globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Zapojení světel
Ahoj draci, nejsem ani trošku elektrikář, tak se vás chci zeptat, kam umístit vypínač přídavných mlhových světel. Jestli před nebo za relátko? A odkud jste přesně vyvedli na 650 Alpíkovi drát, který jde na konektor č.85 na relátku v vříloze. Příspěvky typu hledej atd. si někteří prosím odpusťte. Hledal jsem a něco našel, ale tyto informace mi zůstaly utajeny. Všem předem děkuji za info. M
Předchozí
1 2
Následující

2 reakcí na tento příspěvek Zapojení světel

19.2.2012 v 14:20 | Nahoru | #1
To schéma co jsi dal, je pro přídavná dálková světla, která se rozsvítí když se rozsvítí stávající dálkové světlo (na světelnou rampu).

Za sebe doporučuji toto zapojení :

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zapojení světel

19.2.2012 v 14:39 | Nahoru | #2
S.M-A-RT>Máš pravdu ale jednu drobnost dodám.Lepší než zapojit spínač relé rovnou na spínačku je zapojit ho na spínač tlumených světel aby sa daly rozsítit až se svítíma tlumenýma.Při přepnutí na dálkové pak zhasnů.Tak to má byt správně i na autě,to by pak by nejezdily "ocasy" s dálkovýma a dotoho to praly eště mlhovkama ,že?Při vypnutí tlumených světel pak zhasnů aji mlhovky

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zapojení světel

19.2.2012 v 14:41 | Nahoru | #3
S.M-A-RT> dík, když má ta moje potvora standartně z výroby světla zapnutá, dá se ta šťáva vytáhnout např z hlavního světla? Nechce se mi šťourat do spínací skříňky.

Naposledy editováno 19.02.2012 14:44:44

(reakce na) Zapojení světel

19.2.2012 v 14:44 | Nahoru | #4
Boda> hele, já mám novou Škodu Oktávku a u ní svítí světla ve všech režimech bez ohledu na to, jestli máš zapnuty potkávačky nebo dálková světla. Při tom všem mi můžou svítit i ty mlhovky co tam jsou. Jedině, co zhasne za světla při potkávačkách i dálkách jsou světla na dení svícení.

Naposledy editováno 19.02.2012 14:45:21

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zapojení světel

19.2.2012 v 14:57 | Nahoru | #5
T.A.>Nevím ale tohle mě říkal chlap co je vyučený autoelektrikář a živil sa s tím pěkně dlouho(ted má lepší jop )Když sa nad tím aji zamyslíš,má to cosi do sebe.To máš origo z fabriky,jo?Ono v různých servisoch dělajů také bastly.Ty denní sů tak "dané" z vyhlášky.Jo a jinak na mašině si bud najdi volnů pojistku pokud je,nevim jak alp,asi už relé na světla určitě má,ale pokud ho přetížíš(např mlhovky 2x55W asi nejsů výjimka)tak Ti bud bude hořet pojistka a pokud bys ju aji vyměnil za silnější tak by mohlo odejít časem to relé,dráty. .Napětí ze spínačky by mohlo byt aji někde v přístrojovce bo radši u pojistek ale to chce proměřit

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zapojení světel

19.2.2012 v 15:04 | Nahoru | #6
Boda> Jo, ta škodárna sjela z pásu v prosinci 2011 a je s těma mlhovkama tak nastavená. Na mašině to chcu udělat tak, aby to nikde nehořelo nebo něco podobného. Je naprd, že je to relativně jednoduché,ale když nejsi elektrikář, tak víš prd co kam a odkud vede a co máš měřit . Ale i tak díky

Zapojení světel

19.2.2012 v 15:13 | Nahoru | #7
Je to tak špatně, má to i naše insignia, když svítí dálkovky, neměly by svítit mlhovky (ztrácí absolutně pak smysl), ale prostě to tak je udělaný. Jinak rozhodně neber napájení pro mlhovky ze světel, vem to od baterky za hlavní pojistkou A Boda měl dobrou poznámku, místo spínačky to vem z potkávacího světla.

Naposledy editováno 19.02.2012 15:14:20

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zapojení světel

19.2.2012 v 15:23 | Nahoru | #8
T.A.>Tak máš eště relativně jednoduchů mašinu(ted nemluvím o octávce )takže sa to dá(jinde na dražších strojích jedna chybka a možů to byt tisíce ).Zkus najít schéma a mrkni nato.Jinak logicky vycházej z toho,co ti funguje až po zapnutí klíčku.Osobně bych když už to natáhl např z přívodu pro tlumené napětí pro relé přes spínač,teda pokud nechceš jezdit enem s mlhovkama to by ti bez světel nešlo.To relé je sychr,ono dnes sa všude šetří,průřez drátů už není co býval,čím levnější tím horší .Platí to aji o ostatních věcech.Jinak by Ti teoreticky stačil pořádný spínač,jedna pojistka a možeš svítit.No a samo kontrolka aspon.Pak to enom nezapomět zhasnůt

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zapojení světel

19.2.2012 v 15:41 | Nahoru | #9
Boda> myslíš to natáhnout někde od pojistek u baterky, že? Nebo až od konektoru H4.

(reakce na) Zapojení světel

19.2.2012 v 15:58 | Nahoru | #10
T.A.>Lepší budů pojistky Musíš sa dívat i podle barev,pak si chytřejší.Neni to tak složité ale kdyby aj sis nevěděl rady,tak Ti to někdo udělá za chvílu a mááš jistotu.Třeba Ti aji písne někdo kdo už to na alpovi má.

1 reakcí na tento příspěvek Zapojení světel

19.2.2012 v 16:03 | Nahoru | #11
Tak jsem to zamýšlel. Někdo se snad s Alpem ozve a řekne co a kde přesně zapojit. To by pak bylo super. Díky pánové

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zapojení světel

19.2.2012 v 17:39 | Nahoru | #12

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zapojení světel

19.2.2012 v 17:54 | Nahoru | #13
rancher>Nevim ale to schéma co má nazačátku mě přijde nachlup stejné,takže asi hledal .Navíc sa neřeší kam ale enem teoreticky jak.To s tů 0,25 aj 0,5 mě přijde ptákovina,aj když to vydrží tak už enem kvůli mechanické odolnosti která je také důležitá.Minimálně 1 drát.

(reakce na) Zapojení světel

19.2.2012 v 17:56 | Nahoru | #14
rancher> docela dlouho trvalo než s tím někdo přišel. Už jsem si myslel, že se této odpovědi nedočkám. Jako, myslíš si, že ti co se ptají, že nehledají? Každý hledá, když nenajde, tak se zeptá. Běžný postup. Omlouvám se všem, co si myslí, že jsem se na hledání vysral. Nevysral, hledal jsem a odpovď na moji konkrétní otázku jsem nenašel.

(reakce na) Zapojení světel

19.2.2012 v 17:57 | Nahoru | #15
Boda> díky za podporu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zapojení světel

19.2.2012 v 18:08 | Nahoru | #16
Boda> A nebylo lepší se znovu zeptat na původním vlákně než zakládat další a mít dvě vlákna rozdělaná napůl?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zapojení světel

19.2.2012 v 18:21 | Nahoru | #17
rancher> Dobrá, s tím souhlasím.

(reakce na) Zapojení světel

19.2.2012 v 18:26 | Nahoru | #18
T.A.> Jinak, dej si tam kontrolku, při delší jízdě zapomeneš že svítíš a mohl by tě někdo poslat dálkovýma do věčné tmy...

Zapojení světel

19.2.2012 v 22:16 | Nahoru | #19
Nebo dej vypínač s kontrolkou

Zapojení světel

20.2.2012 v 07:47 | Nahoru | #20
Ahoj, dělal jsem to kdysi na svém bývalém Alpovi taky, krom toho, že jsem ještě rozdvojoval světla a dělal další bejkárny Plus na napájení mlhovek jsem měl vytažený z pojistek/vypíchnuj jsem původní konektor, rozpertloval,zakrimpoval, zaletoval a vrazil oba dva zpátky v jednom konektoru, jen jim bylo těsno, je třeba na přívodový světlo dát silnější kabel!!! ne jako k dětskejm vláčkům!) přes relátko a napájení vypínače jsem vzal z palubky tak, aby to fungovalo jen se zapnutým klíčkem.
Proměříš si,kde na jakým plusu je proud s otočením klíčku.Dá se to(napájení pouze vypínače) taky udělat třeba jen z potkávaček a bude to fungovat tak, jak píšou kluci nahoře, když přepeneš na dálky, mlhy se vypnou. A pro kontrolu jsem měl vypínač s ledkou, takže když zapneš mlhy, svítí vypínač. je potřeba ho jen ještě jednou ukostřit má tři kontakty.Takže plus Ti půjde ze spínačky do relé a přes relé na světla, která pak ukostříš. Druhej vypínač teda uděláš tak, že vytáhneš od potkávačky ještě jedno plus(napájení světla) a natáhneš ho k vypínači na ovládání mlhovek. Na druhej pól vypínače(promeř kterej kontakt je seplej když s tím vypínačem cvakneš(aby byl průchozí), abys to nezapojit na tu kostru pro kontrolku, vytáhneš ten kabel do relátka a relátko ukostříš.Teď už to bude fungovat jen se zaplýma potkávačkama, Pak už jen stačí udělat ještě jednu kostru z toho vypínače s kontrolkou a ta se Ti rozsvítí až ty mlhy zapneš. Zapojit relátko by neměl bejt takovej problém, na většině jich je takovej obrázek, jak to funguje a je to očíslovaný třeba pin 85,86 a ta čísla jsou i na tom obrázku. Taky nejsem zdatnej elektrikář,ale tohle je na pohodu!
výsledektydy na jedné z fotek
snad to bude srozumitelný

2 reakcí na tento příspěvek Zapojení světel

Skvělá odpověď, děkuji! 20.2.2012 v 09:28 | Nahoru | #21
Z dob kdy jsem to tvořil já

hodně zdaru dráteníku



ještě tam chybí pojistkové pouzdro (hned za baterii)

Naposledy editováno 20.02.2012 17:25:06

(reakce na) Zapojení světel

20.2.2012 v 10:13 | Nahoru | #22
-LOTR-> Krásnej a výstižnej obrázek, neměl bych nervy to tvořit teď ještě pro T.A. jinak ještě ten zelenej co jde k baterce(minus)na obrázku od -LOTRA- můžeš šoupnout kamkoli na kostru,abys nemusel tahat další kabel zpátky k baterce, jen si tu kostru ještě probrnkni měřákem, ať máš jistotu.A když to budeš tahat na přímo z baterky, ještě přidej pojistku!!!

Naposledy editováno 20.02.2012 10:14:36

Zapojení světel

20.2.2012 v 11:26 | Nahoru | #23
Díky , díky pánové Pěkný den

Zapojení světel

20.2.2012 v 16:19 | Nahoru | #24
Napájení pro mlhy ber z baterky přes pojistku až za hlavní pojistkou, většinou by tam měla být i nějaká svorkovnice do který by se dal přidat další kabel a udělat to trochu kvalitně . Izolačka se dá dobře nahradit teplem smrštitelnou bužírkou, kabely stáhnout do svazků páskama, relátko nepájet ale použít fast-ony (případná snadná výměna), relé někam přišroubovat nejlíp pomocí gumového tlumení a vypínač si můžeš zvolit jaký chceš, za sebe doporučuji kulaté, protože kulatou díru uděláš snadno.

Třeba :


Naposledy editováno 20.02.2012 16:19:45

2 reakcí na tento příspěvek Zapojení světel

20.2.2012 v 17:21 | Nahoru | #25
Muze mi nekdo vysvetlit k cemu jsou mlhovky na motorce, kdyz se muzou pouzivat jen v mlze nebo za deste ? Kdyz tak pridavny dalkovy svetla , ne ??

(reakce na) Zapojení světel

20.2.2012 v 21:34 | Nahoru | #26
dedek_new> Já osobně mlhovky používal k prosvícení prostoru těsně kolem a pod motorkou tam, kde nestačilo už základní světlo, hlavně v terénu se to hodí!Jinak mlhovky tomu říkam proto, že jsem přídavky udělal z baněk mlhovek od Rinderu tuším a vykuchal jsem jim vnitřek tak, aby to nebyly mlhovky, ale přídavky, vyměnil jsem i patici na žárovku, což asi takhle dělá dost lidí, protože klasický přídavný světla jsou dost drahý. Jinak zapojení přídavnejch a mlhovejch je stejný, takže taky možná proto a jako poslední to možná někdo používá jako mlhovky:)

(reakce na) Zapojení světel

21.2.2012 v 08:23 | Nahoru | #27
dedek_new> Ahoj, ptáš se proč mlhovky? Protože tyto konkrétně svítí docela slušným (plochým) kuželem, spíš bych je přirovnal stylem světla ploché baterce (pokud si ji pamatuješ) . On ten Transalp má H4 a pokud jedeš na dálkový světla, tak před sebou toho moc nevidíš. Vím, že se s nima může jet jen za určitých podmínek, ale pokud je tma jak v ranci, jedeš někde v lese, tak vidíš prd. Proto jsem šel do přídavných světel tohoto tipu. Je pravda, že jsem viděl mlhovky, které svítili jako na autě, doširoka a 1-2 m před mašinu. Tyto by mi byly k ničemu. Vzhledem ke tvaru kuželu světla mlhovek co jsem si koupil jsou to spíš potkávačky (mají homologaci pro české silnice jako mlhovky). Navíc se mi to na mašině docela líbí. Když vezmeš v potaz např. laďáky, které jsou úplně k ničemu, tak trocha světla navíc se občas hodí. Už aby bylo teplo a dalo se vyrazit. Čau Mirek

(reakce na) Zapojení světel

21.2.2012 v 08:24 | Nahoru | #28
-LOTR-> Lotře, děkuji Ti za nákres, včera jsem to udělal a dokonce to i svítí. Teď už jen doladit detaily a zakapotovat. Ještě jednou díky všem za rady. Mirek

Naposledy editováno 21.02.2012 08:26:23

Zapojení světel

21.2.2012 v 19:32 | Nahoru | #29
Značkuju zajímavé téma - světla vypadají moc pěkně, nahoď fotku, až bude TA nastrojenej, docela by mě zajímalo, jak mu budou slušet potom.

1 reakcí na tento příspěvek Zapojení světel

21.2.2012 v 20:45 | Nahoru | #30
jak je to s dobíjením baterie,je pěkné že si posvítíš,ale jak dlouho a co budeš dělat potmě až to ani nepojede a baterka bude ko,nebo ti odejde regulátor dobíjení,bude se asi slušně hřát,alternátor to vše neutáhne a baterka dlouho také ne,nevím to přesně,tak se možná pletu,světla jsou pěkná.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Pneu na Transalpa 650 Honda XL 650V Transalp Sodaxxx 2 29.4.2024 v 16:48 nevo7
Honda XL650V - vybrace/houpání Honda XL 650V Transalp Enamtide 14 25.4.2024 v 20:06 H0racio
Transalp - limit rozvodů Honda XL 650V Transalp Kongošt 0 16.2.2024 v 18:21 Kongošt
Transalp výstupní hřídel Honda XL 650V Transalp Kongošt 9 26.1.2024 v 23:46 HANZTE
Cukání motoru v nízkých otáčkách Honda XL 650V Transalp Glaucous 3 18.1.2024 v 16:24 kokoška.


TOPlist