Vylil jsem něco, co připomínalo mazut. Vidle jsem rozebral, očistil benzínem a otřel hadrem. Olej jsem nalil podle návodu, ovšem objem 521ml, který je v návodu zaplňuje celou vidlici a nezbývá prostor pro pružení. Naliju-li hladinu dle návodu 97mm pod horní okraj, vidle pruží, je hodně tvrdá, ale téměř netlumí. S novým olejem 10W tlumí mnohem míň než s tou kolomazí, co tam byla. Po důkladném zkoumání jsem došel k závěru, že je vymačkané silonové pouzdro u toho vnitřního tlumícího pístku. Viz foto. Ale opravné sady, co jsem našel obsahují jen gufera, prachovky a bronzová futra. To pouzdro bych si vytočil, ale ani nevím, jak ho vyndat. Ta bronzová futra vypadají ok, páč vůli to nemá.
Díky za rady a podněty.
Naposledy editováno 02.02.2019 15:41:32
1 reakcí na tento příspěvek Odborníci vidláci prosím poraďte
Mohla ti vyskočit ta pružina, co drží kroužek v sedle. Sedlo - vnější díl - musí držet pevně v trubce. Vnitřní kroužek musí chodit s minimální vůlí po pístnici tlumiče. Ještě jsi mohl ztratit nebo poškodit těsnicí kroužek na pístu. Sestava vypadá např. takto:
Popis funkce je pěkný zde http://www.racetech...rs-how%20they%20work
Stlačování - ventil se otevře
Roztažení - ventil se zavře a olej může jen přes clonky
Po staru nebyly ventily plastové a vypadaly takto
Když je pístnice kuželová, mění se při stlačování mezera mezi pístnicí a ventilem a tím útlum
1 reakcí na tento příspěvek Odborníci vidláci prosím poraďte
Olej jsem nalil podle návodu, ovšem objem 521ml, který je v návodu zaplňuje celou vidlici a nezbývá prostor pro pružení. Naliju-li hladinu dle návodu 97mm pod horní okraj, vidle pruží, je hodně tvrdá, ale téměř netlumí.
po naliti oleje jsi s vidlici zapumpoval aby ti klesla hladina a v pdostate jsi ji jakoby odvzdusnil ? Podle toho co popisujes mi prijde ze ne. A to bude tim padme cely tvuj problem.
Pak teda jeste neni 10w olej jako 10w... ale to je az druhorady...
Jestli jsem správně pochopil ten princip, tak ten mnou podezřeý kroužek, na obrázku žlutý s popiskami "check valve...", by měl mít minimální vůli vůči fialovému pístu a měl by být volně se pohybující nahoru a dolu, aby při stlačení a expanzi pouštěl olej jinou cestou.
Pokud já mám mezi tímhle žlutým kroužkem a fialovým pístem mezeru odhadem 0,5mm, je to špatně?
Ten ventil na spodní fotce je tedy nalisovaný v pístové trubce a měl by jít vylisovat ven a pak inkriminovaný kroužek/ ventil vyměnit?
Ještě je zajímavé, že v jedné vidli byla jen ta silná pružina jako je na druhé fotce, která evidentně slouží jako horní doraz a v druhé vidli byla kromě ní ještě jedna tenká, která tedy mohla uniknout z vnitřku toho zpětného ventilu.
Každopádně co ted? měl bych si asi vyrobit stahovák a ten spodek té pístnice (zpětný ventil) vylisovat a ten žlutý kroužek vyměnit.
Jo, zacvičil jsem s tím důkladně. A gufero jsem dal až poté, co mi tamtudy začal vytékat olej ven, takže se dostal opravdu všude.
Olej Castrol Fork Oil SAE 10W.
Ale myslím, že ta tvrdost je subjektivní (Nemám to s čím porovnat) a není problém. . Problém je ta absence tlumení
Naposledy editováno 02.02.2019 22:13:56
Poslední řešení je cartridge emulator od Racetech http://www.racetech...0%20Bandit/1995-2005
Originál ventil se vybrakuje ven a mezi píst a pružinu se nasadí jiný ventil, ale je to dost peněz.
Naposledy editováno 02.02.2019 22:43:40
1 reakcí na tento příspěvek Odborníci vidláci prosím poraďte
(reakce na) Odborníci vidláci prosím poraďte
Borntobewild píše: Ve vypuštěným oleji 100% nic nebylo. Já myslím, že je prostě jen opotřebený ten kroužek, co tvoří ventil. A předchozí majitel to vyřešil hustou sračkou místo oleje. A můj největší problém teď je, vyndat to celé pouzdro ven. Myslíš, že je tam jen zatlačené silou? asi jo, šroubovací to nebude a ohřát se to nedá.
Řekl bych, že budeš potřebovat soustružníka.
1 reakcí na tento příspěvek Odborníci vidláci prosím poraďte
kazdopadne ten check valve co je na fotce vypada, ze je KO, jestli to co vidim je to co si myslim, ze vidim... urcite tude olej protekat nema = nemuze to fungovat.
jak je check valve upevnenej ve vidlici nevim. dobry je mit nejakou vidlici na zniceni, na podruhe uz je clovek chytrejsi
Naposledy editováno 03.02.2019 00:09:31
E: Vypadá to, že je v trubce zalisovaný ocelový kroužek a ještě je konec trubky slisovaný.
Naposledy editováno 03.02.2019 00:21:20
1 reakcí na tento příspěvek Odborníci vidláci prosím poraďte
ale klidne bych to vysoustruzil - ty cudliky delaji jen distanci - tzn bych vysoustruzil ten krouzek a ty cudliky zvlast a treba prisouboval malyma soubkama (M2) apod...
nebo udelat silnejsi krouzek a zafrezovat 4 drazky, opet, cudlik nemusi mit valcovej tvar
Naposledy editováno 03.02.2019 10:58:40
1 reakcí na tento příspěvek Odborníci vidláci prosím poraďte
Jedna vidle už vidlí jak má. Dík všem, především Kohlsteinovi.
Tu hladnu oleje jsem dal nakonec nižší místo předepsaných 97mm 160. Při těch 97 se ani kurtou nedala stlačit o víc než asi 40mm.
Dolejt to můžu vždycky už na mašině..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Odborníci vidláci prosím poraďte
Borntobewild píše: Tak hotovo!
Jedna vidle už vidlí jak má. Dík všem, především Kohlsteinovi.
Tu hladnu oleje jsem dal nakonec nižší místo předepsaných 97mm 160. Při těch 97 se ani kurtou nedala stlačit o víc než asi 40mm.
Dolejt to můžu vždycky už na mašině..
Asi to víš, ale pro jistotu... Měřils tu hladinu při trubce zajetý na doraz?
No, tybrďo, to asi bude ono. V návodu jsem to marně hledal a na těch různých youtubenávodech to ukazovali vytažený. Taky jsem se přiklonil k vytažený, páč se to víc blížilo k té hodnotě 521ml each leg, což je evidentně chyba v návodu.
Zkusil jsem dát 97mm při zatažený vidli a to vypadá nejlíp.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Odborníci vidláci prosím poraďte
Jak byl ten krouzek jistenej ve vidli ?
jak novy krouzek zajistis aby ti nejezdil nahoru a dolu ?
a jen teda pro uplnost... hladina se meri po naliti , odvzdusneni, uplnem stlaceni vidle a BEZ pruziny.
Tech 521ml pokud mas dobrej manual se tam musi vejit..to je udaj kterej pouzijes kdyz ten olej jen z vidle vypustis a nerozebiras ji a chces tam nalejt olej zpatky. Jeste nikdy se mi nestalo, ze bych po naliti uvedeneho mnozstvi a odvzdusneni nedolival nad uvedenou hodnotu abych dodrzel hladinu.
dik za info a jeste te poprosim mas nejakou kompelt fotku vnitrnosti a celkove sestaveni tlumicu? nez jen tyhle detailni fotky.
Pružinku jsem tam nevracel. Neusadil bych jí tam aniž bych vylisovával to pouzdro, které drží ten ventil. Její smysl je podle mě pouze urychlení reakce.
V těch vidlích je nalisovaná příruba ve které je ten ventil vložený. Dostal jsem ho tam tak, že jsem ho ohnul. Ten starý šel ven dobře, také jsem na něj nemusel brát ohled. Ten nový jsem dal do hrnku a zalil vařící vodou.
Ten objem určitě nesedí. Buďto je chyba v návodu, nebo ty vidle nejsou originál. 521ml je opravdu po okraj při úplném vysunutí.
Z fotek by stejně nic nebylo.
Zkusím to nakreslit.
Naposledy editováno 03.02.2019 20:57:43
1 reakcí na tento příspěvek Odborníci vidláci prosím poraďte
1 reakcí na tento příspěvek Odborníci vidláci prosím poraďte
diky za tvoje vysvetleni..obrazek je vice nez dostacujici. Gratuluji k uspechu.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Bandit vs E10 [1, 2, 3, 4] Suzuki GSF 600 Bandit | MeCool | 115 | Včera v 16:48 SuperSic58 |
Výměna Oleje vidlice Suzuki Bandit ... Suzuki GSF 600 Bandit | Petiux | 19 | 11.3.2024 v 15:19 rg250 |
Barva Bandit Suzuki GSF 600 Bandit | Petiux | 8 | 10.3.2024 v 14:59 PlusOne |
Bandit pičo! pokec [1 ... 6, 7] Suzuki GSF 250 Bandit, Suzuki GSF 1200 Bandit, Suzuk... | Warthox | 200 | 12.11.2023 v 19:19 ferda.66 |
Výmněna spojky = Tvrdá páčka Suzuki GSF 600 Bandit, Suzuki GSF 600S Bandit | Pádecký | 4 | 31.10.2023 v 20:57 Kendyman |