globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Nikasil vs GO spodku
11.1.2012 v 08:49
Zdravím, potřebuju udělat nikasil na CR, ale kvůli nedostatku financí už by pravděpodobně nezbyly peníze na GO spodku. Myslíte, že je to problém? Znám lidi, kteří na na 2t 250 nikdy ojnici a spol neměnili a jen udělali nikasil, ale taky se dost říká, že když se udělá jen nikasil, spodek jde rychle do kytek. Jaký je váš názor? Má cenu dělat nikasil a nedělat spodek? Případně jste zastánci výhradně japonských ložisek (Koyo..), nebo byste dali na kliku klidně SKF nebo něco podobnýho? ... ještě je tu jedna drastičtější možnost.. jezdit a až se kousne, udělat komplet. Motoka ještě v pohodě jezdí, ale do 0,09mm vůle už asi moc nezbývá, takže těžko říct, jak dlouho vydrží. Jen pro informaci, v motorce je třetí píst, motor nikdy nepůlen.
Díky za názory.
Předchozí
1 2
Následující

Nikasil vs GO spodku

11.1.2012 v 09:04 | Nahoru | #1
Do úvah zahrň tři fakty:
1-nový,nikasil+píst+kroužky=vyšší kompresní tlak=vyšší zatížení "spodku" =pravděpodobnost rychlého konce "načasované" ojnice+ložisek
2-pokud se na ojnici "rozletí"klec většinou,dík mikro střepinám,píst(+nikasil) jde taky
3- dojíždět píst "do konce" = hrozí že píst praskne a ojnice havarijně poškodí(zničí) válec,kartery....

Naposledy editováno 11.01.2012 09:05:32

Nikasil vs GO spodku

11.1.2012 v 09:14 | Nahoru | #2
petardak-to vistich přesně.měl sem taky cr 250 to samí,udělej jak nikasil tak spodek,2 roky sem lítal a lil jen benzín,a typek to ještě koupil a lítal další rok.chce to ,pak v čas měnit píst,aby nedojebal ten nikasil-prostěho tam nenechat aš za 5 min smrt.ojnice ti pak taki vidrží dyl

1 reakcí na tento příspěvek Nikasil vs GO spodku

11.1.2012 v 09:58 | Nahoru | #3
To je u nás přesně problematika ostrých krosek, je to lehký, výkoný všichni to chtějí ale nedej bože aby došlo na investice ať z důvodu že nejsou love nebo se do toho nechce investovat. Kdo chce mít kobylu musí mít na oves. Sorry.

Nikasil vs GO spodku

11.1.2012 v 10:01 | Nahoru | #4
Riziko tam hrozí, to je jasný. Taky vim, že když to udělám, mám na dva roky klid, jen nevim, kde na to vzít .. no jo.. dva roky jsem jezdil bez investic, tak se to teď musí trochu poladit no

2 reakcí na tento příspěvek Nikasil vs GO spodku

11.1.2012 v 10:03 | Nahoru | #5
na druhou stranu na dvoutaktu jsem ještě prasklej píst snad neviděl.. to se s tím dřív nedá jezdit, protože to přestane startovat.. ale ta možnost tu určitě je no

(reakce na) Nikasil vs GO spodku

11.1.2012 v 10:08 | Nahoru | #6
Katana> to mi vážně říkat nemusíš.. do motorek už jsem dal taky hodně peněz, ale teď jsem študákem VŠ a motorky se kvůli tomu nevzdám

(reakce na) Nikasil vs GO spodku

11.1.2012 v 10:17 | Nahoru | #7

pospa5 píše: na druhou stranu na dvoutaktu jsem ještě prasklej píst snad neviděl.. to se s tím dřív nedá jezdit, protože to přestane startovat... ale ta možnost tu určitě je no


Já takovejch motorů dělal nemálo obvykle upadne kus pistu jako z obvodo dolního konce a "kousne" se mezi setrvák kliky a kártery a když máš smůlu tak se kártry otevřou...

1 reakcí na tento příspěvek Nikasil vs GO spodku

11.1.2012 v 10:44 | Nahoru | #8
věřim tomu.. a jakej názor máš na ty ložiska?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nikasil vs GO spodku

11.1.2012 v 10:58 | Nahoru | #9
pospa5>ložiska no-problém,ale mimo rozměru mají origo ložiska na klice většinou spousta "přívlastků" např C3(větší vůle), P4-5 (zvýšená přesnost), nestandartní mat. klece aj....

Nikasil vs GO spodku

11.1.2012 v 11:01 | Nahoru | #10
a proč chceš vlastně dělat ten nikasil??pokud není dojebaný,tak vyměň jen píst a hotovo.
pokud dojebaný je,tak ojnici řeš podle toho v jakém je stavu.pokud nemá vůli,tak ji tam nech a jezdi dál.

no a jestli se ti po půl roce začne ojka ozývat a poťukávat,tak to rozebereš a ojku vyměníš.

jasně,že je ideální ten motor rozebrat a dělat komplet GO,ale když nejsou peníze,tak to jde i po částech.vyhodit motor ven je práce na hodinku,těsnění pod válec stojí 50kč,hlavu ani sundávat nemusíš....,prostě brnkačka,žádné zbytečně vyhozené peníze.

to není jako u 4-taktu,kde jen za těsnění pod hlavu vyhodíš 700kč,musíš roznýtovat rozvoďák a vůbec je tam to víc....

takže se toho zase tak moc neboj
edit:a co se týká těch náhrad ložisek a pod.-osobně s tím nemám dobré zkušenosti-když ložiska-tak pořádné,to samé gufera,ojka....

Naposledy editováno 11.01.2012 11:04:30

(reakce na) Nikasil vs GO spodku

11.1.2012 v 11:13 | Nahoru | #11
PETARDAK> C3 je samozřejmost, ostatní nevim, ale jde mi o to, jestli se vyplatí dávat 500 za japonský ložisko, nebo stáčí česká klasika SKF. Dost lidí tvrdí, že mají srovnatelnou kvalitu.

Dolph-cz> nikasil je špatnej. Novej píst už by tam nešel. Udělat vršek a čekat co to udělá by taky šlo, otázkou ale je, jestli má cenu to riskovat..

jak to teď počítám, možná že teď bude nějakej peníz a do desítky by se to GO snad mohlo vlézt, takže bych to snad mohl udělat

1 reakcí na tento příspěvek Nikasil vs GO spodku

11.1.2012 v 11:20 | Nahoru | #12
před dvěma nebo už třemy lety jsem si dělal go na KX, jak na potvoru většina ložisek a simerigů byly nestandartizovaný krom uložení kliky, narval jsem tam SKF a apsolutně vpohodě, takový ty žvásty o pouze o originálech jsou blábol, SKF jsou dělaný až do 20 tis. rpm neboj se toho a vraž je tam. Dej tam C3

Já jsem natom udělal Go za 5 klacků, dokut mi neodešla ojnice (byla zatuhlá a rozhýbána kladivem ), 4 repas kliky

Naposledy editováno 11.01.2012 11:23:58

Nikasil vs GO spodku

11.1.2012 v 11:20 | Nahoru | #13
Řešil jsem stejnej problém. Nejdřív jsem nechal udělat vršek a pak po dalších 1200 km i spodek. Ale vyjde to o pár tisíc dráž.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nikasil vs GO spodku

11.1.2012 v 11:39 | Nahoru | #14
kawajawa> taky si to myslím. No ještě se uvidí... kdyby ty ložiska nevydržely, tak vyměnit je není zas takovej problém

(reakce na) Nikasil vs GO spodku

11.1.2012 v 13:24 | Nahoru | #15
pospa5> za ty cca 3 roky víkendovýho ježdění je uložení kliky stále bez sebemenšího vaklu, takže není pochyb o jejich kvalitě, každopádně v kvalitní ložiskárně ti poradí podle to ho k čemu loža potřebuješ, na kliku se dávají C3, kvůli větší vůli, loža s menší vůlí jako C4 by se mohla při zahřátí hryznout.

1 reakcí na tento příspěvek Nikasil vs GO spodku

11.1.2012 v 13:38 | Nahoru | #16
OK, jakou ojnici byste doporučili? Nejvíc prý vydrží originál, ale na CR se prodává jen celá klika. A taky by mě zajímalo, kde nechat udělat ten nikasil, jestli Strakonice, nebo někoho jinýho. Faltus nám říkal, že to posílá do Německa. Možná že mu zkusim brnknout.

1 reakcí na tento příspěvek Nikasil vs GO spodku

11.1.2012 v 17:22 | Nahoru | #17

Tak se podívej . Taky jsem to přehnal ale to už je dávno. Ojnicí od Proxe nic nezkazíš.

(reakce na) Nikasil vs GO spodku

11.1.2012 v 17:35 | Nahoru | #18
jeny>

Kolik jsi na tom pístu dal motohodin?

1 reakcí na tento příspěvek Nikasil vs GO spodku

11.1.2012 v 17:41 | Nahoru | #19
ani nevím neměl jsem měřák ale dva roky jsem na něj jezdil a ještě něco měl najeto od minulého majitele. Takže možná ty tři roky. Je to z yz 250 1992 ježděná tak 50/50 les a trať tohle se mi přihodilo zrovna na trati a za volnoběžných otáček němělo to takové následky. Moc to nebouchlo jenom v motoru tak divně zachroupalo a už se nehnul.

(reakce na) Nikasil vs GO spodku

11.1.2012 v 17:52 | Nahoru | #20

jeny píše: ani nevím neměl jsem měřák ale dva roky jsem na něj jezdil a ještě něco měl najeto od minulého majitele. Takže možná ty tři roky. Je to z yz 250 1992 ježděná tak 50/50 les a trať tohle se mi přihodilo zrovna na trati a za volnoběžných otáček němělo to takové následky. Moc to nebouchlo jenom v motoru tak divně zachroupalo a už se nehnul.



Nemas mit na trati volnobezny otacky Ne vazne, prej kdyz clovek jezdi zostra tak nejvetsi hrozba je prave po nahlem ukonceni zateze, pokud si dobre pamatuji tak to nejak souvisi s chlazenim valce, vi nekdo?

Nikasil vs GO spodku

11.1.2012 v 18:13 | Nahoru | #21
to nevím normálně jsem to chcípnul dali sme si pauzičku a zase sme šli na to já to natočil chroup chroup a hotovo dostávala dost na prdel stíhal novějším ktm 250 jo prasknul ze strany od sání a u výfuku už byl popraskanej

Naposledy editováno 11.01.2012 18:15:15

Nikasil vs GO spodku

11.1.2012 v 20:04 | Nahoru | #22
krása no.. doufám, že se mi to taky nestane.. když už to teda snad budu dělat, tak bych předtím ještě chtěl odjet nějakej motoskijoring

Nikasil vs GO spodku

11.1.2012 v 20:19 | Nahoru | #23
já bych si koupil ty SKF ka , změřil jestli má ta klika vůli, nejakou závratnou, nechal udělat nikasil a jestli je klika tedka ok, tak bych na ní jezdil

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nikasil vs GO spodku

11.1.2012 v 20:20 | Nahoru | #24
pospa5> Važ si nikasilu co tam máš

(reakce na) Nikasil vs GO spodku

11.1.2012 v 21:24 | Nahoru | #25
imoladu> ten už je v kopru

(reakce na) Nikasil vs GO spodku

11.1.2012 v 21:50 | Nahoru | #26
pospa5> Za minulou sezonu jsem dělal asi 5 prasklejch pístu na 2 taktu naposled SX 125 po 45 hodinách. Tu ojnici udělej taky bude amen nebo to budeš za mněsíc rozdělávat znovu.

Nikasil vs GO spodku

11.1.2012 v 21:57 | Nahoru | #27
jo je to hned u kámoše jsme to podchytily naštěstí včas na pístu už byla prasklina a taky má CR 250 akorát 1999.

2 reakcí na tento příspěvek Nikasil vs GO spodku

12.1.2012 v 12:41 | Nahoru | #28
Kamarád do Yamahy Yz 125 kupuje píst od Atheny.Jednou měl píst od Proxu a ten po 26Mth hobby ježdění praskl a musel se dělat i nikasil.Po nikasilu dává píst Athena a najíždí na něm 40Mth a nikdy žádný problém a teď jej mění už potřetí a zase dává velikost A.Vždy je pouze opotřebený píst,ale válec pořád bez opotřebení.I mechanik,co mu vše dělá,tak říká,že věci od Atheny mají větší kvalitu jak originál díly.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nikasil vs GO spodku

12.1.2012 v 13:02 | Nahoru | #29
Milos125> teď po těch pístech pokukuju a ten prox se dá sehnat poměrně dost levně. Teď tam mám Vertex a stěžovat si zatím taky nemůžu. Nevím, jaký díly vybrat, protože ten prox se dá sehnat něco přes 2500 a vertex tak od 3200. To samý s ojnicí. Prox např za 2900, Hot rods 2570, vesrah 2450, royal dokonce 1690, ale do toho už bych se asi bál jít. Válec asi pošlu Faltusovi. Na nikasil posílá do Holandska a cena je cca 4000.

Naposledy editováno 12.01.2012 13:24:24

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nikasil vs GO spodku

12.1.2012 v 16:44 | Nahoru | #30
pospa5> ja osobne bych si asi neco treba nekde pujcil a udelal to komplet, kord kdyz je to nejakej starsi moto a jeste se to vubec nepulilo. Co je to za rok? Kdyz si vezmes ze za pist s nikasil das cca do 6 tis bez prace kdyz si to budes delat sam. Komplet GO udelas tak za 11 az 12 kdyz tam nebude nejaka zavada vetsi, typu vemeny kolecek v prevodovce, spojka apod. Je na ojnici ve spodnim ulozeni vule?
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jakou opravnou sadu na vidlice Honda CR 250 pospa5 19 4.3.2024 v 14:39 Krautkopf
Kawasaki kx 250, co to způsobilo Kawasaki KX 250, KTM 125 SX, Suzuki RM 125, Honda CR... DrevoKocurik 9 8.1.2024 v 22:46 Kohlstein
Poptávka GO motoru honda cr 250 Honda CR 250 milosxxx 5 27.8.2022 v 10:27 Ariete
Má smysl kupovat starší kross motor... Kawasaki KX 250, KTM 125 SX, Suzuki RM 125, Honda CR... Olihňos 2 21.6.2022 v 15:36 KAWAHAB
Hlinikovy ram vs ocelovy ram [1, 2] Honda CR 250 Milagros 50 29.1.2022 v 19:10 krokoš


TOPlist