Naposledy editováno 10.10.2016 13:28:46
1 reakcí na tento příspěvek Akumulátor MZ 150
Ahoj, alternátor dodává cca 14V a 15A - tj. cca 210VA. Odečti 55W na hlavní světlo, 10W budíky, 42W blinkry, 26W brzdové a koncové světlo, nevím kolik na klakson, regulaci a zapalování - co já vím 50W, tak zbyde ještě přes 27w výkonu alternátoru = cca 1,9A a na smysluplné dobíjení 9Ah akumulátoru potřebuješ 0,9A (1/10 kapacity) za stavu, že je vybitý. Vzhledem k tomu, že těžko budeš svítit, blikat, brzdit a troubit současně trvale při jízdě, tak reálně výkonu na dobíjení akumulátoru bude určitě více než z letmého výpočtu vyplývá. Dále je do plusu to, že nabitý 9Ah akumulátor nepotřebuje 0,9A dobíjecího proudu - to bys do něj musel valit přes 20V, a docela dost bys ho přebíjel.
Jinými slovy, v pohodě, ale musí Ti makat dobíjení, jinak šťáva nepoteče z alternátoru, ale z akumulátoru a to jen do stavu, kdy se vybije na cca 10,5V, pak motorka zdechne...
Nezahrnul jsem ztráty oteplením vodičů, mizerný utažení spojů, uklepaný vodiče a pod
Vyšší kapacita = méně náchylné na změny teploty a vyšší nárazové výdaje šťávy...
1 reakcí na tento příspěvek Akumulátor MZ 150
Tušíš jakým proudem nabíječka aku nabíjela? Mělo by se nabíjet desetinou kapacity. Např. já mám 9 Ah aku a nabíjel bych ho 0.9 A do "pravidelného plynování" - mám totiž uzavřenou škatuli, tak bych to musel odhadnou z napětí a nabíjecího proudu. Aku přitom umí sežrat při nabíjení i 12 A, ale to hrozí, že se vysype olovo a vyvaří elektrolyt. To bych použil jako prdu pro opravdu hluboce vybitý akumulátor, tak na půl minuty a pak ho nabíjel tak dvacetinou kapacity. Jenže automaty asi budou na nějaký rozsah kapacity a mimo něj nemusí dávat optimální výsledky. Já jsem si nabíječku postavil bez řídící elektroniky - krom tyristoru na primáru trafa, tak si tam můžu pustit co chci já a né co schlamstne akumulátor.
Každopádně to dolej co nejdříve, ať Ti nezačne sulfatovat olovo.
Jinak zrovna MZta dobíjí naprosto skvěle, tak bych aku jen dolil a jezdil. Samozřejmě, pokud by elektrolyt z článku mizel nebo ztrácel kapacitu, tak reklamace.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
MZ [1, 2] MZ ETZ 251, MZ ETZ 150, MZ ETZ 301, MZ ETZ 125, MZ E... | Apo-Rider | 48 | 22.5.2024 v 19:37 Apo-Rider |
Vhodný servis na větší údržbu MZ ETZ 150, Honda GL1200 GoldWing, Honda CX 500, Hon... | Apo-Rider | 9 | 1.5.2024 v 12:34 Dodo1976 |
MZ 150 ETZ oprava vidlic MZ ETZ 150 | Tomáš_63 | 14 | 1.5.2024 v 12:25 Dodo1976 |
Baterie ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... | _Macca_ | 25 | 5.9.2023 v 08:47 Medved |
MZ etz 150 MZ ETZ 150 | rasputin122 | 20 | 16.6.2023 v 12:42 Ladislav122 |