AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Kafi píše: Kluci, jake jsou vyhody hlinikovych rafku (exel) co se davaj na motocross motorky oproti starym ocelovym co mame na jawach?
Hmotnost a pevnost. Zkus si skočit na jawe 20+ metru skok
Naposledy editováno 16.01.2020 23:32:35
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
PetrL3 píše: Kafi> Řekněme, že ty ráfky nebudou slabé místo. Rozhodně jima nic nezkazíš. Maximálně můžeš špekulovat, pokud bys řešil karambol, jestli jeden nebo druhej půjde líp srovnat, abys dojel. Podle mě je to pro tvůj účel nepodstatný..
Myslis ze pro muj ucel jsou nepodstatny ty hlinikove rafky? Premyslim prave zda zainvestovat a koupit je..
Kafi píše: Myslis ze pro muj ucel jsou nepodstatny ty hlinikove rafky? Premyslim prave zda zainvestovat a koupit je..
Nic extra jima na expedici nezískáš.
Kdbys žádný neměl a musel kupovat, tak proč ne, nezreznou ti, budou lehčí....
Naposledy editováno 17.01.2020 07:37:08
Kafi píše: Myslis ze pro muj ucel jsou nepodstatny ty hlinikove rafky? Premyslim prave zda zainvestovat a koupit je..
Taky si myslím, že zde to řešíš zbytečně. Svět objedeš i na ocelových a u kol bych se spíše zaměřil na kvalitní výplet a ložiska. Dále pak podvozek - kvalitní a fungující tlumiče a vyztužení rámu, protože určitě pojedeš nastrojený jak vánoční stromeček. K tomu také dobré brzdy - kvalitní obložení a vepředu dobře brzdící kotouč. I tak se to bude kroutit jak had. O poctivé GO motoru a VAPE snad nemusím mluvit. Beru to tedy podle toho, že uvažuješ jet na JawěVýhoda duraláků je pevnost v poměru k hmotnosti plus antikoro efekt.
Tato trojice faktorů není až tak podstatná u sériových strojů počítaných na provoz po silnici,
kde ocelový ráfek udělá stejnou službu.
Skoky přes lavice nejsů na ráfky až takový záhul (to néni záhul skoro vůbec, když je hépneš tak, jak se má), jak přehupnůt přes nejaký járek nebo přes koleje...
Ostatně když se jede nekam dál, tak je dobré myslet na to, že je vhodné dojet do cíle. A tomu přizpůsobit jízdu.
Dnes jako kdyby byla móda či jak to nazvat - než připravit se na cestu tak, abych neřešil a nebo minimalizoval možné problémy - spíš se prostě jede a když se neco vysere, tak to je teprvá ten správný adrenalín...
Potom se sice použít dá (na soutěžní motorce je to jedno), ale už to nikdy nebude ono.
No ale kdyby se někomu podařilo takový úspěch (=ohnutí) zaznamenat, lepší, než bůchání kladivem je poškozenou část dat do pořádného svěráku a ten břuch ohnůt zpátky. Samozřejmostí je nejaké podložení nečím, že aby se nepoškodil povrch. To se kladivem "podaří" celkem spolehlivě...
3 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
http://www.veteranfo...116&idtop=170514
Naposledy editováno 17.01.2020 13:30:18
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Od tý doby používám nerezový a nemám s nima zatim jedinej zaznamenanej problém
Bimbam píše: Teda, to slyším prvně že by na péřákách nějak extra rupaly špice. Milan na tom jezdí desetiletí a nezmiňuje tuhle poruchu, Olda taky nikdy neříkal, že by ubýváním špic péřáky trpěly, Tonda zLoun taky nee.
Na pérákovi jsem najezdil nějakých 100 tisíc kilometrů ( plus mínus ) . Tedy - spíš víc. NIKDY mi nepraskl ani jediný drát . Vždycky jsem jezdil na původních kolech. Nikdy jsem žádné kolo nepřeplétal. Po dovolené v roce 1989, když jsme s manželkou jeli ve dvou a s nákladem do NSR jsem zjistil, že zadní kolo má výplet měkký, tou vahou povolil. Celé kolo jsem vyhodil, dal jiné, pěkné, a mám pocit, že na něm jsem jezdil donedávna. Ono taky - zadní kolo za sto korun, i s bubnem - to nemá cenu něco přeplétat.
Taky mě to sralo. Na bicyklu Liberta 24". A že tam teda výkon je, žejo. Jeden vůl...
Tak sem se opravdu už naštval a krčky s tou hlavičkou jsem prachsprostě vyžíhal. Jen jsem je chvilku ohřál plynovým hořákem, až naběhla barva a chvilku tak s ním vydržel. Né teda až do červena.
Protože do té doby sem aspoň jedenkrát týdně nejaků špajchnu vzadu měnil a už mě to dost vadilo. Po této operaci zatím takto "ošetřená" špica neuletěla (poznačil sem si je barvů) ani jedna.
Když to funguje na kole, može to fungovat aj - na kole motocyklovém...
Naposledy editováno 17.01.2020 18:21:09
Naposledy editováno 18.01.2020 19:41:20
Bimbam píše: Proč? Stačí aby nestál celý roky na slunku ale aspoň pod nějakou střechou nebo třeba před pěti lety prošel omlazovací kůrou plechařiny a laku. Moje stará škodivka šedivka dostala loni začátkem roku novej lak protože měla různobarevný dveře a haubnu no a kdybys na nikoukal třeba z pěti metrů, myslel by sis že to stálo někde ve stodole celý roky a přikrytý proti bordelu. Přitom to auto je celej život venku ( starej lak podle toho taky vypadal ) .
Tohel vypadá původně.... Kdyby to někdo polejval barvou po novu, asi by se nesral s těma bočníma linkama a nápisem akční verze na kufru..
PetrL3 píše: Zaregistroval sem v televizi reklamu na časopis, kdy v každém čísle jsou nějaké součástky a skládá se z toho kovovej model žigula (vaz 21).
Je to moc pěkný, tak sem se na to informoval a první číslo stojí 29 Kč, další 150 a každý další 250. Napřed to bude jednou za 14 dnů a pak 1 týdně, celkem 130 čísel.
Takže ten krásnej 50 cm kovovej model vyjde na 32.000 Kč a znamená to odběr časopisu po dobu snad 2,5 roku.
Jdete do toho někdo?
Mě to hned přešlo.
Podobně vycházela vloni Škoda 100. Jako model fakt pěknej do detailu, ale lidi od toho dávali ruce pryč a nedávno jsem viděl inzerát od někoho že se toho chce zbavit, že už na to nemá chuť a byla to podlaha s motorem, zadní podběhy a přední čelo s nápravou, jinak nic...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 7 | 26.4.2024 v 09:54 cmiral |
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 9 | 23.4.2024 v 21:06 rg250 |
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka | alexch | 2 | 9.4.2024 v 21:22 Dolin |
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka | rg250 | 10 | 14.3.2024 v 14:17 Mňojo |
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka | Mario853 | 7 | 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA |