1 reakcí na tento příspěvek Tlak v pneu na okruhu
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlak v pneu na okruhu
Stev píše: 2.4/2.6 pro sportcestovni nebo 2.3 obe pro sportovni gumy urcite neuskodi
Souhlas.
Na okruhové ježdění o 10% snížit tlak proti tomu, co bývá v návodu. Přepokladem je dobře ukazující tlakoměr. Po prvních 20 minutách zkontroluj co nejdřív tlak na ohřáté gumě - těsně po zastavení by měl být vyšší právě o těch 10%. Když stoupne víc, byla guma moc měkká. Cestovní gumy začnou být klouzavější při nižší teplotě pneumatiky, tak bys na ní měl být schopen lehce udržet ruku těsně po jízdě. Sportovní snesou vyšší zahřátí, ale nemělo by se stát, že s rukou hned ucukneš.
Určitě nechoď pod 2 atm, bude to blbě zatáčet, přehřívat se a za tepla ztrácet grip.
Edit, doplněno: začnou být klouzavější při nižší teplotě pneumatiky, aby bylo jasnější, že nemyslím teplotu vzduchu nebo asfaltu.
Naposledy editováno 02.10.2019 09:35:43
1 reakcí na tento příspěvek Tlak v pneu na okruhu
Jesli někdo pozná 10 procent úbytek tak si o něm myslím svoje,zdar
Naposledy editováno 02.10.2019 05:28:04
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlak v pneu na okruhu
VlaHa píše: jestli nafoukáš 2 nebo 2.5,nepoznáš nic,Já začínám zjišťovat že je něco jinak až někde pod dva,a mám dokonce rekord 1.3 ,a to se honíme furt stejně,akorát s tím 1.3 už to bylo nějaký divný
Jesli někdo pozná 10 procent úbytek tak si o něm myslím svoje,zdar
Ubytek tlaku na 2.3 nebo 2.4 neni uplne zasadni pro pocit z jizdy, ale presne jak pise VaclavBandit, dela se to kvuli tomu ze na okruhu se hodne nafoukly gumy prehrejou a zacnou klouzat.
Jestli byl nebo nebyl na okruhu nebo jaky ma casy je celkem jedno, o tom jak dokaze zatizit gumy to nic nerika. Uz jsem na okruhu par lidi co jeli poprvy videl, a ne vzdycky to bylo pomaly.
Je jedno, zda tam je poprvé či opakovaně. Na času už trochu záleží, resp. na svižnosti jízdy - jak moc akceleruje a brzdí, takže na přenosu váhy přední-zadní kolo.
Důležité je, aby došlo k dostatečnému ohřátí nejen vrchní části pneu, ale k ohřátí celé pneu, vzduchu uvnitř a taktéž ráfku.
Zase nesmí dojít k přehřátí.
Zkušeností se tak stanovil nárůst tlaku studený/teplý na 0,2-0,3 atm.
Neexistují univerzální hodnoty pro všechny pneu, všechny motorky a všechny podmínky. Znamená to tedy hledat vlastní nastavení.
Dobrý indikátor je čtení pneu, např. dle odkazu Kohlsteina.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlak v pneu na okruhu
Cestovní zase blbě snášejí vysoké teploty, kloužou a ztrácejí hodně e své životnosti.
Naopak, pokud je závodní na optimální teplotě, neměl bys na ni udržet ruku déle než pár vteřin, možná ani to ne.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlak v pneu na okruhu
Snížením tlaku se sice guma ohřeje celkově víc, ale rovnoměrně v objemu, ne jen na povrchu. Větší kontaktní plocha v náklonu dokáže přenést větší síly bez prokluzu (grip) a nepřehřeje se na povrchu.
Samozřejmě záleží na typu pneumatiky. Jezdit na okruhu cestovní gumy místo sportovních má podobný efekt, jako když jezdíš na autě zimní gumy v létě.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlak v pneu na okruhu
Krejza píše: Kohlstein> netuším, jakou máš zkušenost ty a s jakými cestovními, ale nikdy jsem neměl problém v nízkých teplotách. Oproti tomu studené závodní fakt nedrží.
Cestovní zase blbě snášejí vysoké teploty, kloužou a ztrácejí hodně e své životnosti.
Naopak, pokud je závodní na optimální teplotě, neměl bys na ni udržet ruku déle než pár vteřin, možná ani to ne.
Myslel jsem teplotu gumy, ne teplotu prostředí.
Tak to opravím i v předchozí příspěvku, ať to nemate.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlak v pneu na okruhu
Kohlstein píše: Stev> To, že se přefouklé gumy přehřívají a nedrží, není úplně přesně. Na rovince a při brždění se tvrdá guma zahřívá míň. Jenže v zatáčce na okruhu je na tvrdé gumě příliš malá kontaktní plocha, tím se snižuje grip a jak se začne guma po asfaltu posouvat, tak vzniká třením další teplo a už to jede.
Snížením tlaku se sice guma ohřeje celkově víc, ale rovnoměrně v objemu, ne jen na povrchu. Větší kontaktní plocha v náklonu dokáže přenést větší síly bez prokluzu (grip) a nepřehřeje se na povrchu.
Samozřejmě záleží na typu pneumatiky. Jezdit na okruhu cestovní gumy místo sportovních má podobný efekt, jako když jezdíš na autě zimní gumy v létě.
Souhlas, jen to prirovnani se zimakama v lete - ja letos pres leto dojizdim zimaky a funguji mi spis lip nez letni (mam 225 r16 a v tomhle rozmeru continental nema sportovni letni pneu - je to na sportak moc maly kolo, zimaky ale jeste pro sportaky maj i v tomhle rozmeru - ts850p a dela to docela rozdil...)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlak v pneu na okruhu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlak v pneu na okruhu
Kohlstein píše: assassin> Sporťák není auto, co myslím. Zimáky na sporťák většinou nejsou zimáky (i když můžou mít označení s vločkou), ale spíš gumy do nevlídného počasí ...
Ale ať to není off topic, do opravdu nevlídného počasí na okruh jsou tyhle a stačí je ohřát na 50°C:
Jo, v červnu jsem jel poprve na mokrejch a nechapal jsem jak to funguje - jelikož jedu tuzku i za sucha, mohl jsem jet za mokrá temer to same ...
Sportovně cestovní i při nízkých teplotách teplotách nabídnou dostatek gripu. Oproti tomu závodní potřebují teplo.
Při srovnání RS3 a Rosso Corsa, 2°C, únor nebo březen, sucho, bez nahříváků.
RC jsem nedostal ani na vlažnou teplotu, prostě byla pořád studená, kdežto RS3 trochu tepla do sebe dostala a udržela.
4 reakcí na tento příspěvek Tlak v pneu na okruhu
Tohle nemůže ublížit žádné gumě..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlak v pneu na okruhu
Zda se, že někdy funguje i něco, co by čistě logicky fungovat nemělo.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlak v pneu na okruhu
assassin píše: Jo, v červnu jsem jel poprve na mokrejch a nechapal jsem jak to funguje - jelikož jedu tuzku i za sucha, mohl jsem jet za mokrá temer to same ...
Ani ve slovníku https://www.motorka...a/?t=19655&pgr=1 jsem nenašel, jaké to je, když někdo jede tužku. Asi tuším, co se tím myslí, ale jak konkrétně vypadá tvoje jezdit tužku ?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlak v pneu na okruhu
Kohlstein píše: Ani ve slovníku https://www.motorka...a/?t=19655&pgr=1 jsem nenašel, jaké to je, když někdo jede tužku. Asi tuším, co se tím myslí, ale jak konkrétně vypadá tvoje jezdit tužku ?
treba tak ze na malych okruzich jezdim o 3-4s pomalejsi casy nez ostatni na stejne motorce
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlak v pneu na okruhu
Kohlstein píše: Souhlas.
Na okruhové ježdění o 10% snížit tlak proti tomu, co bývá v návodu. Přepokladem je dobře ukazující tlakoměr. Po prvních 20 minutách zkontroluj co nejdřív tlak na ohřáté gumě - těsně po zastavení by měl být vyšší právě o těch 10%. Když stoupne víc, byla guma moc měkká. Cestovní gumy začnou být klouzavější při nižší teplotě pneumatiky, tak bys na ní měl být schopen lehce udržet ruku těsně po jízdě. Sportovní snesou vyšší zahřátí, ale nemělo by se stát, že s rukou hned ucukneš.
Určitě nechoď pod 2 atm, bude to blbě zatáčet, přehřívat se a za tepla ztrácet grip.
Edit, doplněno: začnou být klouzavější při nižší teplotě pneumatiky, aby bylo jasnější, že nemyslím teplotu vzduchu nebo asfaltu.
To je ale krasnej navod.....,
jen kdyby nebyl uplne na hovno.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlak v pneu na okruhu
1 reakcí na tento příspěvek Tlak v pneu na okruhu
Dunlop Sportsmart TT - serpentiny(Násedlovické) nahoru dolu, cca 20min, vzduch cca 27° - teplota gumy 67-68° (měřené infra teploměrem)
Jako šáhnout se na to dá.
Na okruhu jsem teploměr neměl, vzduch cca 25°, ale tipnu si min. o 10° víc. To už bylo na spálení ruky při delším kontaktu.
Tlak 2,2 Z(standart 2,5). Po 3tím kole to začalo trochu klouzat, stačilo zvolnit a dobrý. Gumy jsou lehce fialové.
Dle diskuze by pomohlo ještě snížit tlak, vyzkouším příště. U gumy píšou, že je konstruovaná pro snížení tlaku na okruh, ale o kolik?
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Palivový filtr Honda CB 900F Hornet | Jirka7366 | 9 | 14.6.2024 v 18:06 Jirka7366 |
jakou kopit motorku [1, 2] Suzuki GS 500E, Honda CB 900F Hornet, Honda CB 600F ... | Peters_ | 35 | 28.4.2024 v 11:57 mariano |
Hornet 900 klepání motoru Honda CB 900F Hornet | erichd | 8 | 15.4.2024 v 23:27 2stroke |
Hornet 900 klepání motoru Honda CB 900F Hornet | erichd | 2 | 1.4.2024 v 22:04 Johny89 |
Zapojení ukazatele zařazení rychlos... Honda CB 900F Hornet | Pospaa1 | 21 | 24.12.2023 v 09:56 Jirka7366 |