AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Jirka4137 píše: pech.> JJ u Hondy to mají vychytané.
Milan- Já se na kolo dostanu tak o dovolené.
4 tisíce na kole tak možná za celý život,
tak ono se říká že chceš li motorku, kup si Hondu... Je to prostě světová jednička.
Parametry solidní a vydrží to statisíce km ať koupíš cokoli.... Kawa trochu zaostává sortimentem,
a Suzuki s Yamahou jsou už taková druhá jakost... Byť pořád o něco lepší než evropská
produkce... Yamaha má některé typy dlouhověké, ostatní jen průměrné...
Naposledy editováno 24.10.2019 23:36:27
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Honda je jediná fabrika v Japonsku postavená výhradně na výrobu motorek. Yamaha-hudební nástroje,Suzuky-rybářské sítě ,Kawa těžký průmysl. Evropa je na tom podobně.
Na servis beru jen Yamahu,Hondu a Jawu .
Naposledy editováno 25.10.2019 15:30:50
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
https://www.idnes.cz...25_jihlava-zpravy_mv
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Jirka4137 píše: pech.> Moje první motorka 4 takt byla Honda . Kawu a Suzuki jsem neměl. Yamaha je pro mě srdcovka značka na mě dělaná a pěkně vyladěná.
Honda je jediná fabrika v Japonsku postavená výhradně na výrobu motorek. Yamaha-hudební nástroje,Suzuky-rybářské sítě ,Kawa těžký průmysl. Evropa je na tom podobně.
Na servis beru jen Yamahu,Hondu a Jawu .
Kawasaki dělá strojírenství celkově, včetně robotiky... Yamaha je zase dodavatelem strojírenských sestav a podsestav pro kdekoho...
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Pravděpodobně jsem realizoval jedinečný dlouhodobý zátěžový test.
Honda CBR600RR / 2005. Po silnici v rámci zajíždění ujeto 750km - na víc už nezbyl čas.
Další již jen silniční okruhy = původní motor dal okruhových 18 000 km !!! mezi 2008-2014.(Motor je stále OK - ale preventivně demontován - bude zastavěn, až při návratu do sériové podoby/pokud k tomu někdy dojde?!).
Motorka sice dostala úpravu elektroniky, výfuk a sání (pak ještě chlazení a podvozek)- nikoli však pro přemotorování (i když z ní lze dostat cca 135PS), ale pouze k úpravě křivky (na motoru 121PS / sériová má psáno 117PS). Určení motorky pro vytrvalostní závody Endurance (typu Le Mans). Když pak v 2009/10 reálně skončil seriál Czech Endurance Cup = jezdil stroj také krátké závody.
Za 18 000km okruhových potřebovala mechanika motoru pouze jedinou sadu spojkových lamel!!!
Jinak TO jezdilo a jezdilo a jezdilo (samozřejmě servis odpovídal zátěži - tzn. co 1000km výměna oleje. On si motor také řekne = olej neubývá, až přepálený pak mizí - klidně 0,5 litru za 3 x 20 minut.
Na rok 2015 instalován do podvozku jiný motor po repasi (jezdil v bugině Lukáše Mrvky od Sedlčan).
Měl ale načnutou převodovku - takže jsem si motor na sezonu 2016 a pak znovu na 2017 musel repasovat..
Od roku 2015 byl obnoven seriál CEC - motorka je pravidelným účastníkem.
Čtvrtý rok v řadě po sobě (nyní v teamu Motoriders FR) si dojela také letos pro titul CEC SSP 2019 .
Oproti Yamaze R6 je Honda pracnější na ovládání - je to takový těžší delší bručoun, proti lehkonohému vzteklounovi.
Je pracnější na ovládání oproti Yamaze, ale není záludný.
Díky menšímu výkonu je Honda trvanlivější držák = pro krátké závody nevýhoda. Ale pro dlouhé vytrvalostní závody, a vůbec ekonomiku závodění nás "chudých študentů", strojek výborné užitné hodnoty.
Škoda, že strojek obdobných vlastností - třeba jen v kubatuře 400ccm (350) nedokáže vyrobit tuzemský výrobce. Trend 300-390ccm se ujal jak na silnici / tak závodění. Přejmenovaný Číňan je fakticky jen další slepá kolej ztráty identity.
Naposledy editováno 25.10.2019 22:47:41
A nad 10 tisíc otáček synfonie. Hondu obdivuju práve kvůli motorům které udivují svojí čistotou a výdrží.
Naposledy editováno 26.10.2019 13:05:46
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Naposledy editováno 26.10.2019 18:50:33
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Bimbam píše: Hmm, Milan je asi mimo interfernet anebo místo svého výskytu ve středozemi tají a neprozradí
Ted' jsem přijel z cest. Pátek i sobotu jsem strávil v Poděbradech, ale bez internetu. Počítač mám jen doma, takže vše co kdo píše, čtu jedině až po příjezdu. Nakoukli jsme do Nymburka a cestou zpět do chrámu sv. Barbory v Kutné Hoře. Původně jsem si myslel, že bych se s tebou setkal, jakožto i s Jirkou_S anebo zajel k Erikovi, ale nějak to nevyšlo. Jel jsem stodvacítkou, u Nymburka přestala startovat. Baterka 7 let a najednou odešla...no, stává se to, ted' už jezdím.
Navštíven střed ČR v Golč. Jeníkově.
Dan : O té havárii Populara vím, je to zajímavé.
V závislosti na definici se zeměpisný střed Evropy může nacházet v následujících místech:
v Česku
Brušperk
Břežany nad Ohří
vrch Kohout u Benešova nad Černou (okres Český Krumlov)
Locus perennis u Lišova (okres České Budějovice)
u Kouřimi – je tak sice označován, ale ve skutečnosti jde jen o průsečík 50. rovnoběžky a 15. poledníku
vrch Melechov u Havlíčkova Brodu
v Lipníku nad Bečvou v Klášterní zahradě
u Třebíče
u Znojma
u Žďáru nad Sázavou
v Brně na Zelném trhu
vrch Brno - Radeč západně od Lhoty pod Radčem (okres Rokycany)
v Německu
Mittelpunkt Europas (Německo) tři metry od hranic s Českem nedaleko vrchu Dyleň
v Hildweinsreuthu u Flossenbürgu (Bavorsko)
v Kleinmaischeidu u Neuwiedu v Porýní-Falci (střed Evropské unie po rozšíření v roce 2004)
v dalších zemích
kostel sv. Jána pod obcí Krahule nad Kremnickými Banemi u Kremnice (Slovensko)
u vsi Dilove u města Rachov (Ukrajina, Zakarpatská oblast)
Suchowola (severovýchodní Polsko)
v obci Purnušk?s u Vilniusu (Litva) – asi 26 km od města v hloubce 180 km pod zemským povrchem
jezero Šo, (Bělorusko, Vitebská oblast)
3 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
3 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Potom jsme popojeli, že si dáme to kafe. Motorku jsem chtěl postavit na hlavní stojan, když vtom se mnou zamávala a začala se kácet k zemi na opačnou stranu, než jsem stál - a zároveň na kamarádovu Jawu 650. Horké chvilky to byly...naštěstí kamarád přiskočil a dali jsme Adenium na kola a poté na boční stojan. Ukázalo se, že si z nás asi v Jawě udělali srandu. Jawa 660 váží cca 200 kilo. Hlavní stojan je k rámu přichycen dvěma čepy. Ty čepy jsou k němu "přivařeny". Ty uvozovky píšu schválně. To přivaření spočívá v tom, že čep je na dvou místech přichycen k rámu asi milimetrovým svárem. Inu, zdá se mi, ač nesvářím a o svařování nevím zhola nic, že je to na 200 kilovou motorku málo. Ty svárky praskly, čep se vyvlékl a stojan upadl. Když jsem ho chtěl narovnat, abych zjistil co s tím, ulomil se svárek i na druhé straně. Nevím o nikom z majitelů Jawy 660, kdo by se s tímto setkal. V podstatě se nic nestalo, ale kdyby se čep ulomil vibracemi za jízdy a stojan zablokoval zadní kolo, mohl být problém jako hrom na světě. Tak si říkám, proč Týnečtí ten čep nepřivařili kolem dokola, to snad není taková práce navíc. Jawa 660 je velmi dobrá motorka, ale takovéto maličkosti by tedy býti nemusely... Možná se to stává i u anglických, japonských nebo čínských motorek - nevím, ale u jinak dobré jawy to zamrzí.
Mám vymyšlené řešení - místo čepů dám silné šrouby, matky a zajistím závlačkami. Nebude se mít co ulomit.
Jinak - hezký výlet, počasí, najeto asi 100 km a asi bude zima....
stojan
Ulomený čep
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Milan1963 píše: Jawa 660 je velmi dobrá motorka, ale takovéto maličkosti by tedy býti nemusely... Možná se to stává i u anglických, japonských nebo čínských motorek..-
Jasně, to je úplně normální. Neřeš.
I u auta se mi to obča stáva (německoho i japonského). nejen central, jednou i bočák.
Adenium je kvalitní, nešiř fámy o poruchách
Naposledy editováno 27.10.2019 22:49:22
Včera jsem vyjel s Mirkem poprve od jara co ho sundal ukajinec.Nohu má po operaci sešroubovanou. Já Fazer, Mira BMW K1200RS. Na můj popud BMW neprodal kvůli špatné ergonometrii řídítek. Nakreslil jsem mu výkres jeho kamoš udělal program na CNC a prodloužení je na světě. Motorka která nová stála ranec. Dneska se prodává za 60tisíc a jede jak čert.
Mám radost. Najeto jen 100km ale pohodových a super. Kafčo jsme dali na benzině s posezením.
Ten stojan snad přivaří někdo kdo funguje bez dotací zato poctivě.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 250 Kývačka Jawa 250/353 Kývačka Jawa ČZ | Tom350354 | 5 | Dnes v 07:45 Bimbam |
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 7 | 26.4.2024 v 09:54 cmiral |
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 9 | 23.4.2024 v 21:06 rg250 |
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka | alexch | 2 | 9.4.2024 v 21:22 Dolin |
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka | rg250 | 10 | 14.3.2024 v 14:17 Mňojo |