2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) reklamace motorky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) reklamace motorky
No, před časem jsem se staral o dvě YZF R6 v úpravě pro třídu Supersport, dle tehdejších řádů. Supersporty měly tehdy úpravy velice omezené, v podstatě minimální, ale i přesto po mě vyžadoval výměnu šál po každých 20 hod. ( dávaly se o jednu úroveň volnější, kvůli snížení vnitřního odporu).
Obě se stavěly přímo z krabice, nové. Byly osazeny továrními kity plus další ladění u Schestaubera , což byl tehdy hodně renomovaný ladič, hlavně pro evropu superbike.
Kromě jiného z motorů byly vyndané alternátory. Omezovače kitových jednotek to pouštěly do 16000. V kitu byly jiné vačky. Ladič pak upravil úhly sedel ventilů a tvar a povrch sacích hrdel ( musel jsem odjet, žádný koukání ) . A změnil vyvážení kliky. Jinak nic. Větší zásahy byly jen v karburaci a airboxu, tam předpis nechával volnou ruku.
kerut píše: assassin> 130+ mth je slusny ono se to nezda pac v tech mth ty cisla vypadaj extremeji, ale eq. u silnicni (dejme tomu zavodni silnicni) masiny ktera ma hodinovej prumer urcite 120km/h (spis 150 ale zapocitavam i zahrivani motoru v depu) to bude nekam ke 20k
135mth ma muj motor, motorku znam od nove, jela do 90mth motokros od 90mth do 135mth jela supermoto mnou osobne - ted bude jezdit uz jen MX.
kroska meho kamarad/mechanika jela SM - ME v rukou Kejmara, nikdo nevi kolik takhle najela, 40-60mth? pak se delal motor a od te doby ma 200mth na motokrosu, na vykonu neni znat rozdil.
Moje druha MX motorka by mela mit udajne 60mth, opet v rukou Kejmara, ale ciste MX - myslim si ze to neni pravda, protoze motor ma provrtane vsechny olejove srouby, viko chladice atd - tzn jela zavodne SM. zvuky z ni lezou horsi nez z te co ma 200mth. momentalne je pouzivana jako SM a co dal nevim, jestli pocitat s tem 60ti hodinama... a pockat az to tam napada... nebo delat motor? nevim. rad bych na tom jel jeste pristi sezonu a pak asi prejdu k TMracing
Naposledy editováno 09.09.2019 15:03:08
Jsou tam jasně stanovený postupy.
Mě by tedy minimálně dost zajímalo :
- proč měnili VŠECHNY podložky?
- postup jak se to dělá - dle standardů Honda servisu
- sundavali / povolovali a znovu NAPÍNALI šponovák rozvodu ?
Jestliže se mě snažíl servis ojebat, snažil bych se alespoň zkusit jebat já jeho. Osobně si myslím, že jestliže ten motor odjel 24tkm, tak by za předpokladu, že ho těsně před smrtí někdo viděl a jestliže smrt byla způsobena rozvodem kterej dělal, buď musel něco najít anebo byl jeho zásah příčinou tý zkázy.
Jestliže to byl autorizák a dělal "pravidelnou" prohlídku, tak je vlastně jedno co neudělal, protože měl dělat co mělo být uděláno. Od toho se to tam dávalo, ne?
Taky by bylo zajímavý se podívat jak vypadaj vodítka - jestli to třeba přešponovali. Nebo jak se rubnul řetěz …skočil přes zuby (řetězový kola ?), nebo se rozpadl ?
Twl já to kousnout na hlavě, téměř hned po tom co mi autorizák dělal ventily a VŠECHNY, já osobně bych byl moc zvědavej…
Naposledy editováno 10.09.2019 11:57:01
1 reakcí na tento příspěvek reklamace motorky
4 reakcí na tento příspěvek reklamace motorky
Tom_L píše: 25 tisíc jistě není konečná, ale je potřeba dělat pořádný servis, zvlášť u takovéto motorky. Ta faktura na mě působí jako ..... máte tam nový olej, filtry, poštelovali jsme vám ventily, tak to zase bude lítat jak nový ..... Jenže tenhle typ motorek není cesťák a servisně to vyžaduje tak nějak víc "lásky". Kdybych koupil 7 let staré RR s 25 tisíci, určitě bych nechal udělat generálku motoru. Ti kdo to vytáhnou alespoň občas na okruh ví, že jen pravidelně měnit olej a filtry nestačí.
Jasne, takze pokud v tom servisu neco posrali, tak ma Butchi stahnouit vocas, koupit novej motor a nechat ho nejlepe opet v tom servisu namontovat? Nedelas tam nahodou? K tem okruhum: 90% tech. kteri to vytahnou 'alespon obcas na okruh' jezdi tak, ze ty pravidelny vymeny oleje a filtru uplne staci. Vetsinou nepotrebujou ani nejak extra zkratit interval vymen gum, staci nove slajdry, kdyz to prezenou s brousenim a dostanou se raspli skrz.1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) reklamace motorky
Tom_L píše: 25 tisíc jistě není konečná,... Kdybych koupil 7 let staré RR s 25 tisíci, určitě bych nechal udělat generálku motoru. .
Neprotiřečíš si trochu?Servisoval jsem jeden čas litrové GSXR jednoho známého.Ta motorka neznala skoro nic jiného než full gas (majitel už by holt takový),a okruh měla snad každý týden.Když končil s mými službami,měla na natočeno k padesáti tisícům a jediné co jsem našel byl jeden ventil s vůlí na hraně,ale ještě v toleranci.
Autor toho vlákna myslel,že dělá pro stroj to nejlepší,a teď chce vědět kde byl problém.
Tak jak píše Medved
Naposledy editováno 10.09.2019 13:45:01
Nejhorší režimy, které škodí motorům jsou: volnoběh, podtáčení, studený provoz, atd.
- V otáčkách je vše stabilní, voda a olej proudí, chladí se, dobíjí to, dobře spaluje, nekarbonuje...
A pak je tu problém nesprávné seřízení a zanedbané údržby, přejeté nebo staré oleje, svíčky, rozhrkané spojky, ventilové vůle, palivový systém, filtry....
U podvozku pak vadné tlumiče, vůle v kyvce a přepákování, v tlumiči záběru, opotřebená řetězovka.
Jakákoliv vůle způsobuje vibrace rázy do okolních dílů a zvyšuje opotřebení. Totéž platí i pro seřízení, např. synchronizace klapek, nebo vadné svíčky, vadný koš spojky atd. Laicky: pokud někde dochází ke kmitání, klepání, zatížení konstrukce se násobí geometrickou řadou, a opotřebení rapidně roste - ( dobrý příklad je vrtačka s příklepem nebo bez ) .
Dle mých zkušeností se výše popsaný zlo na motorkách co jezdí okruhy vyskytuje spíš minimálně, už proto že se na tom pak lidi bojí a zážitek jde do kopru... Problém okruhovky je hlavně v tom, že může být opadaná.
Průměr v Brně by měl být asi tak 140 km/h , což ale jde dělat tak hodinu až dvě za den a máš toho na tejden dost... A třicetkrát za rok na okruhu ( podle mě dost extrém ) by tedy bylo asi 10 tisíc km... Pro sériovou motorku nic, pokud se dělá olej tak 4 x za sezonu a nedostane velkou ránu.
1 reakcí na tento příspěvek reklamace motorky
Neprotiřečím si. 25 tis. km není konečná, pokud se o to člověk stará. Nikdy nemůžete vědět, jak se ten před vámi k té mašině choval i když vám doloží, že ji pravidelně servisoval.
U okruhovek se repase motoru dělá cca každé 2000 km a nejen u závodních speciálů. Ano, v Brně je průměr cca 140 km/h, ale jako argument výdrže motoru je k smíchu! Motor jede neustále v horním spektru otáček a je v plném zatížení!
Znám lidi, kteří podobně zatěžují motorku i na silnici .... předjíždění, brzdění, po zadním, párkrát v omezovači atd.
Mě se osobně na R1 2007 ulomila na napínáku západka, která jistí, aby se nevracel zpět a pružina to neudržela. Při přidání ten řetěz dělal celkem rámus a normální člověk si toho musí všimnout. Klidně jsem dojel do boxů a nepřeskočilo to!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) reklamace motorky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) reklamace motorky
t_freedom píše: Tom_L> a fakt věříš že je tam dávali... Za 3h práce?
no prave, ten servis je divnej fakt.. pochybuju ze by z nich realne dostal info co s tim proboha (ne)delali a proc ma nafakturovano 16 podlozek, natoz neco pak vysoudil, ale fer to zas taky urcite neni protoze prsty v tom mit docela klidne muzou...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) reklamace motorky
kerut píše: no prave, ten servis je divnej fakt.. pochybuju ze by z nich realne dostal info co s tim proboha (ne)delali a proc ma nafakturovano 16 podlozek, natoz neco pak vysoudil, ale fer to zas taky urcite neni protoze prsty v tom mit docela klidne muzou...
ono je to ve skutečnosti jedno ...proto píšu...je-li to autorizák a dám tam mašinu na "pravidelnou kontrolu po 24tkm" musej udělat úkony co musej dle manuálu.
je-li v manuálu "kontrola rozvodu a vent. vůlí" a oni tam napsali výměnu 16ks podložek a je-li v popisu úkonu "povolení/sundání rozvodového řetízku" tak:
- pokud to nedělali za
A) klamali spotřebitele
B) Jsou min částečně odpovědní za karambol na rozvodu, který nezkontrolovali jak měli
- pokud to dělali :
C) je poměrně pravděpodobné, že když komplet rozvod rozebrali ( já teď nevím jak moc, u mě se shazuje všechno komplet) je poměrně pravděpodobné (leč asi složitě dokazovatelné) že to po 600km mohlo kleknout na nějaqkou jejich chybu montáže např. řetězu nebo nastavení šponováku.
Jestliže si autor sežene jinej motor bude to několik desítek tisíc za motor a několik jednotek, možná desítka za práci... hádám třeba 50tCZK... já bych to minimálně probral se znalcem a právníkem, protože dle tý faktury je to nějakej ojeb a celý to smrdí - motor s 24tkm a zrovinka po ventilech se to na ty ventily potká...ehm, no...taková náhodička
Pokud např. výrobce vyžaduje ve 24tis km kontrolu rozvodů a servis by toto neprovedl, tak je zde jeho odpovědnost za způsobenou škodu a jde to za ním. Důkazy jsou jasné, takže vyhrát i soudu není problém.
Teď je třeba u soudu kominík za požár Libušína, který v roce 2008 "provedl" opravu a následně revizi komína. Zde je to dokonce trestný čin(jinak by to bylo promlčené), kde mu hrozí až 8let vězení a náhrada 100mil škody. Vyúčtoval a potvrdil revizi spalinové cesty, která byla v rozporu s předpisy a majitel Libušína si myslel, že má vše v pořádku. To píšu hlavně proto, aby si lidé uvědomili, kam až sahá odpovědnost za způsobenou škodu a že řemeslník je stále jednou nohou v kriminále.
1 reakcí na tento příspěvek reklamace motorky
Většina lidí se taky dožije 70 let nebo víc.
Ale to nevylučuje, že někdo má pech a umře ve 30. Jak říkají Američani - shit happens.
Nebo jako v případě dopravních nehod - lidi by vždycky chtěli hledat a potrestat viníka.
Ale někdy prostě viník není žádný - jinak řečeno muže to být "zásah vyšší moci"...
Naposledy editováno 11.09.2019 14:17:40
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) reklamace motorky
Naposledy editováno 11.09.2019 15:18:59
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) reklamace motorky
PetrL3 píše: Zrovna minulý týden sem prodal motorku a do smlouvy sem dal, že to prodávám jako soubor dílů určených k renovaci a že v případě jakékoliv poruchy se kupující nebude ničeho dožadovat. Totéž bych doporučil všem ostatním a sám bych už nic bez této podmínky ani neprodával, když čtu, čeho jsou lidi schopni.
Tak od tebe bych teda nic nekoupil.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) reklamace motorky
Kukutil píše: Tak od tebe bych teda nic nekoupil.
Tak tobě bych teda neprodal
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
EWC 2024, 2023, 2022 24h Le Mans, ... [1 ... 27, 28] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Honda CBR 1000RR F... | Ariete | 839 | 19.9.2024 v 22:30 Ariete |
Kawasaki Ninja ZX 10R 2016 ukazatel... Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, Yamaha YZF-R1, ... | Admire | 1 | 29.8.2024 v 07:51 X-tra-X |
Ohruhové ježdění portugalsko a jih ... Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, Yamaha YZF-R1, ... | Ozzy_ | 6 | 1.8.2024 v 21:32 Ozzy_ |
CBR 1000 rr 08-09/10-11 "technical ... Honda CBR 1000RR Fireblade | meti | 2 | 28.7.2024 v 18:31 SLEEPER |
Hesd tlumič řízení cbr 1000rr Honda CBR 1000RR Fireblade | octy | 0 | 19.5.2024 v 20:20 octy |