A k otázce - já bych tam dal 20w40 API SG a vyšší, jaso MA. není zač...
Tak tohle mě zajímá...to si vyčetl kde???
Naposledy editováno 17.10.2017 15:11:20
crowack píše: lol mi se líbí, jak mu všichni radí, ať tam napere 10w40 však vy u teho nebudete až to zadře, co?
a mohl bys nám dozajista vysvětlit, proč by to měl s 10w-40 namísto 20w-40 zadřít, žeano...
1100Virago píše: fockewulf: Nezadře, ale můžou se chytnout lágry na klice. Jsou s určitou vůlí a olej s nižší viskozitou může odtamtud rychleji unikat, neudrží mazací film a vydře se to.
U 10w40 vs 10w50 bych to i chapal, ackoliv hodne 10w50 stejne degraduje na 40, ale ze to vadi jen za studena uz mi prijde divny, za tepla by mela mit 20w40 i 10w40 podobnou viskozitu.
Jinak za mě nejlépe 10w50 nebo 10w40. Mam na fjr hodně kilometrů
axs, Stev: Za studena jsou větší vůle, které se po zahřátí teplem vymezí Proto je za studena zapotřebí "lepidlo" a za tepla "zřídnutí" nevadí.
dakarista: Pokud výrobce předepisuje olej 20W, ví, proč to dělá. Pokud je mezi lágrem a čepem kliky dostatečná vůle, i ten 20W tam nateče dostatečně rychle.
Největší blbost co si lidi myslí je, že čím hustší olej, tím lépe to maže. To je právě největší mýt z dob škodovek
A přitom je to převážně špatně. Platí to jen u motorů co jsou před smrtí nebo s velkými vůlemi... ony se ty šály tím olejem i chladí a potřebují aby tam byl nějaký průtok a ten když není, tak je problém hned. ..
Naposledy editováno 19.10.2017 11:26:38
Je to jak pise 1100Virago..
Dle manualu třeba olejovy cerpadla jsou pro vsechny roky stejny..
Treba u XJ 600 v roce 2001 je uz uvedena 10w-40 normalne.
Osobne bych tam lil co pise vyrobce k danemu roku a vic bych to neresil.
Naposledy editováno 21.10.2017 10:23:45
1100Virago píše: axs: FJR1300 se vyrábí od roku 2001, to už byla nabídka olejů pestrá dost (i moje Virago z 90. let už má v manuálu tu škálu olejů podle teploty hodně širokou). Schválně jsem si postahoval několik manuálů tady ze serveru - v roce 2002 je tam jediný olej 20W40, později i 20W50 a až v roce 2008 je těch rozsahů více. Nějaký důvod to mít musí.
U tech prvních ty psali výměnu oleje v kardanu po 40000km a u novějších už je po deseti ... a taky žádná konstrukční změna. .. jak říkám léků 10w50 a žádný problém
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Kotouče na FJR 1300 Yamaha FJR 1300 | FJRPEPA | 20 | 6.5.2024 v 21:29 Pedl |
Niečo so spojkou FJR 1300 - 2007 Yamaha FJR 1300 | Fitipaldi33 | 10 | 2.4.2024 v 20:58 Iceman111 |
Zaslepky usazení bočních kufru na F... Yamaha FJR 1300 | Wolf33 | 20 | 26.3.2024 v 18:02 Wolf33 |
Zapojení doplňkového ukazatele rych... [1, 2] Yamaha FJR 1300 | Wolf33 | 35 | 25.3.2024 v 13:30 assassin |
Ostrov Brač [1, 2] Yamaha FJR 1300 | tryk | 43 | 18.2.2024 v 10:27 Šroubovák |