AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50
Naposledy editováno 04.12.2019 10:52:24
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Ano, má to negativa, ale jak pro koho. Ne každý parkuje v podzemních garážích, ale zas někdo bydlí 20km od nejbližší plynky.
Každopádně výlet od benzínky v Rokycanech do Starého Kolína, odtam do Nymburka za Bimbamem, odtam k večeru do Horní Břízy ke kamarádovi pro díly, a se zastávkou doma zas na benzínce v Rokycanech mě vyšel na asi 530kč (vlakem mám zpáteční do Starého Kolína za asi 550). V průměru jezdím za 1,30-1,40 korun na kilometr s bezturbovým dvoulitrem 98kW. Nemít to v plynu, tak se za palivo nedoplatím, ale takhle jezdím za míň, než jsem jezdil s benzínovým Matizem
A oproti tej naftě je to se servisem úplně někde jinde, za dva roky co to auto mám jsem krom paliva investoval max 15 000kč včetně filtrů, olejů, destiček, kotoučů... a za ty dva roky jsem najel cca 40 000km.
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Naposledy editováno 04.12.2019 18:15:46
Ono záleží na uhlu pohledu. Sice tankuji minimálně jednou týdně, ale plynku mám po cestě do práce. Vzhledem k tomu že jsem si Leganzu nekoupil jako limuzínu s bombou v kufru ale jako městskou nákupní tašku obohacenou o výkon, krouťák a komfort s výbavou při zachování nákladů, stojí mi to za to Další auto už bych bez LPG (rozuměj bez motoru vhodného k přestavbě na LPG) nekoupil.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Důležitý je aby v tom servisu měli člověka co tomu rozumí a najde skutečnou příčinu, což je dneska v dost případech problém. Třeba u nás teď od prosince odešel šikovnej kluk co dělal analýzy na motorech, šel do vývoje, protože mu vadilo jak to u nás funguje.
My tady měli v posledních 14 dnech dva špeky - pokud na to nepřijdou v daném servisu s pomocí servis centra Kosmonosy, tak se auto stahuje do Kosmonos, kde je kromě normálního servisu dílna analýz. Když i ty nevědí, tak se obrací na nás. Jedno byl Karoq kde v určitých ot. při akceleraci se ozýval od motoru "drhnoucí" zvuk. Vyměnili převodovku, zkoumali olej čerpadlo a nevím co dál a nic. Dali jsme to na válce, kde se to naštěstí podařilo opakovaně vyvolávat a výhoda je, že jde za jízdy vlézt do kanálu pod autem - tak jsme to do půl hodiny měli - vrzání z silentbloku momentové vzpěry při akceleraci, takže oprava za pár korun. No zákazník vydělal novou převodovku, tu mu tam nechali což se v 90tis km docela šikne. Druhý byl nový Kamiq, kde někde na 3500 ot se pravidelně pokud bylo auto studené objevovala silná rezonance - nakonec se zjistilo že to byl levý hnací hřídel. Jenže takovýhle postup je luxus Škodovky, u konkurence se s tím takhle vůbec nemažou.
Škodovák - taky jsem měl LPG - Š120 a potom Felda, naprostá spokojenost zejména u Feldy. Dneska ale mám Fabii Combi III 1,0TSi/81kw M6, už jsme s manželkou v podstatě sami, takže menší místo vzadu mě nevadí. Předtím jsem měl Octavii II v 1,6CR/77kW a do doby než mi odešel vstřikovač (než jsem to prodal tak mi odešel po cca 2000km znovu a novému zákazníkovi dle info po cca stejném nájezdu opět - nejspíš bude v okruhu bordel, nebo je načnuté čerpadlo a jdou z něj piliny) jsem byl spokojený, jezdil jsem dlouhodobý průměr 4,2l/100km. S Fabií jezdím spíš živějc proti Octě a dlouhodobou spotřebu mám 4,5l/100km což je při ceně 31Kč/l cca 1,4Kč/km. Benzín beru jen aditivovanou Effectu95 u Benziny, proto taky zjišťuji jestli má význam přidávat VIF benzin nebo ne - ještě jsem se nedopátral.
Překvapujeme mě to zakarbonování u toho MPi motoru - tam by to nemělo hrozit a tenhle motor by měl být "dlouhověký". Průser a ostuda tohodle agregátu je převodovka MQ100, která je dělaná jako ojebaná a postupem času se vymýšlelo a zkoušelo jak z prdu udělat kuličku. No jo manažery nenapravíš ……… .
Dneska jsem potřeboval dojet do města na poštu, tak jsem dofouknul pneu u Síma a ten po cca 2měsíčním stání na druhé šlápnutí šel a jel jak víno - asi dobře zvolený LL olej ve směsi
Naposledy editováno 04.12.2019 22:54:54
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Převodovka je trága, motor je tichej ale převodovku je slyšet, dělá příšerný zvuky zejména na pětku a obávám se, že právě na ni tohle auto dojede. Jinak na Upa nemohu nadávat, teda ještě topení, to auto se prostě ohřejvá strašně dlouho. Ale furt je to lepší než kámošovo citroen C3, nebo druheho kámoše Suzuki SX4. Tam je nereálné auto vytopit do příjemné teploty na krátké trase ač mluvíme o benzínove motorizaci.
Uvidíme co Bimbovi servisáci řeknou, ale příjemné to není. Neumim si představit, jak bych se cítil, kdybych u nového auta s takovým nájezdem musel něco podobného řešit.
Dneska jsem dokoukal na trabantˇáky. Poslední výprava byla fakt mazec. Vraceli se přes SK v létě den po nás kdy jsme jeli ze Spiše z hradu.
Když vidím Marka Slobodníka vzpomenu si jak popisoval Míla Urban setkání se spolužačkou v tramvaji kdy táhl v sítˇovce piva: kamarádka -Ahoj kam jedeš. Míla-Ahoj na Aljašku.( r.1976) spolužačka jen útrpně pokývala hlavou že se z toho další člověk zbláznil. Potkat Marka na pionýru Ahoj kam jedeš. Ahoj do Afriky by bylo taky výživné.
No objet trabantem svět klobouk dolů. Myslím že by měli Markovi v BB vystavět pomník a my druhý všem co se Danových výprav zůčastnili.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Jirka_S píše: bimbo750> ... Dali jsme to na válce, kde se to naštěstí podařilo opakovaně vyvolávat a výhoda je, že jde za jízdy vlézt do kanálu pod autem - tak jsme to do půl hodiny měli - vrzání z silentbloku momentové vzpěry při akceleraci, takže oprava za pár korun. No zákazník vydělal novou převodovku, tu mu tam nechali což se v 90tis km docela šikne. Druhý byl nový Kamiq, kde někde na 3500 ot se pravidelně pokud bylo auto studené objevovala silná rezonance - nakonec se zjistilo že to byl levý hnací hřídel. Jenže takovýhle postup je luxus Škodovky, u konkurence se s tím takhle vůbec nemažou.
To je ale čistě "váš" problém, jak se s tím "mažete". Zákazníkovi jste prodali vadnej kus a po reklamaci jste mu vrátili funkční kus, stejně jako konkurence. Jestli si s tím točíte někde na stolici, nebo to hodíte do šredru a dáte mu jiný auto je přeci jedno. A pokud se s tím u konkurence takto nemažou, tak plus pro ně, ne?
skodovak píše: JirkaS: Jo, jako ten motor v Upovi se nejeví špatně. Vadí mi ale zjevně SW přiškrcení, kdy reakce na plyn se měří v kalendáři, a extrémně nejvíc pak ubrání plynu při zahrabání předního kola. Opětovný náběh výkonu totiž trvá dlouho a v zimě na kluzku vjet z vedlejší na hlavní do proudu aut je riziko. Lega tohle má řešené čistě "uzávěrkou" skrz abs a přibrždění hrabajícího kola, a díky tomu naprosto perfektní akcelerace i na kluzku.
Převodovka je trága, motor je tichej ale převodovku je slyšet, dělá příšerný zvuky zejména na pětku a obávám se, že právě na ni tohle auto dojede. Jinak na Upa nemohu nadávat, teda ještě topení, to auto se prostě ohřejvá strašně dlouho. Ale furt je to lepší než kámošovo citroen C3, nebo druheho kámoše Suzuki SX4. Tam je nereálné auto vytopit do příjemné teploty na krátké trase ač mluvíme o benzínove motorizaci.
Uvidíme co Bimbovi servisáci řeknou, ale příjemné to není. Neumim si představit, jak bych se cítil, kdybych u nového auta s takovým nájezdem musel něco podobného řešit.
Cítil by ses jako podvedenej zákazní, co koupil křáp. Známej si koupil fungl nový BMW a při výjezdu z podzemních garáží, kdy za ním stála fronta aut, mu praskl náhon. Samozřejmě v servisu říkali, že takovou závadu nikdy neviděli atd... ale to už zrazenýho zákazníka samozřejmě nezajímá.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Bimbam píše: Když běží motorek rychlostí volnoběhu, tak už nemáš šanci pomoct šlapkama ( na dvojku je to zhruba nějakých 10 km/h ? ) anebo prostě neumím tak rychle dělat šlapohyb
Jestli se to nějak nelišilo převodama mezi různýma typama, tak jako mladej sem měl jawety dvě a normálně stačilo na dvojku přišlápnout, rychlost šlapání byla celkem snesitelná.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Jestli to má lépe udělané, jak byly prototypy nevím. Jindra to testuje, ale jak to vypadá jsem zatím nezkoumal.
Od pěti u nás byli na návštěvě čerti s Mikulášem a jiná pakáž. Bohužel si žádného smrada neodnesli tak se s tím budem muset vztekat do dalšího roku.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 7 | 26.4.2024 v 09:54 cmiral |
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 9 | 23.4.2024 v 21:06 rg250 |
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka | alexch | 2 | 9.4.2024 v 21:22 Dolin |
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka | rg250 | 10 | 14.3.2024 v 14:17 Mňojo |
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka | Mario853 | 7 | 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA |