Těď k jádru dotazu. Jak funguje záruka v rámci Eu v případě koupě u šeďáka? JEDNA SE O SUZUKI! (předpokládám že moto je dovezeno ze zahraničí v ramci EU) Jak fungujou případné svolávací akce? Servisní prohlídky v rámci záruční doby? Je v případě reklamačního řízení povinen přijmout danou věc i nejbližší oficiální dealer, u kterého bude prováděn záruční servis? Případně přivítám jakékoliv postřehy a zkušenosti k tomuto tématu! Díky.
Raději bych osobní zkušenosti motorkářů, kteří v posledních letech od šeďáka nakupovali a něco řešili v záruce.
1 reakcí na tento příspěvek Šedý dovozce vs oficial dealer-aktuální zkušenosti
Kdysi jsem se tam stavil ohledně pár rad a mluvil jsem s člověkem, který byl v pohodě a na základě rozhovoru s ním bych tam klidně nakoupil. Chlap, co ochotně poradil a působil vcelku seriozně. Potom ale přišel další a na základě jeho vystupování jsem si případný nákup u nich rozmyslel.
1 reakcí na tento příspěvek Šedý dovozce vs oficial dealer-aktuální zkušenosti
...svolávačku nevím, protože se mě (myslím a doufám) žádná netýkala
Šedý dovozce vs oficial dealer-aktuální zkušenosti
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Šedý dovozce vs oficial dealer-aktuální zkušenosti
osiris píše: ...koupil jsem tak suzuku, už je to teda dávno, v praze (zaboha si teď nevzpomenu na název firmy), na servis po dobu záruky jsem jezdil k nim (tedy 2x) a reklamaci zadního tlumiče (tekl) mi uznali i podle fotky (nemusel jsem tam jezdit, bylo to navíc v zimě a motorka ještě ani nevyjela) a novej tlumič poslali poštou, já vyměnil a starej poslal zpět
...svolávačku nevím, protože se mě (myslím a doufám) žádná netýkala
Nebylo to náhodou PRI moto?
1 reakcí na tento příspěvek Šedý dovozce vs oficial dealer-aktuální zkušenosti
Funguje to tak, že na menších trzích se dovozci nedostanou na objemy prodeje, takže mají vyšší cenu. Naopak ti velcí v třeba Německu si navyšují objemy tak, že za nákupku přeprodávají motorky neautorizovaným. Množství se zavázali odebrat, právě aby se dostali na nějakou cenu. Je to formou předobjednávky.
Záruku spotřebiteli poskytuje vždycky prodejce, nikdy přímo výrobce. To znamená, že autorizák má přes zastoupení tzv. servisní smlouvu, která upravuje jak se ke koncovým zákazníkům chovat a jakou podporu mu značka dává.
Neautorizovaný prodejce to nemá, ale motorku prodá jménem toho kdo mi ji přeprodal, takže to není problém, jsou v systému dle VIN, záruka běží a výzvu na svolávačku dává fabrika podle VIN, přes dealera, takže by měla dorazit. Ten původní prodejce má většinou ve smlouvě, že to musí zajistit, takže info předá svýmu zákazníkovi , tedy našemu šedému. Šedý naopak uplatní vše přes tohoto svého dodavatele.
Existují na to normálně speciální aukční servery, kde si můžeš vozidla ze zásob nakoupit, třeba když někdo objedná blbě, tak to tam hodí... Tak pak třeba tam je 100 fordů focus v jedný verzi, jako balík, pod nákupkou. Dovozci si tak řeší chybný odhady objednávky. Koupí to investor, když má prachy a pak to rozpouští po takových šedých, ale i autorizovaných...
Výrobci to jako že na oko kritizují, aby nenasrali svoje smluví dealery, ale face to face ti řekne, že je jim to vlastně jedno, jak se to prodá.
Spousta lidí si levněji nakupuje auta v Německu, například Škodovky Superb tam vychází líp, nebo teď kolega pořizoval Toyotu Hilux do firmy. Kalkulace tady vyšla asi na 900, ale v D se dostal pod 800 a ve vyšší výbavě. Normálně někde ze salonu.
Šedý dovozce vs oficial dealer-aktuální zkušenosti
X let zpátky jsem měl od šedého dovozce dovezenou Benellku z Velké Británie, teď mám auto, které jsem si před necelými dvěma roky sám osobně dovezl ze severní Evropy. Na oboje samozřejmě platila/platí celoevropská záruka.
Naštěstí jsem nikdy zatím nepotřeboval uplatňovat (ťuk ťuk), jen na KTMku, kterou jsem měl z ofico české sítě. A řeknu ti, i tak to byl boj, nakonec jsem po roce dosáhl svého a dostal další novou mašinu. Myslím, že většina lidí by to už dávno vzdala....jak jsem psal, je to o tom se nenechat odbýt. A jestli je motorka z české distributorské sítě či jinde z Evropy, nehraje roli.
2 reakcí na tento příspěvek Šedý dovozce vs oficial dealer-aktuální zkušenosti
Quad píše: https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1918166414980123&id=100003603499702
koukam, ze autor toho FB clanku si otevrel hospodu a najak nemuze rozdychat, kdyz se mu tam objevi nekdo prespolni, ze si chce odnest natocene pivo do PET flasky. A nikoliv posedet a pit z jeho pullitru.Naposledy editováno 28.09.2019 14:14:22
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Šedý dovozce vs oficial dealer-aktuální zkušenosti
Quad píše: https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1918166414980123&id=100003603499702
A kolikrát naši ofiko-dovozci se kroutí, když tam přijdeš s reklamací, nebo s tebou chtějí vyjebat, to sem nedáš?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Šedý dovozce vs oficial dealer-aktuální zkušenosti
titus píše: A kolikrát naši ofiko-dovozci se kroutí, když tam přijdeš s reklamací, nebo s tebou chtějí vyjebat, to sem nedáš?
Tak, oni sypou peníz do marketingu a manuálů pro tu svoji oblast a drží díly za ranec... Musí vložit dost energie, neboli financí, aby zastoupení získali a udrželi. Salony, předobjednávky, povinné vybavení a zásoby...
A ten tzv. šedý to využívá, ale nic do toho nedává.
Moc se jim pak nelze divit, že jsou odtažití. Jsme malý trh, výrazně sezonní a není to sranda v tom plavat. Kdyby měli 40%, to neni nic moc, vzhledem k počtu novych prodanych a nákladům.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Šedý dovozce vs oficial dealer-aktuální zkušenosti
Bylo tady málo kluků, co se dohadovalo s prodejci na co mají nárok? a kolikrát jim nechtěli uznat reklamaci??
Naposledy editováno 28.09.2019 20:57:45
DVI píše: Tak, oni sypou peníz do marketingu a manuálů pro tu svoji oblast a drží díly za ranec ... .
Nevím jak kdo, ale Honda ČR (natož jednotliví dealeři) žádný sklad dílů nemá, vše se vozí na objednávku z centrálních skladů v zahraničí pro celou Evropu.
Naposledy editováno 28.09.2019 21:00:23
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Šedý dovozce vs oficial dealer-aktuální zkušenosti
jetam píše: velky_spatny> 10litru to je teda nic moc...cekal bych tak 50 a vic jinak to postrada smysl. Kdyz kupuju moto pomalu za 200 a vic.
Představa, že má prodejce na motorce za 200 tisíc 50 je zcela mimo realitu...
A zalezi jak kdo a jaka cena...dostal sem nabidku na -20% u novy motorky u bmw. Pod cenou mi to prodat fakt nechtěli
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Šedý dovozce vs oficial dealer-aktuální zkušenosti
titus píše: DVI> Nepochopils, já mluvím o tom, když si u nich koupíš moto.
Bylo tady málo kluků, co se dohadovalo s prodejci na co mají nárok? a kolikrát jim nechtěli uznat reklamaci??
Tak, to jo potom. To je o lidech na obou stranách pultu.
Dělal jsem před casem okolo reklamací, i když v mírně jiném oboru. Není to vzdycky jednoduché.
Reklamační technik by měl být špičkový znalec a zároveň musí umět komunikovat .
Zkušenost je taková, že je vysoké procento neoprávněných reklamaci, způsobených chybami pri prodeji . To se pak těžko řeší.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Šedý dovozce vs oficial dealer-aktuální zkušenosti
No, setkávám se občas s tim, že prodejce prostě prodá a nevysvětlí. Neumi, nechce se...
Někdy to může vést k tomu, ze zákazník způsobí závadu, protože se neseznámil s návodem. Bohužel to jde za ním, ale někdy se dost zlobí.
Tvrdím že to je neprofesionální od prodejců, ale většinou se moc nesetkam s pochopením ...
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
KLV 1000 - dostupnost dílů Suzuki DL 1000 V-Strom, Kawasaki KLV 1000 | Kadlina | 4 | 30.5.2024 v 11:16 milor |
Rada při výběru cestovního endura [1, 2] Suzuki DL 1000 V-Strom, BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS... | karosa | 44 | 16.4.2024 v 07:49 Koudy01 |
Origo kufry DL 1000 14-16 Suzuki DL 1000 V-Strom | Hlubas | 8 | 21.1.2024 v 15:00 jarekol |
v strom Suzuki DL 1000 V-Strom | aldags | 6 | 20.1.2024 v 21:47 aldags |
Rozsvicující se kontrolka motoru Suzuki DL 1000 V-Strom | Mastik4 | 9 | 17.9.2023 v 21:03 dzudas |