S kamarádem jsme měli v plánu udělat synchronizaci karburátorů a konečně poprvé letos projet motorku. Všechno jsme si připravili a chtěli jsme se do toho pustit. Vytáhnem GSko před garáž, dám na stojan a najednou se začíná z motorky kouřit. Koukám jak blbec co se to děje a rychle hledám klíč abych odpojil baterku.
V šoku ani nevím kde to přesně kouřilo, myslím že něco šlo i od motoru.
Absolutně mi to hlava nebere, spínačka nebyla sepnutá, ani klíč tam nebyl. Taky nevím proč nezareagovala pojistka, byla tam předepsaná 20A.
Přikládám fotku seškvařeného krytu startovacího relátka s roztavenou pojistkou.
www.abload.de/image.php www.abload.de/image.php
Nevím kde se stala chyba ani co se všechno odvařilo, tiše doufám že to nebude nic vážného.
Co vy na to říkáte? Máte nějaký tip co zkontrolovat?
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/9.gif)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/sad.png)
Naposledy editováno 11.06.2011 23:39:13
1 reakcí na tento příspěvek Chytla elektrika - GS 500
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
Jinak na vysvětlenou - trapných 20A pojistka je uplně na nic, když startér potřebuje třeba 80, 100A. Okruh baterka - relé - startér tak jde vždy u každého samochodu napřímo, nemáš ho bohužel v principu jak jistit a také je stále pod napětím. Také jsou to jediné kabely, které je dobré opravdu kontrolovat a očka vždy za každých okolností udržovat čisté, lesknoucí se jak psí kulky. Jakýkoliv přechodový odpor v nějakém místě způsobí, že se tam bude při startování (nebo zkratu) silně zahřívat.
U GSka je pak pod napětím ještě jak ke spínačce, tak k regulátoru, ale oboje už je přes pojistku, tam by problém být neměl. Osobně to tipuju spíš na relé, některé odcházely.
1 reakcí na tento příspěvek Chytla elektrika - GS 500
Zkusím to proměřit a zjistit kde nastal zkrat. Ten konektor zase taková tragédie není. Myslím, že jsem schopný ho nějak zbastlit a opravit.
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/01.gif)
Jestli se trochu vyznáš v elektrice tak si stáhni servisní manuál či Haynese, máš tam schéma, vydá za tisíc slov.
Prvně jsem myslel, že problém je ve startéru, protože svorky jsou ve zkratu. O chvíli později jsem ale zjistil, že tak to je normální a startér se točí. Tudíž ještě budu muset proměřit ty 3 "tenké" drátky co vedou do té růžové koncovky.
Sečteno podtrženo to asi vypadá na to relé...co říkáte? Změřil jsem ty dvě svorky na relé a propojené nejsou.
Mám z toho zamotanou hlavu
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/big_smile.png)
Zapojil jsem to znova, motorka normálně naskočila, tak jsem to byl kolem garáže projet..říkám si super asi nějaká chvilková porucha...chyba po asi 3 minutách se začlo kouřit znova
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/sjuk.gif)
motor běžel dále, ale pohotově jsem kabely vyrval ze spínačky, aby se mi zase neupálili.
Okruh baterie - spínačka - startér jsem proměřil a tam chyba není...i celá spínačka je bez poruchy...
-> Dotaz: Je možná závada v regulátoru nebo alternátoru?
Stav kabelů jedině zrakem, čuchem, případně sluchem. V nějakém místě nejsou výrazně tenčí nebo zalomené, přeskříplé, na pohmat pod izolací utržené či roztřepené? Relé by mělo spínat pouze když startuješ, startér samozřejmě nemá jet trvale
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
Poprvé mi to udělalo když byla motorka na stojanu, vypnutá..podruhé když jsem jel.
EDIT: Asi jsem na to konečně přišel, našel jsem prodřený a propálený drát, který vede z alternátoru. Prodřel se o řětěz. Takže to opravím a uvidíme..snad to už bude OK
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
Naposledy editováno 17.07.2011 16:40:59
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/01.gif)
Jestli už jsi zaizoloval a teď se vše tváří OK tak si jen pro jistotu změř napětí ze všech fází alternátoru (volnoběh i v otáčkách) jestli neodešlo některé z vinutí a napětí (volnoběh, otáčky) na baterce, jestli to přežil regulátor. Nafouklé či prasklé baterky by sis všiml a jinak by se tam snad ani nic jiné nemělo vysrat.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Stržený závit uložení vačky - víko ... Suzuki GS 500E | Phabbyg | 8 | 10.6.2024 v 17:11 docent |
Ukazatel zařazené rychlosti GS 500E Suzuki GS 500E | Dejwidos | 2 | 5.6.2024 v 18:30 Dejwidos |
GS500 po chvili se zacne dusit a ch... Suzuki GS 500E | Phabbyg | 6 | 31.5.2024 v 07:19 Phabbyg |
Problémy s řazením + cinkání motoru... Suzuki GS 500E | ViraxRider | 16 | 26.5.2024 v 07:45 Rolda89 |
Divný chování otačkoměru Suzuki GS5... Suzuki GS 500E | Phabbyg | 1 | 15.5.2024 v 11:00 combust |