Za všechno mohu poděkovat panu pneumatikáři z šestajovickýho MP6 Moto, který mi svou neodbornou výměnou zadní pneumatiky málem přivodil smrtelný pád a teď taky hromadu starostí. Nebudu se teď rozepisovat o tom, co pan Purr udělal špatně nebo neudělal, důležitý je, že mám na tisíc kousků rozsekaný levý ložisko v zadnim kole, v místě tohoto ložiska až nechutně ohoblovanej čep a pochroumanou levou vymezovací podložku... pro sichr chci radši koupit komplet všechna ložiska i s těsněnim + pravou vymez. matku na zadní kolo a taky ten čep. Jsem z toho fakt vedle, vůbec se to nemuselo stát kdybych byl býval ve všem nevěřil panu mechanikovi a hned si všechno nezkontroloval, motorku jsem měl doteď jako novou.
Víte prosím někdo, kde můžu všechny tyto věci co nejrychleji sehnat? Čep a podložku klidně beru i ojetou, hlavně když bude v dobrym stavu a taky stejnej model. Když budete mít ty díly stoprocentní, rád vám je taky dobře zaplatím- jsem v nouzi časové.
A- Spirit si nechávám jen jako poslední možnost, každopádně v pondělí jim zavoláma poptám se taky co a jak.
Uff, už abych všechny ty věci měl a hledal někoho kdo mi tam ty ložiska namontuje. Budu vděčný když někdo pomůže. Děkuju.
assassin>Hošíček>Dawe02> OZetka mozna budou mit SKFka, ale jak pise dawe, klidne tam dej obyc ZKL za par korun, to kolo se toci pomalu, max asi 3000otacek za minutu, to je proti tomu na co se ty loziska pouzivaj v prumyslu uplny nic....
dovolim si poznamecku, otacky jsou OK, tohle lozisko ma rychlostni limit 10000 rpm (mluvim o SKF), ale dobry lozisko delaj jeste jiny veci.
Jako napriklad kvalita obeznejch drah, tepelna uprava, material z kteryho je to cely vyrobeny (= odolnost proti razovymu zatezovani) a v neposledni rade klec (to co drzi kulicky), tesneni a pouzity mazivo
takze sumasumarum, na motyku tohodle typu bych osobne koupil nejlepsi co jde a neresil stovku uspory...
btw, zkousel si ELIT?
telefon přímo na pana Halbicha je 607 672 192 a jenom VIP jistě nedělá, neboť se tě určitě první zeptá na kdy by se to hodilo tobě a ne na kdy by se to hodilo jemu
Hošíček>Petr a Petr> v Elitu na Proseku nebo v těch Holešovicejch se hodlám stavit ve čtvrtek, budu mít konečně možnost utéci z práce. Jinak šetřit na tom fakt nehodlám, byl jsem smířenej i s tím že dám za jedno origo ložisko litra nebo tak podobně :))) teďka tady na to kolo koukám a říkám si že všechna ta tři ložiska jsou nějak v hajzlu... zvláštní... já to dyžtak pak všechno vyfotim abyste viděli o čem jsem tu celou dobu psal.
za litr by muselo bejt pozlaceny , spis to dodrbany nafot a vokaz. Fotky pokud mozno aby bylo videt na obou krouzkach vnejsi povrchy - diru a vnejsi prumer a ze stran.
co presne myslis tim, ze sou 3 nejak v hajzlu?
Dawe02>Petr a Petr> mysli asi obe v kole a jedno v rozete. Doporucuju vymenit vse, kdyz uz se v tom vrtas, je to par korun a je klid.
jo, to jo, co se tyce poctu, me spis zajimalo co je mysleny tim ze jsou v hajzlu, jen sem se blbe vyjadril.
Se ptam ze zvedavosti, jinak naprostej souhlas s komplet vymenou kdyz uz je to rozebrany...
Naposledy editováno 06.05.2008 22:29:46
Hošíček>Jinak všem moc díky za pomoc- o mašinu se sice starám vzorově, ale jakmile se něco vysere, jsem úplně bezradnej. Bez vaší pomoci bych byl v hajzlu.
tak tam dej SKF a mas klid.... treba SKF kuzelikovy do hlavy rizeni jsou o tridu jinde nez kulickovy origo co mam v TL atd...
staci i obyc... ale jak rika nekdo vyse tak SKF se opravdu pozna... delali sme drevoobrabeci stroj, rychlost vretene kolem 10tis a "obyc" loziska po 5 min chodu hrali ze si na tom neudrzel ruku, dali se SKF stejne rady (presnosti atd) a bez problemu...
(kdyz ses takovej fajnofka) :)
Jezdím pouze na okruhu a myslíš, že bych si na takovou motorku sedl, která by měla nevyvážený a šprajclý zadní kolo?
To že se to kouslo, nemusí být hned vinou výměny kola. Ale odbočil jsem od tvého problému.
Ložiska origo SKF si kup zde :
http://www.mxbikes.com/webshop/ , ceny myslím bezkonkurenční.
Určitě vyměn všechny ložiska. Můžeš tam dát i ekvivalent od ZKL.
Osu doporučuju koupit na ebay, před měsícem tam šly hned dvě po sobě. A cena kolem 10 Euro. Když to objednáš u A-Spiritu, můžeš čekat taky 6 měsíců a nakonec Ti dodají něco jiného.
Prachovky koupíš v http://www.seal-mart.cz/index.php - Štěrboholy. Tam Ti poradí i s výměnou ložisek, abys to neodborně nedoku...il.
ještě jsem se chtěl zeptat jestli se něco podobného nepřihodilo i vám? zajímá mě hlavně na jaký motorce a co to zapříčinilo.
Jinak jestli jsi myslel rozsmelcovane lozisko v kole, tak to bych myslim nikdy nedopustil, to prece sakra citis na jizdnich vlastnostech, kdyz narustaji vule. A ono to chvili trva, nez to dojde do mezniho stavu a lozisko odejde...pokud teda nejde o fatalni zavadu typu rozpadla klec, ktera jde raz na raz.
Je to jednoznacne spatna montaz, ale taky zalezi na kvalite, bo levnejsi loziska maj krouzky cementovany, a jsou nachylnejsi k tomuhle typu poskozeni. Kvalitnejsi kusy, jak SKF, jsou kaleny, takze trochu lepsi.
Rozsypana klec je uz posledni rana z milosti, ale to vetsinou bejva az druhotny poskozeni. Jako ze se podela neco jinyho, a az nakonec to odnese klec jako nejslabsi element v lozisku.
toz tak, a ted jsu jezdit
Naposledy editováno 08.05.2008 14:54:23
http://zbozi.arkov.c...c=&x=12&y=12
poraďte jaký teda na obě kola vybrat.
Hošíček>tak teď objednávám na www.arkov.cz kde mají úplně všechno co potřebuju... na předek jsou předepsaný dva kusy 6005 2rs1, na zadek dvě 6205 2rs1... do rozety ložisko 30x55x13 -r- ..... teď se chci jenom zeptat, mohu tam dát místo 2rs1 ložisko typu 2rs či rs1, či 2rsh, či 2rsl, či 2rshr nebo podobné? Jediná ložiska která jsou tam přesně 2rs1 jsou ta SKF W- nerezová za který bych v globálu zaplatil něco kolem pěti tisíc... takže jsem zase na vážkách... ale jestli jsou to jediná vhodná ložiska tak je koupím. Chci koupit dvě na předek, dvě na zadek a dvě do rozety- jedno jako náhradní.
na nerezovy loziska kasli, ty jsou do agresivniho prestredi. To driv nastane konec sveta nez bys vyuzil jejich vlastnosti.
Jinak to urcite chce 2RScokoliv, dulezity je utesneni z obou stran, teda ta 2, a aby to bylo kontaktni tesneni, coz je to rs.
takze 2RS1 nebo 2RSH (novejsi design)
2RSL znamena maly treni, ale to neni nutny, bo kdyz pojedes 300km/h tak kolo nebude tocit vic jak nejakejch 2000 rpm. Leda bys uvazoval rychlostni rekordy kolem 1000 km/h . Ale nic tim nezkazis, bude to fungovat OK
nic jinyho co je mi znamo SKF nema, takze ty ostatni budou od jiny firmy
Naposledy editováno 08.05.2008 20:29:14
Hošíček>jo a ještě gufera. na předek je předepsáno 30x47x7 -r- a na zadek 38x52x7 -r- jaký je rozdíl mezi jedno a dvojbřitým?
dvoubrity ma hlavni tesnici brit a pak jeste jeden pomocnej, kterej slouzi jako prachovka, proti vetsim necistotam, odstrikuje vodu atd. Nevim omkolik je tohle drazsi, ale nic tim nezkazis, jen je to uz trochu kanon na mouchy...
Název Výrobce Cena Počet Celkem DPH Celkem+DPH
CR 30x47x7 CRW1 R
gufero SKF 70.45 Kč 2 ks 140.91 Kč 19% 167.68 Kč
38x52x7 GP.WAS NBR
gufero-dvoubřité 26.24 Kč 2 ks 52.48 Kč 19% 62.45 Kč
6005-2RSL
ložisko kuličkové jednořadé SKF 167.53 Kč 2 ks 335.05 Kč 19% 398.71 Kč
6006-2RS1
ložisko kuličkové jednořadé SKF 198.89 Kč 2 ks 397.78 Kč 19% 473.36 Kč
6205-2RSL
ložisko kuličkové jednořadé SKF 184.50 Kč 2 ks 369.00 Kč 19% 439.11 Kč
Přepravné zdarma
Celkem 1541.31 Kč
V pondělí by to mělo dorazit, fakt se těším už. Měj se a přeju všem pěknej vejkend na mašině.
P.S.: Ještě vzkaz pro “Bornyse“ s X11. V případě že neznám zúčastněné lidi osobně a nevím o co jde…., tak bych se do toho jako slušný člověk a věřím že to Vy určitě jste, pro jistotu nepletl, natož abych někoho “mačkal, nebo mazal“. Přeji hezký den.
Pokud by jste dostal informace takoveho typu,tak je celkem logicke,ze jsem reagoval,jak jsem resgoval a pokud v tom nejedete tak se na me nezlobte a omlouvam se,nicmene nemam jak bych to overil a slo jen o radu dotycnemu.Pokud bych mel reagovat jen na to ,co mam overene,tak bych na foru asi nenapsal nic...a myslim,ze nikdo dalsi taky,takze by se forum mohlo zrusit....toliko k memu vyjadreni