Téma: Drobné šupiny ve vypuštěném oleji u 535
28.3.2007 v 19:08
Zdarec,vyměnil jsem olej u viraga 535 a byly v něm drobné pilinky. Má někdo podobné zkušenosti? :( :( Jako nový olej jsem použil MOTUL 5100 10W40. Co doporučujete?
tak sory ale ja jsem ted taky menil olej a taky jsem tam zahlidl drobnoucke pilinky tak tak viditelne - kdyby tam nemely zadne byt tak pro by na vypustaku (sroubku) byl ten magnet ktery je stahuje ;)
asi jde spis o to jeslti nelijes ven olej ale piliny ...
asi jde spis o to jeslti nelijes ven olej ale piliny ...
1 reakcí na tento příspěvek Drobné šupiny ve vypuštěném oleji u 535
Psal pilinky....ne šupinky...
1 reakcí na tento příspěvek Drobné šupiny ve vypuštěném oleji u 535
No virago uz se nejakej patek nevyrabi, jestli se nepletu, takze opotrebeni cerstvejch dilu asi odpada...
No nevim, ja mam najeto cca 50tis ale v oleji sem nikdy nic nenasel, mezi prstama krasne klouze... proste z kovu v oleji bych mel strach
No nevim, ja mam najeto cca 50tis ale v oleji sem nikdy nic nenasel, mezi prstama krasne klouze... proste z kovu v oleji bych mel strach
Chuma> Šlo tak tak max o 1mm částečky. Ja myslel že to bude spiš z převodovky. Třeba u aut a traktorů jsem to zažíval běžně. Jak už jsem tu ale psal,mám pocit že řazení převod. stupňů je hlučnější. Bohužel,nemam kde porovnat. Také jsem se zde dočetl,že některé modely mají volnoběžku.??? Třeba jako vařťas??
kimi>Šupinky nebo pilinky? Jaké?
Jestli je to jenom černý, tak to by měl být uvolněný karbon. Motor asi určitě není novej, má něco najeto, takže nějaký úsady v něm jsou a čas od času se uvolní. Má to i vlev změna oleje: každý olej vytváří tochu jinak úsady a stejně tak je každý olej jinak myje.
Pokud je stříbrný, takže nějaký kovový piliny, tak to může být klidně jenom normální otěr, něco ze zubů kol a podobně.
Nic z toho nemusí bejt tragický, s oběma věcma se do určitý míry normálně počítá. Proto má tak motor olejový filtr, i tan magnet na vypoušťáku.
Přelejt olej normálně přes hustej cedník, tím poznáš líp co tam vlastně máš. Pokud tam budou nějaký větší kusy karbonu, tak pro zkrátit interval další výměny oleje, aby se motor rychleji promyl. V každým případě měnit filtr s každou výměnou oleje. Ten karbon je na jednu stranu normální jev, pokud by se al měl vyskytovat ve větší míře, tak Ti hrozí zahnojení kanálů a tím i zhoršené mazání.
Pokud jde olej vysloveně do stříbrna, tak briskně zavětřit, něco se v něm blíží konci životnosti nebo něco drhne o něco.
Pokud jsou jen v něm stříbrný piliny v mírné míře, tak pořádně vyčistit ten magnet u vypoušťáku - je docel možný že je zahnojenej a už nestíhá. Jestli je třeba obalenej pilinama jak bakule, tak bych s tím nelámal hlavu, vyčistil ho a opět počkal do další výměny.
Jestli neznáš historii toho motoru, jestli jsi to před chvílí koupil, tak bych to asi teď neřešil vůbec:
udělej pořádně výměnu: novej filtr, vyndat a vyprat filtřík co je mezi motorem a převodovkou, vyčistit šroub apod.
Pokud nejdou z motoru nějaký pazvuky, tak něco málo najet, vypustit olej, přecedit a uvidíš. Jestli je tam něco z "minulosti" tak by to mohlo mizet. Pokud uvidíš že se tam kupí bordel, tak začít uvažovat o rozborce.
Jestli je to jenom černý, tak to by měl být uvolněný karbon. Motor asi určitě není novej, má něco najeto, takže nějaký úsady v něm jsou a čas od času se uvolní. Má to i vlev změna oleje: každý olej vytváří tochu jinak úsady a stejně tak je každý olej jinak myje.
Pokud je stříbrný, takže nějaký kovový piliny, tak to může být klidně jenom normální otěr, něco ze zubů kol a podobně.
Nic z toho nemusí bejt tragický, s oběma věcma se do určitý míry normálně počítá. Proto má tak motor olejový filtr, i tan magnet na vypoušťáku.
Přelejt olej normálně přes hustej cedník, tím poznáš líp co tam vlastně máš. Pokud tam budou nějaký větší kusy karbonu, tak pro zkrátit interval další výměny oleje, aby se motor rychleji promyl. V každým případě měnit filtr s každou výměnou oleje. Ten karbon je na jednu stranu normální jev, pokud by se al měl vyskytovat ve větší míře, tak Ti hrozí zahnojení kanálů a tím i zhoršené mazání.
Pokud jde olej vysloveně do stříbrna, tak briskně zavětřit, něco se v něm blíží konci životnosti nebo něco drhne o něco.
Pokud jsou jen v něm stříbrný piliny v mírné míře, tak pořádně vyčistit ten magnet u vypoušťáku - je docel možný že je zahnojenej a už nestíhá. Jestli je třeba obalenej pilinama jak bakule, tak bych s tím nelámal hlavu, vyčistil ho a opět počkal do další výměny.
Jestli neznáš historii toho motoru, jestli jsi to před chvílí koupil, tak bych to asi teď neřešil vůbec:
udělej pořádně výměnu: novej filtr, vyndat a vyprat filtřík co je mezi motorem a převodovkou, vyčistit šroub apod.
Pokud nejdou z motoru nějaký pazvuky, tak něco málo najet, vypustit olej, přecedit a uvidíš. Jestli je tam něco z "minulosti" tak by to mohlo mizet. Pokud uvidíš že se tam kupí bordel, tak začít uvažovat o rozborce.
1 reakcí na tento příspěvek Drobné šupiny ve vypuštěném oleji u 535
Jak psal KEN, pokud to byly malé ploché lesklé šupinky, tak to bude z kluzných ložisek a to je sakra špatný *no* a je to zapříčiněno tím, že to nemaže!!
Pokud to jsou jemné piliny, tak to může klidně pocházet ze spojky.
Pokud to jsou jemné piliny, tak to může klidně pocházet ze spojky.
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Drobné šupiny ve vypuštěném oleji u 535
Dingo> Zdarec po ránu,rozumim tomu dobře? tam je ještě nějaký filtřík mezi motorem a převodovkou? Myšleno jiný než olejový filtr o kterém se píše v českém manuálu? Jinak co se týče toho oleje,ríkal jsem si že ho tam nechám tak 2000km a vyměním ho. Co tam bylo za náplň dosud,nevím. Když jsem ten olej měnil,našel jsem ty šupinky i ve víčku olejového filtru. A to bylo zevnitř takové (jak rozežrané). Zkoušel jsem to na magnet a nic. Může mi chlapáci dát ještě nějaké info o rozvodech? seřizovaní,interval seřizování,atd. Jinak zatím moc dík,super forum. Přeji všem super počásko a šťastné kylometry. Čus bambus.
NO tak pokud se to nechytalo na magnet, tak je to hoodně špatný :puke: jak psal KEN lozisková kompozice(slitina, není to přímo bronz, je to prostě nějaká slitina, každej výrobce si to knowhow hlídá) není magnetická a motorky, ostatně i jako auta, mají ve vaně sací koš, ten zachytí velké částice, 1mm-1,5mm částice ním projdou, projdou pumpou a skončí ve filtru, takže pokud to vyteklo i s olejem, tak je to fakt špatný.
Svědčí to o jedný věcí - kluzný ložiska neměly olej a tím se to z nich oloupalo :puke: a je to zaviněno jednou ze dvouch příčin: 1. nedolití oleje a tím pádem sucho anebo 2. uscpaný sací koš různýma sračkama (vlákna z hadru, kousky silikonu - po neodborném zásahu a servisu motoru) a důsledek opět jízda "nasucho".
Pokud vyměníš olej a bude to mazat, tak ti s nějvětší pravděpodobností bude "klepat" motor - klika - ojnice (nejnáchylnější na to sou ojniční šály, ty odejdou nejdřív pokud nemají olej) ovšem i takový motor bude jezdit dál, protože následným mazáním olejem se ty vydřené plochy okloužou, ale je to je na chvíli, bude to klepat stále víc až jednou .... *no*
Svědčí to o jedný věcí - kluzný ložiska neměly olej a tím se to z nich oloupalo :puke: a je to zaviněno jednou ze dvouch příčin: 1. nedolití oleje a tím pádem sucho anebo 2. uscpaný sací koš různýma sračkama (vlákna z hadru, kousky silikonu - po neodborném zásahu a servisu motoru) a důsledek opět jízda "nasucho".
Pokud vyměníš olej a bude to mazat, tak ti s nějvětší pravděpodobností bude "klepat" motor - klika - ojnice (nejnáchylnější na to sou ojniční šály, ty odejdou nejdřív pokud nemají olej) ovšem i takový motor bude jezdit dál, protože následným mazáním olejem se ty vydřené plochy okloužou, ale je to je na chvíli, bude to klepat stále víc až jednou .... *no*
1 reakcí na tento příspěvek Drobné šupiny ve vypuštěném oleji u 535
kimi> takhle se projevují přidírající se šály na klice. Pilinky jsou ale bronzové. Pokud to není bronz, ale ocel, tak to může být třeba s přidřené vidličky řazení nebo něčeho podobného. Motor pracuje tiše? pokud není motor hlučný, tak bych to neřešil.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Drobné šupiny ve vypuštěném oleji u 535
RUTAN> Hlučný to není.Ma to cca 8ooo km. Dle předchozího majitele skutečně. V Yamaze mně řekli že do 10000km se to v oleji objevuje a bývá to většinou záležitost převodovky. Myslim že ten motor jde klidně a vyrovnaně. Žádné pazvuky ani klepání z motoru není slyšet. Jak už jsem psal,nemám s čím porovnat.Řekl bych klasický zvuk dvouvalce. Na druhou stranu,na tyto motory jsem se zatím dočetl spíš více chvály.Jaké mate zkušenosti?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Drobné šupiny ve vypuštěném oleji u 535
kimi>Na levý straně motoru, za řadičkou, je takový hliníkový kryt s velmi decentním, nízkým žebrováním a je chycenj tuším že dvěma imbusy k motoru - to je vlastně přepouštěcí kanál oleje mezi motorem a převodovkou. Když ho odšroubuješ tak vysuneš takovej plastovej bazmek se sítkem, kterým vlastně přetéká olej motor-převodovka. Když ho budeš vyndavat tak si dej bacha jak je tam přesně otočenej a přesně tak ho tam musíš dát zpátky i když jde dát oběma způsoby: na druhý straně je taková packa, ta by měla směřovat dopředu, sítko by měli jít tuším že dolu. Když ho tam dáš "nohama vzhůru", tak ti bude blokovat převod řazení, půjde zařadit jenom za jedna a tím skončíš.
Po těch dvou tisících nemusíš ten olej nutně měnit, je to i zbytečný a jenom výměna Ti nic nepřinese. Chce to ten olej vypustit a pořádně ho prohlídnout: jakej je, co v něm je a pod. V každým oleji je nějakej sajrajt a olej řekne o motoru strašně moc. Pokud začínáš a čučíš do jen jako husa do flašky tak si k tomu přitáhni někoho zkušenějšího ať Ti řekne co a jak. Takhle jsme začínali každej, nikdo se nenarodil "mechanikem od Forda".
Po těch dvou tisících nemusíš ten olej nutně měnit, je to i zbytečný a jenom výměna Ti nic nepřinese. Chce to ten olej vypustit a pořádně ho prohlídnout: jakej je, co v něm je a pod. V každým oleji je nějakej sajrajt a olej řekne o motoru strašně moc. Pokud začínáš a čučíš do jen jako husa do flašky tak si k tomu přitáhni někoho zkušenějšího ať Ti řekne co a jak. Takhle jsme začínali každej, nikdo se nenarodil "mechanikem od Forda".
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Zvuk v motoru Yamaha XV 535 Virago | Pepan96 | 11 | 21.4.2025 v 23:05 Jislama |
Kompletace karburátoru Virago XV 535 Yamaha XV 535 Virago | Faster7 | 1 | 1.4.2025 v 09:42 1100Virago |
Kontrola hladiny oleje Virago Yamaha XV 535 Virago | Čoproň | 4 | 19.3.2025 v 14:33 HLADIKPA |
Vynechává Yamaha XV 535 Virago | Machy173 | 5 | 11.3.2025 v 12:54 Machy173 |
Blbě startuje Yamaha XV 535 Virago | Dann3k | 18 | 25.2.2025 v 08:31 Mahony111 |