Můj tip, čím se bude ohánět servis, pokud znalec označí za příčinu špatný napínák s výrobní vadou - ano, motorku jsme odservisovali dle faktury a zakázkového listu. Bohužel byl v motorce napínák, který měl již v době servisu defekt způsobený výrobní vadou, který ale nebyl běžnou vizuální kontrolou odhalitelný. No a protože zakázka zněla na seřízení ventilových vůlí a nikoliv na kontrolu rozvodového mechanismu, trhněte si nohou...
1 reakcí na tento příspěvek reklamace motorky
Jo, servis se z toho bude snazit pravdepodobne vykroutit. A nebude prdel dokazat, ze je to jejich chyba... ale hazet to na prodejce jenom proto, ze to muze bejt jednoduzsi cesta, bo v tom neumi treba chodit tolik jako servis... Fakt by mi to nebylo po chuti
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) reklamace motorky
Jak???
www.fireblader.dk/i_files/valvejob/valvejob.htm
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) reklamace motorky
VlaHa píše: [quote=Lad22]přesně tak, na XJčku si měním podložky, aniž bych sahal na vačky.
Jak???
existuje na to přípravek, který podrží hrníček dole, i když se vačka zvedne, ale já to dělám tak, že otočím motorem, aby vačka zmáčkla ventil a ten plastovým nesmyslem podložím dírou pro svíčku, že zůstane dole, i když zase otočím motorem a vačka se otočí od podložky. Potom jde magnetem podložka krásně vyndat a vyměnit za jinou. Nemám to ze své hlavy, vyčetl jsem to na internetu, myslím že přímo na XJ fóru. Ozkoušel jsem to a od té doby to tak dělám.
Lad22 píše: existuje na to přípravek, který podrží hrníček dole, i když se vačka zvedne, ale já to dělám tak, že otočím motorem, aby vačka zmáčkla ventil a ten plastovým nesmyslem podložím dírou pro svíčku, že zůstane dole, i když zase otočím motorem a vačka se otočí od podložky. Potom jde magnetem podložka krásně vyndat a vyměnit za jinou. Nemám to ze své hlavy, vyčetl jsem to na internetu, myslím že přímo na XJ fóru. Ozkoušel jsem to a od té doby to tak dělám.
Dobrou zkušenost mám i s hranatou strunou do křovinořezu - krásně podrží ventil dole a výměna podložky je o dost komfortnější.
A čirou náhodou se to po dalších pár set km potká... Myslím, že to bude dobrá právnická bitva.
Mašinu bych dal do ruky teď už jen znalci...
Určitě bych si někde v jiným servisu zjistil postup práce při těchto úkonech a hlavně jestli to vůbec bez sundání vaček, resp. manipulace s napínákem jde.
Naposledy editováno 07.09.2019 09:26:14
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) reklamace motorky
535xv píše: A co motorku ? Tu si taky sám děláš ?
Slepaka si taky vyndavas sam? Brejle si kupujes od oka a zuby si vrtas doma u zrcadla?
Při koupi se můžou smluvní strany dohodnout, že se kupující vzdává práva na reklamaci vad (to ale platí pouze pro fyzické osoby). Tuhle možnost udává § 1916 NOZ, a pokud prodáváte ojetinu jako fyzická osoba, lze toto jen doporučit
1 reakcí na tento příspěvek reklamace motorky
https://partsdepot.c...BR1000RR+ABS/437059/
ten obrazek je nakres teho kluca...
anglicky sa ten sponovak vola tensioner, ked chces mrkni sa na youtube na jeho funkciu a princip
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) reklamace motorky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) reklamace motorky
vilemx píše: Pokud prokážeš, že napínák byl "načnutý" už při prodeji, tak to jde na triko prodávajícímu.
Pokud prokážeš, že servis napínák špatně namontoval nebo při montáži použil vadný díl, jde to za servisem.
Takže nyní tě čeká první krok. A to prokázat, že za destrukci může napínák... Přeji hodně štěstí
Druhou možností je kontaktovat prodávajícího a servis.Seznámit je s problémem, navrhnout řešení. Ať už finanční příspěvek na opravu/nákup nebo práci grátis za namontování jiného motoru...
Naposledy editováno 08.09.2019 10:01:38
Neřeším teď jestli za závadu může bývalý majitel, servis, nebo případně nový majitel, který tomu mohl dát čočku a tom tu samozřejmě neřekne. To ať posoudí jiní. Ale vážně mě až fascinuje jak minimálně půlka lidí nemá vůbec páru o tom jak rozvod u té motorky funguje ale přesto tu budou erudovaně radit jako největší odborníci Někdo tu píše dokonce o vahadlech, jiný zas že měl Yamahu a tam šli seřídit vůle bez demontáže podložek, další dokonce strká předměty do válce pro aretaci ventilů, nebo je tu zase zmínka že Honda má špatné napínáky atd. atd. A jo já zapomněl, když já si to vygooglil a oni to psali na netu, takže to musí být pravda a zkaždého je rázem soudní znalec
Výrobci používají různé druhé napínáků, některé mají vinutou pružinu se západkovým mechanismem, jiné jako právě používá u těchto motorů Honda mají v sobě takové šnekové pérko jako v budíku. A ano u některých modelů byl s napínáky opravdu problém. Ale jednalo se hlavně o véčkové dvouválce. Kde na předním válci kde byl napínák svisle tak v něm kondenzovalo voda, díky čemuž zrezlo to pérko a následně prasklo. Napínák samozřejmě přestal napínat a mohlo dojít k potkání pístu s ventily. A jak říkám, měli stím problém hlavně V2, tyhle řadové čtyřvály na to netrpěli, nebo minimálně. Tyto napínáky jsou povolit i bez jejich demontáže s motoru. Někdo tady dal obrázek přípravku k tomu určenému, kde jsou na obrázku přesné rozměry. Tak jen dodám, že těchto přípravků jsou minimálně 3 nebo 4 druhy, právě podle napínáku a liší se rozměry, ikdyž jsou ty míry jiné třeba o mm a jsou jiné. Jinak ten přípravek slouží spíš k aretaci než k povolení. Protože prsty s ním pružinu napínáku přetlačíte jen těžko a pro manipulaci kleštěma když je napínák na motoru, většinou v oblasti rámu, není prostor. Ono se to dá povolit normálně šroubovákem, a většinou když ho vyšroubujete nadorazu a šroubovákem trochu zatlačíte do té krajní polohy tak zůstane sám držet vysunutý. Pak do něj stačí jen klepnout a napínací čep napínáku vyjede. Navíc dost těchhle napínáků od Hondy je ještě dopínána tlakem oleje. Když napínák vyndáte z motoru tak v části kde dosedá na motor je malý mazací kanálek. A autor vlákna tu píše něco o šponách v motoru. Takže bych se ani nedivil kdyby mu odešlo olejové čerpadlo, došlo k přidření motoru, odtud ty šponu a následkem poklesu tlaku oleje přestal dobře napínat napínák a došlo k přeskočení rozvodu. Ale to je jen moje teze a bez rozborky motorku můžeme všichni jen hádat.
Jestli něco zvrtal ten servis nebo ne posuzovat nemůžu když jsem ten motor ani neviděl. Ale z přiložené faktury mi přijde pár věcích divných. Už tu pár lidí zmínilo proč měnili všechny podložky? To je pravda, u motoru s 25kkm s pravidelnou údržbou je to opravdu divné aby byly všechny vůle mimo toleranci. Navíc proč tam proboha lili olej 10W30? V manuálu bude se vší pravděpodobností 10W40. A kor dnes když je každé léto čímdál větší horko tak bych tam dal klidně i 10W50 třeba, ale 10W30? A co mě nejvíc zaráží, chtěl bych vidět jak se dostanou k rozvodům, změří vůle, teď rozvody rozeberou, seřídí vůle a všechno zase složí a to stihnou za 3 hodiny! Tak tokového mechanika bych hned bral k nám do práce Tyhle Fireblady jsou celkem složité, aby jsem se vůbec dostaly po rozvody tak musíte rozdělat následující: Sundat sedačku, kryty nádrže, nádrž, boční kapoty, vyndat vzduchový filtr, celý airbox v kterém jsou sekundární vstřiky, rozpojit hromadu elekriky a většinou i sundat chladič, což znamená vypustit chladící kapalinu. Pak ještě sundat ventilové víko, což je někdy dobrý ježek v kleci ho vůbec přes rám vyndat ven a vytáhnout svíčky aby šlo snadněji točit motorem a ještě víko na motoru aby se dostal na kliku a mohl motorem zatočit. Teď změřit ventilové vůle, pokud budou teda špatné, tak ještě povolit napínák a sundat domečky vaček, pak vačky, vytahat zdvihátka, podložky, mikrometrem podložky změřit, pak vypočítat tloušťky nových podložek aby byly vůle v toleranci. No pak dat nové podložky, zpátky zdvihátka, vačky, nastavit rozvody, napnout napínák, zatočit motorem, přeměřit vůle a poskládat všechno zpět a na motorce se pak nejlíp projet jestli je vše ok. Jestli toto někdo dokáže za 3 hodiny, tak předním hluboce smekám a budu mu říkat pane
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) reklamace motorky
dezo.lakatos píše: Pokud prokáže že byl napínák načnutý už při prodeji, tak to samozřejmě prodejci na triko nejde. Člověk aby se dnes bál prodat starou věc. Lidi by chtěli zaplatit polovinu za starou, ale stav a záruky jako u nové.
Dezo, přečti si NOZ a kdo nese odpovědnost za skrýté vady do 6 měsíců od prodeje... Pokud nevíš, co je NOZ, tak tvoji odpověď docela i chápu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) reklamace motorky
vilemx píše: Dezo, přečti si NOZ a kdo nese odpovědnost za skrýté vady do 6 měsíců od prodeje... Pokud nevíš, co je NOZ, tak tvoji odpověď docela i chápu
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
EWC 2024, 2023, 2022 24h Le Mans, ... [1 ... 20, 21] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Honda CBR 1000RR F... | Ariete | 628 | Dnes v 15:04 IvanDvoutakťák |
Hesd tlumič řízení cbr 1000rr Honda CBR 1000RR Fireblade | octy | 0 | 19.5.2024 v 20:20 octy |
Dynojet Honda CBR 1000RR Fireblade | Chmelda1 | 6 | 19.4.2024 v 18:54 Chmelda1 |
Zvýšené volnoběžné otáčky Honda CBR 1000RR Fireblade | AlbiAlbi | 24 | 8.4.2024 v 11:28 AlbiAlbi |
Cbr nebo big bang Honda CBR 1000RR Fireblade | karloss200 | 1 | 4.1.2024 v 18:55 RTSbike |