potreboval bych poradit, co delat s Yamahou MT-10 s pridrenou ojnici na klice, samozrejme zaruka skoncila v breznu 2019...
Model 2017, zajizdel jsem poctive do 1600km podle manualu, parkrat sem sel lehce nad pri predjizdeni.
Ted mam najeto 24k km, vymena oleje vzdy po 6000km vcetne filtru (garancka u prodejce), daval jsem Motul 300V 10W40 nebo 15W50 (oboje je v servisnim manualu) a jednou tam byl Motorex PowerSynth 10W50, ten ani 10W40 nedela. Vzdy poctive zahrata.
Asi sem ji daval trochu na prdel, parkrat do roka Brno, ale to sem delal i na R6, R1 a FZ1 a na kazdy sem najel pres 40km bez jedinyho problemu, u R1 mi ve 24 delali ventily (podminka 3 lete zaruky, bohuzel u MT10 uz jen 2 roky) a byly naprosto OK.
Jednoho dne na vyjizdce zacal mit motor trochu hrubsi zvuk, skoro nebyl poznat rozdil, ale byl tam a po chvili to chciplo. Nastartovat neslo, odtah do servisu, kde jsem to koupil. Tam to nastartovat slo a znelo to na volnobeh uplne normalne, ale po chvilce zaclo klepat vyrazne vic, nez za jizdy, takovy kovovy zvuk. 1. valec neudrzel tlak a 4. se nenatlakoval vubec. Takze se sundala hlava, zjistilo se ze tam je to na pohled vsechno OK (cekal jsem neco s ventilem), i kdyz hodne zakarbonovane, ale ze klepe pist o hlavu, takze nekde asi vakl (rukou nikde nic zjistitelnyho), sundaly se valce a zjistilo se, ze se 4. ojnice spatne otaci na klice, vylozene v jednom miste trochu drhne, ostatni jdou uplne volne...
To zakarbonovani mi vrta hlavou, cim to muze byt? Vzdy zahraty, nepodtacim, spis taham, kvalitni olej, vymeny po 6000km... Dokonce jsem pouzival Super benzin aditiv tak v 30% tankovani - ze by to naopak zpusobilo problem? Ale pouzival jsem i u R1 (najeto 44k km), kamarad u FZ8 (najeto 60k km).
Co s tim?
V servise mi rikaji, ze pulit motor a delat GO vyjde draz nez sehnat jiny jety motor (pry nechat premerit komplet vsechno, kliku, ojnice, zmerit vsude ovalitu, vymenit vsechny saly a ja nevim, co vsechno, ze pry udelat to jen na tom jednom pridrenym si netroufne, ze to chce komplet a ze se stejne boji aby se to za dalsich 5k km nevysypalo).
V cechach jsem motor nesehnal, na ebay sem sice nejake nasel, ale nechat si poslat motor za 55-80t kc bez dopravy, jsou pouzity a ty levnejsi odreny, kryty bych pouzil ze sveho, ale stejne je riziko, ze nebude fungovat vubec nebo jen par tisic km. Kdyz si pro nej pojedu sam, tak nepoznam nic, mechanik rikal, ze vyndany motor taky nemuze poznat jestli je ok, to je jasny. Pry by se dala aspon protocit klika, ale i tak se moc nepozna...
Dalsi moznost je to prodat jak to je, treba i do ciziny, at si to nekdo opravi sam, pokud tomu rozumi a umi si sehnat dily/motor...
Nemate nekdo zkusenost s temahle motorama? Jestli se to opravuje nebo fakt meni cely motor? Jestli puleni motoru a oprava pridreny ojnice na klice by fakt stalo vic jak sehnat a namontovat jiny motor?
Neumite to nekdo opravit (jako - jo, jezdim zavody, uz sem par zadrenych suberbikovych motoru opravoval, pohoda)?
Neumite nekdo sehnat FUNKCNI motor do MT-10 2017?
Nebo nevite, kde nejlip udat MT-10 s nefunkcnim motorem?
Pripadne jina rada, budu rad za kazdy tip, co s tim delat...
Btw, na americkych forech jsem nasel par majitelu MT-10, kterym letos u nove MT-10 po 5 mesicich od koupe (takze v zaruce), najeto 6700 mil odesel motor, nekomu ojnice prorazila blok motoru, jinymu ne a vypadalo to na stejny problem jako mam ja. Zajimavy, ze by yamaha neco poddimenzovala?
Dealer jim rekl, ze fabrika nema na sklade zadny cely motor, ze jim ho budou v servise muset poskladat po soucastkach from scratch...
Zatim diky, ja se jdu projet na kole :)
Pavel
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim
BlackSabbath píše: Jémine, děkuji! A není to náhodou olejoznak? Velice relevantní záležitost v tomto tématu...
A ze své vlastní zkušenosti mohu říci, že v mém motocyklu tato barva oleje zůstává minimálně do poloviny životnosti oleje. Potom jen lehce zhnědne, ale pořád je vidět na hladině ten žlutozelený film...Takže asi tak. Pokud nejezdí na naftu, měl by to poznat.
Jenze u tebe degraduje jen starim,ne obehem v motoru
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim
Kubák píše: Jenze u tebe degraduje jen starim,ne obehem v motoru
Někdy na to i 3000 km najedu! Takže to jenom nestojí...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim
Gaseeer píše: Problém bych nehledal v oleji, ale v olejovém filtru. Pokud používáte filtry s nedostatečnou průchodností, tak je jasné, že se motor nemaže dostatečně! To, že filtr od Yamahy stojí 350 Kč a Fiflo 150 Kč má svůj důvod!
Máš to něčím podložené, nebo jsi na to přišel mozkovým myšlením?
nedostatečný tlak na nejvzdálenější ojnici =
+ chladné počasí
+ studený start s dlouhým zahříváním na stojánku namísto odjezdu
+ "hustší" olej 15W
+ méně propustný filtr
+ velká vzdálenost a naopak malý průměr mazacích kanálků
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim
Bubrak-ZX10R píše: nejlepsi je nastartovat na 1 se spojkou (tj bez ty rany pri zarazeni 1 z N se zvysenym volnobehem) a vyjet, pozvolnejsi jizdou ohrat na 60-70 a pak zacit davat. ja vetsinou nastartuju na N a rozjedu se po chvili (radim tu 1 ze s motorkou trochu soupam dopredu)
Souhlasím s tím, že ideální zahřívání je mírnou jízdou. Ale 60°- 70°C vody na budíku, to není ani zdaleka zahřátej olej. Ten je někde mezi 30° - 40°C.
1 reakcí na tento příspěvek Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim
BlackSabbath píše: Souhlasím s tím, že ideální zahřívání je mírnou jízdou. Ale 60°- 70°C vody na budíku, to není ani zdaleka zahřátej olej. Ten je někde mezi 30° - 40°C.
to staci, ostatne Ninja otevira termostat v 58 a to tam v chladu klidne muze zustat celou dobu jizdy.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim
Bubrak-ZX10R píše: to staci, ostatne Ninja otevira termostat v 58 a to tam v chladu klidne muze zustat celou dobu jizdy.
Jestli to stačí tobě, tak ok. Já zahřívám, dokud teplota oleje nedosáhne 80°C.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim
BlackSabbath píše: Jestli to stačí tobě, tak ok. Já zahřívám, dokud teplota oleje nedosáhne 80°C.
Na KLR jsem neměl na oleji 80 ani při jízdě městem po 100 km přesunu....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim
BlackSabbath píše: Jestli to stačí tobě, tak ok. Já zahřívám, dokud teplota oleje nedosáhne 80°C.
to bych si asi musel sehnat nekde nejaky pridavny cidlo a nikde v manualu se o tom nepise, ale ohrat dle teploty motoru na hodnotu, ktera v podstate uz je provozni mi prijde cajk.
Tak teploměry existují. Ale záleží kam je dáš. Mely by být ve vaně, nebo nádrži.
Teplota oleje by měla být spíš vyšší, ideálně. Kolem 100 st. je pohoda.
To zahřívání záleží na typu, jak to mají udělané. Třeba YZF R6, i jiné měly výměník na vodu a neměly termostat oleje. Takže pokud voda měla 80, olej by mel mit cca podobně, takže pohoda.
Ale motorky co nemají výměník se musi spíš hlidat. Mají chladič a termostat, ale olej nemívá teploměr. Obvykle se ohřeje později než voda. Dá se říct že pokud funguje termostat a chladič už hřeje, tak to je ok. Ale kdyby termostat nefungoval, může být zle. Takto jsme na upravené okruhovce kdysi zadreli taky spodek, po montáži chladiče oleje se to prechladilo když začalo pršet a klika se kousla. Chladič byl moc účinný. Pak se dala jen smyčka z trubky za vodní chladič a byl klid, uz se to nestalo.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim
Naposledy editováno 01.01.2021 14:04:09
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim
vilemx píše: Proč 15W do skoro nového motoru, předpokládám, že jezděného takřka celoročně??? To zatím neleju ano do svého víc jak čtvrt století starého traktoru s nájezdem dvou kil....
Ahoj, no o te 15W50 sem take premyslel, jestli to nebylo spatne, ale v servisnim manualu je (mam stazeny servisni manual pro servisy, koukam, ze v uzivatelskym manualu je fakt jen 10W40).
A Motorex nejvyssi radu PowerSynth dela jen 10W50, 10W40 nedela.
Asi to bylo zbytecny.
Lil jsem ho to FZ1 (ta ma ted pres 60k km najeto, ma ji kamarad a porad jezdi, a to byla poslednich nekolik let kazdy rok na okruhy, nic velkyho, nekolik odpoledne za rok, ale jedno odpoledne = 3x 25 minut = pres 160km v max. tempu).
Do R1 taky, tu sem prodaval po 3 letech (koupena nova) s najezdem 44k km. Ve 24k km mi kvuli 3-lete zaruce (podminka zaruky) delali ventily a motor byl jako novej.
Naposledy editováno 02.09.2019 09:59:38
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim
chrosh píše: Ahoj, no o te 15W50 sem take premyslel, jestli to nebylo spatne, ale v servisnim manualu je (mam stazeny servisni manual pro servisy, koukam, ze v uzivatelskym manualu je fakt jen 10W40 ).
A Motorex nejvyssi radu PowerSynth dela jen 10W50, 10W40 nedela.
Asi to bylo zbytecny.
Lil jsem ho to FZ1 (ta ma ted pres 60k km najeto, ma ji kamarad a porad jezdi, a to byla poslednich nekolik let kazdy rok na okruhy, nic velkyho, nekolik odpoledne za rok, ale jedno odpoledne = 3x 25 minut = pres 160km v max. tempu).
Do R1 taky, tu sem prodaval po 3 letech (koupena nova) s najezdem 44k km. Ve 24k km mi kvuli 3-lete zaruce (podminka zaruky) delali ventily a motor byl jako novej.
Já mám v uživatelským manuálu oba (v češtině)
1 reakcí na tento příspěvek Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim
Pokud vymenim kliku, vsechny saly a v nejhorsim vsechny ojnice a cepy, tak spolehlivost opravy by mela byt celkem dobra, ne (pokud to bude montovat nekdo, kdo to umi a vi, na co je potreba dat si bacha)?
Zacina me ta oprava lakat. Precijenom koupit jety motor s nejistou minulosti a clovek nevi, jestli uz to uvnitr nemuze byt nacaty, motor vyjde min na 60k + dovoz + montaz.
Cekam ted na jednoho pana, ktery se po motoru podiva v nemecku (pracoval 17 let u Yamahy v Mnichove a ma tam kolem motorek zname i mimo Yamahu).
Ale rikal, ze ty dily jsou z nemecka trochu drazsi nez treba na eBay, takze se ceny toho motoru trochu bojim, pokud vubec sezene.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim
Diky, uz jsem to taky dohledal, jsou oba i v uzivatelskym manualu, chvili mi trochu zatrnulo :)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim
Však tam máš ten odkaz na jetou kliku a ojnice z GB, kousek zpátky. To je v pohodě, jen dotaz na prodejce jestli nedostala nějakou ránu po pádu, ale tady u těch motorů už je dost schovaná... Z toho bys to měl dát dokupy docela spolehlivě a i ne moc draho.
Další věc, koukni na US servry s novými díly... Paradoxně jsem tam odtud kdysi kupoval díly na generálky Porsche motorů, protože byly levnější než kdekoliv v Evropě, ačkoliv byly made in Germany ( šály, ventily, sedla, vodítka, pístní sady s válci, olejový pumpy atd. )
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim
abys mohl zakalit musíš mít v materiálu uhlík nebo ho nauhličit-cementovat a potom zakalit a popustit. Material v kterém JE UHLIK NELZE !!!!! NITRIDOVAT materialova technologie 2 ročník střední škola a nebude tě zatěžovat diagramem Jinak je v tomhle článku víc chyb ,,,,Plazmová nitridace je vhodná pro všechny materiály na bázi železa, a to i pro spékané součásti s vysokou porézitou, litiny a vysokolegované nástrojové oceli i s obsahem chromu nad 12 %. Nerezové oceli a slitiny na bázi niklu lze rovněž zpracovat plazmovou nitridací a při využití nízkých teplot z velké části zachovat jejich odolnost vůči korozi. Zvláštní použití plazmové nitridace nacházíme u slitin titanu a hliníku. Při vysokém zatížení dílů velkých strojů, například hřídelí či vřeten, poskytuje použití speciálních nitridových legovaných ocelí s chromem a hliníkem velkou výhodu, jelikož plazmová nitridace vytváří povrch s tvrdostí vyšší než 1000 HV. ,,,,
a to v oblasti Titanu a v např.. i to ze se nitriduje slitina hliníku ???? to se nazývá eloxovaní jelikož AL fyzikálně neváže dusík. Je to dobra propagace pro ty co o tom nic neví a nachytají se a proto taky ani nejsou schopni zakalit 600 mm dlouhou tyc .A kdyby jsi chtěl karbinitridaci tak na to lze použít je 4 material které nesnesou kavitaci . A pokud jsi od strojařiny tak si vem knihu Materiálová technologie a předčti si co lze a nelze.
přebrus se týká povrchového poškození povrchu a ne destrukce kliky jak ji tady popisuješ a navíc v tomhle stavu ta klika není takže je to od tebe blábol
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim
Akorát že majiteli zadreny motorky je hovno platná tak nějak...
Jako laik potrebuje pouze spravit motorku
Kdyby chtěl diplom že strojírenské technologie, asi by nepsal sem
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
MT-10 2022 Yamaha MT-10 | xdxxddx | 1 | 3.5.2024 v 23:04 dewwil |
[pomoc] Yamaha MT10SP - úprava Yamaha MT-10 | Veverkaris | 29 | 15.6.2023 v 16:41 Maxipes_Fík |
Yamaha MT - 10 2021 Deflektory vzdu... Yamaha MT-10 | MiraKobe | 0 | 10.1.2023 v 11:49 MiraKobe |
Power Commander Suzuki GSX 1100, Suzuki GSX 1200, Honda CB 1300, Suz... | djpajovka | 11 | 18.10.2022 v 13:42 apriliaf1 |
Hledám špínu na vybrané motorky [1, 2, 3] Kawasaki Z 1000, BMW K 1300 R, KTM 1290 Super Duke R... | mmks | 84 | 12.5.2022 v 12:15 starej-Lupo |