Jestli mi poradi pulka lidi ze malo a pulka ze moc tak z toho bude porad jelen
1 reakcí na tento příspěvek Vlneni po vymene lozisek rizeni
Jak ale popisuješ to vlnění tak bych soudil na jiný problém než ložisko řízení. Nezkurvils tam něco při montáži? Usazení vidlic nebo něco podobnýho?
1 reakcí na tento příspěvek Vlneni po vymene lozisek rizeni
A kdyz ted tuknu do riditek tak se trochu pohnou a zustanou v te poloze a nespadnou az do dorazu. Myslim ze jsou nejak vyvazene protoze to tak delalo i kdyz jsem to jeste vubec nedotahnul.
Naposledy editováno 08.11.2010 21:41:18
1 reakcí na tento příspěvek Vlneni po vymene lozisek rizeni
1 reakcí na tento příspěvek Vlneni po vymene lozisek rizeni
Ja to tedy delam tak, ze to dorvu az to jde hodne ztuha a pak to povolim at jdou riditka lehce.
babajezi>Pokud nemáš momenťák a neznáš moment, tak většinou funguje to dotáhnout tak aby když to máš zvednutý a rovně tak po ťuknutí do řídítek by to mělo samo spadnout bez tření do dorazu. Když to přetáhneš tak zkurvíš ložiska a můžeš měnit znova.
Jak ale popisuješ to vlnění tak bych soudil na jiný problém než ložisko řízení. Nezkurvils tam něco při montáži? Usazení vidlic nebo něco podobnýho?
Kuzelikovy loziska musi byt predepnuty tak, aby byl uz byl trochu patrny jejich odpor! Jde to poznat citem na brejlich. Pokud je namontovana vidlice a kolo tak se uz kvuli jejich hmote nepozna nic. U moji motorky napriklad vyrobce predepisuje moment loziskove matice na krku 25Nm a to ma k padani k dorazu bez treni kua daleko! Jinak to budes pritahovat porad dokola.
Creck>a nedeje se ti spis to, ze si nedoklepal ulozeni lozisek az na doraz a ony si ted sedaj a porad se ti to jakoby uvolnuje ?
Ja to tedy delam tak, ze to dorvu az to jde hodne ztuha a pak to povolim at jdou riditka lehce.
vzal jsem to stary lozisko a pres to jsem to doklepal az na doraz a jednou jsem to dotahoval a porad se to vlni.
A zase to nechci nejak pretahnout at se tam neco nevyjebe a ja se nekde rosekam.
Naposledy editováno 08.11.2010 22:29:23
1 reakcí na tento příspěvek Vlneni po vymene lozisek rizeni
Naposledy editováno 08.11.2010 22:35:29
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vlneni po vymene lozisek rizeni
Dunstal>radši nic, nejspíš jsem to letos neřešil....
Ze co?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vlneni po vymene lozisek rizeni
Nemáš to přetažný tou horní matkou, co přitahuje horní brýle ke krku řízení?? Ono se to nezdá, ale dokáže to dost stáhnout..
2 reakcí na tento příspěvek Vlneni po vymene lozisek rizeni
Řidítka se za jízdy sami stabilizují geometrií řízení. Pokud musí stabilizační síla překonat významnou třecí sílu, než se řidítka pohnou, výsledkem je kmitání. S motorkou, co funguje dobře, můžeš dělat obloučky a kličkovat po silnici jenom přenášením váhy bez držení se řidítek. Pokud to teda není chopper, nebo jiná šílenost, kde měli konstruktéři jiné cíle.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vlneni po vymene lozisek rizeni
Dunstal>MartasUS> Jen že přesně stejnou závadu jsem řešil na B12 a bylo to moc přetažený a ložiska posmrti. Dal jsem nový ložiska, a seřídil tak , aby po dotažení horní centrální matky šli řidítka lehce stejnou silou až k dorazu...
Nemáš to přetažný tou horní matkou, co přitahuje horní brýle ke krku řízení?? Ono se to nezdá, ale dokáže to dost stáhnout..
No prave jak uz jsem psal tak to delalo i ten den co si to pozdeji asi sedlo a loziska zacali bouchat pri brzdeni diky tomu ze nebyli dotazene. Tak jsem to dotahnul asi o jednu otacku. Je tam strasne jemnej zavit. Ted v patek si valim po dalnici a pri predjisdeni v zatacce se to rozhejbalo ze sem fakt myslel ze se tam udelam. Asi to skusim dotahnout a pojedu to zkusit a jestli to bude i pak na hovno tak to hodim na vozejk a zavezu do BMW at to dotahnou oni. Maji prece jenom na vsechno ruzne specialni naradi a delaj to dnes a denne.Tak uvidim. dik
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vlneni po vymene lozisek rizeni
MartasUS>No prave jak uz jsem psal tak to delalo i ten den co si to pozdeji asi sedlo a loziska zacali bouchat pri brzdeni diky tomu ze nebyli dotazene. Tak jsem to dotahnul asi o jednu otacku. Je tam strasne jemnej zavit. Ted v patek si valim po dalnici a pri predjisdeni v zatacce se to rozhejbalo ze sem fakt myslel ze se tam udelam. Asi to skusim dotahnout a pojedu to zkusit a jestli to bude i pak na hovno tak to hodim na vozejk a zavezu do BMW at to dotahnou oni. Maji prece jenom na vsechno ruzne specialni naradi a delaj to dnes a denne.Tak uvidim. dik
Myslím, že to je přetažené, mě to dělao, když mi tam dali v servisu kuželíkové ložiska,i když tam patří kuličkové, při zavření plynu z vyšší rychlosti se motorka rovlnila ze strany na stranu, pak jsem dal origo ložiska a je to ok.
p.s. ale je to jiná motorka
Deadman>Zvedni to kolem do vzduchu, zkoušej hejbat s řidítkama. Když je lehce otočíš, měli by s mírným třením spadnout na doraz. Né zcela volně ale ani ne ztuha. Pozor, utáhnutím té matice přes brejle a štelovací matici to ložisko taky ještě kousek dotáhneš. Pokud se to cestou povolí, protože něco nebylo zcela dotáhlé, tak ihned dotáhnout. Jízdou se zcela volným ložiskem, kdy se vidlice trochu vaklá (nesouosost), to ložisko zkurvíš klidně už po 100km.
Řidítka se za jízdy sami stabilizují geometrií řízení. Pokud musí stabilizační síla překonat významnou třecí sílu, než se řidítka pohnou, výsledkem je kmitání. S motorkou, co funguje dobře, můžeš dělat obloučky a kličkovat po silnici jenom přenášením váhy bez držení se řidítek. Pokud to teda není chopper, nebo jiná šílenost, kde měli konstruktéři jiné cíle.
přesně tak
mikk31>Myslím, že to je přetažené, mě to dělao, když mi tam dali v servisu kuželíkové ložiska,i když tam patří kuličkové, při zavření plynu z vyšší rychlosti se motorka rovlnila ze strany na stranu, pak jsem dal origo ložiska a je to ok.
p.s. ale je to jiná motorka
Koupil jsem origo valeckove loziska primo u dealera a s tim dotazenim nebo povolenim sem fakt jelen.
Řidítka se za jízdy sami stabilizují geometrií řízení. Pokud musí stabilizační síla překonat významnou třecí sílu, než se řidítka pohnou, výsledkem je kmitání. S motorkou, co funguje dobře, můžeš dělat obloučky a kličkovat po silnici jenom přenášením váhy bez držení se řidítek. Pokud to teda není chopper, nebo jiná šílenost, kde měli konstruktéři jiné cíle.
jojo to je pravda
Ríditka se za jizdy stabilizuji? No, dle meho naozoru se zaklonem kola pouze vraceji do "neutralni" polohy, nic vic. Pokud pretahnes lozisko, pak se "jen" nebuou vracet. A pokud jdou ztuha, uz logiky veci kmitat nemohou. Pretazene lozisko by fungovalo jako tlumic rizeni.
Takze bud to mas jeste stale volne, nebo je chyba jeste nekde jinde, napr. lozisko kyvky, kola, pneu.....
A taky je tu jeste varianta, ze jak ti to zacalo klepat, tak uz jsou zas loziska v cudu.
Zacalo to klepat jen na offroadu a pridobrzdovani ale dlouho jsem to netrapil tak budou ok. Dneska to dotahnu a uvidim. Dik
Ale když tvrdíš, že to je povolený, tak to asi tak bude...
Kuuwa to privarim na tvrdo a budu jezdit jenom rovne, seru na to.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Čepička na zapalovací svíčku BMW F 650 CS, BMW F 650 GS, BMW F 650 GS Dakar, BMW ... | hatrson | 5 | 12.5.2024 v 07:58 jirkasirkazapal |
Bmw F650GS dobíjení alternátorem BMW F 650 GS Dakar | Avčoun | 11 | 4.5.2024 v 19:30 Borntobewild |
Bmw F650GS Dakar, zahraty motor nes... BMW F 650 GS Dakar | Avčoun | 6 | 17.4.2024 v 11:20 MedWed |
Bmw F650GS nestartuje s teplým motorem BMW F 650 GS Dakar | Avčoun | 2 | 17.4.2024 v 09:24 ja1 |
Rebelhorn Patrol BMW F 650 GS Dakar | Gugun | 6 | 8.4.2024 v 11:32 staroch30 |