v nejlepším poměru cena/stav
Nevim co máš najeto a na čem, ale žádná šestka nebude pro začátečníka nesvižná.
Při takových dotazech se tazatel většinou pochlubí svýma zkušenostma a tělesnými proporcemi, pak se dá radit.
Ale stejně to bude ve výsledku na tobě a na nikom jiném, co vybereš.
A všechny žerou podle pravé ruky víceméně stejně, počítej u šestky 5/100 minimum, maximum podle toho jakej budeš magor, s litrama se dá dostat i na 14, šestky berou tak do 10 když jí drtíš ful gas a jedeš jak bezmozek.
Ale při normálním zacházení budou všechny které jsi zmínil jezdit okolo 6 v průměru, tohle neřeš vůbec
na čem jsi jezdil do teď ?
GSR bude s FZ6 srovnatelný (je tam tuším rozdil jen pár nm a pár kw)
Zed je 750 tak to bude trochu jinde
FZ600 (nemyslíš FZS 600 ?)
FZS 600 je předchůdce FZ6 fazer, vyráběný tuším do roku 2003
od roku 2004 je to FZ6 Fazer s tím že Nková verze je naháč mrkni na googlu na fotky,nebo tady do databáze a uvidíš rozdíly
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rada s výběrem moto
Tady je pěkný článek
Nejdůležitější při výběru je celkový stav, počet najetých kilometrů vě většině případů není pravdivý. Dovoz motorek, třeba z itálie, je zde celkem často kritizován, ale určitě se najdou i pěkné motorky v dobrém stavu z této a jiných zemí. Počet majitelů určitě platí, čím míň tím líp, ale vždy je to o tom jak se o to předchozí vlastníci starali. Jestli motorkám moc nerozumíš určitě si vem sebou někoho zkušenějšího a motorku určitě před koupí projeďte. U silníček jako zx-6r je větší pravěpodobnost, že jezdili na okruhu, což není vždy nevýhoda(třeba lepší servis).
Zkušenosti mám pouze se Zedem a je to suprová mašina, najel jsem necelých 20tis km a nic se neporouchalo. Jezdím kolem 5-5,5 l/km a to i když jedu svižněji. Ostatní mašiny co máš vě výběru určitě mají taky plusy a mínusy, ale na žádné z nich jsem nejel, takže nemohu srovnávat.
1 reakcí na tento příspěvek Rada s výběrem moto
Sejky1> jezdil jsem 6 let na enduru 125.
dva_hrnce> díky za info
Michal1011
Nejde mi do hlavy, jak se někdo rozhodně pro konkrétní model dle toho, co se líbí tomu či jinému, to je snad na vkusu každého samotného soudruha.
Jasně, že se rozhodnu pro to, co se líbí mi. Tyto 4 motorky jsem si vybral, protože se mi víceméně líbí stejně. I když Ninja 03-06 je jasná no.1, ale zase si nejsem jistý tím přechodem z 125 na Ninju. Na druhém místě je Zed, ale novější stříkačky jsou celkem drahé a na bronzovém místě je GSR s FZ6N Fazer (nebo jedna z těch FZ šestek...musím si v tom udělat pořádek, ale je to prostě ta hodně podobná GSR
1 reakcí na tento příspěvek Rada s výběrem moto
Jak už bylo řečeno, tak primárně je potřeba koukat na celkovej stav, takže si ke koupi vzít někoho, kdo tomu rozumí
Tady bude akorát každej prosazovat to, na čem jezdí - není nic jednoduššího, než si vyhlídnout v okolí všechny stroje, co máš v hledáčku a udělat si pěknej víkend - na každou z těch mašin si sednout a projet se - nakonec si vybereš tu, co Ti bude sedět nejlíp
Spotřeba při normální jízdě +- těch 6l/100km jak už někdo říkal, ale nezapomínej, že spotřeba tvoří jen část provozních nákladů - u šestek se daj počítat provozní náklady +- 5-6Kč/km, u supersportů se v důsledku častějším výměnám spotřebáku dá v extrémním případě dostat i na 8-10Kč na kilometr - na to nezapomínat!
...jak se říká - kdo chce mít opici, musí mít na banány (a motorky zrovna nepatří mezi ty levnější koníčky)
Hodně štěstí při výběru
E: čj
Naposledy editováno 20.02.2013 22:30:30
Khaaos píše: nondrak8> myslíš, že mě natáhnou i v prověřených motobazarech? (myslím, co se týče technického stavu...nejsem úplný matlák, ale taky nejsem mechanik ) Třeba dneska jsem se byl dívat na Zeda (2004) 50 000 najeto, 1. majitel Itálie, druhý prý dával v tom motobazaru, kde se to prodává, velké prachy za servis, ale příjde mi 50 000 najeto už fakt hodně...nebo tady v bazaru je krásný oranžový Zed, ale už po 4. majiteli a ještě s odřeným víkem od alternátoru (zajímalo by mě, jak se dá odřít víko bez toho, aniž by ta motorka spadla )
Nedá, jenže každý opraví kapoty a na víko se vysere
Ale tohle je těžký, já kupoval první moto GSX600F, věděl jsem o tom uplný hovno, že existují motorkari.cz jsem už vůbec netušil, tak jsem v zimě vzal auto s károu a jel a koupil.
Po půl roce při servisu zjistil že byla zbořená, ale byla to víceméně kosmetika - povařený kapoty, ohnuté držáky chladiče, povařený světlo, maska..
Ale technicky byla ta moto v pohodě, během 5 let jsem na ní najezdil 50 tis. km a jen jsem měnil spotřebák a lil benzín
A Guzzi jsem bral novou v roce 2007 a dnes má taky přes 50tis.km.. A co?
Nic, jezdí a bude jezdit.
Na kilometry se fakt vyser, hodně je 150tis.km, ale ne 50..
2 reakcí na tento příspěvek Rada s výběrem moto
dva_hrnce> díky za info...mylsel jsem si, že 50k je na motorku už celkem dost
Je to vždy o tom, jak se k tomu kdo choval a jakej měla servis..
Některej rok to vyjde třeba fakt jen na cenu benzínu + oleje s filtrama a některej to vyjde zase hodně draze - třeba když měníš najednou gumy, destičky i řetězovku - tohle se počítá jako dlouhodobej průměr
2 reakcí na tento příspěvek Rada s výběrem moto
První majitel nějaký Ital, pak to prodával kvalitní motobazar Motobikes Bylany.
V podstatě třetí majitel to měl od 06/2010.
A teď jsem já čtvrtý od 01/2012.
Při koupi bylo na tachometru 10 700km.
Pneu 100% původní, sjeté tak, že to odpovídalo tachometrovým kilometrům.
Bylo psáno super stav, nový olej+filtr. Padnuta ze stojanu, trochu odřený levý kryt motoru.
Rodinné důvody.
Po prohlídce se zkušeným kámošem bylo zhodnoceno, že vše odpovídá výše řečenému.
Dojednána maličká slevička a motka mi bez problémů slouží. Tachometr je na 19000 km.
Kdybych prodával, tak ji prodám v pohodě za vyšší cenu než jsem koupil.
Třetí majitel celkově, najeto skutečných 19000, původ Itálie, 2004, jako nové, drobné oděrky.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rada s výběrem moto
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rada s výběrem moto
Sejky1 píše: VladaM> já ti teda nevím člověče, podle čeho posuzuješ že jsou ty kilometry skutečný ? Na nic nenarážím, jen si chci rozšířit obzory...posuzuju to podle sebe( a pár známých z okolí) , já jsme na moto najezdil předminulou sezonu 16 tis a to nemám jen jeden stroj( i otstatní jsem využíval)...další věc je že motorka je původem z Itálii, tam se jezdí celoročně...ty jsi 4 tý majitel...chceš říct že ty před tebou najezdili jen 3300 km každej ? Mně osobně se tohle nezdá, byl bych u tohohle posuzování km střízlivější... jinak já mám fazera taky původem z Itálie koupeno s 10200 km a nevěřím tomu ani prd, nicméně fazer je dělník a nedává to na sobě zatím znát
Podle pneu.
Byly původní, nesundáváné.
Na motorce vše původní a nic není ojeté víc, než odpovídá km.
Takže věřím a doufám, že km jsou origo.
Ale připouštím, že tomu tak být nemusí.
Nedávno tady byla anketa, kolik kdo najel.
A bylo tam dost lidí, co najeli úplné prd.
1 reakcí na tento příspěvek Rada s výběrem moto
Je mi jasné, že spotřeba jde ruku v ruce se stylem...jenom mě třeba u Zeda hodně překvapilo, že když ho testovali, tak i při klidné jízdě měli průměr 7/100...na druhou stranu, neumím si představit, že dostanu na den moto k testování a najedu s ní klidných sto kiláků, abych se přesvědčil, kolik to žere. Takže tomu se asi nedá tak úplně věřit...
Mašinu chci v první řadě pro radost, takže takové ježdění splňují všechny 4...dále pak na menší cestování (z domu na privát a zpět = 400 km), popřípadě nějaká menší dovolená, ale to vypadá tak na vražení plavek do motolékárničky, kreditku do kombinézy a baťůžka za záda
VladaM> a můžu se zeptat, kolik si za ní dal?
A asi se ani nedá říct, jestli je lepší kupovat od soukromníka nebo v motobazaru že?
Ale myslím si že pokud se rozhodneš pro jakoukoliv z tvého seznamu neuděláš žádnou chybu. Spíš bych se řídil tím kam tě táhne srdce.
1 reakcí na tento příspěvek Rada s výběrem moto
Je to na úplně dolní hranici bazarových cen.
Musíš hledat a čekat na správnou nabídku. A ona přijde.
Tohle na první pohled vypadá slušně:
http://www.motorkari...ha-fz6-n-478029.html
A asi se ani nedá říct, jestli je lepší kupovat od soukromníka nebo v motobazaru že?
Nedá.
Jsou bazary, kde na 100% koupíš dobře a bez rizika. Ceny mají férové.
Jiné bazary už to tak jednoznačné není.
A soukromník je taky kus od kusu.
Já na něj měl štěstí.
1 reakcí na tento příspěvek Rada s výběrem moto
http://www.motocentr...fazer-id:224787.moto
Férové nabídky od dobrého bazaru.
VladaM píše:
Jsou bazary, kde na 100% koupíš dobře a bez rizika. Ceny mají férové.
Jiné bazary už to tak jednoznačné není.
VladaM píše:
Férové nabídky od dobrého bazaru.
Od Tebou zmiňovaného bazaru mám původně taky motorku - zezačátku si na ně dost lidí stěžovalo, potom se to nějak zlepšilo a teď maj poměrně dobrou reputaci
Ceny maj určitě férový, ale najetejm km stejně nevěřím - moje gsx-f je taky dotažený od nich a těch necelejch 30 tisíc km co má na tachu opravdu neodpovídá stavu - navíc byla motorka prokazatelně lakovaná - to jsem ale při koupi (kupoval jsem po roce od chlapa, co jí koupil i nich) zjistil a s tím jsem do toho šel, protože motor nejevil žádné známky poškození a tenhle typ motoru je prostě držák + jsem jí velice důkladně prolezl a vše ostatní bylo ok
Druhá věc je ta, že oni o tom asi taky moc dobře věděli když tu mašinu prodávali, protože kdyby to vydávali za stav, jakej uváděli, tak by byla cenovka minimálně o 10k vyšší, možná ještě víc - mám k tý mašině kompletní papíry, tak vím, za kolik jí u nich pán tehdy koupil
Takže i proto stále stále tvrdím, že je nezbytné si s sebou vzít někoho, kdo tomu rozumí - žádná 100% jistota při jakékoli koupi neexistuje, jen je někde riziko menší než jinde
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rada s výběrem moto
Khaaos píše: trigr> to táhne už 7 let k Ninji, ale bojím se toho přechodu z endura na supersport...70% srdce a zbytek rozum mě táhne zase k Zedovi, já jsem od přírody nerozhodný člověk
Tak, že máš vybráno. Spotřebu neřeš určitě to nebude tak dramatická Podívej se na to logicky. Ninja se ti líbí. Určitě splní to co od ní čekáš. Tak proč kupovat jinou motorku. Koupíš Fazera a každý den co ho uvidíš si budeš říkat...neudělal jsem chybu? Jestli ti špikuje Ninja jdi do ní a neřeš proč si neudělat radost
Naposledy editováno 21.02.2013 14:12:39
Sharkis> určitě někoho vezmu, minimálně bude mít chladnou hlavu
zavislak> včera jsem se byl právě dívat na Zeda 2004 a stříkačka to nebyla, což mě dost překvapilo, když Ninja je stříkačka od roku 2003...a týpek právě říkal, že by si na to dokoupil vyšší plexi, jinak mě to ve 150 smete
trigr> když se dívám čistě na to, jak ta motorka vypadá, tak je to jasná Ninja, ale po praktické stránce je to spíše Zed, ale jak píšeš, žijeme jen jednou, tak si koupím obě ne kecám
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rada s výběrem moto
VladaM píše: Třeba já kupoval FZ6N 2004.
...První majitel nějaký Ital, pak to prodával kvalitní motobazar Motobikes Bylany.
V podstatě třetí majitel to měl od 06/2010.
A teď jsem já čtvrtý od 01/2012.
Při koupi bylo na tachometru 10 700km....
tak tomu snad opravdu neveris cece, moto navic z italie, projde pres 3 lidi a za 8 let najede 10700 tzn. 1337,5 km/rocne ... asi "jezdena duchodcema"....no a ted si rad poslechnu tu o CERVENE KARKULCE
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Start Kawasaki Z 750 | Jusef | 2 | Dnes v 08:19 SOUSEDRH9 |
Špatně snýtovaný řetěz Yamaha FZ6 N | Zemina91 | 23 | 19.6.2024 v 17:46 karlos-transalp |
Cukání motorky Yamaha FZ6 N | virten | 14 | 11.6.2024 v 17:13 makiyn5 |
Plasty na motorku Kawasaki ZX-6R Ninja | Lukas93cze | 5 | 6.6.2024 v 10:02 Lukas93cze |
záběr spojky Yamaha FZ6 N | Dymus | 8 | 26.5.2024 v 17:13 kuzmič |