udělal jsem si radost a pořídil Matchlesse G80 z roku 64.
Vzhledem k tomu, že se bude asi muset preventivně rozhodit a zkontrolovat motor, uvítal bych tip na nějakýho šikovnýho človíčka, co se v těchto starších motorech vrtá a něco o nich ví.
Nejlépe Karlovarsko.
díky
1 reakcí na tento příspěvek Matchless G80-motor
A nebo Jardu Ptáka - bývalého plochodrážníka - resp. jeho tátu, který mu stavěl motory. Dřív míval Jarda dílnu v Bohaticích na teplárně.
Jestli ale někdo z nich měl kdy Matchlesse rozebranýcho na stole to netuším. Já vím že ve Varech bývávaly nějaký NORTONi ES-2, ale že bych znal někoho kdo tam měl G80, to ne. Byť se samozřejmě můžu mýlit.
Na tacháči je namotáno něco přes 40tis, zda to odpovídá asi nezjistim, ale docela bych tomu i věřil.
Poslední 4 roky motorka stála ve vytápěný garáži, co bylo před tím se budu snažit zjistit, každopádně motor jde startpákou normálně prošlápnout.
Někdo radí motor nerozebírat a zkusit to rozběhnout jak to je, ale radši bych měl jistotu, že je vše OK.Stejně se bude muset motor asi přetěsnit...
1 reakcí na tento příspěvek Matchless G80-motor
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Matchless G80-motor
Na veškerej spojovací materiál na motorce(šrouby atd) nebudou pasovat klasický klíče a to vč. imbusových? Mám slušně vybavenou dílnu, ale palcový klíče nemám žádný...
gratuluji k G80!
Vlastnil jsem tento motocykl v 70 létech v Karlových Varech. Nedávno se mi podařilo jednoho opět koupit.
Nevím jak jsi po roce daleko, pokud bys potřebovat pomoc, radu, ozvi se.
Tady jen pár rad, které snad již víš:
Klíče jsou Whithworth, nemá to nic společného s coulovými klíči třeba na Harley! Dnes mám originál, tenkrát jsem si je nabrušoval z metrických klíčů
Závity jsou CEI, většinou 26 TPI (26 závitů na coul délky), nepasuje žádný britský závit! Ty mají jinou formu!!!!
Český G80 měl brzdy a přední vidlici (Roadholder) od Nortona - Angličani tomu říkají Hybrid a neuznávají ho. Já mám taky G3 z roku 1960, ta G80 je o hodně lepší
Při nákupu dílů v zahraničí je proto potřeba být hodně opatrný aby vše pasovalo!
Pokud jsi již hotov: ventily nemají při studeného motoru žádnou vůli!!!! Zdvihadla (z titanu) se musí jen volně protáčet!!! Předstihuje kolem 11 mm, odstředivý předstih je plně otevřen
Startování: prošlápnout do komprese, dekompressorem přes mrtvý bod, pak nakopnout, pokud tak neuděláš, urazí nohu!!!
Řetěz primární 69 článků, sekundární 99 článků. Obnov, stojí sice 60£, po 25 tis km se mi přetrhl a byl to průšvih ty zbytky vydolovat
Toť pro dnešek vše.
P.S. Občas jezdím do Varů, rád bych tvůj stroj viděl, mohl bych předat i nějakou dokumentaci
ZP to you, Sir
1 reakcí na tento příspěvek Matchless G80-motor
Nevim, jak dlouho už motorka nejezdila, mám trochu obavy ze zatuhlého oleje někde v kanálku nebo hadičce,aby to pak při zkušebním startu mazalo na 100%. Navíc jsem min. rok do Válce nalil cca půl decku oleje co jsem měl po ruce(Castrol Power 1Racing 10W/50) a prošlápl motor, abych píst a válec trošku nakonzervoval a nevim, zda to byl dobrej nápad, vzhledem k tomu, že tyto moderní oleje rozpouští karbon, porot bych radši preventivně nejdříve ten průplach. Na druhou stranu netušim,jak moc je to agresivní a jestli tomu tím průplachovym olejem nemůžu nějak uškodit,případně jakej průplachovej olej použít...
Díky za názory.
edit: písmenko
Naposledy editováno 04.01.2017 19:17:22
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Používáte u veteránů přísady do ben... [1, 2] Matchless G 80 | mari | 57 | 13.6.2018 v 15:59 vencac |
Matchless G80 - dotaz Matchless G 80 | mari | 20 | 30.12.2014 v 23:34 mari |
Matchless G80 Matchless G 80 | Desmik | 27 | 5.12.2014 v 22:48 mari |
AJS Matchless G 80 | Desmik | 7 | 24.6.2009 v 23:58 zemic |
Matchless G80S Matchless G 80 | Desmik | 5 | 18.6.2009 v 21:16 Desmik |