https://www.aliexpre...0.0.0.5e672e0e1OGuTR
dle hodnocení je někdo už objednával:) "měřím" tak 5-6 motorek ročně pro známé a kamarády...za pivo ...takže to nepotřebuju do nějakého denního provozu ... je to alespoň trošku přesné ? nebo je to shit? Totožně vypadající zboží u nás prodavají kolem 3 tis ...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Měřáky podtlaků na karbce
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Měřáky podtlaků na karbce
kerut píše: assassin> ja snad skocim do garaze sundat karburator abych ti to predvedl.. jeste i jeden a pul desetiny je podle me dostatecne ohebna abych ji strcil do prumeru vetsiho nez 30mm (a to mam oproti spouste z vas defakto "vetsi anglicak")...
Jo takze ty budes merku ktera je siroka cca 10mm ohybat do sterbiny ktera vznikne v 30mm difuzoru (neni nahodou ta sterbina v kazdym miste jinak siroka?) vsechno to bude pruzit tim jak ohybas tu merku, a tam hodlas neco merit na setiny? Jakoze do jedny klapky ji narves silou ... a do druhy klapky ji taky narves silou
Jo tak na tuhle synchronizaci bych se docela i podival
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Měřáky podtlaků na karbce
a to mam narozdil od radaku na Vecku slozitejsi, protoze zadni karbece jsou ovladany tahlem od prednich... a uz me nes...
(E: a predzim ty karburatory hlavne VYCISTIM, a potom vymenim stary zpuchrely pruchodky... )
Naposledy editováno 17.02.2020 23:42:09
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Měřáky podtlaků na karbce
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Měřáky podtlaků na karbce
BTW v pripade ze mas valce (oba nebo ctyri to je fuk) v jine toleranci, nebo ze ti strika kazda tryska jinak, nebo ma jakou koliv jinou nesrovnalost nesouvisejici s nasavanim vzduchu - k cemu ti pak bude stejny podtlak proboha ??
kerut píše: ynzha> nevim jakej ma storm soubeh tahel, ja tam mam normalni sroubky s pruzinkama, a chodi to relativne normalne a zejmena bez vuli..
BTW v pripade ze mas valce (oba nebo ctyri to je fuk) v jine toleranci, nebo ze ti strika kazda tryska jinak, nebo ma jakou koliv jinou nesrovnalost nesouvisejici s nasavanim vzduchu - k cemu ti pak bude stejny podtlak proboha ??
Neznám Tvojí motorku, ale u XJčka mi hodnota podtlaku určuje, o kolik popojede šoupátko s jehlou v karburátoru, což je důležité. Jakou u toho bude mít polohu klapka, je nepodstatné. Pořád nechápu, co je za problém připojit budíky (carbtune, atd...) a za běhu motoru to během chvíle seštelovat. Než se snažit strkat hranaté kolíky do kulatých dírek. To je jak psychotesty na monocajta
merka je v tom 16ka, schvalne ztocena co nejvic aby bylo videt ze je ohebna (v principu k pripadnym narazkam, neni problem to zmerit, neni problem druhou rukou tocit sroubovakem, ale drzet ji tam a druhou rukou fotit makro uz je trosku akrobacie... na druhe je videt cislo merky)
na posledni jsou sroubky na serizovani klapek zadnich karbecu...
E: Lad22 tak k tomu pridame jeste tuhost membrany soupatka a tuhost konkretni pruzinky co ji vraci ? nehlede na to ze pri volnobehu ma bejt tahle jehla snad zavrena ne ? na to je tam volnobezna tryska..
Naposledy editováno 18.02.2020 00:28:37
1 reakcí na tento příspěvek Měřáky podtlaků na karbce
Kdybys napsal, ze se do te sterbiny kouknes proti svetlu a doladis, aby v obou prosvitlo svetlo naraz, tak tomu budu spis verit, nez ze nastavis neco takhle.
Jednou je pro tebe teorie svata a pak bys neco nastavoval/meril jak zednik
Lad: na volnobeh kolem toho soupatka bude fucet vsude okolo a navic se ani nehne, tam si myslim, ze prutok vzduchu reguluje ciste klapka - taky to sychronizujes obvykle sroubkama co nataci klapku. Tou soupe co zveda membrana je tam spis jako restrikce, kdyz je pilot kopyto a "neslysi" motor a toci heftem jak ho napadne
Naposledy editováno 18.02.2020 00:50:42
1 reakcí na tento příspěvek Měřáky podtlaků na karbce
Navic na to abys tu merku prohnul, musis na tu klapku zatlacit, vymezi se vule, v osach ... proste uplne neco jineho, nez kdyz jsou tam "volne"
Je mi to fuk nalad si to jak chces. Ja si motorku ladil podle podtlaku, malokomu jde 97 TL tak plynule, zalezi tam na tom nastaveni docela dost. Zvlast kdyz na synchronizaci zalezi i palivo v closed loop i alpha-n - senzory jsou jen na jednom valci...
Jo proti svetlu nic videt nebude, oni jsou to rovnotlake karbce ... hehe tele je malo sportovni motorka, ale ten tvuj zavodak si dokonce pridava podle podtlaku plyn
Btw uz jsi zjistil kolik vahy ma vfr na prednim kole? Suspension bible - paul thede(race tech) uvadi, ze moderni sportovni motorky maji okolo 50/50 respektive ve prospech predniho kola 52/48 ... offroady opacne...
Naposledy editováno 18.02.2020 01:04:39
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Měřáky podtlaků na karbce
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Měřáky podtlaků na karbce
Jo a dokonce si ani nemyslim, ze mas pravdu s tou pruzinou, rekl bych ze je rozdil kdyz ten moment pruziny zachyti doraz na sroubku - klapka mirne otevrena vs moment zachyti pres klapku merka oprena o stenu... ale nad tim se mi touhle denni dobou fakt badat uz nechce..
1 reakcí na tento příspěvek Měřáky podtlaků na karbce
Navic lehke tahnuti merky, kterou tam mas strcenou jen vrcholem?
Proste meris merkou sparu ktera je definovana tim jak se ti podari tu merku zdeformovat, na jakem miste ji tam vkladas atd...jo tohle je cely na vode.
Kazdopadne o kus vyse tvrdis, ze od rozhozene synchronizace nemuzou byt negativni jizdni projevy, ze pokud jsou, jsou zpusobene necim jinym. A navic, komu vadi cukani v zatacce, muze zmenit zpusob prujezdu zatackou nebo prevody takze resime uplnou zbytecnost
Jeste jsem si vzpomnel - obcas jsi schopnej namerit (a slyset na chodu motoru) lkdyz opres sroubovak do drazky toho stelovaciho sroubku ... tzn se sroubovakem v drazce nakroutis ok podtlaky, sroubovak pryc a je to rozhozeny ...
Naposledy editováno 18.02.2020 09:06:04
Radši než abych si koupil tu čínskou sadu, která je za prvé předražená a za druhé jí absoplutně nevěřím, tak bych se na tvém místě pustil touhle cestou.
Glycerinový, přesný a cejchovaný budík, cena 250kč, šroubení 70kč, hadička 10kč a případný kohoutek 20kč. Jsi na 350kč (a to přeháním) - krát 4 sady = 1400kč. (V mém případě jsem na 700kč, protože nejsem lama a stačí mi bohatě dva kusy)
Výhody - 1) Glycerin který dost zásadně eliminuje chvění ručičky, není tedy úplně nutné použít kohoutek na uškrcení,
2) garantovaná přesnost pro profíky, kteří tady řeší nesmyslné blbiny. Ten budík má tak velký rozmezí a tím
pádem citlivost že je až zbytečný.
Nevýhody - chce to šikovný ruce, který to vše složí do požadovaný podoby.
Na videích rozdíl mezi budíkama s kohoutkem a bez kohoutku. Nechal jsem to schválně na volnoběh aby ručička co nejvíc kmitala, když by byli otáčky správně mezi 1500 a 1800 ručička se úplně zastaví i bez kohoutku.
Naposledy editováno 18.02.2020 09:09:22
1 reakcí na tento příspěvek Měřáky podtlaků na karbce
Jen par údajů - difuzor D=32mm, klapka otevřená tak aby max spara (1bod) byla 0,1mm - uhel otevření klapky 6,5stupne. Ja tipuju, ze tam klidne uděláš 3-4 stovky chybu - 0,035mm rozdilu udela otevření klapky o 1stupen Plocha průřezu pro 0,1 spárů = 5,18mm2, plocha průřezu pro 0,135 spárů = 6,90mm2. Takze procentualne to sedi ... chyba v radu desítek procent velikosti samotné spáry dela desítky procent velikosti průřezu.
Tzn pro takhle malou spárů (a ona tam nejspis na volnobeh takova je) jsou i setiny dulezity.
Jo a na 4milimetrove tětive ten pruhyb dela 2tisiciny, takze to zásadní vliv nema. Posun mista mereni o 5mm od mista kde je nejvetsi spara dela setinu rozdilu.
Naposledy editováno 18.02.2020 10:35:59
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Měřáky podtlaků na karbce
Vezmi si mereni digitální posuvkou - u nejaky horsi ti litaj setiny sem tam jak o zivot, i u mitutoyo namerim hodnoty +- 2stovky ciste jen podle toho jak silne zatlačim na čelisti (myšleno s citem, silou ti ulitnou i desetiny...)
Jo a myslim, ze to trochu naznačuje o co tu jde, ta spara nejde poradne zmerit a navic chyba v radu setin ovlivnuje zasadne vysledek. Takze vsem ostatnim pred tebou prislo rozumnejsi misto mereni mikroskopických mezer měřit primo průtok - respektive podtlak. Proc měřit neco složité, kdyz to jde jednoduše... vetsina jezdících motocyklu ma totiz karburatory namontovane na motoru a obklopené kupou periferii a ne pod pianem ...
Naposledy editováno 18.02.2020 12:35:21
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Měřáky podtlaků na karbce
Zajímalo by mě, proč to dělat spárovou měrkou a kvůli tomu vydávat klapky ven z moto a přitom ji půlku rozebrat. Když přítom stačí podtlakové budíky připojit a seřídit během chvilky
A jak budeš měřit měrkou podtlaky tam, kde je nulová poloha klapek na doraz a šteluje se to bypassem
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Měřáky podtlaků na karbce
(jinak ja proti tomu mereni podtlaku od zacatku nic nemam, jen spekuluju nad bajnou presnosti teto metody..)
E: nemluve o tom ze kdyz chces steovat odtlaky, bylo by fain mit ten karbec vycistenej, mouchy nasate ve vzdusnicich a klapky zasrane jak jetel nejsou uplne dobry zaklad pro fnejake nastaveni..
Assassin> digitalni posuvku na chvilku zahod, vezmi si uplne normalni mikrometr a tahej si skrz nej merku (uz to tu padlo driv, neni naskodu si ty merky vubec promerit.. duveruj, ale proveruj) ;)
Naposledy editováno 18.02.2020 13:07:54
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Měřáky podtlaků na karbce
kerut píše: dakarista> a ta hrdla s hadickama tam bez sundaneho karburatoru nacpu asi jak ?
(jinak ja proti tomu mereni podtlaku od zacatku nic nemam, jen spekuluju nad bajnou presnosti teto metody..)
vetsinou je tam na to priruba nebo dira ve ktery je zasroubovanej sroubek. Takze celkem jednoduse.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Měřáky podtlaků na karbce
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Měřáky podtlaků na karbce
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Měřáky podtlaků na karbce
vycisteni proto ze kdyz delam karburator, tak delam karburator, a pokud je potreba sladit klapky tak jsem je asi predtim rozebiral ne ? (a pokud se tam vule pohly samy, tak je tuplem na case udelat generalku... ) diry u VFR mas mezi hlavama a ramem, u velky se tam da tusim vlezt horem, mala ma karburatory v bloku, aby ses dostal pod ne musis to sundat.. je docela boj dotahnout i objimky prirub, a ty si narozdil od tech sroubku co kryji podtlakove dirky muzes nastavit cilene k nejake pouzitelne skvire..
E: ad maly V (zde samozrejme uznavam ze je to dost netyp a extrem...) lepsi obrazek nez z hora tu nemam,.. z dola mas kolem hlav ram, z leva je tam jakz takz trochu pristup, kdyz to trosku odstrojis, na pravo to blokuje termostat a hadice od zadni hlavy k nemu (ta se pres karbec montovat prakticky neda)
Naposledy editováno 18.02.2020 14:18:40
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Měřáky podtlaků na karbce
JInak tedy na karburatorovy verzi jsem to na VFR nedelal, ale FI verze jsem delal asi 3 lidem, takze sychro klapek jsem urcite delal, pocitam ze ty mista na napojeni podtlaku budou na stejnych mistech. Tne tvuj postup s merkou jsem kdysi videl v nejakym predpotopnim manualu jako alternativu kdyz nemas merak.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Měřáky podtlaků na karbce
ja jen napadam mantru ze podtlak je jedina a zazracna vec kterou se da karburator seridit, nehlede na to ze tohle serizeni ovlivni jen volnobeh - coz mi uz DRN s Assassinem vmetli, ze existujou i lidi co ten volnobeh pouzivaji jinak nez nutny zlo (aby spalovaci motor zustal v chodu i ve chvili kdy netoci tisice otacek protoze prase s vymacknutou spojkou brzdi jen brzdama ), ...a je i fakt - uznavam - ze jsem existenci takovych uzivatelu v prvnim postouchnuti velkoryse prehledl..
jinak vieo me prekvapilo, ja myslel ze i 750 to ma jako 800 tzn. ze se tam da dostat nejak horem... tahle cast (sani/karburator) 750 me nikdy moc nezajimala pac je nekompatibilni (hodne komponent se 400 ruzne kompatibilnich je)
Assassin> aby jsis nemyslel ze ti nechci odpovedet, merkama na pet stovek zmeris absolutne pet stovek, merkama na dve zmeris absolutne dve,.. a relativne (porovnavanim) pak samozrejme i presneji
HMS> ted se do toho nejak zamotavame ? jak mu bere podtlak ? rychlejsi valec zvedne podtlak spis valci o 360° (E: 360 samozrejme, ne180.. proste tomu ktery saje kdyz je ten rychlejsi v expanzi = pohani ten sajici..) posunutemu ne, kdyz uz.. krom toho rychlejsi (nedejboze lehci) pist bude prece uz sam o sobe vetsi problem (pro plynulost) nez nejakej podtlak kterej vytvori ??
Naposledy editováno 18.02.2020 19:05:45