potreboval bych poradit, co delat s Yamahou MT-10 s pridrenou ojnici na klice, samozrejme zaruka skoncila v breznu 2019...
Model 2017, zajizdel jsem poctive do 1600km podle manualu, parkrat sem sel lehce nad pri predjizdeni.
Ted mam najeto 24k km, vymena oleje vzdy po 6000km vcetne filtru (garancka u prodejce), daval jsem Motul 300V 10W40 nebo 15W50 (oboje je v servisnim manualu) a jednou tam byl Motorex PowerSynth 10W50, ten ani 10W40 nedela. Vzdy poctive zahrata.
Asi sem ji daval trochu na prdel, parkrat do roka Brno, ale to sem delal i na R6, R1 a FZ1 a na kazdy sem najel pres 40km bez jedinyho problemu, u R1 mi ve 24 delali ventily (podminka 3 lete zaruky, bohuzel u MT10 uz jen 2 roky) a byly naprosto OK.
Jednoho dne na vyjizdce zacal mit motor trochu hrubsi zvuk, skoro nebyl poznat rozdil, ale byl tam a po chvili to chciplo. Nastartovat neslo, odtah do servisu, kde jsem to koupil. Tam to nastartovat slo a znelo to na volnobeh uplne normalne, ale po chvilce zaclo klepat vyrazne vic, nez za jizdy, takovy kovovy zvuk. 1. valec neudrzel tlak a 4. se nenatlakoval vubec. Takze se sundala hlava, zjistilo se ze tam je to na pohled vsechno OK (cekal jsem neco s ventilem), i kdyz hodne zakarbonovane, ale ze klepe pist o hlavu, takze nekde asi vakl (rukou nikde nic zjistitelnyho), sundaly se valce a zjistilo se, ze se 4. ojnice spatne otaci na klice, vylozene v jednom miste trochu drhne, ostatni jdou uplne volne...
To zakarbonovani mi vrta hlavou, cim to muze byt? Vzdy zahraty, nepodtacim, spis taham, kvalitni olej, vymeny po 6000km... Dokonce jsem pouzival Super benzin aditiv tak v 30% tankovani - ze by to naopak zpusobilo problem? Ale pouzival jsem i u R1 (najeto 44k km), kamarad u FZ8 (najeto 60k km).
Co s tim?
V servise mi rikaji, ze pulit motor a delat GO vyjde draz nez sehnat jiny jety motor (pry nechat premerit komplet vsechno, kliku, ojnice, zmerit vsude ovalitu, vymenit vsechny saly a ja nevim, co vsechno, ze pry udelat to jen na tom jednom pridrenym si netroufne, ze to chce komplet a ze se stejne boji aby se to za dalsich 5k km nevysypalo).
V cechach jsem motor nesehnal, na ebay sem sice nejake nasel, ale nechat si poslat motor za 55-80t kc bez dopravy, jsou pouzity a ty levnejsi odreny, kryty bych pouzil ze sveho, ale stejne je riziko, ze nebude fungovat vubec nebo jen par tisic km. Kdyz si pro nej pojedu sam, tak nepoznam nic, mechanik rikal, ze vyndany motor taky nemuze poznat jestli je ok, to je jasny. Pry by se dala aspon protocit klika, ale i tak se moc nepozna...
Dalsi moznost je to prodat jak to je, treba i do ciziny, at si to nekdo opravi sam, pokud tomu rozumi a umi si sehnat dily/motor...
Nemate nekdo zkusenost s temahle motorama? Jestli se to opravuje nebo fakt meni cely motor? Jestli puleni motoru a oprava pridreny ojnice na klice by fakt stalo vic jak sehnat a namontovat jiny motor?
Neumite to nekdo opravit (jako - jo, jezdim zavody, uz sem par zadrenych suberbikovych motoru opravoval, pohoda)?
Neumite nekdo sehnat FUNKCNI motor do MT-10 2017?
Nebo nevite, kde nejlip udat MT-10 s nefunkcnim motorem?
Pripadne jina rada, budu rad za kazdy tip, co s tim delat...
Btw, na americkych forech jsem nasel par majitelu MT-10, kterym letos u nove MT-10 po 5 mesicich od koupe (takze v zaruce), najeto 6700 mil odesel motor, nekomu ojnice prorazila blok motoru, jinymu ne a vypadalo to na stejny problem jako mam ja. Zajimavy, ze by yamaha neco poddimenzovala?
Dealer jim rekl, ze fabrika nema na sklade zadny cely motor, ze jim ho budou v servise muset poskladat po soucastkach from scratch...
Zatim diky, ja se jdu projet na kole :)
Pavel
1 reakcí na tento příspěvek Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim
A hlavně, jestli to vůbec někdy bude
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim
dakarista píše: carlos38> ta prodloužena záruka ale bude podmíněna návštěvou servisu. Kde zkontrolují motorku a buď tě ji nechají koupit nebo nenechají. Takže na tu prodlouženou záruku nemá nárok každý.
A hlavně, jestli to vůbec někdy bude
Dakare, pokud motorku kupoval v autorizáku a ne šedivku, u stejnýho dealera ji i servisoval, očekával bych trochu vstřícnosti od Yamahy, resp. jeho dealera a provedení opravy za nějakej rozum a ne 80k. Z toho jsem trochu smutnej, stejně jako z toho, ze vysolíš 350 za novou motorku a za dva roky z toho mas kopici šrotu a ani za to nemůžeš...
Pokud na servisy jezdil a záruku zavedou, má vyhráno, ale jak říkáš... kdo ví kdy bude a jestli vůbec....
A jak to vezme zastoupení asi tuším. Záleží to na centrále a ti od toho dají ruce pryč
1 reakcí na tento příspěvek Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim
2 reakcí na tento příspěvek Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim
Riziko ze se to zas vysype mi prijde podobny jako kdybys delal vsechno novy nebo dal jinej jetej motor.
Dělal mi to Roman Valenta v Nemějicích. Hodně šikovnej, ale myslím, že už mě nikdy nechce vidět po tom, co s tím měl za trápení. Vyšlo mě to (jestli si dobře pamatuji) na 42.000,- a to tu druhou rozborku a sborku dělal zadarmo, jinak bych se nedoplatil.
resil jsem opravu auta a i kdyz jsem maval penezma bylo tezky najit autoklempire co by se do toho pustil. kazdej chce totiz snadny a rychly ksefty a ne tam mit jednu vec dlouho i kdyz dostane zaplaceno.
opravit se da vsechno, ale koupit jinej motor je proste snazsi...
Stev píše: Vyndal bych kliku, zjjstil jestli je na tom valci v poradku, zkontroloval vule a ovalitu na tom jednom valci, a pak bych delal zavery. Myslim si ze jestli je klika a valec v poradku, oprava jen toho jednoho valce musi stacit - v nejhorsim pripade by to znamenalo novy pist, krouzky, ojnice, saly. Tedy jen za predpokladu ze je klikovka a valec v poradku, a to chce zjistit.
Riziko ze se to zas vysype mi prijde podobny jako kdybys delal vsechno novy nebo dal jinej jetej motor.
Měnil bych na klice všechny šály, když už se do toho pustit.... Ta cena pak bude za díly zanedbatelná. Pokud jsou v oleji piliny, půjde to jedno s druhým...
2 reakcí na tento příspěvek Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim
No s tou prodlouzenou zarukou mam smulu, koupil jsem to v PRI motu, takze sedivku, jo holt se mi to nevyplatilo...
Neslo jen o to, ze byla levnejsi o 30t, ale taky o to, ze v Braniku (mluvil jsem s nima na jarni vystave v Letnanech) mi rikali, ze by 2017 dodali az nekdy v pulce prazdnin...
Tak sem cestou z vystavy zasel do PRI mota a na konci brezna 2017 byla v garazi...
Ale v Braniku v Ymotu sem se na opravu taky ptal, mluvili stejne jako muj servis, oprava drazsi, nez koupe jetyho motoru, tovarna ani komplet motory neprodava.
Ani se me neptali kde jsem to koupil, proste oprava za moc.
Zatim diky, jeste popremyslim, co s tim - prodat jak je, koupit motor, sehnat sikovnyho mechanika...
chrosh píše: Ahoj, diky za odpovedi.
No s tou prodlouzenou zarukou mam smulu, koupil jsem to v PRI motu, takze sedivku, jo holt se mi to nevyplatilo...
Neslo jen o to, ze byla levnejsi o 30t, ale taky o to, ze v Braniku (mluvil jsem s nima na jarni vystave v Letnanech) mi rikali, ze by 2017 dodali az nekdy v pulce prazdnin...
Tak sem cestou z vystavy zasel do PRI mota a na konci brezna 2017 byla v garazi...
Ale v Braniku v Ymotu sem se na opravu taky ptal, mluvili stejne jako muj servis, oprava drazsi, nez koupe jetyho motoru, tovarna ani komplet motory neprodava.
Ani se me neptali kde jsem to koupil, proste oprava za moc.
Zatim diky, jeste popremyslim, co s tim - prodat jak je, koupit motor, sehnat sikovnyho mechanika...
pripadne to muzes prodat i na dily
2 reakcí na tento příspěvek Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim
padlo tady několik variant řešení tak já to okomentuju takhle
nezávislý pohled: pokud tu motorku chceš tak to oprav - uděláš spodek motoru tj repase kliky(zapoj známé a nová klika u dealera se slevama bude kolem 21t), nové pánve a šály, práce tam je dost protože prostě se to musí rozkuchat ale budeš mít klid a mechaniků co dělají motory je dost a teď je ideální čas začít aby se příští sezona povedla
pokud nechceš opravovat repasí kliky tak sežeň motor nebo motorku z totálky z dražby pojišťoven třeba z DE ( takhle jsem přišel k motorce co byla totálka), riziko tam je
prodej to buďto na ND - totální provar, nebo s KO motorem o trochu menší totální provar
už to tu padlo - pokud to opravíš šel bych po příčině toho hryznutí tj.: změřit tlak v olejovém okruhu atd
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim
chrosh> nemá cenu obcházet autorizovaný servisy, to jsou většinou pouze měniči, najdi si skutečnýho mechanika co dělá motory
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim
Kamikadze-Ace píše:
nezávislý pohled: pokud tu motorku chceš tak to oprav - uděláš spodek motoru tj repase kliky(zapoj známé a nová klika u dealera se slevama bude kolem 21t), nové pánve a šály, práce tam je dost protože prostě se to musí rozkuchat ale budeš mít klid a mechaniků co dělají motory je dost a teď je ideální čas začít aby se příští sezona povedla
jestli tahle cesta, tak bych opravdu nechal zkontrolovat stav válce, protože jestli tam byla taková vůle že píst narážel na ventil tak se to mohlo projevit i na chodu pístu nahoru dolů.
1 reakcí na tento příspěvek Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim
1 reakcí na tento příspěvek Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim
predavajuci sa priznal ze pred niekolko tisic km bol motor robeny lebo klepal a zacal znovu
taketo opravy sa mozu ale aj nemusia podarit
je to ako tipovanie
1 reakcí na tento příspěvek Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
MT-10 2022 Yamaha MT-10 | xdxxddx | 1 | 3.5.2024 v 23:04 dewwil |
[pomoc] Yamaha MT10SP - úprava Yamaha MT-10 | Veverkaris | 29 | 15.6.2023 v 16:41 Maxipes_Fík |
Yamaha MT - 10 2021 Deflektory vzdu... Yamaha MT-10 | MiraKobe | 0 | 10.1.2023 v 11:49 MiraKobe |
Power Commander Suzuki GSX 1100, Suzuki GSX 1200, Honda CB 1300, Suz... | djpajovka | 11 | 18.10.2022 v 13:42 apriliaf1 |
Hledám špínu na vybrané motorky [1, 2, 3] Kawasaki Z 1000, BMW K 1300 R, KTM 1290 Super Duke R... | mmks | 84 | 12.5.2022 v 12:15 starej-Lupo |