Chtěl bych se zeptat:
1. je pravda, že baterii opravdu můžu na takové nabíječce mít celou zimu?
2. můžu nabíječku připojit přímo na baterku v motorce, aniž bych baterii vyndal?
Děkuju.
F
Lukas_13y píše: Maxipes_Fík> Je to marné, je to marné a opět je to marné.
https://fyzika.okhel...ie-zakladni-info.php
Ideální pracovní teplota Li-Ion baterií (vybíjení, nabíjení)
Pokojová teplota +18°C je většinou pro Li-Ion baterie ta nejideálnější.
OK, nenapsal jsem to, ale byla řeč o olověných baterkách, jestli LiFePo4 akumulátor nejpomaleji stárne při teplotě těsně nad nulou, tak by bylo nejlepší je skladovat v lednici na zrání masa, v které je jeden až dva stupně.
Možná by bylo dobré, kdyby si tady někteří účastníci uvědomili, že ideální skladovací teplota a ideální provozní teplota není stejná.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabíjení baterie v zimě
assassin píše: oni pouzivaji balancer kterej pres malinky rezistory vybiji clanky ktere maji vyssi napeti - je to pripojene paralelne, startovaci proud to tudiz neovlivnuje.
Takový balancer jsem si do své baterky zapojil, stojí asi 50 Kč na Ebay.com a než jsem ho použil, tak jsem měřením zjistil, že funguje dost přesně, pokud napětí článku překročí 3,6 V o jednu až dvě setiny voltu, tak ho začne vybíjet proudem 65 mA.
Maxipes_Fík píše: Takový balancer jsem si do své baterky zapojil, stojí asi 50 Kč na Ebay.com a než jsem ho použil, tak jsem měřením zjistil, že funguje dost přesně, pokud napětí článku překročí 3,6 V o jednu až dvě setiny voltu, tak ho začne vybíjet proudem 65 mA.
Jj. Jako nevýhodu tohodle reseni vidim to, ze ten balancer měří napětí - tzn je tam nakej procesor co musi byt napajenej. Měřil jsi jakej to ma klidovej odber? Ja mam baterku s timhle balancerem (xracer) v motorce uz druhej rok a nikdy jsem ji nenabijel a to ta motorka bude mit taky klidovej odber, vzhledem k tomu ze to je kroska bez spinacky.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabíjení baterie v zimě
1 reakcí na tento příspěvek Nabíjení baterie v zimě
fockewulf píše: pěkné...co to bylo za nabíječku?
To bohužel nevím, já u dotyčného byl jen kupovat nějaké díly a nezeptal jsem se. Motorku rozprodával proto, že mu to v garáží blaflo pod sedlem (kde byl akumulátor) a shořel mu podsedlový prostor s elektroinstalací a kus sedla. A když spočítal náklady na opravu v servisu, raději koupil jiné Virago a tohle rozprodával.
1 reakcí na tento příspěvek Nabíjení baterie v zimě
Kohlstein píše: 2. Odpojil bych při nabíjení kostru, ale to je jen pro supr opatrné jedince, sám to nedělám. A po dobití zase připojil kostru zpět na baterku.
1. Nová motorka, nová baterka. Jednou za dva měsíce to připojíš na tři hodiny na nabíječku a máš pokoj.
Edit - může se stát, že když na půl roku vyndáš baterku, tak tady bude na jaře dotaz, že svítí a bliká nějaká oranžová kontrolka a nejede to, jak by mělo.
2 reakcí na tento příspěvek Nabíjení baterie v zimě
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabíjení baterie v zimě
mRKEF píše: Na odpojování a zapojování je jednoduchá mnemotechnická pomůcka: zapojuji, čili + první (něco přidávám :), odpojuji (něco odebírám), takže - první. Aspoň tak to mám zažité, zpravidla to píšou i v manuálech k bateriím.
proč tak složitě? pravidlo ,aby nedošlo ke zkratu je jednoduché a jasné. Odpojuji kostru, abych neudělal vercajkem zkrat.Já mám na všech motorkách vytažené + drátem ven na konektor a nabíječky připojuji na něj a kostru, tím nejde nic přepólovat a nemusí se odpojovat baterka. Nabíjení je jednoduché.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabíjení baterie v zimě
mRKEF píše: Na odpojování a zapojování je jednoduchá mnemotechnická pomůcka: zapojuji, čili + první (něco přidávám :), odpojuji (něco odebírám), takže - první. Aspoň tak to mám zažité, zpravidla to píšou i v manuálech k bateriím.
Jo to je dobrý já měl problém si zapamatovat římský číslice a takže používám taky jednu mnemotechnickou pomůcku,třeba se to někomu bude hodit : Líce dámy -LCDM-50-100-500-1000 ,tak to jen tak ....
535xv píše: Jo to je dobrý já měl problém si zapamatovat římský číslice a takže používám taky jednu mnemotechnickou pomůcku,třeba se to někomu bude hodit : Líce dámy -LCDM-50-100-500-1000 ,tak to jen tak ....
Letos Cibuli Doma MámeČíkus píše: Lukas_13y> Já si prvně nevšiml, že to není olověná baterie. Tak jsem (zase) za totálního blbce, co už.
Buď v klidu, taky mě jako první napadlo, co je to za blbce, že neví, že na olověný baterce je 16V kravina
edit: Dočetl jsem to dál, tak nic
Už jsem myslel, že u novejch motorek někoho napadlo zvednout palubní napětí.
Nicméně tenhle měřák za pár kaček má bratránek a měří mu kupodivu celkem přesně.
Naposledy editováno 11.01.2020 09:24:12
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabíjení baterie v zimě
Osobně teda když už nabijim tak mimo motorku někde bokem. Prostě neměl bych klidný spaní. V 99,9 procentech se nic nestane, ale určitě se nabíjením mimo nic nepokazi.
Existuje malé riziko, že nabíječka selže a začne hořet. Aby se zamezilo neštěstí, doporučuji baterku nabíjet pouze vymontovanou z motorky a uloženou hlubokém podzemním bunkru, ideálně ve vakuu. V případě nehody budou ztráty minimální.
Naposledy editováno 11.01.2020 14:00:08
1 reakcí na tento příspěvek Nabíjení baterie v zimě
Zrovna baterie na nabijecce mi přijde větší riziko než doma voda apod. V garáži nejsem tak často jako doma. A ano i doma dbam na to, aby veškeré zbytečné zdroje nebyly pod napětím a ne kvůli halerovym úsporám elektřiny ale kvůli riziku požáru. Vodu vypinam při delším opuštění bydlení.
Baterka nemusí třeba shoret, ale čert ví. Vyvari se vytece, nadela bordel v masine. Říkejte si co chcete, ale radši to nechám bez dozoru nabíjet mimo. Jsou to asi 2-3 šrouby a pouze jednou za uhersky rok ;). Každá energie je potenciální nebezpečí. Je to jak data na HDD. Každému můžete říkat ať zalohuje, ale lidem to dojde až když se něco posere.
Naposledy editováno 11.01.2020 17:06:37
2 reakcí na tento příspěvek Nabíjení baterie v zimě
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabíjení baterie v zimě
charlie.vtx1800 píše: A uvědomujte si, že při jízdě je baterka dobíjená proudem daleko větším než z nějaký procesorový nabíječky? Nebylo by tedy bezpečnější ji vždy před jízdou vyndat z mašiny? Přece jenom - zkrat, požár...
Není pravda, ten proud je vysoký, pouze když je baterie vybitá. Pokud funguje správně regulátor a drží napětí na konstatní úrovni.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabíjení baterie v zimě
charlie.vtx1800 píše: A uvědomujte si, že při jízdě je baterka dobíjená proudem daleko větším než z nějaký procesorový nabíječky? Nebylo by tedy bezpečnější ji vždy před jízdou vyndat z mašiny? Přece jenom - zkrat, požár...
pri jizde jsi u te motorky fyzicky pritomen a pripadny pozar jsi schopen resit. taky moznost, ze shori kovovej regulator vs cinska plastova nabijecka je jina. Nabijeci proudy jsou v obou pripadech +- stejne, pokud jde o bezny provoz - oba nabijeci systemy jedou s napetovou regulaci.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Vibrace do sedla Honda CMX500 Rebel | Olgojc | 2 | 15.4.2024 v 20:01 Fueltank |
Honda Rebel 1100 / 500 dotaz Honda CMX500 Rebel, Honda CMX1100 Rebel | Jendisek | 5 | 4.11.2023 v 08:16 MungoJerry |
Řdičák v Americe Honda CMX500 Rebel | Kapacita15 | 8 | 7.7.2023 v 08:53 SLEEPER |
Návod Honda CMX500 Rebel | Rebel500 | 6 | 20.6.2023 v 14:15 puffybodie |
Honda CMX 500 Rebel - padací rámy Honda CMX500 Rebel | ivan99 | 2 | 18.4.2023 v 09:53 Gahan37 |