paolo_novy Přidat reklamu

Téma: opotřebení pístů 2-takt cross
28.10.2011 v 20:06
rozebral jsem dnes motor na kamarádově KX-preventivní kontrola pístu na nedávno zakoupené ojetině a píst je zralý na výměnu-to se dalo čekat.


ale udivilo mně,že je nejvíce opotřebovaný(dokonce i lehce přidřený) na straně kde jsou sací kanály(karburátor)

logicky bych řekl,že právě místa,kde je píst přímo v kontaktu s čerstvým vzduchem se směsí benzínu a oleje bude opotřebovaný právě nejméně.

proto se chci zeptat,jestli je to normální,nebo je něco špatně-napadlo mně,jestli třeba není někde netěsnost k filtru a nepřisává to někde vzduch s marasem a pod.každopádně těsnost sání od karburátoru k filtru důkladně zkontroluju...

4-taktů jsem už dělal hromadu,ale s 2-takty v tomto směru nemám zkušenosti.

opotřebení pístů 2-takt cross

28.10.2011 v 20:13 | Nahoru | #1
ještě fotky

opotřebení pístů 2-takt cross

28.10.2011 v 21:55 | Nahoru | #2
já nevim teda ale ve škole jsme se učili, že píst je opotřebovaný podle smeru otáčení klikovky.. :)

opotřebení pístů 2-takt cross

29.10.2011 v 00:57 | Nahoru | #3
No,vždyť jo,tak si to představ-když se klika točí ve směru jízdy,tak expansní tlak se vektorově dělí na tlak do ojnice a do stěny válce-a to přitlačuje píst na stěnu,kde je karbec...P-H.

opotřebení pístů 2-takt cross

29.10.2011 v 14:16 | Nahoru | #4
mno já teda nevím .. asi bych na něj jezdil vesele dál

opotřebení pístů 2-takt cross

29.10.2011 v 15:49 | Nahoru | #5
tak jsem dnes asi půl hodiny měřil válec v různých místech a zjstil jsem,že v místě kde se má měřit(30mm pod horní hranou) je téměř bez opotřebení a ovalita 1 setina,jenže v místě kde jsou sací kanály je o 3setiny menší než kdekoli jinde-prostě ty přepážky jsou jakoby propadlé dovnitř.to asi není dobře.přitom ty přepážky zevnitř vypadají krásně,rozhodně nejsou svařované,nebo jinak opravované.už se s tím někdo setkal?

a to je stav teď,když pístu v tomto místě chybí kolem 20-ti setin.dá se předpokládat,že když se tam ten píst dával,mohl být válec propadlý klidně 5 setin(a o něco se už ojel)tím pádem se nedivím,se v tomto místě měl snahu píst lehce zakousávat...

nějak si nedovedu představit,že by se ty přepážky mohly nějak bortit a ještě k tomu dovnitř-napadá mě jen špatně odvedená práce při opravě nikasilu.

opotřebení pístů 2-takt cross

29.10.2011 v 16:01 | Nahoru | #6
a zase fotky

opotřebení pístů 2-takt cross

30.10.2011 v 12:40 | Nahoru | #7
Díra válce má původní rozměry(sériové),nebo už to je tuning na větší?Ten píst nemá na sobě ani jeden vroubek a má to už dlouho za sebou!Ovalita válce se měří všude,kde to je měřitelné dutinometrem a cokoli v rozdílu 3 stovek(s origo nikasilem) je zralé na nový.Válec je vrtaný rovnoběžně,jen píst je komolý.Největší opotřebení bývá od horní úvratě až na přepážky výfuku.To propadnutí dovnitř válce je divné,ale možné je všechno(vada odlitku materiální,mizerná oprava nového nikasilu),každopádně s těma odchylkama to chce nový nikasil,pokud to udělá znova po ježdění ,je vadný válec(samozřejmě si to po nikasilu změřte).

Na čtvrté fotce jdou vidět na těch sloupcích dole praskliny!(prohlídni to pořádně jestli to jsou spoje po odlití z formy)

Naposledy editováno 30.10.2011 12:44:17

opotřebení pístů 2-takt cross

30.10.2011 v 17:40 | Nahoru | #8
jo,na těch fotkách to vypadá jako praskliny,ale jsou to jen spoje z formy...

válec má origo průměr,dokonce tam byl A píst-66.35,v místě kde běhají kroužky má 66,41 až 66,42 ,a u těch sacích kanálů 66,39.
takže se obědnal zase píst 66,35 -sice to nahoře bude trošku volnější,ale co se dá dělat-stejně je před náma zima a sníh,takže to až tak moc nevadí a bude se to hlídat co to dělá-jestli se ta přepážka opravdu nějak bortí,nebo to byl nějaký nepovedený nikasil.

to je obrovská výhoda 2-taktu,že sundat válec a zkontrovat rozměry je práce na cca 2-3 hodiny a jedno těsnění

1 reakcí na tento příspěvek opotřebení pístů 2-takt cross

30.10.2011 v 21:40 | Nahoru | #9
myslím, že se ty přepážky mohly zbortit teplem. V materiálu je vnitřní pnutí, většinou se nic nestane do doby, než to někdo v blátě překně přehřeje

(reakce na) opotřebení pístů 2-takt cross

31.10.2011 v 08:43 | Nahoru | #10

lukinmoto píše: myslím, že se ty přepážky mohly zbortit teplem. V materiálu je vnitřní pnutí, většinou se nic nestane do doby, než to někdo v blátě překně přehřeje



jo,to mně taky napadlo..... a kdyby to bylo u výfuku,tak bych tomu i věřil,ale u sání?kde je to neustále chlazené čerstvým vzduchem....

no možné je všechno.čas ukáže co se bude dít dál...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Kawasaki kx 250, co to způsobilo Kawasaki KX 250, KTM 125 SX, Suzuki RM 125, Honda CR... DrevoKocurik 9 8.1.2024 v 22:46 Kohlstein
Kawasaki KX 1998 spojka Kawasaki KX 250 Wrabis 19 19.4.2023 v 13:49 sirr
Kawasaki kx 250 1986 prevodovka Kawasaki KX 250 Jogo 1 25.3.2023 v 11:59 krokoš
Hydraulická spojka Kawasaki kx 250 07 Kawasaki KX 250 davidsur 0 19.8.2022 v 12:51 davidsur
Kryt motoru Kawasaki KX 250 davidsur 2 18.8.2022 v 17:45 mira008


TOPlist