Mám Dominátora, 1996, najeto 70 000 km. Přestalo to řadit. Koupil jsem řadící kulisu a vidličky, dle doporučení mechanika.
Dal jsem to do servisu, mechanik rozhodil motor, složil a neřadilo to dál. Praskla totiž pružina, co je v karteru. Pak jsem zjistil, že se na tu pružinu vyprdlnul a myslel, že to půjde. Nešlo, OK, udělá to znovu.
Udělal, koupil novou pružinu, vyměnil, a aby nebyl tratnej rozdělal motor, vyndal hlavu, píst atd. všechno vyčistil, vyměnil gufera, dal nová těsnění, svíčky, olej. Řadící kulisu vůbec neměnil.
Celé to stálo 11 500 Kč + 2 000 za kulisu a vydličky a trvalo to rok!
Jedu na první jízdu, po 30 km se začalo čoudit z pod hlavy. Volám mechanikovi, - co je? Nevím, to je divný, všechno je OK za to ručím, vše utaženo, tak přivez.
Už jsem nadojel. Po 15 km se motor zastavil, kovový zvuk, konec.
Mechanik tvrdí, že se po vyčištění (bylo to plný karbonu) zvýšily tlaky, vyrazilo to těsnění a prasknul pístní kroužek. Ale, že je to únava materiálu, náhoda, motorka stará, hodně najeto atd. Předtím ale říkal, že je vše v dobrém stavu.
No, a co teď s tím?
Zatím se nevyjádřil, že až to rozdělá a zjistí poškození. Očekávám, že na mě vyblafne dalších 10-15 tisíc za opravu. Mě se vůbec nelíbí průběh celé věci. Nejsem mechanik, proto dávám motorku do servisu a ten musí vědět, jaké následky mají jím provedené úkony.
Naposledy editováno 02.03.2019 21:37:48
Jak píše kolega nade mnou,jde o to jestli máš papír...Jinak k věci:
Ani prasklé těsnění,ani prasklý kroužek nezastaví motor kovovým zvukem.Tam něco umřelo.Tipl bych zadřeno,nejspíš se někde dostal silikon kam neměl..
1 reakcí na tento příspěvek Prasklý pístní kroužek, vyražené těsnění - může za to servis...
Mohl málo utáhnout matku na čerpadle, ta spadne, spadne i ozubené kolo co pohání čerpadlo a jedeš bez oleje také se mi to bohužel stalo když mi dělal motor cizí člověk.
...a docela by mě zajímalo kdo ti to dělal
Naposledy editováno 02.03.2019 21:19:42
(reakce na) Prasklý pístní kroužek, vyražené těsnění - může za to servis...
A díky za nabídku, určitě se na tebe obrátím. - Nemám mu to dávat? A co teda? Vzít to od něj, chtít vrátit peníze?
Naposledy editováno 02.03.2019 21:28:32
1 reakcí na tento příspěvek Prasklý pístní kroužek, vyražené těsnění - může za to servis...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prasklý pístní kroužek, vyražené těsnění - může za to servis...
1 reakcí na tento příspěvek Prasklý pístní kroužek, vyražené těsnění - může za to servis...
2 reakcí na tento příspěvek Prasklý pístní kroužek, vyražené těsnění - může za to servis...
Naposledy editováno 03.03.2019 10:16:22
1 reakcí na tento příspěvek Prasklý pístní kroužek, vyražené těsnění - může za to servis...
(reakce na) Prasklý pístní kroužek, vyražené těsnění - může za to servis...
Player11 píše: wáca> Linder ne, toho předchází pověst.
Pak tu zbývá jen Riegel . Nebo tedy jiný servis tu snad není . Tedy pokud se v tom nevrtal ten rndr v Radčicích . To je vůbec kouzelník , ale dělá snad jen Italy.Ale k věci . Najdi si jiného mechanika a nech posoudit závadu . Každopádně pochybení mechanika budeš těžko dokazovat . Spousta se schová pod únavu materiálu a stáří stroje . Jen to jak ti tvrdil , že stouply tlaky po zabroušení ventilů je pěkná blbost . Oni tam ty tlaky byly a vyšší , když ten stroj byl nový . Chtělo by to alespoň někoho , kdo to posoudí a pomůže nebo poradí co dál . Třeba i víc nezávislých mechaniků , kteří ten motor znají , viz Váca .
(reakce na) Prasklý pístní kroužek, vyražené těsnění - může za to servis...
"Praskl pístní kroužek, takže když to bylo vše vyčištěné a udělaná hlava zvětšil se i kompresní poměr. Tlak vyrazil těsnění. Horsi je, že kroužek nadělal paseku motor je natvrdo. Tohle jsem tušit nemohl. Bezelo to tu parádně. Dle mého soudu je to únavou matrose.”
Já jen dodám, že mechanik s tím neprovedl zkušební jízdu a já jsem mu hned při prvním příznaku problémů volal.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prasklý pístní kroužek, vyražené těsnění - může za to servis...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prasklý pístní kroužek, vyražené těsnění - může za to servis...
Player11 píše: karavanista>......Praskla totiž pružina, co je v karteru. Pak jsem zjistil, že se na tu pružinu vyprdlnul a myslel, že to půjde. Nešlo, OK, udělá to znovu.
Udělal, koupil novou pružinu, vyměnil, a aby nebyl tratnej rozdělal motor, vyndal hlavu, píst atd. všechno vyčistil, vyměnil gufera, dal nová těsnění, svíčky, olej. Řadící kulisu vůbec neměnil.
.....
kterou pruzinu mas konkretne na mysli...dil cislo 8 a nebo dil cislo 11?
https://partsdepot.c...50+Dominator/364988/
EDIt: ono totiz pokud menis tu pruzinu "v karteru" tak se k ni jaksi bez sundani hlavy nedostanes...
Naposledy editováno 03.03.2019 12:15:54
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prasklý pístní kroužek, vyražené těsnění - může za to servis...
Jak se to mění nevím, nejsem mechanik. Jen vím, že před tím motor běžel dobře a bez problémů a po opravě se rozbil. A taky to, že to foukalo pod hlavou, což jsem mu hned volal. Když dával nové těsnění, jak tvrdí, tak by to asi foukat nemělo, ne?
(reakce na) Prasklý pístní kroužek, vyražené těsnění - může za to servis...
jednomu se zvednou tak tlaky,že to zlomí kroužek,druhý zas jezdí a nejedí čtvrť roku se suchým olejovým filtrem.... to jsou story jak z věřte,nevěřte.
Naposledy editováno 03.03.2019 16:11:42
1 reakcí na tento příspěvek Prasklý pístní kroužek, vyražené těsnění - může za to servis...
Naposledy editováno 22.03.2019 13:34:40
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Vačka Honda NX 650 Dominator | zeli247 | 4 | 2.1.2024 v 20:30 wáca |
Ráno nastartuje Honda NX 650 Dominator | Rom23 | 13 | 20.7.2023 v 21:21 _Michal |
Motard - šířka zadního ráfku Honda NX 650 Dominator, Honda FMX 650 | kovosrotmorava | 13 | 3.7.2023 v 16:20 Ghost-CBR1000rr |
dotaz ohledně spolehlivosti, na co ... [1, 2] Honda NX 650 Dominator | pikok | 31 | 18.6.2023 v 20:20 Slávek-TDM |
Honda NX 650 Dominator nechce start... Honda NX 650 Dominator | Famas | 5 | 9.9.2022 v 07:57 GeorgPohodar |