Naposledy editováno 04.01.2017 21:47:07
1 reakcí na tento příspěvek Píst A,B,C
na průměr válce a ovalitu použiješ dutinoměr (šupito)
jinak sem sem zkopíroval text z diskuze uživatele 603356596 abych nemusel tolik prokrastinovat:) :
0 mth/vůle 0,06mm/ nikasil origo 0,04-0,05mm
40mth/vůle0,07mm/nikasil origo beze změn(vše za předpokladu správného používání stroje a jeho seřízení vždy vůči podmínkám a dobrý olej
60mth/vůle 0,07-0,08 nutná výměna pístu/nikasil moh stovku už ztratit,ale zaručeně se již z volného pístu udělají výtluky na horní hraně válce
100mth/další píst opět ztratil stovku až dvě/na nikasilu už jsou stopy po nečistotách a provozu,začíná se tvořit již měřitelná ovalita 0,01 a výtluky jsou větší,píst se opotřebovává rychleji.V tento moment je nejlepší nechat válec přehonovat diamantem(0,01mm) tím se skoro ztratí výtluky a sníží ovalita na minimum,nasadit odpovědný píst.
Po dalších 100mth je nikasil hotov a blíží se možné zadření(odhalení hliníku pod nikasilem).
Čím menší průměr píst má ,tím jsou intervaly kratší(85cm3/300cm3).
Vše lze prodloužit správným přístupem od mytí motorky,zahřátí před jízdou,kvalitou použitých filtrů a maziv.Do toho jsou tady samozřejmě ještě ložiska kliky,ojnice atd.Ideální je vyměnit píst hned po koupi za větší u 250 bývá vůle 0,06 tu měním za 0,05B-0,04C ,u 300 je ještě větší 0,08 a opatrněji zajíždím a dbám před závoděním na zahřátí.Tohle prodlužuje životnost válce o dvojnásobek 400mth i píst vydrží 60mth běžně a je jen stovka na něm dole,výtluky takřka nepozorovatelné.
Nutno dodat že dělaný nikasil nemá s origo nic společného a né každý jej navíc umí udělat na vysoké úrovni blížící se origu.Je vždy tlustší což bohužel vede spíše k sloupávání nežli výdrži a je vždy měkší než byl origo,rovnost také již není tak dobrá.Není nad origo nový válec.
Takže pokud člověk na to kašle a jen jezdí tak pomalu ztrácí výkon(kompres) až vydře nikasil tak to jednoduše zadře.A zde hrozí ledasco od zablokování kola a držky až po roztržení motoru na několik kusů.
Více na: http://www.motorkar.../?t=135263&pgr=1
Copyright © Motorkari.cz
Naposledy editováno 05.01.2017 12:28:50
1 reakcí na tento příspěvek Píst A,B,C
Prostě platí že to rozebereš :
- změříš píst a nesmí mít mít mín než 0.01mm pod deklarovanou hodnotu.
(pokud je víc opotřebený je na vyhození)
- změříš ovalitu válce která nesmí přesahovat více než 0.01mm.
(pokud je víc pošleš ho na honování)
- změříš průměr válce a zvolíš píst tak aby vůle byla 0.05-0.06mm
(pokud se do tohoto rozměru nevejdeš je vhodné válec poslat na nikasil)
nesplnění jakékoli podmínky je false:)
Naposledy editováno 05.01.2017 14:34:55
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Kawasaki kx 250, co to způsobilo Kawasaki KX 250, KTM 125 SX, Suzuki RM 125, Honda CR... | DrevoKocurik | 9 | 8.1.2024 v 22:46 Kohlstein |
Která je lepší Yamaha YZ 250, KTM 250 SX | borec638 | 2 | 3.1.2024 v 18:01 ja1 |
Vyndání zadního centrálu ktm KTM 250 SX | Kohoutkovi | 4 | 21.6.2023 v 19:13 ja1 |
Přední brzda hluchá KTM 250 SX | fghde | 11 | 8.6.2023 v 23:28 EnduroOnRoad |
Manual Yamaha YZ 250 2t rok 2001 Yamaha YZ 250 | radiard | 12 | 24.1.2023 v 20:50 radiard |