koukal jsem na forum, ale nikde jsem nenašel dostatečně prodiskutované téma ohledně povrchu vozovky. O co mi jde. Včera v těch vedrech (okolní teplota cca 35°C) jsem si dal trasu Olomouc-Zábřeh-Šumperk-Bruntál-Šternberk-Olomouc. Cestou jsem jel po hodně površích nový asfalt, starý asfalt, asfaltoví hadi, vyfrézovaný povrch, štěrk. Tuto trasu už jsem jel asi potřetí. Bohužel už teď nemohu moc tahat za plyn, ale i tak byla projížďka pěkná. Včera mi to nějak hodně klouzalo, špatně brzdilo a dostal jsem se do 3 menších krizovek. Jsem začátečník, ale snažím se jezdit bezpečně. Potřeboval bych od zkušenějších poradit co od kterýho povrchu očekávat. U některých to je jasný. Ale například na nově položeném asfaltu (hrubějším) starém asi týden mi to celkem klouzalo a na starším pěkném povrchu to sedělo jako přibitý. Gumy na moto jsou ještě ok (50/50). Je možný že teplota měla taky velký vliv na brzdění-vadnutí?
Aby jste se měli čeho chytit zkusím vypsat povrchy.
nový asfalt-hrubý
nový asfalt-tekutý
starý asfalt
asfaltoví hadi
vyfrézovaný povrch
beton
štěrk
Samozřejmě hromadu zkušeností naberu při jízdě, ale i tak budu rád za jakoukoliv odpověď.
Díky
Naposledy editováno 21.08.2012 10:38:58
Naposledy editováno 21.08.2012 11:33:04
1 reakcí na tento příspěvek Povrch vozovky
1 reakcí na tento příspěvek Povrch vozovky
Naposledy editováno 21.08.2012 11:39:04
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Povrch vozovky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Povrch vozovky
Ono i kdejakou díru v asfaltu je lepší rychle přelítnout a nedat kolům čas do ní zapadnout.
2 reakcí na tento příspěvek Povrch vozovky
1100Virago píše: Na zubaté dálnici se mi osvědčilo nejezdit pomalu. Motorka nesmí chytnout rezonanci, takže buď pořádně přidat, nebo naopak ubrat - ale to už člověk jede málem s kamióny.
Ono i kdejakou díru v asfaltu je lepší rychle přelítnout a nedat kolům čas do ní zapadnout.
...ano, přesun po D1 pojmout jako RZ z dálkové Rallye...
5 reakcí na tento příspěvek Povrch vozovky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Povrch vozovky
no ono to tam vypadá jako že to je právě zdrsněné v té zatáčce.. projel jsem tam celkem svižně a v pohodě :)
ale taky mě překvapilo, co to tam vymýšlejí za novoty
karloss200 píše: ja jel vcera do Města Albrechtice a pred tim to mestem byl asfalt takovy červeny připadalo mi to jako antuka no lek sem se pac to bylo v zatacce takze jsem se modlil at to neustreli ... co to je za povrch ?? a da se na to spolehnout?
Nevim technicky, ale je to zdrsneny povrch a dava se to hodne pred prechody..zabrzdis na tom MNOHEM driv nez na silnici. Gumy to zere taky MNOHEM vic. Zkus si to (v aute)
karloss200 píše: ja jel vcera do Města Albrechtice a pred tim to mestem byl asfalt takovy červeny připadalo mi to jako antuka no lek sem se pac to bylo v zatacce takze jsem se modlil at to neustreli ... co to je za povrch ?? a da se na to spolehnout?
To "červený" by melo mít větší adhezi. Dává se to před přechody. Zatím jsem to netestoval ani autem ani na moto. Zajímalo by mě co to děla za mokra. Bohužel na místech, které znám je moc velký provoz na nějaké testování.
Podélní hadi a vodorovné dopravní značení je super klouzačka za každého počasí. A při teplíčku jako bylo v pondělí, to musí být úplně super. Při přecházení sinice mi to v jednom místě málem vzulo botu.
Jednou se mi podařilo autem "potkat" na silnici pšenici - řekl bych, že to je horší než led. Led jenom klouže a bez zatáčení a brždění se dá přejet rovně, ale tohle ještě samo uhejbá. Něco jako aquaplaning.
Pak mám ještě zkušenost na moto s naftou. Na výjezdu z jižní spojky. Nejdřív jsem zaregistroval divnej smrad. Byl mi známý, ale v tu chvili jsem ho nebyl schopnej určit. Vše mi došlo, až když mi ustřelil zadek. Nohou jsem se odrazil od silnice tak tak, že jsem to nepoložil. Pak mi už došlo co to je za smrad - NAFTA. A bylo ji tam pomerne dost. Bohužel v první chvili jsem si té řeky nevšiml. Táhla se až na konec zatáčky na průmyslovou. Asi nějaky nákladák měl moc natankováno a trochu víc říznul zatáčku. Super zkušenost, rozhodně si to budu pamatovat