U mě nadešel čas na rozborku motoru... Začal jsem karbcema. Problémů je hned víc, za jízdy při ubrání plynu dost střílím do výfuků, ihned po ubráni dost, pak postupně frekvence klesá, ale neustane to. Při následném přidání motor dost škubne. No a na rozborka...motor podle papírů 37kW, na laufech vyraženo 37. Ale na kabcích nemile 20 kW. V jednom vláknu je pěkně popsán rozdíl. U těch mejch je v i ta tryska pod gumovým špuntem asi z 37ček. V tom problém asi nebude, motorka v celém spektru otáček reaguje pěkně, nedusí se, na 4ku a pětku má snahu jít až k 10t. Problematický studený start, teplý ok.
Karbce po rozborce krásně čistý. Cut off memrány bez vady, čisto, jak nový. Jenom šoupátka a komory trochu vydřený, stejně jako ložisko v horní podtlakový komoře, odpovídá nájezdu...zaleštit to šlo pěkně, odhaduju 2 - 3 setiny.
No a kdo dočet až sem....přichází pointa. Jehly na šoupátku moc v sedle netěsní. Jde to celkem pohodlně pusou z plovákový komory profouknout - není to problém? Podle mě tam musí takhle jít benzínu víc jak z volnoběžný trysky (taky sem zkusil foukat tlakovým vzduchem skrz, šoupátka se zvedají, ale žádná sláva - ani ne do poloviny. Odhaduju, při 8mi atmosférách by mohlo za vteřinu z kompresoru jít víc jak 10 litrů vzduchu - při 7200 otáčkách by mělo válcem ideálně protýct 15 litrů vzduchu). Neměla by jehla téměř úplně těsnit? Ale pohledově jsou jehly jak nový, ty sedla bez demontáže, těžko říct. Ale obecně jehla by měla bejt měkčí, než sedlo...nemá někdo zkušenost? Díky a přeju všem perfektně připravené stroje...
na fotkách - vydřené a pak zaleštěné šoupátko, hlavní tryska - má o dost větší průměr než jehla...(položená na šoupátku)
1 reakcí na tento příspěvek Karburátory
podle mě někde bude měnší/větší vůle nebo úplně dokonale netěsní sedlo.
karbec aby ďál takovou paseku tak by musel být hodně vymlácenej si myslím. Koukni na svíčku a pokud bude směs dobrá tak bych šel po těch ventilech.
a pokud bude směs i ventily v pořádku tak může bejt někde chybička ještě v zapalování.
Přeji hodně zdaru při hledání
Jehly na šoupátku moc v sedle netěsní. Jde to celkem pohodlně pusou z plovákový komory profouknout - není to problém?
Asi myslíš jehla versus atomizer. Jehla škrtí průtok, ale nikdy úplně nezavírá.
taky sem zkusil foukat tlakovým vzduchem skrz, šoupátka se zvedají, ale žádná sláva - ani ne do poloviny.
Karburátorem se vzduch prosává, ne že se do něho tlačí. Tlakové poměry difuzor / atmosféra v plovákové komoře a pod šoupátkem jsou úplně jinak, než to, co jsi zkoušel.
na fotkách - vydřené a pak zaleštěné šoupátko, hlavní tryska - má o dost větší průměr než jehla...(položená na šoupátku)
Pleteš si hlavní trysku a atomizer.
1 reakcí na tento příspěvek Karburátory
Teď jenom doufám, že to moje vyleštěni šoupat a komor odstraní to škubání.
Jo a jehla opravdu nezapadá - netěsní ani do sedla v komoře, ani atomizéru a nedosahuje ani k trysce. Todle taky nechápu - podle mě to prostě musí přisávat benzín a to sakra víc, než tím kanálkem pro volnoběh.
Jinak ten test s profukem opravdu jen orientace a s poznámkou. Obě klapky v praporu, takže statickej tlak v podstatě 0 a pak je jedno, jestli saješ, nebo foukáš. Jakmile by klapka začala škrtit, je foukání dovnitř samo nesmysl.
A to střílení do vejfuku....chudá směs asi ne, nebo se pletu? Každopádně musí přisávat víc vzduchu. Jako střílí cca 5 vteřin pekelně, pak ustáva ale nepřestane.
Jo a při tom dlouhým studeným startu to určitě nebude nedostatkem benzínu. Spíš to bude hned pekelně uchlastaný. Válce se postupně rozbíhaj, až to drží volnoběh. A pak nějakou dobu jde z vejfuků dost šedivej dým, kterej postupně ustane.
No a zahřatej motor brnkačka a pak i start třba po 10 hodinách stání. A kladky sytiče s hlavní klapkou choděj shodně, sytičová se plně uzavře, hlavní a odhalí těsně kanálek, kterej je hned na dně a zakrytej při uzavřeným stavu.
mám dávnou zkušenost s boxerem s netěsnými výfuky - těsněním mezi koleny a hlavou. Bouchalo to pekelně při ubrání plynu a brždění motorem. Zkus to přetěsnit, dělá se to kroužkovým těsněním. Dá se to koupit na dobírku v internetovém obchodě www.biketeile-service.de
Naposledy editováno 15.02.2020 08:49:12
vůle nebo úplně dokonale netěsní sedlo.
Taky bych šel po tom,jinak barvu na svíčce jedině z plného tahu vypnout.Na volnoběh bude (černá)bohaty.. . Atomizer tím myslíte emulzku ?
Karbce po vyčištění, ošetření teflonem choděj asi líp než nový. Zkušenost, otočení horního krytu komory, aby vydřená část ložiska byla na druhý nezatížený straně je na nic, je to celý zaběhaný na tom největšim průměru. Tak doufám, že karbce sou vyřešený v porovnání s tou druhou katastrofou, co jezdila v pohodě.
Jak dám motor ven a po rozborce napíšu dál.
Jen poznámka, tyhle první CV karbce bez membrány sou odsouzený na smrt opotřebením. Pravidelný sundání po sezoně a vyčištění je chvilková záležitost a pomůže jim ve výhledu na klidný důchod. V kombinaci s dodaným teflonovým filmem ze spreje. Na moto je 55t km a karbce nejsou původní. Papíry sou s origo historií od koupě (37 kW) a ty 20tky jsou teda min další. Jako klobouk dolů před Japoncema, je vidět ta nádherná přesnost výroby...nicméně z principu tohle je bolest CX a asi i CBx té doby. S membránou musí bejt klid. Nezabýval se někdo záměnou karbců u těhle našich starších Hond za jiné novější s membránou? Nemaj pozdější modely CX už membránu, když už je tam třeba i akcelerační pumpa?
Další detaily po rozborce motoru a samo po doufám prvním jarním startu.
Hodně zdaru všem opečovatelům našich krásnejch důchodců -kyň ( v nejlepšich letech ).
A zkušenost ze seřizování...jako dle servisního manuálu sou ty hodnoty dost nízký. Ale je fakt, že 12 stovek na výfukovejch a 10 na savích bylo slyšet i po zahřátí. A hlavně po zahřátí to možná bylo slyšet víc, než za studena. 10 na výfuku cajk...S OHV nemám moc zkušenost, ale musí bejt zajímavá otázka tyček v kombinaci hliníkovej blok. Proto asi ty nižší hodnoty...
Membránový karburátory na CX/GL sérii nikdy nebyly ale turbo verze má vstřikování, tam už problémy s karburátorama nehrozej
Ad ventily - jestli je tam slyšet cvakání po zahřátí tak bych spíš tipoval na nadměrnou vůli na vahadlech než že by to šlo přímo od ventilů. Ovšem jestli má ten motor jen 55tkm tak to musí být na cajku.
Mimochodem s tímhle proběhem by to mělo mít ještě origo rozvoďák tak doporučuju zkontrolovat (kolem těch 60tkm jsou někdy zralý na výměnu).
Jinak na motoru není ani stopa po opotřebení - ozubení, vačka jak nová a napínák rozvoďáku na 2/3. Myslím, že to těm 45t odpovídá. Jako při péči fakt nesmrtelný.
Ty karbce vzhledem, že jsou z jiný motorky musej mít nalítáno daleko víc. Bůchví proč je měnili...to už se nedovim.
Dám vědět jak to poběží. Jinak ještě jedno plynový lanko bylo divně zohejbaný před výstupem z bowdenu a mělo jednu prasklou licnu. Dám nový.
A taky při vyndávání motoru mě přišlo, že se hejbe sahara, tak jestli to klepání nakonec nebylo od ní, jako zvuk to byl opravdu prazvláštní.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Karburátory
Dobrý den, vzpomenete si jaký je rozdíl mezi karburátory pro 20 a 37kw?
Mám verzi 20kw a rád bych je otevřel.
Děkuji
Marek
marek1234 píše: Rubini>
Dobrý den, vzpomenete si jaký je rozdíl mezi karburátory pro 20 a 37kw?
Mám verzi 20kw a rád bych je otevřel.
Děkuji
Marek
Vzdušníky.
Jsou svrchu nalisovaný v těle karburátoru.
Původní 20kW maj taky jiný otryskování ale to nemá nijak extrémní vliv a dneska už prakticky všechny karburátory maj něco jako 78 a 115.
Ale hlavní restrikce jsou clonky v kolenech.
https://www.motorkari.cz/motorka/?mid=89283
obrázek z odkazu:
Naposledy editováno 01.05.2023 21:28:14
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
CX500 výměna budíků Honda CX 500 | Toretak1050 | 4 | 17.6.2024 v 15:49 Medved |
CX 500 přední brzda Honda CX 500 | V-tec4 | 5 | 17.6.2024 v 14:47 ondrais |
Vhodný servis na větší údržbu MZ ETZ 150, Honda GL1200 GoldWing, Honda CX 500, Hon... | Apo-Rider | 9 | 1.5.2024 v 12:34 Dodo1976 |
cx 500 pumpa Honda CX 500 | peracek1 | 6 | 26.4.2024 v 18:32 combust |
Pískání brzd Honda CX 500 | Toretak1050 | 7 | 2.4.2024 v 17:11 xbedla |