Téma: Poraďte tužkové baterky do GPS
Mám Garmin Oregon 300. Protože napájecí kabel spíš nefunguje než funguje (u tohoto typu prý běžná věc), musím jezdi jen na baterky. Protože mám kvůli lepší čitelnosti mapy nastavené maximální a tvalé podsvícení displeje, normální baterka koupená na pumpě mi odejde za půl hodiny
Mám i dobíjecí baterky s kapacitou 2500, ale zdá se mi, že buď mám špatnou nabíječku, nebo špatné baterky, prostě nevydrží o nic víc :\
Viděla jsem nějaké super ultra maxi špica, kus asi za 100Kč, nenabíjecí, s dlouhou životností.
Má to smysl? vydrží mi pár hodin?
Nebo má GPS tak velký odběr, že jsem bez napájení nahraná?
Díky!
Mám i dobíjecí baterky s kapacitou 2500, ale zdá se mi, že buď mám špatnou nabíječku, nebo špatné baterky, prostě nevydrží o nic víc :\
Viděla jsem nějaké super ultra maxi špica, kus asi za 100Kč, nenabíjecí, s dlouhou životností.
Má to smysl? vydrží mi pár hodin?
Nebo má GPS tak velký odběr, že jsem bez napájení nahraná?
Díky!
1 reakcí na tento příspěvek Poraďte tužkové baterky do GPS
Klasika: Doporučuju Sanyo Enelop Size AA R6.Používám je do blesku u foťáků,...vydržej dost dlouho (podstatně víc, než jakýkoli jiný dobíječky) a hlavně se samovolně nevybíjejí.Tyhle byterky jsou u fotografů vyhlášené a jsou na nějaké trošku jiné technologii, než klasické dobíječky.
1 reakcí na tento příspěvek Poraďte tužkové baterky do GPS
Klasika: Ano,...dobíjecí.Cenu už si nepamatuju,...ale dobíječky stojej více,...ale tyhle jsou opravdu excelentní, nebudeš litovat.
2 reakcí na tento příspěvek Poraďte tužkové baterky do GPS
Klasika: Josu to myslím tyhle,.. Baterie
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Poraďte tužkové baterky do GPS
Matess727x> Díky moc! A mám vymyšlen vánoční dárek 4 baterky a 1200Kč v pr...
Ale jestli budou fungovat, tak čert vem prachy
Ale jestli budou fungovat, tak čert vem prachy
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Poraďte tužkové baterky do GPS
Klasika> Teda nechci bejt šťoura, ale 1200,- bych raději dal někomu, kdo mi opraví konektory a napájecí kabel.
Nerozumím tomu vůbec, jen si myslím, že jezdit na baterky je "na baterky"
Nerozumím tomu vůbec, jen si myslím, že jezdit na baterky je "na baterky"
1 reakcí na tento příspěvek Poraďte tužkové baterky do GPS
Cena je 300 Kč za 4 ks.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Poraďte tužkové baterky do GPS
krabica> To je cena za balení? To je zase nějak málo za nabíječky, ne?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Poraďte tužkové baterky do GPS
Klasika> Už něco pamatuji - mimo jiné také kalkulačky Texas Intrument na konci 70.let. Skvělé supervýkonné - ale po čase jim odcházely akumulátory, sehnat se tehdy rozumně nedaly (jen v Tuzexu za šílené prachy) ... a obyčejné tužkovky byly drahé a rychle se vybíjely.
I řešili jsme to tak - na kontakty pro baterie uvnitř kalkulačky se přiletovaly drátky a vytáhly se ven deklíkem (vyvrtán malý otvor). Na konce drátků se naletovaly malinké krokosvorky, které se chytly na plochou baterii. Celé se to omotalo gumou od zavařovaček, aby baterie držela zezadu na kalkulačce. Ještě se uvnitř něco muselo propojit, důvod si už nepamatuji (30 let je 30 let)
Podobně ďábelsky jednoduché řešení by možná šlo vymyslet pro tu GPS - baterie nahradit kablíkem a vytáhnout to ven. Otázkou je, s jak velkým napětím se tam pracuje. To by musel dořešit někdo, kdo tomu rozumí.
I řešili jsme to tak - na kontakty pro baterie uvnitř kalkulačky se přiletovaly drátky a vytáhly se ven deklíkem (vyvrtán malý otvor). Na konce drátků se naletovaly malinké krokosvorky, které se chytly na plochou baterii. Celé se to omotalo gumou od zavařovaček, aby baterie držela zezadu na kalkulačce. Ještě se uvnitř něco muselo propojit, důvod si už nepamatuji (30 let je 30 let)
Podobně ďábelsky jednoduché řešení by možná šlo vymyslet pro tu GPS - baterie nahradit kablíkem a vytáhnout to ven. Otázkou je, s jak velkým napětím se tam pracuje. To by musel dořešit někdo, kdo tomu rozumí.
1 reakcí na tento příspěvek Poraďte tužkové baterky do GPS
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Poraďte tužkové baterky do GPS
karf> tak mám asi špatnou nabíječku, protože přesně tyhle mám a odejdou po chvíli Asi něco dělám špatně :\
1 reakcí na tento příspěvek Poraďte tužkové baterky do GPS
Mám taky Oregon 300 s GP žlutozelenýma článkama a vydrží celý den na jednu sadu s maximálním podsvícením. V autě ho normálně napojím přes USB kabel a takovou tu redukci do zapalovače a jede jen z napájení ze zapalovače. Jen je potřeba nastavit jiný typ připojení (už si nepamatuji jaký), aby se netvářil jako při připojení k počítači (nic nechce dělat).
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Poraďte tužkové baterky do GPS
Steets> tak asi to je nabíječkou, že je nabíjí málo. Zkusím to pořešit. Díky.
USB kabel mi na motorce vypadává (ne fyzicky, ale stačí to k tomu, aby to nenepájelo). A jiný typ připojení? Co to je? Nic takového jsem tam nenastavovala a při napíchnutí na zapalovač mi GPS jede normálně jako s baterkama od začátku...
Ale dávala jsem ji na přehrání SW, protože prý měl nějaké mouchy. Nevím, nepoznala jsem nic. Krom toho, že na nemožnost napájení přes cigareťák to nemělo žádný vliv :\
USB kabel mi na motorce vypadává (ne fyzicky, ale stačí to k tomu, aby to nenepájelo). A jiný typ připojení? Co to je? Nic takového jsem tam nenastavovala a při napíchnutí na zapalovač mi GPS jede normálně jako s baterkama od začátku...
Ale dávala jsem ji na přehrání SW, protože prý měl nějaké mouchy. Nevím, nepoznala jsem nic. Krom toho, že na nemožnost napájení přes cigareťák to nemělo žádný vliv :\
Klasika> Ahoj, možná budu někoho papouškovat, nečetl jsem celé...
Pokud budeš prohledávat nějaké E-shopy, zkus se podívat po alkalických akumulátorech (RAM). Mají jednu výhodu. Normální Nimh jsou 1,2V. Proto některé přístroje, jejich napětí i při ještě dobrém stavu hodnotí jako nízké a hlásí - vybito.Tyto alkáče jsou klasické 1,5V, ale oproti běžným se dají dobíjet, pouze na patřičné nabíječce. Ale nevím jak jsou na tom dnešní výrobky s kapacitou.
baterie
Jinak každopádně bych se prvně snažil zajistit možnost napájení z motorky, protože jinak tě vyjdou baterky dráž než benzín , ale to už jsi asi zkoušela a vzdala. Béža
Pokud budeš prohledávat nějaké E-shopy, zkus se podívat po alkalických akumulátorech (RAM). Mají jednu výhodu. Normální Nimh jsou 1,2V. Proto některé přístroje, jejich napětí i při ještě dobrém stavu hodnotí jako nízké a hlásí - vybito.Tyto alkáče jsou klasické 1,5V, ale oproti běžným se dají dobíjet, pouze na patřičné nabíječce. Ale nevím jak jsou na tom dnešní výrobky s kapacitou.
baterie
Jinak každopádně bych se prvně snažil zajistit možnost napájení z motorky, protože jinak tě vyjdou baterky dráž než benzín , ale to už jsi asi zkoušela a vzdala. Béža
Matess727x: Spíše než eneloopy doporučuju ReCyko od GP, mají vyšší kapacitu a technologie je stejná.
Ale u té GPS budou lepší spíše baterie s vyšší kapacitou, než s malým samovybíjením, protože se budou používat denně a často nabíjet.
Ale u té GPS budou lepší spíše baterie s vyšší kapacitou, než s malým samovybíjením, protože se budou používat denně a často nabíjet.
Klasika> Tak jestli ti to funguje normálně i při připojení na zapalovač, tak to máš nastavený správně. Možná jak píše Béža by to mohlo být typem baterií. V nastavení je na výběr jaký typ baterií používáš, ale nemyslím si, že v tom bude moc veliký rozdíl.
1 reakcí na tento příspěvek Poraďte tužkové baterky do GPS
Kabel funkční je (teda byl) ale nechali jsme to ještě jednou předělat aby ten samý fungoval i třeba s Nuvi 550 nebo navigací Mio atd. Těch kombinací kde a kam pustit ještě -5V je víc a přijde mi že výrobci to dělají schválně, aby to nešlo provozovat s nabíjecím kabelem někoho jiného. Nevím. Každopádně nový typ kabelu napájí (u Oregonu nenabíjí vnitřní aku-baterky, to není možné udělat) ale je to pořád jen USB štekr. Nejsnadnější řešení odolnosti proti vodě je spodek GPS kam vede USB konektor přetáhnout tesa lepenkou. Není to žádná krása ale proti stříkající vodě to pomůže. Ono ta krytka co kryje USB konektor už od výrobce není nijak extrovní. Varianta 2 - odlít ze silikonu náhradu té krytky přímo na napájecím kabelu. To uděláme po neděli a přijdou nové kabely z výroby.
Jinak dnes dorazily první kovové držáky a jsou fakt precizní. Hodně podobný princip upevnění jako u Nuvi 550 - navigace je sice hodně oblá ale v držáku drží jak přibitá.
Jinak dnes dorazily první kovové držáky a jsou fakt precizní. Hodně podobný princip upevnění jako u Nuvi 550 - navigace je sice hodně oblá ale v držáku drží jak přibitá.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Poraďte tužkové baterky do GPS
Klasika>
Matess727x a 1100Virago mluví o bateriích označovaných "Ready-to-use" nebo taky eneloop. Jsou speciální konstrukce, která by měla zajistit minimální ztráty samovybíjením. Oproti jiným nabíjecím mají trochu nižší max. kapacitu (max. 2000-2100 mAh) a jsou taky trochu dražší.
V posledním čísle Chipu 12/2008 je testovali:
a závěr testu: za srovnatelnou cenu se vyplatí radši koupit klasické nabíjecí baterie o kapacitě 2700-2800 mAh než tyto o nižší kapacitě
Matess727x a 1100Virago mluví o bateriích označovaných "Ready-to-use" nebo taky eneloop. Jsou speciální konstrukce, která by měla zajistit minimální ztráty samovybíjením. Oproti jiným nabíjecím mají trochu nižší max. kapacitu (max. 2000-2100 mAh) a jsou taky trochu dražší.
V posledním čísle Chipu 12/2008 je testovali:
a závěr testu: za srovnatelnou cenu se vyplatí radši koupit klasické nabíjecí baterie o kapacitě 2700-2800 mAh než tyto o nižší kapacitě
Ja mam v Oregánu baterie Duracell s kapacitou 2650mAh,nekde na internetu jsem cetl test kde tyhle baterie jsou snad na druhem miste.Platil jsem 19E za kusy.Nelituju,vydrzi cely den i pri intezivnim pouzivani.O tom problemu s nabijenim pres usb slysim poprve.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Poraďte tužkové baterky do GPS
TomasTT> Kolik vyjde ten drzak?A je v nem GPS ulozena nejak pruzne nebo napevno?...kvuli vibracim...
Naposledy editováno 07.12.2008 20:34:51
Naposledy editováno 07.12.2008 20:34:51
Z běžně dostupných doporučuju tyhle...
http://www.rcm-pelikan.cz/index.php?sec=product&id=5851
Já osobně používám OEM Varta, pušované, selektované. Čili I. jakost. Ovšem pokud je seženu GP bych nechtěl, jsou to hodně mizerné baterky Krom tedy 2/3D selektované VTECem.
http://www.rcm-pelikan.cz/index.php?sec=product&id=5851
Já osobně používám OEM Varta, pušované, selektované. Čili I. jakost. Ovšem pokud je seženu GP bych nechtěl, jsou to hodně mizerné baterky Krom tedy 2/3D selektované VTECem.
cafe racer>TomasTT> Kolik vyjde ten drzak?A je v nem GPS ulozena nejak pruzne nebo napevno?...kvuli vibracim...
Navigace je v držáku pevně ale celý držák je upevněný na silentblocích pružně.
Koukni se na druhou stranu tohodle PDF, bude to jasnější:
http://www.touratech.com/shops/015/doku1/09-065-0010-0.PDF
S nabíjením přes USB žádný problém není, protože Oregon prostě baterky přes USB nabíjet neumí. Některé navigace ano ale Oregon bohužel nedobíjí. Takže když máš skoro vybité akumulátory z nějakého výletu třeba po městě a vrátíš se k motorce, tak je provozem "na kabel" nedobiješ. Já myslím, že to je správné, protože 99% moderních NiMH akumulátorů bys neřízeným nabíjením přebil a lidi by tutově dobíjeli i nedobíjecí články a nepochybně by to někomu vyteklo a pak to reklamovali atd. Takže zrovna tohle chápu.
Naposledy editováno 08.12.2008 10:25:41
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.