chcem sa opýtať tých ktorí menili predné lineárne pružiny za progresívne akú značku by doporučili.
Väčšina sa točí okolo značky Wilbers. Našiel som však dva druhy Wilbers.
Wilbers Promoto 109€
Wilbers 139€
Wilbers Promoto predávajú Parts Depot, ABMoto a iné. Tie druhé Wilbers som na stránkach SK ani CZ nenašiel.
Takže ktoré ste použili Vy?
1 reakcí na tento příspěvek Progresívne pružiny na GSX1400
Můj syn http://www.motorkari.cz/motorka/?mid=94445 je tam měl, když mašinu kupoval a po půlce sezóny tam dával originály, protože na normální turistiku jsou lepší.
Nevím, to jsi asi slyšet nechtěl, je to jenom můj názor.
HyperPro predné
HyperPro zadné
Tu je komplet.
ebay
Naposledy editováno 31.03.2016 21:23:51
1 reakcí na tento příspěvek Progresívne pružiny na GSX1400
Promoto - uhlíková oceľ
Wilbers (ešte nedávno s označením Professional) sú z kremíkovej ocele , teda o dosť trvácnejšie (a ani tak nešpinia olej v tlmičoch) .
U zadnich jsem nemel potrebu je menit.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Progresívne pružiny na GSX1400
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Progresívne pružiny na GSX1400
A prečo je šedá ? Skús raz ten olej z vidlíc pustiť cez jemný filtračný papier a zistíš , z čoho je šedý .
A ešte k tomu Teflónu , dovolím si použiť opis na slovenskej wikipédii (je aj na českej , ale nie taký podrobný) :
https://sk.wikipedia...lu%C3%B3retyl%C3%A9n a odtiaľ vypichnem ,pár faktov
"PTFE má veľmi nízky súčiniteľ šmykového trenia (f(oceľ–teflon) = 0,04). Dva PTFE povrchy sa po sebe kĺžu rovnako dobre ako dva ľadové povrchy. Okrem toho je tento súčiniteľ takmer rovnaký pre statický aj dynamický stav, preto je veľmi nenáročný prechod telesa z pokoja do pohybu."
PTFE je takmer nereaktívny ...
Na povrchu zhotovenom z PTFE takmer nič neprilieha
Vysoká odolnosť voči zvýšenej teplote, všetkým kyselinám, zásadám, alkoholom, ketónom, olejom
Naposledy editováno 01.04.2016 07:59:47
Wilbers Profesional nie su ani stránke výrobcu. Sú len Promoto a Wilbers. Promoto podla obrazku majú rôzne stúpanie a Wilbers podla obrazku lineárne. U oboch typoch píšu že sú progresívne. Škoda, že nerobia aj zadné
@ V_i_c_i
ano viem líšia sa dlžkou. Mám K2
brazel píše: HornisGSX> ...seda brecka diky vode ... A odkiaľ sa tam ta voda dostane ? Cez guferá ? Či sa vydestiluje z oleja ? Tak to majú Arabáši konečne vyriešenú otázku pitnej vody , vydestilujú si ju z ropy .
A prečo je šedá ? Skús raz ten olej z vidlíc pustiť cez jemný filtračný papier a zistíš , z čoho je šedý .
A ešte k tomu Teflónu , dovolím si použiť opis na slovenskej wikipédii (je aj na českej , ale nie taký podrobný) :
https://sk.wikipedia...lu%C3%B3retyl%C3%A9n a odtiaľ vypichnem ,pár faktov
"PTFE má veľmi nízky súčiniteľ šmykového trenia (f(oceľ–teflon) = 0,04). Dva PTFE povrchy sa po sebe kĺžu rovnako dobre ako dva ľadové povrchy. Okrem toho je tento súčiniteľ takmer rovnaký pre statický aj dynamický stav, preto je veľmi nenáročný prechod telesa z pokoja do pohybu."
PTFE je takmer nereaktívny ...
Na povrchu zhotovenom z PTFE takmer nič neprilieha
Vysoká odolnosť voči zvýšenej teplote, všetkým kyselinám, zásadám, alkoholom, ketónom, olejom
Kdyz se to netre, tak se to tedy asi neopotrebovava. Tak proc jsem je tedy musel menit? A myslis si, ze ten spodek savli je taky teflonovej? To si nemyslim.
Podle me je proste u pruzin blbost resit jestli olej spini vic nebo min.
Premerim delku jestli nejsou unavene a hotovo.
To tu peci radeji venuji pravidelnemu servisu tlumicu na ktery beztak kazdy sere.
Kludne na ten názov Professional zabudni , jednoducho v tejto dobe sú to len Wilbers (kremíková oceľ) a Promoto (tiež Wilbers , ale uhlíková oceľ) .
V_i_c_i , ale ty od začiatku spomínaš teflón , ja nie . Veď všetko , čo je vytočené z nejakého plastu je ľudovo (a automaticky) teflón .
V skratke , teflón tlmičový olej nešpiní , voda samozrejme tiež nie (nemá sa tam ako dostať) , olej vo vidliciach je znečisťovaný , kovovými a gumenými časťami vidlíc .
Naposledy editováno 01.04.2016 08:37:08
2 reakcí na tento příspěvek Progresívne pružiny na GSX1400
osiris píše: ...přecejen se ten olej ušpiní "prachem" natahaným z povrchu trubek přes prachovku a simerink
Mě by hlavně zajímalo jak dlouho mě ty trubky ještě vydrží netéct. Při podrobné prohlídce mám na nich už spousty vodorovných škrábanců. A pak jestli řešit repas nebo druhovýrobu. A zlatý by byly krásný .
Jinak postřeh z anglického GSX fóra je ten, že když už máš volná futra tak ti to tahá olejový film ven i přes gufero. Nechápu proč, ale je to tak. Někde zkusím najít fotky.
1 reakcí na tento příspěvek Progresívne pružiny na GSX1400
1 reakcí na tento příspěvek Progresívne pružiny na GSX1400
Gufero utesni i docela velky vrypy - kdyz se jim "zakulati" hrany, mel jsem na sjezdaku diry od kamenu a tesnilo to ok...
Tusim ze tu kdysi nekdo zkousel TiN povrch od nekoho kdo povlakuje rezne nastroje a mam za to ze to i fungovalo...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Progresívne pružiny na GSX1400
assassin píše: Vici: ale osklivy je to jak noc :)
Gufero utesni i docela velky vrypy - kdyz se jim "zakulati" hrany, mel jsem na sjezdaku diry od kamenu a tesnilo to ok...
Tusim ze tu kdysi nekdo zkousel TiN povrch od nekoho kdo povlakuje rezne nastroje a mam za to ze to i fungovalo...
Řikal jsem si už minule když jsem ty tlumiče dělal že ty trubky jsou nic moc. A zatím drží. Tak snad to takhle bude zase i příště.
VICI to kur....nemuzes myslet vazne dit je to vosklivy jak noc
Kúpil som ich v Rakúsku v haslacher.at za 235€ +pošta. Široko, daleko najlacnejší.
Ak sa podarí, cez výkend ich vymením.
Stará originál predná pružina - dlžka 322mm
Nová HyperPro - dlžka 320mm
Stará originál zadná - 209mm
Nová HyperPro zadná - 204mm
Nastavil som tvrdost, utlum a odskok podla doporučení HyprePro .Jazdné vlastnosti sa zlepšili v tom zmysle,že moto je stabilnejšia pri prejazde zatáčkama vo vyššej rýchlosti. Zadné nastavenie som musel upraviť z povodnej tvrdosti 4 drážky na 2 lebo to bolo ku podivu velmi tvrdé. Ešte sa musím pohrať s útlmom a odskokom na zadu. Zatial spokojnosť.
Nad jednou vecou však premýšlam. Pružiny HyperPro sú kratšie, predné aj zadné. Predné mi nevadia, ale zadné neviem či budú dostatočne tvrdé pri zaťažení spolujazdcom a velkou batožinou na dovču.
@ V_i_c_i ako si technicky myslel
posunout jejich možnost seřizování místo 1-5 na 2-6.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
ukazatel zařazené rychlosti suzuki ... [1, 2] Suzuki GSX 1400 | Tatrman | 34 | 6.8.2024 v 17:01 Lajda |
Model Suzuki GSX 1400 Suzuki GSX 1400 | SuzukiGSX14000 | 4 | 17.3.2024 v 09:38 dedek65 |
vysoké plexi na gsx 1400 ? kdo to m... Suzuki GSX 1400 | george1983 | 11 | 4.3.2024 v 15:44 Danny350 |
Motorka nezatáčí, vlní se na rovině... [1, 2, 3] Suzuki GSX 1400 | Dbednarik | 75 | 14.12.2023 v 16:58 Kohlstein |
GSX 1400 škubání [1, 2] Suzuki GSX 1400 | Moty1 | 56 | 22.7.2023 v 18:28 PEPA12N |