Téma: Honda CBR 900RR sc28 1992 - nedobíjí... Poradíte?
10.5.2012 v 23:11
Zdravím ve spolek, můj fároš 92 špatně dobíjí, resp. závada se projevila tak, že jsem jel nějakou dobu na dálkový a najednou na křižovatce mi zdechnul a musel jsem ho roztlačit (naštěstí jsem byl v kopci:)), pak jsem chvíli jel jednu potkávačku a zase chytal na startér. Proměřil jsem dobíjení a nic moc. Dneska jsem to měřil dle návodu (http://motoride.sk/c/418/testovaci-diagram-kontroly-dobijania-motocyklovych-baterii.html) a naměřil jsem toto: dobíjení jede bez světel na volnoběh 13V a při 5000 ot./min. 13,5V na potkávačky už pod 13V;
odpory na alternátoru kolem 1,0 Ohm., alternátor proti kostře taky kolem 1,0 Ohm;
alternátor dává na volnoběh 14,5V a při 5000 ot./min. jen 45V;
proměření regulátoru dobíjení se mi nějak nedařilo, když jsem to měřil podle návodu při přepnutí na "testování diod" mi to neukazovalo nic, po přepnutí na AC 200V jsem po připojení multimetru kladným pólem na výstup z regulátoru na baterku a záporným pólem multimetru na jeden z výstupů alternátoru naměřil při 5000 ot./min. 60V.
Já tipuji, že zub času nějak zapracoval na statoru a regulátor pracuje s jinými vstupními hodnotami, než na které je nastaven a proto nedává správné výstupní napětí. Máte někdo jiný názor? Za rady předem děkuji.
odpory na alternátoru kolem 1,0 Ohm., alternátor proti kostře taky kolem 1,0 Ohm;
alternátor dává na volnoběh 14,5V a při 5000 ot./min. jen 45V;
proměření regulátoru dobíjení se mi nějak nedařilo, když jsem to měřil podle návodu při přepnutí na "testování diod" mi to neukazovalo nic, po přepnutí na AC 200V jsem po připojení multimetru kladným pólem na výstup z regulátoru na baterku a záporným pólem multimetru na jeden z výstupů alternátoru naměřil při 5000 ot./min. 60V.
Já tipuji, že zub času nějak zapracoval na statoru a regulátor pracuje s jinými vstupními hodnotami, než na které je nastaven a proto nedává správné výstupní napětí. Máte někdo jiný názor? Za rady předem děkuji.
covece mas tam nejaky nepresnosti, altik vuci kostre ma mit nekonecnej odpor, faze mezi sebou ten 1 Ohm jsou OK. odpojil si pri mereni techto odporu regulator od altiku? pri vypnutym motoru?
todle myslis vazne ? "alternátor dává na volnoběh 14,5V a při 5000 ot./min. jen 45V" , me prijde ze tam mas chybu
tech 60V mas merit stridavych mezi fazema alternatoru , nikoliv vuci vystupu na baterku
normalne zmer AC mezi fazema jak pisu, me to davalo 20V u ZX9R a byla v poradku, pokud bude mezi fazema 1-2, 2-3, 3-1 stejna hodnota, stejne jako jsou ty odpory predpokladam stejny (tech 1 Ohm), tak bych alternator vyloucil a oznacil bych za vadny regulator
bracha mel Farose 94 a mel v haji regulator, ale i stator, jedna faze byla vyzkratovana co si pamatuju
todle myslis vazne ? "alternátor dává na volnoběh 14,5V a při 5000 ot./min. jen 45V" , me prijde ze tam mas chybu
tech 60V mas merit stridavych mezi fazema alternatoru , nikoliv vuci vystupu na baterku
normalne zmer AC mezi fazema jak pisu, me to davalo 20V u ZX9R a byla v poradku, pokud bude mezi fazema 1-2, 2-3, 3-1 stejna hodnota, stejne jako jsou ty odpory predpokladam stejny (tech 1 Ohm), tak bych alternator vyloucil a oznacil bych za vadny regulator
bracha mel Farose 94 a mel v haji regulator, ale i stator, jedna faze byla vyzkratovana co si pamatuju
1 reakcí na tento příspěvek Honda CBR 900RR sc28 1992 - nedobíjí... Poradíte?
blade92 píše:
odpory na alternátoru kolem 1,0 Ohm., alternátor proti kostře taky kolem 1,0 Ohm;
Jak odpory na alternátoru, mezi čím?!
1)
Měřil jsi samostatně cívky na statoru, kolik mají Ohmů?
Měly by mít kolem 0,1-0,3 Ohmů.
2)
Měřil jsi jednotlivě cívky statoru vůči kostře třeba Megmeten, protože šlus cívky na kostru obyč Ohmmetrem nezměříš.
Hele, zde Ti spoustu lidí napíše, že zn. Honda je známá problémy s reg. dobíjení, ale nikdo se vůbec nezamyslí nad tím, proč problém vlastně vzniká u jiných značek motorek nevyjímaje.
Důvod je jednoduchý a to , že nastřádané velké přechodové odpory v kab. vedení většinou u zánovních a hlavně starších a neudržovaných motocyklů zapříčiní odprásknutí regulátorů jenž nejsou na takovou zátěž dimenzované.
Takže tak nějak..
Přeju Ti brzské spravení motky
Čus S
odpory na alternátoru kolem 1,0 Ohm., alternátor proti kostře taky kolem 1,0 Ohm;
Jak odpory na alternátoru, mezi čím?!
1)
Měřil jsi samostatně cívky na statoru, kolik mají Ohmů?
Měly by mít kolem 0,1-0,3 Ohmů.
2)
Měřil jsi jednotlivě cívky statoru vůči kostře třeba Megmeten, protože šlus cívky na kostru obyč Ohmmetrem nezměříš.
Hele, zde Ti spoustu lidí napíše, že zn. Honda je známá problémy s reg. dobíjení, ale nikdo se vůbec nezamyslí nad tím, proč problém vlastně vzniká u jiných značek motorek nevyjímaje.
Důvod je jednoduchý a to , že nastřádané velké přechodové odpory v kab. vedení většinou u zánovních a hlavně starších a neudržovaných motocyklů zapříčiní odprásknutí regulátorů jenž nejsou na takovou zátěž dimenzované.
Takže tak nějak..
Přeju Ti brzské spravení motky
Čus S
2 reakcí na tento příspěvek Honda CBR 900RR sc28 1992 - nedobíjí... Poradíte?
Zkontroluj podle meho navodu a hod vysledek. Jakto popisujes tak to muze klidne byt prechodak. Ale vzhlededm k tomu ze to je honda, tak to stejne nakonec bude regler

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CBR 900RR sc28 1992 - nedobíjí... Poradíte?
gugo> Dík, ale hned po přečtení tvého návodu vidím, že když jsem proměřoval žluté kabely proti sobě, tak mi nedávali jak píšeš "50V (na volnobeh)", ale všechny na volnoběh cca 14,5V a po zvýšení na 5000 ot./min. 45V. Jak je to možné?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CBR 900RR sc28 1992 - nedobíjí... Poradíte?
blade92 píše: gugo> Dík, ale hned po přečtení tvého návodu vidím, že když jsem proměřoval žluté kabely proti sobě, tak mi nedávali jak píšeš "50V (na volnobeh)", ale všechny na volnoběh cca 14,5V a po zvýšení na 5000 ot./min. 45V. Jak je to možné?
Ty hodnoty cos naměřil jsou v pohodě. Těch zhruba 50V to má mít kolem 5tis.ot.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CBR 900RR sc28 1992 - nedobíjí... Poradíte?
gugo> jinak ale napětí změřené na baterce je přesně dle tvé citace "Bez svetel (pokud je muzete vypnout) 12,8 V s parkovackama 12,7 V a jamile tam soupnete potkavacky jste pod 12,6."
blade92> Nojo to jsi natom jako ja, zkus jeste zmerit kolik mas stridave napeti pri zatezi. Muj regulator to mrvil tak, ze zatezoval jen jednu civku, takze asi 2 didody sly do kopru.
Zajimavy je ze se tak choval je nekdy.
Zajimavy je ze se tak choval je nekdy.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CBR 900RR sc28 1992 - nedobíjí... Poradíte?
SOUSEDRH9> Dík za radu, jednotlivé cívky jsem měřil na kostru obyčejným multimetrem a ukazovalo mi to právě stejný opor jako když jsem je měřil mezi sebou navzájem. Znamená to tedy, že cívky nešlusují na kostru, když ukazují všechny stejně?
občas se u hond stává, že proraženej polovodič v regulátoru odpálí i alternátor...jde to natvrdo do zkratu, tak si to vybere místo s největším přechoďákem a tam to vysmaží... někdy se upeče jedna fáze altíku...
každopádně odpoj regulátor, a proměř impedanci mezi fázema a pak mezi kostrou a fázema...sázím na regulátor... střída z altíku při vyšších otáčkách může jít i přes 100V
každopádně odpoj regulátor, a proměř impedanci mezi fázema a pak mezi kostrou a fázema...sázím na regulátor... střída z altíku při vyšších otáčkách může jít i přes 100V
2 reakcí na tento příspěvek Honda CBR 900RR sc28 1992 - nedobíjí... Poradíte?
Včera jsem měřil regulátor dle tohoto návodu
a měl by být ok. Otázkou je co to udělá po zahřátí...
Pak jsem měřil delší dobu dobíjení na baterce na volnoběh a dobíjecí
napětí tam hrozně kolísá. Chvíli to ukazuje 12,5V, za minutu to najednou
vyskočí na 14V, za chvilku to zase sleze na 12,8V a takle to pořád lítá.
Jinak jsem si přimotal páskou multimetr na lešení a připojil na baterku
a udělal jsem testovací jízdu a dobíjení se zapnutou jednou potkávačkou
kolísá mezi 12,8V (to asi neodbíjí) a 13,5V max. Resume je takové, že na
jednu potkávačku jsem odjížděl se stavem baterky 12,8V a přijel na 13V,
takže na potkávačku by to šlo jezdit bez opravy.
Ještě zkusím udělat testovací jízdu na 2 potkávačky, ale to si myslím,
že už nebude dobíjení stíhat.
a měl by být ok. Otázkou je co to udělá po zahřátí...
Pak jsem měřil delší dobu dobíjení na baterce na volnoběh a dobíjecí
napětí tam hrozně kolísá. Chvíli to ukazuje 12,5V, za minutu to najednou
vyskočí na 14V, za chvilku to zase sleze na 12,8V a takle to pořád lítá.
Jinak jsem si přimotal páskou multimetr na lešení a připojil na baterku
a udělal jsem testovací jízdu a dobíjení se zapnutou jednou potkávačkou
kolísá mezi 12,8V (to asi neodbíjí) a 13,5V max. Resume je takové, že na
jednu potkávačku jsem odjížděl se stavem baterky 12,8V a přijel na 13V,
takže na potkávačku by to šlo jezdit bez opravy.
Ještě zkusím udělat testovací jízdu na 2 potkávačky, ale to si myslím,
že už nebude dobíjení stíhat.
blade92> Stejny chovani jako u me. Regulator v riti. Aby ses pobavil ja objednal novej od vape, a kdyz jsem ho tam sel dat, tak ten puvodni hodna zacal z nejakyho zvlastniho duvodu (asi dobrej tlak nebo se dobre vyspal) fungovat. Ale mam vymenino za vape a je klid.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CBR 900RR sc28 1992 - nedobíjí... Poradíte?
blade92> zapojení toho regulátoru je složitější...nejsou to jen diody...většinou bývá v manuálu tabulka metodiky kontroly regulátoru i s hodnotama mezi různejma pinama...
Bandaska> btw: ty manualy na kontrolu regulatoru me prijdou naprosto zbytecny, k cemu je informace, ze je praskla jedna dioda ev. cokoliv jinyho v "blackboxu". Proste bud dava stabilne napeti jake ma a nebo nedava. Tudiz me to prijde jako ztrata casu.
1 reakcí na tento příspěvek Honda CBR 900RR sc28 1992 - nedobíjí... Poradíte?
nesmysl...ty datasheety ti dají info, zda je ten tvůj blackbox v čudu nebo ne. Proto je tam v těch manuálech uváděj. To je jejich smysl. Špatná funkce dobíjení se neřeší jen regulátorem, nebo alternátorem. Často bývá na vině i jejich propojení, jak mezi sebou, tak i na stejnosměrný části, kde se připojujou do sítě, hlavně přechoďáky a následný vyhřátí konektorů. Dobíjení jsem se něco naopravoval a tohle byla nejčastější závada(a i důvod zničení právě regulátoru nebo altíku, nebo obojího)...
takže ztráta času je právě ho nevyzkoušet podle datasheetu, protože se ti může oprava značně zkomplikovat, ať už hledáním závady kde není, nebo prodražením, kde koupíš drahej regulátor a zjistíš, že závada je tam pořád...tam jsou pak ztráty času...
takže ztráta času je právě ho nevyzkoušet podle datasheetu, protože se ti může oprava značně zkomplikovat, ať už hledáním závady kde není, nebo prodražením, kde koupíš drahej regulátor a zjistíš, že závada je tam pořád...tam jsou pak ztráty času...
Zapoměl jsem tady napsat, jak jsem vyřešil závadu. Závadu jsem vyřešil tak, že jsem si na motorku připojil speciální diagnostické zařízení dobíjení pro měření za jízdy. Kdyby někdo nevěděl co to je, jedná se o nejlevnější ac/dc měřák přimotaný papírovou lakýrnickou páskou na lešení a od něj natažené dva dráty na baterku.
A jelikož jsem takto s motocyklem udělal zkušební jízdu a při odjezdu měla baterka 12,5V a při příjezdu 13V, usoudil jsem, že závadu není třeba řešit. Je možný, že jsem před tím prostě jezdil moc na dálky a popravdě jsem jízdu z dálkovýma neměřil z nedostatku času, ale pak jsem jí byl ještě jednou projet a dojela v pohodě. Teď už má nového majitele ve Finsku. Tady o ní už nebyl zájem.

Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Synchronizace karburátorů [1, 2, 3] Honda CBR 900RR Fireblade | M4rť4s | 80 | 9.11.2024 v 21:36 tompok76 |
Pro Brňáky - štěrk Adamov - Josefov [1, 2] Honda CBR 900RR Fireblade | Beranidlo | 32 | 28.8.2024 v 06:37 FJRPEPA |
Honda cbr 900 RR sc 28 servisní man... Honda CBR 900RR Fireblade | Ostravak1111 | 2 | 31.7.2024 v 15:21 Michal21 |
Servis Honda-Brno Honda CBR 900RR Fireblade | astet | 17 | 17.7.2024 v 00:09 Mazimenn |
Haynes manual CBR900RR 92-99 Honda CBR 900RR Fireblade | jdu900fire_blejt | 5 | 1.7.2023 v 07:54 jdu900fire_blejt |