Už dlouho přemýšlím o motorce do terénu.
Nevím jestli krosku nebo spíš enduro. Do začátku něco spíš méně udrzboveho než se to člověk trochu naučí co a jak.
Druhá věc o které přemýšlím je výška postavy 193 cm. Chtěl bych najít mašinu která mi sedne.abych na ni nebyl jak obr
kde by bylo sedlo kolem 100cm vysoko.
Řídítka bych zvednul podložkou o pár čísel.
Jestli máte nějaké návrhy pro které moto bych se mohl rozhodnout budu moc vděčný.
Ať se daří ve stopě
1 reakcí na tento příspěvek Jakou enduro motorku podle výšky postavy 190+
Čau, Tom
Jakou enduro motorku podle výšky postavy 190+
PS: na výške vôbec, ale vôbec nezáleží, čím dlhšie nohy tým lepšie, ja som vysoký dosť 180 cm, ale mám krátke nožičky=ťažko sa na to lezie a zlieza.
Naposledy editováno 23.10.2019 20:15:16
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou enduro motorku podle výšky postavy 190+
Je mi jasný že nejsem první kdo se na to ptá. Ale bohužel jsem nikde nenašel konkrétně to co bych potřeboval vědět. Tak se ptám sám.
Jaký enduro či kroska je podle vás pro vyšší lidi
Díky. Moc
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou enduro motorku podle výšky postavy 190+
Jelikož píšeš že je ti jedno jestli MX nebo enduro, je ti jedno jestli to bude mít RZ a zároveň chceš jezdit mimo tratě, tak mám vážnou obavu že bys byl jeden z těch který slušnejm endurákům dělaj mezi lidma spíš ostudu a zlo. Navíc jsi neodpověděl na otázku na zkušenosti a tvůj rozpočet je taky spíš na spodní hranici možnýho.
Možná se pletu a jezdit budeš slušně, určitě si poradíš i bez mejch rad, ale tak nějak se odmítám na tom podílet. Třeba se nad tím zamyslíš, třeba mi jen odepíšeš že jsem kus vola
Čau, Tom
1 reakcí na tento příspěvek Jakou enduro motorku podle výšky postavy 190+
Naposledy editováno 23.10.2019 19:16:31
Přišel jsem s poměrně jednoduchou otázkou se kterou si nevím zatím rady. Ale jak koukám tak typek jako Ty mi rozhodně neporadí, hledáš ve všem něco spatnyho a nedáš ani nejmenší radu. Nepochopím že člověk se zkušenostmi jaký asi jsi, nedokáže napsat jednoduchou větu ve formě =hele ty amatere když si takhle velkej tak by ti sedělo třeba yamaha yz250 nebo wrf450. Jsou to větší mašiny.
Nějakou takovou odpověď bych tady čekal
Díky všem za reakci a radu
Tak nevím kros nebo enduro a jakou značku.
Jakou enduro motorku podle výšky postavy 190+
S tvým rozpočtem bych koukal po čemkoli tupém na značkách. Kdyby se ti podařilo sehnat DR 350, ještě by ti zbyly peníze na údržbu, případně na výbavu, pokud nemáš/nemáš kompletní. Rozhodně bych nezačínal s MX, když začínáš, je potřeba se nejprve naučit jezdit pomalu a plynule. Navíc ač kroska, jde použít v lese, je to bez úprav jako těžší setrvačník, delší plyn nebo pružiny ve spojce dost krkolomné a únavné.
je velkej rozdíl mezi krosku a endurem. ani to si neumíš rozhodnout, protože nevíš, protože jsi se ani nezajímal
50tis je tak na starý jednoválcový kladivo typu DR, XT, apod a to ti bude vyhovovat i vejškou. na druhé straně to jsou dobré mašiny a na seznámení s terén proč ne
pokud se fakt bavíme o "ostrých", ne, že by ty motorky byly všechny stejně velký, bety jsou obecně trošku drobnější, yamahy maličko robustnější, ale vše je tak nějak skoro stejná velikost
a jeho obava, aby se endurák choval alespoň v rámci možností nějak slušně, je hodně na místě a nedivím se, že mu na tom tak záleží
Jakou enduro motorku podle výšky postavy 190+
Na srandičky celkem ujde, v rámci možností cestovního endura na drapákách. Nebo TT600 je vysoká ale na tom Bigu dlouhán vypadá celkem normálně.
Za pade to pořídíš. Ovšem, je to nutno brát tak, že už něco pamatuje a nejspíš repas podvozku a nějaký to zkouknutí motoru bude chtít, má li fungovat.
Ale dlouhý lidi to mají složité, nepočítá se s tím při konstrukci... Vždy tam bude problém trojúhelník stupačka - sedlo - řídítka. Spíš než samotná výška sedla nad zemí. Kdysi jsem připravoval okruhovku jednomu týpkovi, co měl dva metry... jako nějak se to naladilo, ale stejně ty limity dané rámem tam byly. Ale na tom enduru to bude lepší.
Můžeš mírně snížit stupačky, ale ne moc, protože bys chytal o zem, plus úpravy brzdy a řazení ( u endura se dostane řadička k nártu když to sklopíš, musí být delší... ale pak má dlouhý chod...atd.) . K tomu zvýšit sedlo, přešít s podložkou z pěny. A dát široký řídítka, účinnější než je zvedat, a pak s rozumem použít objímky řídítek pod úhlem, na některých motorkách jsou a stačí otočit, nebo se dají koupit.
Naposledy editováno 24.10.2019 09:55:57
1 reakcí na tento příspěvek Jakou enduro motorku podle výšky postavy 190+
Velikost neřeš, buď rád - malý lidi maj větší problém.
Naposledy editováno 24.10.2019 11:13:59
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou enduro motorku podle výšky postavy 190+
Sypat budeš do všeho, pokud nejsi ten typ co zavře šrajtofli a jezdí na rozhašený mrdce… A pokud to bude brát do terénu, tak neexistuje, aby neřešil. Vše co se máchá v blátě je odsouzený k zániku, jedno jestli sportovní díly na krosce, nebo nějaký jiný na nějakým cestovním enduru...
Jediný co pomůže, je údržba motorky. Někteří to nazývají sypáním tady....
Ale je to tak, že pokud po návratu z terénu rozeberu a vyčistím, namažu a ošetřím, dotáhnu, tak je to ok. Ani závodní motorka nic nepotřebuje během sezony, snad spojku, kdo jede.
Sypou ti, kdo to zasviněný zahodí a za tejden zas vytáhnou a tradá, tam pak se za blbost platí. Vidle, centrál, zadek, brzdy... chlazení atd.
Leta jsem měl krosku a nějaký cestovní něco, jako XT, DR600 a podobně. Většinou bylo míň trablů na krosce, kterou si po ježdění hodíš na stoličku a tu hoďku tomu dáš...
Když například TT600 vymácháš v blátě, umeješ wapem a neřešíš , tak za dva měsíce je uložení kyvky a centrálu v čudu... Ale když vytaháš čepy a přemažeš to, máš klid. Platí to co u krosky. Jenže to se u cesťáku nikomu moc nechce .
Naposledy editováno 24.10.2019 11:52:54
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou enduro motorku podle výšky postavy 190+
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou enduro motorku podle výšky postavy 190+
Připomělo mi to doby, kdy jsme lítali na pinckách. Kdo měl k technice trochu vztah, ten dělal furt nějakou údržbu - dotahoval, mazal, pucoval, seřizoval - a pincek se odvděčil téměř nesmrtelností. Kdo byl vemeno a sral na to, tomu to dojelo akorát na konec dědiny - většinou byla příčina v rozhašeném zapalování, karbecu, zlomených lankách, poloprázdných gumách a nebo z toho vypadly poslední tři šrouby.
Jakou enduro motorku podle výšky postavy 190+
Bohužiaľ je cenou za ostré nutnosť dôkladnejšej údržby, ale ja som si práve kvôli tomu kúpil CRF 250L a o necelý rok šla preč, pretože tam ani nebola tá radosť. Mal som riadilá o 5 cm vyššie a i tak ma po chvíli bolel celý človek a to som viac odpočíval než jazdil. Za mňa ostré, s údržbou sa proste treba zmieriť, na druhej strane moc úprav tam netreba a predsa len každá moto je lepšia tak, ako je.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou enduro motorku podle výšky postavy 190+
DVI píše: Dave81> no, pokud se to dá brát jako nesouhlas, pak asi jen s definicí toho sypání do EXC... jako by to byla vražda a do jiný se nesypalo , v daném typu provozu a ceně nákupu.
Myšleno tak, že závodní enduro za 50k bude vždy motorka, do které je potřeba nasypat peníze. A to buď hned po koupi, nebo v dohledné době. A tím nemám na mysli běžnou údržbu (i když to je diskutabilní otázka, tady je téměř vše běžná údržba). U takové motorky je předpoklad, že hromada věcí je dlouhodobě zanedbaných, pobastlených a dřív, nebo později to na uživatele vykoukne. Ať už jde o podvozek, motor, elektroinstalaci..... Vše má svou životnost již za sebou a bude potřeba to řešit, nepředpokládám, že by to vyřešil ten, kdo tu motorku za 50 prodává. To je ten rozdíl oproti motorce, co jezdí např. 3 roky a je zde výrazně větší předpoklad, že uživatel jí dával co měl a ten, kdo ji koupí v tom bude jen pokračovat. Dáš za ni ale trojnásobek.
KTM má tu výhodu, že i na starý motorky (15-20 let), který stojej kolem těch 50k prakticky vše jednoduše koupíš, většinou z levnější druhovýroby - proto jsem to zmiňoval. U ostatních bych si nebyl moc jistej a proto bych se jim raději vyhýbal.
1 reakcí na tento příspěvek Jakou enduro motorku podle výšky postavy 190+
Např zde :
https://www.motoinze...enduro/?razeni=cenaa
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou enduro motorku podle výšky postavy 190+
https://motorky.bazo...26/yamaha-tt600e.php
hele, totok… je to dobrý kompromis, hodná i hravá , váha jakž takž, vysoká, cena pěkná.
Mazat, čistit, olej po dvou měsících a je klid... USD vidle, Ohlins centrála, jako dost slušná práce
Edit: dlouho tam nebude, nejradši bych si ji koupil sám znova Mám rád TT
a s oběma kolama s kotoučem a třmenem je to best price. Můžeš na tom i blbnout po městě, taky fajn sranda
Edit 2:
ani tohle není marný, ale bude chtít brzo udělat, jestli v tom nikdo ještě nebyl. https://motorky.baz...24/yamaha-xt660r.php
https://motorky.bazo...23/yamaha-tt600r.php
Naposledy editováno 24.10.2019 16:10:07
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou enduro motorku podle výšky postavy 190+
A mimochodem - motorky bez RZ budou obecně společensky míň akceptovatelný, to mi ale u rozumnýho člověka nevadí, jen to moc nechápu, nafocená RZ je stejně každýmu k prdu a moto bez RZ třeba u pumpy nebo před hospodou u oběda zbytečně dráždí fízly, navíc se tak snadno daj používat kradený motorky, tomu předpokládám nefandíš?
Čau, Tom
JohnnyS08 píše: TomElefant750> Jakože když jezdim po lese na nějakym mastodontu s SPZ, tak je to společensky akceptovatelnější, než když jsem tam enduru bez SPZ?
Čau, poznatok z praxe, keď po lese jazdí mastodont s SPZ, na SK s EČV, tak to väčšinou ide po tichu a hlavne HLAVNE NIKTO O NICH NEVIE. ak je v lese enduro kross bez čísel, tak to reve ako drbnuté a každého, včitane mňa to serie. Ináč tam kde som býval sa pravidelne stávalo, že sa už z toho lesa nedostali na crosoch, lebo už na ceste čakali cajti. Poriadne nasratí, lebo tam museli ísť riešiť blbca čo otravuje ostatních. Jazdec musel volať mamu s autom a vozíkom naložiť crosku a tradá domov. Ináč sa domov nedostal.
PS: a k téme, roky rokúce som jazdil na XT 600 Ténere, kúpil som ju zo šrotu za 17 000 Sk , napchal do nej postupne ďalšie a ´dalšie dengy a drapáky a hroty do drapákov a vozil som sa dllllho na nej, a možno ešte jazdí. Je to pre mňa teda veľká mašina mám 180 cm, ledva som na to vyliezol, vpredu 90/90 x 21 j vzadu som mal crosovú gumu plný profil to jej ešte pridalo na výške a yamahy majú vzadu 18 vpredu 21 a hlavne majú v sérii halter, čo je na crosovú gumu potrebná vec Dá sa voziť aj za lacno Držím palce pri výbere.
Naposledy editováno 24.10.2019 21:16:09
1 reakcí na tento příspěvek Jakou enduro motorku podle výšky postavy 190+
Naposledy editováno 26.02.2020 19:19:03
Husa123 píše: Už su nějakěj ,,bajk" sehnal?? jinak asi je to jedno mě je za 2 dny 14 mám 197cm a jezdím na Husqvarně Te 450 je dost vysoká a lehounká jezdí se na ní supr doporučuji ,....Jiank v dnešní době je to asi jedno dneska je vše na podobné úrovni
Čau, no, ty si riadny frajer, paráda mašina, ja som v 13-tich jazdil na Stadione , ten čo mal perovanie aj vzadu, a ty na huske???? Závidím a držím palce. ja dnes v tom bahne, keď som ešte šiel tak ako tak OK , ale keď som s tým manipuloval na mieste v blate , kaput. Ešte, že mám štatér mám HQ TE 449.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Výběr motorky Yamaha YZ 125, Yamaha YZ 250F, Kawasaki KX 250F, Hon... | Rapt0r | 1 | 21.5.2024 v 20:33 pivi164 |
KTM exc 250 palivová soustava KTM EXC 250 | Deny19 | 2 | 20.5.2024 v 18:23 pitbikeros |
Výběr motorky Yamaha YZ 125, Yamaha YZ 250F, Kawasaki KX 250F, Hon... | Rapt0r | 19 | 14.5.2024 v 06:25 Rapt0r |
Exc 300tpi problem s plynem KTM EXC 300 | pilsner808 | 0 | 13.5.2024 v 19:11 pilsner808 |
KTM 450 exc 2016 repair manual KTM EXC 450 F | xarxes | 8 | 13.5.2024 v 07:11 xarxes |