Téma: Ti, co si pořídili cestovní enduro jako druhé moto
 
10.2.2013 v 19:36
Hoj mládeži,
mám zase mámení pekelné. Vybírám cenduro, jako druhou mášu pro cestování k mému VTR, většinou kolem komína s přítelkou. Jen stále řeším co. Přečetl jsem si tu většinu témat, takže vím co a jaká máša je dobrá či né.Mám i tak nějak mezi dvěma vybráno. Ale to, co řeším já , se tu nepíše. Většinou se tu doporučují na to, co chci já, litry (XL,DL,ETV),ale já zase výkon tak nepotřebuju, když budu chtít projet se svižně, tak si holt vezmu VTR na kterém jezdím vždycky sám. Mám dva favority a to Tranďislava 650 nebo Caponorda.
Transalp se mi líbí, je všestranější a lehčí na manipulaci,ale nevím, jestli výkon cca 55 koní a ve dvou s třeba kuframa cca nějakých 200 kg celkem, bude na pohodový projížďky a toulání po okreskách to pravé. Caponord je krásnější, je to hezká mašina a výkonná, ale jestli to není zbytečný mít doma dvě tisícovky. Podotýkám, že VTR se NEZBAVÍM .
Zvykl jsem si totiž na Dominatora, kterého jsem měl také souběžně s VTR, jezdilo se mi na to jako na koloběžce v porovnání se silniční moto,a i jsem zkoušel cestovat ve dvou. Výkon mi nechyběl,ale pohodlí jo a projev jednoválce nebyl to ořechové.
Ale NAŠEL jsem se v tom enduru hlavně ovladatelností a všestraností. Měl jste to takhle někdo, že jste sháněli druhé slabší moto na klidné cestováni nebo chraň bůh třeba toho Transalpa?
Jsem tak 50 na 50 mezi těma dvěma.
Předchozí
1 2 3 4... 5
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Ti, co si pořídili cestovní enduro jako druhé moto

10.2.2013 v 19:38 | Nahoru | #1
pokud ti na Dominatoru výkon nechyběl, tak na alpovi ti chybět taky nebude.. kolik financí na to máš?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ti, co si pořídili cestovní enduro jako druhé moto

10.2.2013 v 19:44 | Nahoru | #2

naprcccs píše: pokud ti na Dominatoru výkon nechyběl, tak na alpovi ti chybět taky nebude.. kolik financí na to máš?



Hele při těch cenách tak do 75tis. Ale vysloveně se mi zamlouvají ty ceny Transalpů. Za 55 jich tam pár je, ale neviděl jsem je naživo, že jo.

(reakce na) Ti, co si pořídili cestovní enduro jako druhé moto

10.2.2013 v 19:50 | Nahoru | #3

Majk-fox píše: Hele při těch cenách tak do 75tis. Ale vysloveně se mi zamlouvají ty ceny Transalpů. Za 55 jich tam pár je, ale neviděl jsem je naživo, že jo.



jako transalp jede, ale žádná střela to není, ve dvou je to fakt těžké. Chceš motorku jen na cestování, nebo i do terénu?

Ti, co si pořídili cestovní enduro jako druhé moto

10.2.2013 v 19:56 | Nahoru | #4
Jestli si koupíš Caponorda, tak do roka a do dne to VTR prodáš. Je to skvělá motorka.
Tranďák tak nějak jede, tak nějak brzdí. No, a to je asi tak všechno

Ti, co si pořídili cestovní enduro jako druhé moto

10.2.2013 v 20:03 | Nahoru | #5
Když já to moje VTR mám tuze rád a jsem jí věrný, jen jestli se mi holky nepokoušou v garáži
Ne, tak hlavně se bojím, abychom se na XL poskládali a mělo to nějakou kulturu cestování.

1 reakcí na tento příspěvek Ti, co si pořídili cestovní enduro jako druhé moto

10.2.2013 v 20:20 | Nahoru | #6
ptám se znovu, chceš to i do terénu??

(reakce na) Ti, co si pořídili cestovní enduro jako druhé moto

10.2.2013 v 20:24 | Nahoru | #7

naprcccs píše: ptám se znovu, chceš to i do terénu??



Chci se jednoho krásného dne sebrat a jet třeba do lesa na houby, nebo se jen tak toulat po lesních cestách a někde vyjet a nebo zkoumat zapadlý okresky zaplátovaný cestičky, občas vyjet k nějakýmu hradu či zámku. Čili ne velký terén, ale lesní cesty i polňačky je moje nejvyšší meta. Na to jsem si koupil i Dominatora,ale běhal jsem kolem něj s hadrem a to je můj úděl

Ti, co si pořídili cestovní enduro jako druhé moto

10.2.2013 v 20:30 | Nahoru | #8
Ale tak je youtube plný videií, jak lítaj na Caponordech po lese a přes brody atd. takže to s ním asi taky půjde. Nejsem tintítko abych to nezvednul někde nebo spíš, že bych si na něj fyzicky netroufnul,ale tak nějak mě nějak i příjde, že ten Capík není takovej nezmar, jako Tranďák, co se týče spolehlivosti a výdrže moto.

Ti, co si pořídili cestovní enduro jako druhé moto

10.2.2013 v 20:30 | Nahoru | #9
Přispěju se svou troškou,do téhle cenové relace se vejde i SuperTenere.Pohodlí dvouválce a výkon mi nechyběl ani ve dvou a s nákladem.

Ti, co si pořídili cestovní enduro jako druhé moto

10.2.2013 v 20:32 | Nahoru | #10

Ti, co si pořídili cestovní enduro jako druhé moto

10.2.2013 v 20:38 | Nahoru | #11
Ale jako jo, Tenere je hezká mašina, ale moc jich není a asi bych se bál koupit nějakýho lišáka starýho. Pod 98 r.v. nechci jít. Taky moc nevěřím tomu sedlu u XTZ neboť mi připadá tvarem a velikostí sedlo Dominatora a tam moje prdel zažila středověk už po 40 km

1 reakcí na tento příspěvek Ti, co si pořídili cestovní enduro jako druhé moto

10.2.2013 v 20:41 | Nahoru | #12
Nenutím-chápu :) Sedlo jsem upravovaný neměl a nijak jsem netrpěl.Motory držáky,sice stočený,ale jedou pořád.Zaujalo mě jen téma,řešil jsem osobně co si pořídit k Cenduru jako druhou motku :)

Ti, co si pořídili cestovní enduro jako druhé moto

10.2.2013 v 20:41 | Nahoru | #13
Kdyby TDM 900 měla přední kolo 21" výfuky vedený pod sedlem a´lá Varadero, tak už na ní drandím.

Ti, co si pořídili cestovní enduro jako druhé moto

10.2.2013 v 20:42 | Nahoru | #14
ve dvou a s kuframa...šel bych do Caponorda, Transalp je super pro jednoho nebo pro dva když váží 50kg, velikostně je transalp ok, navíc super spolehlivej (oproti italovi :), při větší zátěži už je na tom caponord o dost líp (brzdy i motor - o dost)

(reakce na) Ti, co si pořídili cestovní enduro jako druhé moto

10.2.2013 v 20:44 | Nahoru | #15

Jethro píše: Nenutím-chápu :) Sedlo jsem upravovaný neměl a nijak jsem netrpěl.Motory držáky,sice stočený,ale jedou pořád.Zaujalo mě jen téma,řešil jsem osobně co si pořídit k Cenduru jako druhou motku :)



Joo, neříkám, že na ně nekoukám,ale sehnat pěknej kousek je téměř nemožné a trochu se bojím starých Yamaháckých motorů.

Ti, co si pořídili cestovní enduro jako druhé moto

10.2.2013 v 20:55 | Nahoru | #16
Chce to pohledat a hlavně osobně projet.Já sem kupoval tenerku s 60000 a prodával s 81000 a motorově při běžné údržbě,rozuměj olej,svíce,seřízení,naprosto bez problému.A teď dostanu kamenem do hlavy,ale nejlepší je BMW :) 1100 GS by se při decentním navýšení rozpočtu dala sehnat

1 reakcí na tento příspěvek Ti, co si pořídili cestovní enduro jako druhé moto

10.2.2013 v 21:00 | Nahoru | #17
www.motorkari.cz/motobazar/motorky/yamaha/yamaha-xtz-750-supertenere/yamaha-xtz-750-supertenere-469276.html Konkrétně téhle bych se vůbec nebál.Cena je vyšší,ale myslím že by to mohlo stát za ty peníze

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ti, co si pořídili cestovní enduro jako druhé moto

10.2.2013 v 21:02 | Nahoru | #18

Jethro píše: www.motorkari.cz/motobazar/motorky/yamaha/yamaha-xtz-750-supertenere/yamaha-xtz-750-supertenere-469276.html Konkrétně téhle bych se vůbec nebál.Cena je vyšší,ale myslím že by to mohlo stát za ty peníze



To není vyšší cena. To je cena kurva vysoká.
To je tak, když si člověk sedne, spočítá všechny investice a chce si je nechat zaplatit novým majitelem. Čirej nesmysl

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ti, co si pořídili cestovní enduro jako druhé moto

10.2.2013 v 21:16 | Nahoru | #19
Majk-fox> Ahoj, máme s batůžkem dohromady odhaduju tak 140kg a cestování na africe s 60PS je opravdu na houby.Pro cestování v dvou bych vzal fakt něco s V2 1000...

Ti, co si pořídili cestovní enduro jako druhé moto

10.2.2013 v 21:19 | Nahoru | #20
Jojo, dej na strejdu Seikose.

A jestli i do lesa na houby, tak rozhodně Caponarda ... nejen že to je hnusný, ale ještě k tomu Ital.

Volil bych TA, Tenerku, Afriku případně Biga, ale ten musí nadchnout ... Ta z toho odkazu je dost přestřelená, ale po něčem takovém bych se já osobně díval.

Edit: vcelku nesouhlasím že 60PS je málo ... na Africe ve dvu mi to nějak utahaný nepřišlo .. Asi je to subjektivní, ale mě to vyhovalo.

Naposledy editováno 10.02.2013 21:22:16

Ti, co si pořídili cestovní enduro jako druhé moto

10.2.2013 v 21:20 | Nahoru | #21
Tolik ani do druhý máši moc nechci dávat. Ale ty Caponordi jsou za ceny podobné. Asi ale dopadne Transalp, když si představím, že bych koupil Caponorda a začala se srát elektronika, jednotka, vstřikování atd, tak už bych si asi hodil pásek. Mám z toho fóbii z mého auta a už mě tyhle elektronický píčovinky stály dost peněz a straostí. Tak si myslím, že starý dobrý karbce a samospád benzínu mě budou činit jistějším.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ti, co si pořídili cestovní enduro jako druhé moto

10.2.2013 v 21:34 | Nahoru | #22

Ďuričko píše: Majk-fox> Ahoj, máme s batůžkem dohromady odhaduju tak 140kg a cestování na africe s 60PS je opravdu na houby.Pro cestování v dvou bych vzal fakt něco s V2 1000...



Hm, toho se bojím, my tak 180 kg... pak už těch dostupnejch litrovejch Véček moc nejni. Varan, DL,ETV,. Varan (karbce) prej si přihne kolem 9L a já u druhý motorky na cesty spotřebu řeším a řešit budu, DL je nehezké a nejméně mi to připomíná cenduro, a ETV je hezké, je výkonné, ale není tak spolehlivé dle recenzí,ale přikláním se k němu nejvíc.

(reakce na) Ti, co si pořídili cestovní enduro jako druhé moto

10.2.2013 v 21:42 | Nahoru | #23

Majk-fox píše: Hm, toho se bojím, my tak 180 kg... pak už těch dostupnejch litrovejch Véček moc nejni. Varan, DL,ETV,. Varan (karbce) prej si přihne kolem 9L a já u druhý motorky na cesty spotřebu řeším a řešit budu, DL je nehezké a nejméně mi to připomíná cenduro, a ETV je hezké, je výkonné, ale není tak spolehlivé dle recenzí,ale přikláním se k němu nejvíc.



Hmm...tak to bude chtít zkusit,jak říkám Afrika je tak pro mě,ale jak nasedne jitrnička,musim to furt rozmotávat a řadit,tím pádem i spotřeba trochu vzroste...
Kámoší co měli Afriky přede mnou,už maj ted všichni litry a ten co má Africu má názor stejnej

2 reakcí na tento příspěvek Ti, co si pořídili cestovní enduro jako druhé moto

10.2.2013 v 21:52 | Nahoru | #24
Tady jeden z příspěvků Caponord fóra, kde mimo jiné má každej přispívající nějakou závadu vážnější, či lehčí.

16. Caponord
Přidal Jan, 18-06-2009 00:32
Ahoj všichni,
nechcf se Vás nějak dotknout, ale po počátečním nadšení jsem si tuto motorku velmi rychle rozmyslel a prodal. Jsem Rád, že jsem se jí pod cenou zbavil. ZLATÝ VARADERO!!!
Přeji Vám všem mnoho úspěchů a velmi málo starostí s těmito stroji.
Jan

(reakce na) Ti, co si pořídili cestovní enduro jako druhé moto

10.2.2013 v 22:39 | Nahoru | #25

Majk-fox píše: Tady jeden z příspěvků Caponord fóra, kde mimo jiné má každej přispívající nějakou závadu vážnější, či lehčí.

16. Caponord
Přidal Jan, 18-06-2009 00:32
Ahoj všichni,
nechcf se Vás nějak dotknout, ale po počátečním nadšení jsem si tuto motorku velmi rychle rozmyslel a prodal. Jsem Rád, že jsem se jí pod cenou zbavil. ZLATÝ VARADERO!!!
Přeji Vám všem mnoho úspěchů a velmi málo starostí s těmito stroji.
Jan



Cituješ skoro 4 roky starej příspěvek.
Caponordy měly své chyby. Ale jsou poměrně dobře popsány a snadno odstranitelné (pokud již nejsou odstraněny).
A je vždy něco za něco. Ano, TA bude o něco spolehlivější (taky mají své mouchy), ale rozhodně ti nepřinese tolik zábavy jako ETV.
Rozhodnutí je vždy nakonec na tobě.

(reakce na) Ti, co si pořídili cestovní enduro jako druhé moto

10.2.2013 v 22:45 | Nahoru | #26

seikos píše: To není vyšší cena. To je cena kurva vysoká.
To je tak, když si člověk sedne, spočítá všechny investice a chce si je nechat zaplatit novým majitelem. Čirej nesmysl

přesný, 80t za archiválii - - blázen a blázen kdo koupí

Ti, co si pořídili cestovní enduro jako druhé moto

11.2.2013 v 12:03 | Nahoru | #27
Přispěji svými skromnými zkušenostmi. Měl jsem jak Caponorda, tak XTZ 750. Když jsem před 6 leti vybíral po Jawkách větší motorku, 2 válcový cenduro, volil jsem mezi transalpem, afrikou a supertenerkou. V-Strom byl tenkrát cenově jinde. Afrika mě připadala nudná, líná, vadily mi křivky nádrže - kopal jsem se do nich kolenama a příšerná sedačka, a rozhodně ještě silný turbulence za plexi. Navíc byly vyšší ceny. Transalp mi připadal OK, moc příjemnej a vyhovující, ale nějakej jakoby nedorostlej a nedomrdlej. Takovej malinko tupej, nevýraznej nebo jak bych to řekl. A znatelně slabší. Supertenerka nakonec zvítězila - sehnal jsem moc pěknej kousek. Byla z těhle motorek nejsilnější, plynule táhla od 2 tis. ot. (taky to neni V-čko) a rozhodně nejživější a nejzábavnější motor. Když se roztočila někam k 7 tis. ot., bylo to docela zajímavý. Zajímavá byla i spotřeba. Takže osvědčený krok - jehly dolů - spotřeba dolů. Regulátor dobíjení mi taky po čase odešel (a to už byl měněnej za neoriginální). Jinak jiný plexi, kufry, delší zpřevodování a silnější řetězovka (to je taky slabina). No, najel jsem s ní za cca rok a čtvrt asi tak 17 000 km a byl jsem relativně spokojenej. Relativně proto, že na ní bylo znát konstrukční stáří. Ale super bylo to, že to bylo vážně ještě enduro - na silnici nebylo zrovna nejlepší, ale na šotolinkách atp. to byla královna. Velmi rychlá a jistá. No, upřímně - stejně zdaleka nejvíc najezdíš po asfaltu, takže další motorka byla právě Caponord.









1 reakcí na tento příspěvek Ti, co si pořídili cestovní enduro jako druhé moto

11.2.2013 v 12:21 | Nahoru | #28
Caponorda jsem moc dlouho neměl - asi tak 3/4 roku a ještě přes zimu, najeto asi 5000 km. Zatim pořád řikam, že to byla celkově nejlepší motorka, kterou jsem kdy měl. Moc pěkná, silná, rychlá, velice stabilní podvozek, skvělý brzdy a ten motor, ten motor ... měl jsem na něm Leo Vince, nevim jestli to bylo kvůli nim, ale byla hladová po otáčkách, dost živá, hravá a výbušná. Jednoduše zábavná. Srovnávat to s nějakou afrikou nebo supertenerkou se nedá - to je úplně něco jinýho. Svezl jsem se i na varaderu a taky to nelze srovnávat. Oproti capoušovi bylo mdlý, sice silný, ale nějak neochotný, tupý, gumový ...
Prodal jsem ho, protože mě pak moc lákala, tenkrát ještě novinka, nová tenerka XT660Z. Musel jsem si hodně zvykat z aprilie ... Kamarád taky měl Caponorda, myslim, že snad přes dva roky, jezdil na něm dovolený ve dvou, plná polní, a nestěžoval si ani on, ani jeho přítelkyně. Naopak si hodně chválili pohodlí, dobrou ochranu před větrem a fakt, že v dešti od motorky nelítalo moc vody na nohy (narozdíl od R1100 GS, který si koupil potom). Já si za provozu caponorda ještě všiml toho, že je neskutečně stabilní při silným bočním větru - nechápu jak nebo proč. No, na stranu druhou, je to ital a se vším , co k tomu patří - blbě sehnatelný díly (nespotřební, spotřebáky v pohodě). Mimo spotřebáků v podstatě neexistuje druhovýroba (jako na starší japonce). No a ty díly - jsou drahý a objednává se a čeká se, čeká se, čeká se a když už to člověka děsně sere, tak si musí stejně ještě počkat

Ti, co si pořídili cestovní enduro jako druhé moto

11.2.2013 v 12:28 | Nahoru | #29
Jo a ještě - Supertenerka má krátký sedlo a už když pro dva, leda tak pro nějaký chcípáky a na kratší vzdálenost. Když jsem jezdil sólo, vydržela to moje zadel tak asi 300 km, pak už to nebylo nic moc. Po 500 km už fakt špatný. Ve dvou šílenství cokoliv nad 100 km. Caponord 500km+ naprosto bez otlačení, jak sólo, tak ve dvou. Sedlo má dělený, stupňovitý. Zadní se dá sundat a pak je tam taková plotna na zavazadla - to je super, vejde se tam třeba mikrovlnka
Pro představu mám 183 - 184 cm, cca. 100 kg.

Ti, co si pořídili cestovní enduro jako druhé moto

11.2.2013 v 12:47 | Nahoru | #30
Z tvýho výběru Caponord kor když se ti podaří kápnout na pěkný vychytaný kousek

jinak až tě chytne to ježdění jen tak po polňačkách a cestičkách tak se ozvy, na chlumec občas jedu a takhle se toulám celou cestu
Předchozí
1 2 3 4... 5
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist