Když ale připojim baterku na nabíječku, indikátor svítí jako že je baterka plně nabitá. Není nová, cca 2 sezony použitá.
Nevíte mi prosím někdo poradit, co s tím? Čím by to mohlo být, a na co se mám zkusit podívat?
Díky moc !
Baterku treba zmerať voltmetrom, aké má napätie naprázdno. To, či svieti nejaká kontrolka na nabíjačke nám nehovorí nič.
Príznaky máš také ako keby ti odišiel regulátor/dobíjanie, ale neviem o tom žeby XJčka na to boli citlivé.
Baterka pri prepnutí blinkra nebzučí, to bzučí relé prerušovača, pretože nemá dostatočné napätie na zopnutie cievky, keďže máš zrejme vydojenú baterku po smrti. Nabíjačka si možno myslí že sa jedná o nabitú 6V baterku, ale pritom je to 12V baterka po smrti, to sa stáva pri inteligentných nabíjačkách, ktoré vedia aj 6V baterky.
A pricina je, ze mas pravdepodobne v prdeli regulator.
edit - kilix je rychlejsi, alespon to mas ze dvou stran
Naposledy editováno 10.05.2017 09:24:26
takže postup je nasledovný
1. proměřit baterku
2. je li špatná , koupit novou a změřit dobíjení
3. leze li z regulatoru mín než 13 voltu je špatnej,nebo maš na ceste regulator- baterie přechodovej odpor tj. zoxidovanej ,nebo vyhřatej konektor - rozebrat vyčistit a znova změřit
2. jeli dobra tj. ma 12V,tak potom tě čeka kontrola elektroinstalace od baterie ke spínačce , potom k zapalovaní a palubce a kontrola konektoru jestli nejsou zoxidované