Téma: Vytahání řetězu
1.10.2011 v 11:15
Zdravím,
nedávno jsem přesedlal z pětistovky na CBR 900RR a zdá se, že mne doprovází stejný problém, takže to nebude v motce ale ve mně. Mám pocit, že řetěz vytahám dřív než je "obvyklé" (čtu tady běžně o řetězovkách na 20 a více tis.km). Třebas u pětikila jsem napínal 3x za 10 000km. Na cebře jsem natočil zatím 2000 a už je zralý na napnutí. Přitom se mně zdá, že se k tomu nechovám zrovna jako prase... I tak bude na vině styl jízdy nejspíš.
Můžete poradit, co tak přispívá k rychlému vytahování a jak tomu zamezit?
Dikes
nedávno jsem přesedlal z pětistovky na CBR 900RR a zdá se, že mne doprovází stejný problém, takže to nebude v motce ale ve mně. Mám pocit, že řetěz vytahám dřív než je "obvyklé" (čtu tady běžně o řetězovkách na 20 a více tis.km). Třebas u pětikila jsem napínal 3x za 10 000km. Na cebře jsem natočil zatím 2000 a už je zralý na napnutí. Přitom se mně zdá, že se k tomu nechovám zrovna jako prase... I tak bude na vině styl jízdy nejspíš.
Můžete poradit, co tak přispívá k rychlému vytahování a jak tomu zamezit?
Dikes
1 reakcí na tento příspěvek Vytahání řetězu
co přispívá k vytahování? obecně asi nejvíc výkon motorky, co nejméně plynulá jízda, zanedbaná údržba
jak tomu zamezit? nejezdit nebo koupit moto bez řetězu
jak to eliminovat aby řetěz vydržel co nejdéle? řetěz čistit, mazat, jezdit plynule, nejezdit po zadním, nedávat full gas, řetěz nepřepínat, nechávat mu správnou vůli na průvěsu , používat kvalitní řetězové sady
ed: ještě bych dodal, nový řetěz se vytahává nejpomaleji, naopak ke konci životnosti ho budeš moct napínat např. každých 500km.
nepíšeš kolik km má Tvá řetězovka najeto, čili informace o napnutí po 2000km v tomto případě o ničem nevypovídá.
něco o řetězech i zde
Naposledy editováno 01.10.2011 11:24:24
jak tomu zamezit? nejezdit nebo koupit moto bez řetězu
jak to eliminovat aby řetěz vydržel co nejdéle? řetěz čistit, mazat, jezdit plynule, nejezdit po zadním, nedávat full gas, řetěz nepřepínat, nechávat mu správnou vůli na průvěsu , používat kvalitní řetězové sady
ed: ještě bych dodal, nový řetěz se vytahává nejpomaleji, naopak ke konci životnosti ho budeš moct napínat např. každých 500km.
nepíšeš kolik km má Tvá řetězovka najeto, čili informace o napnutí po 2000km v tomto případě o ničem nevypovídá.
něco o řetězech i zde
Naposledy editováno 01.10.2011 11:24:24
1 reakcí na tento příspěvek Vytahání řetězu
to máš nový řetěz?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vytahání řetězu
Je po předešlém majiteli, na začátku stupnice...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vytahání řetězu
dva_hrnce> Díky, vidím to nejspíš na tu plynulost, občas za to zatáhnu, ale zas žádné šílenosti...
Iron20> tak je to jen materiál a ten výkon tomu dá zabrat, co si budem povídat.
Jak jsem psal, dulezité je aby byl správně napnutý, nejel na sucho a pak záleží na kvalitě.
Není železo jako železo.
Holt u litra pujde do kytek rychleji než u půllitra
Jak jsem psal, dulezité je aby byl správně napnutý, nejel na sucho a pak záleží na kvalitě.
Není železo jako železo.
Holt u litra pujde do kytek rychleji než u půllitra
Iron20 píše: Je po předešlém majiteli, na začátku stupnice...
doporučuji spíš kontrolu: uchop řetěz do prstů na rozetě vzadu a zkus za něj zatáhnout směrem dozadu - pokud půjde a odhalí se zuby rozety, je před smrtí.
škoda že není v tom článku o řetězech obrázek, nevím jestli je můj popis pochopitelný.
Na stupnici bych nespoléhal, v ČR bych se vůbec nedivil např. tomu, že předchozí majitel vytahaný řetěz zkrátil, aby se na stupnici tvářil jako nový

Jen pro info.
Na CBR1000RR 08 jsem měl v 15 500km řetěz na půlce (dle značení na kyvce)
Řetěz jsem mazal každých cca 750km, čistil a mazal cca 1500km. Samozřejmě po dešti dříve.
Průvěz jsem měl vždy od 25-30mm.
A nejvíce se dotahoval, když jsem vozil slečnu asi 400km, pak se docela vytáhl
Na CBR1000RR 08 jsem měl v 15 500km řetěz na půlce (dle značení na kyvce)
Řetěz jsem mazal každých cca 750km, čistil a mazal cca 1500km. Samozřejmě po dešti dříve.
Průvěz jsem měl vždy od 25-30mm.
A nejvíce se dotahoval, když jsem vozil slečnu asi 400km, pak se docela vytáhl
Nemůžeš přece srovnávat petikilo a litrovej supersport
ten výkon a pak i síly co působí na řetěz jsou úplně jiný přece.. 2 tisíce jsou úplně normální interval dopínání řetězu, výrobci většinou udávají kontrolovat průvěs každých tisíc km
Já taky dopínám +- jednou za 2 - 3 tisíce
Jinak aby se zbytečně rychle nevytahával tak: 1) pravidelně mazat 2) pravidelně čistit 3) nepřepínat, dodržovat výrobcem stanovenou vůli


Já taky dopínám +- jednou za 2 - 3 tisíce

Jinak aby se zbytečně rychle nevytahával tak: 1) pravidelně mazat 2) pravidelně čistit 3) nepřepínat, dodržovat výrobcem stanovenou vůli

Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Synchronizace karburátorů [1, 2, 3] Honda CBR 900RR Fireblade | M4rť4s | 80 | 9.11.2024 v 21:36 tompok76 |
Pro Brňáky - štěrk Adamov - Josefov [1, 2] Honda CBR 900RR Fireblade | Beranidlo | 32 | 28.8.2024 v 06:37 FJRPEPA |
Honda cbr 900 RR sc 28 servisní man... Honda CBR 900RR Fireblade | Ostravak1111 | 2 | 31.7.2024 v 15:21 Michal21 |
Servis Honda-Brno Honda CBR 900RR Fireblade | astet | 17 | 17.7.2024 v 00:09 Mazimenn |
Haynes manual CBR900RR 92-99 Honda CBR 900RR Fireblade | jdu900fire_blejt | 5 | 1.7.2023 v 07:54 jdu900fire_blejt |