Téma: špatné brzdy
9.7.2017 v 18:47
Zdravím všechny dvou kolaře a mám dotaz. Zrovna jsem se vrátil z dovolené v Rakousku a v kempu mi z hlavního stojanu spadla na rozmoklé trávě mašina. Padla do trávy a většinu zachytila říditka. Další den když jsem nastartoval, tak mi začala blikat kontrolka vykřičníku a ABS. Dá se říci, že motorka jednou brzdila a jednou ne ( posilpovač řízení ). Když jsem vypl motor a znovu se rozjel, chvíli posilovač fungoval a po chvíli přestal pískat a fungovat. Když jsem slyšel pískot posilovače, brzdilo to bez problémů. Nakonec jsem s tím ujel cca. 780km, ale byla to zajímavá jízda.
Díky bohu jsem doma. Vyzkoušel jsem to odpojit od baterky pro restart, ale nic se nestalo.
Nesetkal se náhodou někdo s tímto.
Kolama dolů a díky Vám za Vaší pomoc.
Jorge
J.
Díky bohu jsem doma. Vyzkoušel jsem to odpojit od baterky pro restart, ale nic se nestalo.
Nesetkal se náhodou někdo s tímto.
Kolama dolů a díky Vám za Vaší pomoc.
Jorge
J.
1 reakcí na tento příspěvek špatné brzdy
Tipnul bych si na spínač nebo konektor u páčky brzdy, takto se chovalo BMW kamaráda když měl ten spínač zanesený prachem a stále do někoho boural když mu nefungoval posilovač.
1 reakcí na tento příspěvek špatné brzdy
Podle toho, jak blika kontrolka ABS a vykricniku se obcas da zjistit, o jakou zavadu se muze jednat.
Gen OFF, ABS ON = Only residual braking in both circuits.
Gen OFF, ABS flashes at 1 Hz = ABS not available. Pull-away test not completed.
Gen OFF, ABS flashes at 4 Hz = Only residual braking function available in both circuits.
Gen ON, ABS off = rear light/brake light defective.
Gen ON, ABS flashes at 1 Hz = At least one brake circuit without ABS.
Gen ON, ABS flashes at 4 Hz =At least one brake circuit in residual braking function mode.
Gen AND ABS flashing alternately at 1 Hz = Fluid level in Integral ABS too low, or Low voltage.
Gen OFF, ABS ON = Only residual braking in both circuits.
Gen OFF, ABS flashes at 1 Hz = ABS not available. Pull-away test not completed.
Gen OFF, ABS flashes at 4 Hz = Only residual braking function available in both circuits.
Gen ON, ABS off = rear light/brake light defective.
Gen ON, ABS flashes at 1 Hz = At least one brake circuit without ABS.
Gen ON, ABS flashes at 4 Hz =At least one brake circuit in residual braking function mode.
Gen AND ABS flashing alternately at 1 Hz = Fluid level in Integral ABS too low, or Low voltage.
1 reakcí na tento příspěvek špatné brzdy
V brzdici zadne cidlo neni.
Cidlo neni v brzdici, je namontovane pod nim na leve vidli, mezi brzdicem a nahonem tachometru ;) Jaky by melo vyznam, aby bylo v brzdici.
Podle stylu blikani/sviceni jednotlivych kontrolek bych pripadne vyloucil malo kapaliny v jednotce posilovace, pripadne prasklou zarovku a podobne a pak bych hledal dal (spinac, cidlo). Mohlo by pomoct pripojit motorku na diagnostiku BMW, pokud lze.
Naposledy editováno 09.07.2017 21:40:19
Podle stylu blikani/sviceni jednotlivych kontrolek bych pripadne vyloucil malo kapaliny v jednotce posilovace, pripadne prasklou zarovku a podobne a pak bych hledal dal (spinac, cidlo). Mohlo by pomoct pripojit motorku na diagnostiku BMW, pokud lze.
Naposledy editováno 09.07.2017 21:40:19
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) špatné brzdy
HonzaMT> Děkuji za poznatky. Co si myslíš o tomhle viz video?
Díky, Jirka
Díky, Jirka
1 reakcí na tento příspěvek špatné brzdy
Taky bych se podival na kapalinu - primo v jednotce posilovace/abs, ne na riditkach. Budes muset sundat nadrz. Jsou tam 2 nadrzky, 1 pro zadni a 1 pro predni kolo. Pri tom padu ti mohlo neco vytect. Kdyz uz to budes mit rozdelane, udelal bych komplet vymenu brzdovky, pokud jsi to nedelal nedavno - ale nevim, jak jsi zdatny, neni to v tomto pripade uplne lehke :)
Naposledy editováno 10.07.2017 17:58:07
Naposledy editováno 10.07.2017 17:58:07
HonzaMT> Děkuji Honzo, volal jsem do BMW a řekli mi úplně to stejný. Zítra se do toho s kamarádem pustím. Mohl by jsi mi prosím napsat a specifikovat na co si mám dát pozor? Budu namačkávat přední brzdu a vytlačovat případnou bublinu. Na moto jsem to nikdy nedělal..:o)
Jsoutam nějaké další nástrahy na co si mám dát pozor?
Moc Ti děkuji za rady!!
Jirka
Jsoutam nějaké další nástrahy na co si mám dát pozor?
Moc Ti děkuji za rady!!
Jirka
1 reakcí na tento příspěvek špatné brzdy
Stahni si servisni manual tady z motokatalogu, soubor bmw-r1150r-abs-eng.pdf. V kapitole 00 Maintenance najdes [Integral ABS] Changing/bleeding brake fluid in wheel circuit, stranka 00.42 (predni) a 00.46 (zadni, je tam chyba v nadpisu). Jednotka ma celkem 4 okruhy - 2x pedal/packa -> jednotka (Control circuit) a 2x jednotka -> brzdic (Wheel circuit). Podstatne pro tebe budou spise ty druhe. Daji se najit i nejaka videa na youtube.
Moje poznatky: Kdyz menis brzdovku v predni brzde, je treba, aby zadni brzda byla funkcni (dost kapaliny), protoze integral... Zadni brzdi u Rka/GS jen zadni, tam je to normalni. Odvzdusnovat zacni az pote, co zapnes zapalovani a provede se test brzd. Kdyz namackavas packu/pedal, delej to s citem, protoze jak se sepne motorek serva, bude to celkem ficak, je treba udrzet hladinu v nadrzce pro kapalinu (kamos muze odvzdusnovat na brzdici, ty muzes hlidat hladinu). Budes mozna potrebovat trochu vice kapaliny, nez je bezne u jinych motorek. Jinak je to v pripade "wheel circuits" skoro jako u bezne motorky - dolivas do jednotky, odvzdusnujes na brzdici, nejdrive levy, pak pravy a zadni - s tim, ze pokud pojede servo, nebudes brzdu pumpovat a povolovat/zatahovat sroub, bude to tlacit kapalinu samo ven, bacha na hladinu.
Pokud bys menil i ovladaci okruhy, je treba dodrzet poradi odvzdusnovacich sroubu, v tomto pripade na jednotce abs.
Idealne taky zkontroluj, zda je baterka v dobre kondici, protoze servo je na to docela haklive.
Naposledy editováno 10.07.2017 21:50:49
Moje poznatky: Kdyz menis brzdovku v predni brzde, je treba, aby zadni brzda byla funkcni (dost kapaliny), protoze integral... Zadni brzdi u Rka/GS jen zadni, tam je to normalni. Odvzdusnovat zacni az pote, co zapnes zapalovani a provede se test brzd. Kdyz namackavas packu/pedal, delej to s citem, protoze jak se sepne motorek serva, bude to celkem ficak, je treba udrzet hladinu v nadrzce pro kapalinu (kamos muze odvzdusnovat na brzdici, ty muzes hlidat hladinu). Budes mozna potrebovat trochu vice kapaliny, nez je bezne u jinych motorek. Jinak je to v pripade "wheel circuits" skoro jako u bezne motorky - dolivas do jednotky, odvzdusnujes na brzdici, nejdrive levy, pak pravy a zadni - s tim, ze pokud pojede servo, nebudes brzdu pumpovat a povolovat/zatahovat sroub, bude to tlacit kapalinu samo ven, bacha na hladinu.
Pokud bys menil i ovladaci okruhy, je treba dodrzet poradi odvzdusnovacich sroubu, v tomto pripade na jednotce abs.
Idealne taky zkontroluj, zda je baterka v dobre kondici, protoze servo je na to docela haklive.
Naposledy editováno 10.07.2017 21:50:49
HonzaMT> Honzo moc díky. Jak jsi myslel prosím toto - Pokud bys menil i ovladaci okruhy, je treba dodrzet poradi odvzdusnovacich sroubu, v tomto pripade na jednotce abs?
Myslel jsem, že jen doplním modulátor kapalinou a ovzdušním. Mám tedy začínat zadní brzdou a pak dopředu, nebo? Chápu správně, že když zapnu klíček bez nastartování, tak nemusím mačkat páčky, ale samo se to bude ovzdušňovat?
Ještě jedenou velký dík!!
Jirka
Myslel jsem, že jen doplním modulátor kapalinou a ovzdušním. Mám tedy začínat zadní brzdou a pak dopředu, nebo? Chápu správně, že když zapnu klíček bez nastartování, tak nemusím mačkat páčky, ale samo se to bude ovzdušňovat?
Ještě jedenou velký dík!!
Jirka
2 reakcí na tento příspěvek špatné brzdy
Přečti si ten návod :) Všechno tam je.
S ovládacími okruhy jsem to myslel tak, kdybys měnil kompletní brzdovou kapalinu všude.
Packu samozřejmě musíš zmáčknout. Mrkni na ten návod a pokud si nejsi jistý, dej to někomu, kdo se v BMW vyzná :)
Nejdříve ale samo zkontroluj, jestli to je fakt malým množstvím kapaliny...
Naposledy editováno 11.07.2017 12:22:48
S ovládacími okruhy jsem to myslel tak, kdybys měnil kompletní brzdovou kapalinu všude.
Packu samozřejmě musíš zmáčknout. Mrkni na ten návod a pokud si nejsi jistý, dej to někomu, kdo se v BMW vyzná :)
Nejdříve ale samo zkontroluj, jestli to je fakt malým množstvím kapaliny...
Naposledy editováno 11.07.2017 12:22:48
HonzaMT> Tak Honzo, vše dopadlo perfektně!! Systém byl zavzdušněný a tak jsem dolil brzdovku a vše jsem ovzdušnil. Vykřičník přestal blikat a vše brzdí jak má. Byla to dobrá zkušenost pro mne a když se něco takového příště stane, budu vědět kde šáhnout, případně budu moci poradit ostatním. Klidně jsem si to mohl opravit už v Rakousku, kdybych věděl.
Hold se člověk stále učí..:o)
Díky všem!!
J.
Hold se člověk stále učí..:o)
Díky všem!!
J.
1 reakcí na tento příspěvek špatné brzdy
Ty mas lankovy brzdy na motorce?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Kardan BMW R 1150 R | pidulik | 14 | 15.10.2024 v 19:42 sery. |
Rafička na tachometru BMW R 1150 R | pidulik | 2 | 20.5.2024 v 00:23 ja1 |
Spojka BMW R 1150 R | pidulik | 1 | 19.4.2024 v 18:54 JwKS_Pavel |
odborná oprava koncového prevodu BMW R 1100 GS, BMW R 1150 GS, BMW R 1150 GS Adventur... | Destroyer | 27 | 10.12.2023 v 13:00 Tomassino |
R1150RT ABS - problem s čerpadlom BMW R 1150 GS, BMW R 1150 GS Adventure, BMW R 1150 R... | oration | 2 | 7.11.2023 v 11:25 ja1 |