Téma: pomoc s reverzací 220 - 380 V zapojení motoru
Čau,
potřebuji nějak (a vím že to jde), zapojit tento třífázový motor na 220V ale s přepínáním tak aby se daly přepínat otačky na oba směry. V elektru mi prodali žaluziový přepínač, ale nemyslim že to je ono, protože mám k dispozici pouze 1 fázi a jsou to vlastně jen dva spojene spínače.
Takže pokud mi někdo můžete napsat jak to pozapojovat budu rád. (klidně namalovat do fotky
) Dík
VYŘEŠENO, DĚKUJI
Uzavřeno 02.06.2010 v 15:16 uživatelem Mega-CZ
Naposledy editováno 15.05.2010 16:13:05
potřebuji nějak (a vím že to jde), zapojit tento třífázový motor na 220V ale s přepínáním tak aby se daly přepínat otačky na oba směry. V elektru mi prodali žaluziový přepínač, ale nemyslim že to je ono, protože mám k dispozici pouze 1 fázi a jsou to vlastně jen dva spojene spínače.
Takže pokud mi někdo můžete napsat jak to pozapojovat budu rád. (klidně namalovat do fotky

VYŘEŠENO, DĚKUJI
Uzavřeno 02.06.2010 v 15:16 uživatelem Mega-CZ
Naposledy editováno 15.05.2010 16:13:05
1 reakcí na tento příspěvek pomoc s reverzací 220 - 380 V zapojení motoru
kde ti poradí určitě : www.elektrika.cz
1 reakcí na tento příspěvek pomoc s reverzací 220 - 380 V zapojení motoru
Pokud se nepletu, tak spoj vinuti jako do hvezdy. Na stred dej Nulak, konce dvou civek propoj tim kondrem na posun faze a fazi pripoj bud na jednu, nebo na druhou civku - smer. Jedna civka bude hlucha. To by fungovat melo ne?
Jestli melu kraviny tak sorry, uz dlouho jsem nic v tomhle smeru nedelal.
Jestli melu kraviny tak sorry, uz dlouho jsem nic v tomhle smeru nedelal.
Dawe02> na tvé nazory dám a půjdu je i zkusit. z celeho přispěvku jsem pochopil ale jen to že nulák dám na sřed...
a seženu si ještě jednu cívku (rozběhový kondenzátor)už hledam hodinu schema na netu ale jsem na to prostě tupej... Kdybych měl přívod 380 tak je to jednoduše řešitelníé reverzním přepínačem ale takhle v tom mam hokej
Ykus mi to zakreslit do toho obrazku.. (jestli se ti chce)
Naposledy editováno 15.05.2010 14:43:58

Ykus mi to zakreslit do toho obrazku.. (jestli se ti chce)
Naposledy editováno 15.05.2010 14:43:58
1 reakcí na tento příspěvek pomoc s reverzací 220 - 380 V zapojení motoru
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) pomoc s reverzací 220 - 380 V zapojení motoru
Dawe02> jo obrazek ma logiku... motor se stále točí na jeden směr a po zmáčknutí PB se bude točit obraceně...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) pomoc s reverzací 220 - 380 V zapojení motoru
Mega-CZ> ne ne, ten tam je jen na start. Chvili podrzis, pustis a toci se. Smer bude prepolovanim civek.
edit: zkus tu moji puvodni ideu a dej vedet. Spalit bys to nemel.
edit2: tak jsem si to nakreslil a to moje puvodni musi fungovat. V obou pripadech (pripojeni faze na F1 nebo F2) bude jedna civka proti Nulaku naprimo, tj bez posunu a jedna v serii s kondenzatorem,cili posunuta...Zapoj to do hvezdy a kdyz to nepobezi, zapoj naopak jednu z pouzitych civek.
Naposledy editováno 15.05.2010 15:03:23
edit: zkus tu moji puvodni ideu a dej vedet. Spalit bys to nemel.

edit2: tak jsem si to nakreslil a to moje puvodni musi fungovat. V obou pripadech (pripojeni faze na F1 nebo F2) bude jedna civka proti Nulaku naprimo, tj bez posunu a jedna v serii s kondenzatorem,cili posunuta...Zapoj to do hvezdy a kdyz to nepobezi, zapoj naopak jednu z pouzitych civek.
Naposledy editováno 15.05.2010 15:03:23
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) pomoc s reverzací 220 - 380 V zapojení motoru
Dawe02> musí to jít i bez cívek. akorat nusím vymyslet jak jednoduše přehazovat i ten pol toho kondenzátoru...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) pomoc s reverzací 220 - 380 V zapojení motoru
Mega-CZ> uz jsi to zkusil? Proste vem dve civky, spoj-pripoj nulak. Druhe konce propoj tim kondrem a pak prepinac, ktery bude pripojivat fazi bud na jeden nebo druhy konec.
1 reakcí na tento příspěvek pomoc s reverzací 220 - 380 V zapojení motoru
teda pokud nemyslíš vinutí motoru..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) pomoc s reverzací 220 - 380 V zapojení motoru
Mega-CZ> jo, myslim

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) pomoc s reverzací 220 - 380 V zapojení motoru
Dawe02> no tak to pak mluvíme o tom samém... takto to bude fungovat. mezitím jsem našel přepínač 6+6 tak to zkusím vymyslet přes něj
1 reakcí na tento příspěvek pomoc s reverzací 220 - 380 V zapojení motoru
Trapné Dawe, ale zase jsi měl pravdu... funguje to. Problém je vyřešen.
Já měl stále tendenci křížit i ten kondenzátor...
Já měl stále tendenci křížit i ten kondenzátor...

1 reakcí na tento příspěvek pomoc s reverzací 220 - 380 V zapojení motoru
že nezavoláš vole.
O motorech cosik vím.
Ale zase fórum je fórum.


Ale zase fórum je fórum.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) pomoc s reverzací 220 - 380 V zapojení motoru
Mega-CZ> no vidis. Dokonce jsi me rady prezil
Ale neves hlavu, za chvili urcite prijde nekdo s tim, ze ma lepsi reseni

Ale neves hlavu, za chvili urcite prijde nekdo s tim, ze ma lepsi reseni

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) pomoc s reverzací 220 - 380 V zapojení motoru
Dawe02> to těžko. Jednoduché je to samo o sobě. Na L1 fázi.
Na L2 a L3 condík. A nulu připojit bud na jeden či druhý pól condíku,resp. L2 a L3. Tím se změní směr otáčení.
Na L2 a L3 condík. A nulu připojit bud na jeden či druhý pól condíku,resp. L2 a L3. Tím se změní směr otáčení.

2 reakcí na tento příspěvek pomoc s reverzací 220 - 380 V zapojení motoru
Je uplně jedno,co přepínáš. Ale samozřejmě by šla prohodit fáze s nulou,to není nic proti ničemu.
Co se týče "bezpečnosti,je to jedno,protože když přepínáč nulu,stejně ti tam jde z druhé strany fáze a když přepínáš fázi,tak ji tam máš tak jako tak. Největší napětí je v tom tvém vehiklu na condíku, a sice cca 400V.
Já bych se nejvíce bál toho condíku,a to ne kvůli tomu napětí,ale kvůli tomu,jak vypadá.
Ten pamatuje Hitlerovu bábu.
Napiš mě,kolik má kapacitu a budu-li takový mít,věnuji ti ho,ty malej elektromontére.

Naposledy editováno 15.05.2010 19:32:14
Co se týče "bezpečnosti,je to jedno,protože když přepínáč nulu,stejně ti tam jde z druhé strany fáze a když přepínáš fázi,tak ji tam máš tak jako tak. Největší napětí je v tom tvém vehiklu na condíku, a sice cca 400V.
Já bych se nejvíce bál toho condíku,a to ne kvůli tomu napětí,ale kvůli tomu,jak vypadá.

Ten pamatuje Hitlerovu bábu.

Napiš mě,kolik má kapacitu a budu-li takový mít,věnuji ti ho,ty malej elektromontére.


Naposledy editováno 15.05.2010 19:32:14
prackarr> DĚKUJI ZA NABÍDKU
ale páč motor a s ním ten kondík jak správně soudíš, tahal vlajku na stožár při vznilu DDR, pak už od mého dětství co pamatuju motal na rožni seletem a to už je tak 30let, není na něm k přečtení žádná hodnota
Leda by jsi to nějak poznal na tom štítku co je už vyfocen nahoře...
čeče ale oloupal jsem jej a mám čísla..
35uF +- 5% MP
400v 50hz
WK 70918
a je to TESLA takže už někdo montoval předemnou...

Naposledy editováno 15.05.2010 20:05:14

ale páč motor a s ním ten kondík jak správně soudíš, tahal vlajku na stožár při vznilu DDR, pak už od mého dětství co pamatuju motal na rožni seletem a to už je tak 30let, není na něm k přečtení žádná hodnota

čeče ale oloupal jsem jej a mám čísla..
35uF +- 5% MP
400v 50hz
WK 70918
a je to TESLA takže už někdo montoval předemnou...


Naposledy editováno 15.05.2010 20:05:14
Téma je zamknuto